Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
Lastbilerne - vejens arbejdsmænd er beretningen om de lastbiler, der kørte i Danmark fra den spæde start og frem til omkring 1980. Alle de store mærker er med: Volvo, Scania-Vabis, Triangel, Mercedes, Mack, MAN, Büssing, Leyland m.fl., også den danske side af deres historie er med.Man kan læse om dieselmotorens historie og tiden under krigen med gengas.Men ingen lastbiler uden mennesker. Der er flere afsnit om begivenhedsrige ture med eksportchauffører til Tyskland under 2. Verdenskrig, i efterkrigstidens Europa, bag jerntæppet og til Mellemøsten.Med et væld af fotos fra 1910 og frem til moderne tid.
Som vener i et legeme strækker uendelige landeveje sig gennem det europæiske landskab, fyldt med rastløs energi og lastbiler i lange kolonner i evig bevægelse dag ud og dag ind fra øst til vest og fra nord til syd. Disse kolonner er Europas pulsslag der holder liv i dette store samfundslegeme.Denne bog er en beretning om de mænd og kvinder der var en del af dette store system. Vi var vidner til et Europa som ikke længere eksisterer. Vi var disse stolte mænd og kvinder der med vores flid, bragte rigdom og velstand til vort land.En fantastisk tid med utrolige oplevelser på godt og ondt som man siger. Det var et privilegium at have haft et sådant arbejde, for kedeligt var det aldrig på noget tidspunkt. Et spændende arbejde, sommetider dog lige rigeligt spændende.Hvad denne beretning ikke siger noget om, er det savn efter hjemmet og familien. Smerten ved at skulle tage afsked den ene gang efter den anden, og den ensomhed man kunne føle når man stod stille i længere tid. Denne følelse er ikke beskrevet fordi den bør være privat, men enhver har nok en fornemmelse af det alligevel.Beretningen er holdt i en lettere morsom og optimistisk stil, for det var egentlig det eneste der kunne holde os i gang det ene år efter det andet. Men fortrød man et sådant arbejde? Aldrig, for de fleste af os var født til det.
Erik Nielsen fik sin ilddåb som eksportchauffør, da han skulle køre oksekød til Libyen og måtte vente to dage på at komme ind i Tripoli, fordi det var Gadaffis fødselsdag. Lastbilens kølemaskine var gået i stykker, og kødet var blevet grønt, da det kom frem, men det så man stort på dernede. Da kødet skulle losses, blev de halve kalvekroppe blot smidt på gulvet i kølehuset, og da man ikke kunne nå højere op, brugte man de allerede aflæssede kroppe som trapper! Erik Nielsen alias ”Præsten fra Libyen” sov stille ind den 8. juni 2015 æret være hans minde. Erik Nielsen var en af de første som skrev og fik udgivet sine beretninger, via denne bog. Denne udgave af Erik Nielsens bog, indeholder mange af hans originale billeder, som ikke kom med i den første udgave.
Lad dine tanker tage dig med på en rejse, igennem landskaber vi kun forbinder med ældre film på landet. Mød de vidt forskellige mennesker på rejserne til østen - nogle selvfølgelig mere end andre, kalder det indvendige smil frem og andre får læseren til at tænke på korruption og mafia.Over 5.000.000 kilometer er det blevet til. Fra polarcirklen i nord til Bagdad i syd, fra Lissabon i vest til Kurdistan i øst. Fra minus 35 grader til plus 45 - fra sne og is til flimrende varme.Denne beretning beskriver i detaljer, hvordan det var inden danske eksportchauffører efterhånden blev en uddøende race. Presset ud, dels af østeuropæere der kører for ekstremt lav løn, og dels af vore egne politikere, der har strammet chaufførernes vilkår så hårdt, at det er blevet trist og tabubelagt at køre lastbil. ”Udgave 2 er en lettere revideret udgave af EKSPORT MED LASTBIL - et liv bag rattet. Der er tilføjet ca. 10 sider ny tekst i forhold til 1. udgave, samt et par nye fotos, ligesom nogle af billederne i original-udgaven er udskiftet med fotos af bedre kvalitet." – god læselyst.
Fra asfaltens cowboys fortællinger i ”Vejen til Mellemøsten – den sande historie” fortsætter vi lige ud af landevejen, med lidt svinkeærinder og andre anekdoter om livet i og uden for førerhuset.Chaufførerne var under Den Kolde Krig udsat for Stasis overvågning, luner og misbrugt til at levere informationer, hvis ikke man havde hår på brystet til at sige fra. Det ensomme liv i førerhuset mellem hjemmet i Danmark og modtageren af stykgods og varer i Mellemøsten har kostet ar på sjælen og mange forhold er bukket under fordi en planlagt tur på 14 dage eller tre uger hurtigt kunne blive til flere måneder hvis uheldet var ude. Uheld kunne også ende i tragedier når en chaufør blev involveret i en ulykke med dødelig udgang. Ordentlig og anstændig politiefterforskning som vi kender det i Danmark, er langt fra det samme når vi kommer nogle hundrede kilometer syd for Gedser. Bogen skildrer bl.a. hvor tæt på en dansk chauffør var på en langvarig fængselsdom, hvis ikke de lige var fordi en tolk fandt nogle vigtige vidner få timer før det afgørende retsmøde. Livet på landevejen og ikke mindst i smattede ventepladser i Tyrkiet er også et liv der fortæller om sammenhold og hjælpsomhed. Hjælpsomheden kendte ingen grænser, når man kaldte på Chevrolet Anders. Uanset hvor i verden en chauffør var strandet, så fandt han stumperne, værktøjet og hoppede ombord i sit lille sportsfly og kom til undsætning så hurtigt som mulig. Disse lange transporter var også på en tid, hvor der hurtigt kunne udbryde sygdomme som man var forskånet for herhjemme, men som krævede både en, to og tre vaccinationer før man kunne koble ud og sætte klampen på speederen. Herhjemme var vaccinationer sat i system via Statens Serum Institut, sydpå var det en lidt anden men meget bureaukratisk opgave. Sidst men ikke mindst har jeg i denne udgave også indsamlet historierne om to legender i branchen: Maren og Jens Henry, der startede deres vognmandsforretning i 1951. Ægteparret har fejret krondiamantbryllup og Jens Harry fejrede sin 90 års fødselsdag 15 marts 2015 på Farsø Hotel.
Bent Nielsen er lidt af en legende blandt nordjyske og norske vognmænd og chauffører. Han startede som mekaniker hos Scania-forhandler Im. Stiholt A/S i Sæby i 1969, avancerede ret hurtigt til værkfører, og senere til værkstedschef. 29 år blev det til i alt, hvor de tre navne Im. Stiholt, Scania og Bent Nielsen var nært knyttede til hinanden. Der findes ikke mange mennesker, der ved lige så meget som Bent om, hvordan en Scania er skruet sammen, og ingen der ved mere. Bent har den opfattelse, som han naturligvis delte med kunderne, at en lastvogn er til for at køre på vejene, og ikke for at stå stille. Så når en chauffør eller en vognmand ringede til Bent og fortalte, at hans bil var kørt i stykker, og at det lokale Scania-værksted ikke ville rykke ud omgående, gik der ikke lang tid, inden Bent og en eventuel makker var undervejs. Denne bog handler især om alle de reparationer, Bent har udført under primitive forhold, på rastepladser, eller i vejkanten, et eller andet sted i Danmark, og det øvrige Europa. Det kunne være udskiftning af et bagtøj i Ungarn, eller en større motorreparation i Østrig. Eller den lokale vognmand, der hang fast i en snestorm med en ødelagt brændstofpumpe. Bilerne kom altid ud at køre igen, for Bent har et motto, som han har overtaget fra hans læremester: ”Hvis man ikke har det, man skal bruge, må man bruge det man har”.
Frantz Schrum og hans kolleger har slidt mange tusinde kilometer asfaldt fra Danmark til det gamle Østeuropa og videre ud i Mellemøstens store sandkasse fra Syrien og Jordan til det daværende Persien, Bagdad, Riyadh og Saudi Arabien. Mens den Kolde Krig lurede og russerne holdt Østeuropa i et jerngreb kørte chaufførerne intetanende ind i Tjekkoslovakiet mens russerne buldrede frem i deres store tanks fram og intervenerede landet. I 1968 var de danske chauffører vidner til en førstesekretær for kommunistpartiet ved navn Alexander Dubcêk, fik sat Tjekkoslovakiet på den anden ende i forsøger på at gennemføre en fredelig revolution. Russerne krummede ikke et hår på de danske chaufførers hoved. Men Forsvarets Efterretningstjeneste stod klar med notesblokken når chaufførerne vendte hjem fra deres mission. Man må spørge sig selv, hvilken chaufførhar ikke kysset og kærestet med Rosa og Danuta på "Na Stare Posta". Hvem har ikke fået asfaltkuller og drukket igennem et døgn eller to for at stå strabadserne igennem. Det er et stykke dansk kulturhistorie om de store mænd og kvinder, der satte sig bag rattet og trådte sømmet i bund. Det er deres historier. Deres erindringer med sprogblomster og brændevin serveret råt for usødet.
Flyvningen er det 20. århundredes store eventyr, den sidste store opdagelsesrejse på vores planet, og Danmark har spillet en rolle i den. Nu kommer værket, der fortæller historien. I stort format, rigt illustreret. Levende fortalt, så både almindeligt interesserede, flyveentusiaster, historiefans og folk, der arbejder i luftfarten på jorden eller i flyene, kan være med. Forfatter Ole Steen Hansen lægger lige stor vægt på at oplyse og underholde i let tilgængelig fortælling og billeder.Værket kommer i tre bind med planlagt udgivelse i 2021, 2022 og juni 2024.Første bind (2021) handler om pionertiden og trafikflyvningen. Vi begynder med dansk flyvnings vugge, Kløvermarken på Amager. Herefter fokuseres på den første trafikflyvning og sidenhen etableringen af SAS og de banebrydende nordpolsruter. Charterturismen, udfordringen af SAS-monopolet, etableringen af nye selskaber og lavprisruter udgør det næste hovedafsnit, og bindet slutter med de store udfordringer, trafikflyvningen står over for – coronaen og den grønne omstilling.Andet bind (2022) kommer til at handle om de små fly, der bruges til fritidsflyvning, taxaflyvning, ambulanceflyvning og fotoflyvning, og emnet for tredje bind (2024) bliver den militære flyvning fra 1912 til i dag.
In charge of A.P. Møller - Mærsk, the world’s largest container shipping company, for more than fifty years, Mærsk Mc-Kinney Møller is one of a kind within the global business community. Celebrated, criticized, shy and shrouded in myth. A man of incredible power, influence and charisma. Up until now, very few people have known the man behind the myth. They are the close confidants and advisers who have dared to challenge his strong will and firm opinions, dared to disagree and offered alternative points of view and new solutions. For the first time ever, they speak out openly and frankly about their relationship with the 98-yearold shipowner, who also himself vividly recounts his childhood, upbringing and incredible career. Denne engelske udgave af bogen Mærsk Mc-Kinney Møller er oversat af Clem Luxford. ---Bogens 12 samtaler og kapitler giver læseren et levende og nuanceret indtryk af det dedikerede, magtfulde og ansvarsfulde, men også indlevende og humoristiske menneske. ”Han er ikke kun det pligtopfyldende, strenge, ordentlige ansvarsfulde menneske,” siger Ane Mærsk Mc-Kinney Uggla om faderen.Læseren får ny viden om virksomheden A.P. Møller – Mærsk. Gennem hele sit liv har Mærsk Mc-Kinney Møller været sig yderst bevidst om forvalte den mægtige arv fra sin far, A.P. Møller, bedst muligt, og han har i årevis kæmpet med at få generationsskiftet på plads. Læseren får indblik i de overvejelser, der har ligget bag udpegelsen af de personer, der i dag tegner A.P. Møller – Mærsk samt et indblik i rederens håb om, at en ny generation i familien Møller vil nå til tops i det danske verdensforetagende. I bogen opridser nøglepersoner som Poul Svanholm, Jan Leschly og Michael Pram Rasmussen de centrale udfordringer for virksomheden fremover. ”Måske kan han engang imellem have en vis lyst til at bande over mig, men når dagen er omme, respekterer han, at vi i den nye ledelse må gøre det på vores måde. Han ved godt, at jeg ikke bare siger javel! Men det kræver meget – efter et langt liv – at se andre gøre tingene anderledes. Det forstår jeg inderligt godt. Han har tilført denne virksomhed så meget, og nu skal han tro på, at vi andre også kan,” siger Michael Pram Rasmussen.Endelig giver bogen et indblik i de dramatiske omvæltninger, som også har præget Esplanaden. I bogen bryder tidligere topchef Jess Søderberg tavsheden om sit brud med hr. Møller, som han har denne karakteristik af: ”En af de ting, hr. Møller har lært mig, er, at noget altid kan gøres bedre. Det er fuldstændig rigtigt. Men i modsætning til ham, tillader jeg mig en gang imellem at være tilfreds, selv om noget kunne være gjort bedre. Det skulle hr. Møller også. Han er for hård ved sig selv.”Tilbage står billedet af en ener med usædvanlige evner og benhårde krav til sig selv og sine medarbejdere om altid at levere det ypperste. Som det udtrykkes af en af Mærsks nære rådgivere, tidligere IBM-topchef Kaspar Cassani: ”Det er næsten for banalt at sige, at Mærsk er en helt enestående og usædvanlig person. Han har klasse, og han er ædel. Men han er også en ekstremt krævende person.”Pressen skrev bl.a. om den danske udgave:"Thomas Larsen og Finn Mortensen har begået et gribende, helstøbt portræt som skiller sig positivt ud fra mængden af tidligere A.P. Møller Mærsk bøger. Bogen er en ægte page turner. Primært fordi der bag deltagernes agtelse og hengivenhed anes kritiske og dermed menneskelige, nuancer." - Berlingske TidendeJyllands-Posten skrev: "Mærsk Mc-Kinney Møller er blandt de bedste bøger om Danmarks største erhvervsmand."
When it comes to the climate, we don't need more marketing or anxiety. We need established facts and a plan for collective action.The climate is the fundamental issue of our time, yet it seems we can barely agree on what is really going on, let alone what needs to be done. We urgently need facts, not opinions. Insights, not statistics.The Carbon Almanac is a once-in-a-lifetime collaboration between hundreds of writers, researchers, thinkers, and leaders that focuses on what we know, what has come before, and what might happen next. With thousands of data points, articles and charts explaining carbon's impact on everything in our society, from our the economy to extreme weather events, it is the definitive source for facts and the basis for a global movement to fight climate change. This book isn't what the oil companies, marketers, activists, or politicians want you to believe. This is what's really happening, right now. Our planet is in trouble, and no one concerned group, corporation, country, or hemisphere canaddress this on its own. We are in this together. And it's not too late for concerted, collective action for change.
Hans E. Rasmussen, er kendt for mere end 10 år som skribent på lastbilmagasinet, og gjorde sin entre på bladet, ved at kritisere en artikel til bladet. Siden den dag, har han hver måned, skrevet om alt fra egne spændende ture, politik, over østeuropæernes indtog, til meninger og holdninger.Læser man hans klummer i Lastbilmagasinet, vil enhver vide, at han elsker den danske transportbranche højt. På godt og ondt, beskrives de mange problemstillinger der altid har været i denne hårdt ramte og udsatte branche.Der er ingen tvivl om at livet som lastbilchauffører, rummer historier der er værd at fortælle. Kombineres disse historier med en forfatter der forstår at skrive, og udnytte ytringsfriheden, har vi fat i en samling historier der sætter debatterne i gang, langt op i hierarkiet.Ingen kan føle sig sikker, når Hans sætter sig bag computeren, for at skrive sin elskede klummer. Speditører, politikere, vognmænd, og selv sine kollegaer på vejene står tit for skud, når han ytrer sine meninger om sit elskede erhverv.Nu har Hans 10 år’s jubilæum på Lastbilmagasinet, og fejrer dagen ved at udgive de bedste artikler, fra de første fem år som klummerskribent. De fleste historier i denne bog er krydret med kommenterer, der give en god forståelse for det efterspil der har været ved hans skriverier.
Gennem vort medlemskab af EF – som blev til EU – har der været en løbende liberalisering på hele tilladelsområdet, som kulminerede med udvidelsen af EU. Denne gjorde at den dermed forbundne totale liberalisering på transportområdet medførte, at de nye medlemsstater så mulighederne i at skaffe sig indtjening ved udførelse af internationale transporter. En sand tsunami ramte erhvervet, hvilket har udmøntet sig i at vi ser virksomheder i Baltikum råde over flåder på mere end 7.000 lastbiler. Ingen havde forestillet sig dette scenarie.Samtidig må man erkende, at den teknologiske udvikling har gjort, at stort set hvilken som helst chauffør kan finde rundt i Europa, og ved hjælp af avancerede systemer kan den enkelte ordregiver i dag kommunikere med en chauffør trods sproglige udfordringer. Det medførte blandt andet, at den ekspertise, en dansk chauffør besad, ikke længere var et aktiv.Denne bog handler om nogle af de danske vognmænd, som af flere årsager gjorde sig bemærket blandt de mange som engang prægede de danske og udenlandske landeveje.
All decades of aviation have important developments and changes. In the 2000s, the European Airbus consortium finally overtook Boeing as the major producer of airliners, with a full range from the smallest, the A318, to the largest of all passenger aircraft, the A380. It saw the early jets either disappear or get converted to haul freight. The old piston-powered props still served in remote parts of the world but in declining numbers. On a sad note, the 2000s saw the final Concorde services, bringing to an end the era of supersonic passenger flights for perhaps many years to come. With over 300 colour photographs with extended and informative captions, this book details the many facets of commercial air transport around the world, from the smallest to the largest airlines.
Convoy Buddy CB Truckers Klub, blev stiftet i Maj 1978, og havde i starten kun til formål at samle danske truckere, med fælles interesse for CB-Radioer. Klubben avancerede ret hurtigt til at blive landets største, og senere startede klubben de store Trucker-Jamboree med Europas største udstillinger. Klubbens størrelse gjorde dem i stand til at sætte politisk dagsorden, og dermed give chaufførerne bedre vilkår. Vi følger klubbens opstart og de første 10 år af dens eksistens.Når de ”gamle” chauffører, stopper med at kører, slutter en epoke i dansk transport, og sammen med dem, forsvinder en mængde gode historier som under ingen omstændighed er blevet ringere efter at være blevet fortalt flere gange. Dem som kun læser historierne vil sige det er løgn - men dem som var med vil grine og få genoplivet gamle minder om en svunden tid.Bogen indeholder originale tekster fra klubbens klubblade, og historier som er skrevet af medlemmerne – man må derfor ikke forvente at læsestilen er ensartet.
Sent om aftenen den 14. marts 1972 bliver de danske myndigheder orienteret om det, der skal blive den flykatastrofe, der koster flest menneskeliv i et dansk registreret fly gennem tiderne. Et Sterling Airways-fly er fløjet ind i et bjerg på den arabiske halvø under flyvning fra Bombay til Dubai. 112 mennesker omkommer.RADIAL 084° er en gennemgang af hele handlingsforløbet som bygger på hundredevis af avisartikler, fagbladsartikler, havarirapporter, interviews samt undersøgelser på katastrofestedet. Det tager myndighederne mere end 3½ år at nå frem til en endelig redegørelse omkring ulykken og få ansvaret placeret. RADIAL 084° har samlet alle mellemregningerne, det officielle facit og meget mere.
Familiens store bog om Transport! er det ultimative opslagsværk, som ved hjælp af flotte fotos og computer-genererede illustrationer afslører og forklarer alt om biler, både, fly, og meget mere.Niveauet og fagligheden er høj, og bogen lægger sig fint i tråd med de andre leksika i samme serie fra Forlaget Globe.
This book explores the recent advancements in intelligent transportation sector. In today's rapidly evolving world, transportation plays a pivotal role in shaping our societies and economies. As the demands on our transportation systems continue to grow, there is an increasing need for innovative solutions to enhance efficiency, safety, and sustainability. This book provides a comprehensive and up-to-date exploration of the intersection between transportation and cutting-edge technology. It offers a thorough examination of the various facets of Intelligent Transportation Systems (ITS) and advanced technologies applied to the transportation sector. It analyzes the latest trends, technologies, and developments that are shaping the future of transportation, including AI, IoT, and smart infrastructure. It provides practical insights, case studies, and real-world examples to help transportation professionals and researchers understand how advanced technology can be applied to address transportation challenges. It discusses the policy and regulatory considerations surrounding the implementation of advanced transportation technologies and explores the potential future developments and advancements in the field, including the impact of emerging technologies.
This book has been written to account for improvements in the regulatory regime for shipboard health, safety and welfare. It considers the various regulations and statutory requirements for sanitation, the provision of potable and non-drinkable water, food and provisions, disease and infectious transfer, management of vectors and general health and safety onboard modern merchant and cruise ships.
Importance of transportation in daily life and global economyTransportation is the movement of goods and people from one place to another. It plays a vital role in daily life and the global economy.Importance of transportation in daily lifeIn daily life, transportation allows us to obtain the goods and services we need. We use transportation to go to work, see our families, do our shopping, and go out for entertainment.Without transportation, we would not be able to live our lives normally. We would not be able to obtain food, water, fuel, and other essential goods and services. We would not be able to connect with our families and friends. We would not be able to access opportunities such as education, employment, and entertainment.Specific examples of transportation:· We use our car to drive to work.· We use our bus to go see our family.· We use our plane to go on vacation.· We use our truck to buy the things we need.· We use our train to go out for entertainment.Importance of transportation in global economyIn the global economy, transportation plays a critical role in the movement of goods and services from producers to consumers. Without transportation, the global economy would not be able to function normally.Specific examples of how transportation affects the global economy:· Transportation allows businesses to deliver their products to customers around the world.· Transportation allows people to travel for work, vacation, and other purposes.· Transportation helps to connect different parts of the world, promoting trade and economic growth.
This book aims to investigate the global value chain (GVC) from a viewpoint of industrial development and examine how GVC participation, upgrading, and connectivity have affected structural transformation in developing economies. It first reviews the indexes to measure progresses in GVC participation and upgrading. Then it examines factors affecting these progresses, using original measures of connectivity, which are computed based on the complex network theory. Another distinguished feature of the study is its in-depth analyses on the relationship between economic development and GVC participation based on the hypothesis of nonlinear relationship which is drawn from authors past studies on Asian economies. Major findings include (1) inverted-U shaped relationship between backward participation and income levels, (2) U shaped relationship between forward participation and income level, (3) marginal but significant impacts of maritime and aviation connectivity on GVC participation, (4) significant and different roles of basic and advanced education on the upgrading in GVCs, and (5) the importance of technological intensities in export in sustaining economic growth.
This book is novel in that it reveals significant issues of economics, management and business fields currently observed in network industries such as public utilities and transportation, and provides empirical evidence of their mechanisms and policy implications from various perspectives. This is a holistic collection of literature on public utilities economics and management, since the industries discussed include a wide range such as electricity, water supply, sewerage, transport, and postal service, which compound social infrastructure as public benefit service, and the issues examined contain not only economics topics such as cost, efficiency, and productivity, but also management topics such as governance, strategy and organizational restructuring. The book also investigates general private companies to derive future implications for policy and governance of public utilities, and covers multiple countries such as Japan, the US, and Vietnam. It demonstrates various empirical approaches and methodologies for public utility analysis through 17 chapters by experts in each field, which contributes to further cultivation of empirical studies in public utilities.
This volume is a valuable source of ACT information for developing holistic research methods and global policies for making progress towards the SDGs.
"Starting The Electric Drive Insurgency" is a convincing investigation into the unique universe of electric vehicles, offering perusers a canny excursion into the groundbreaking scene of economical portability. This book digs profound into the innovative, natural, and cultural movements that have lighted the ascent of electric vehicles (EVs) and pushed them into the cutting edge of the car business.The account unfurls with an investigation of the innovative headways that have started this electric transformation. From developments in battery innovation to forward leaps in electric drivetrains, the book gives a complete outline of the key parts driving the development of electric vehicles. Drawing in and open, it takes perusers on an enrapturing visit through the designing wonders that are reshaping the auto scene.Natural manageability becomes the overwhelming focus as the book digs into the ecological advantages of electric vehicles. Perusers gain a significant comprehension of how EVs add to decreasing fossil fuel byproducts, moderating environmental change, and cultivating a greener, more practical future. With an accentuation on eco-cognizant transportation, the book presents a convincing defense for the essential job electric vehicles play in tending to worldwide natural difficulties.The cultural effect of the electric drive upheaval is a focal subject, investigating how the far and wide reception of electric vehicles reshapes metropolitan scenes, impacts buyer conduct, and encourages a change in outlook in transportation inclinations. Through charming stories and certifiable models, perusers witness the social and social changes achieved by the electric vehicle development, from changing view of heading to the rise of new plans of action in the car area.In "Igniting The Electric Drive Upset," perusers are blessed to receive a top to bottom examination of the difficulties and valuable open doors confronting the electric vehicle industry. From addressing range nervousness to exploring the intricacies of charging foundation, the book gives a reasonable and sensible depiction of the obstacles that should be defeated for electric vehicles to turn into a standard decision. In addition, it investigates the financial ramifications and potential work markets related with the developing electric vehicle environment.The story is advanced with profiles of vital participants in the electric vehicle scene, from visionary business people and designers to policymakers molding the eventual fate of transportation. These accounts refine the electric drive transformation, exhibiting the energy, development, and determination of people devoted to pushing the world towards an additional economical and zapped future."Igniting The Electric Drive Upset" is something other than a book about vehicles; it is a guide to understanding the extraordinary powers molding the car business. Whether you are an industry insider, an ecological devotee, or an inquisitive peruser, this book welcomes you to leave on an edifying excursion into the core of the electric drive transformation, where development, maintainability, and cultural change unite to rethink the manner in which we move.
Nach dem Bauprogramm für die Reichsautobahnen 1938 sollte die Strecke Magdeburg - Halle einschließlich der Gemeinschaftsstrecke im Bereich der Überlagerung mit der Autobahn Göttingen - Dessau 1939 vollständig in Bau genommen werden. Dabei sollte die Teilstrecke zwischen den Anschlussstellen Halle/Peißen und Könnern unmittelbar östlich der Saaletalbrücke bereits 1940 für den Verkehr freigegeben werden. Anfang 1939 waren bereits die Erdbaulose zwischen Halle und der Saaletalbrücke Rothenburg öffentlich ausgeschrieben und zum Teil an Baufirmen vergeben worden. Baubeginn auf der rund 18 km langen Strecke zwischen Löbejün und Halle/Peißen war im März 1939. Die letzten Bauarbeiten kamen in diesem Abschnitt im Oktober 1939 kriegsbedingt zum Erliegen.Ausgehend vom Raum Göttingen sollte die Strecke 71, über Nordhausen und Sangerhausen verlaufend, nördlich von Halle die Strecke Magdeburg - Leipzig kreuzen und dann südlich von Dessau in die Linie Berlin - Leipzig einmünden. Nach verschiedenen Planungsvarianten sollte die Autobahn bei Rothenburg über das tief eingeschnittene Saaletal geführt werden. Der Architekt Paul Bonatz plante hier 1938 eine 670 m lange und 56 m hohe monumentale Bogenbrücke mit sechs Öffnungen von je 75 m lichter Weite. Damit wäre die Saaletalbrücke zur Autobahnbrücke mit dem bis dato reichsweit höchstem Werksteinbedarf geworden. Kriegsbedingt mussten alle planerischen Vorarbeiten für den Abschnitt Nordhausen - Dessau im November 1939 eingestellt werden.
The book provides insights into urban infrastructure debates and discourses in Zimbabwe. Through an inter-disciplinary and multi-disciplinary approach, the book explores the theoretical, conceptual and lived experiences in urban infrastructure. The book focuses on case studies relating to urban transport, public housing, water and sanitation and Geographical Information Systems (GIS) among other substantive issues relating to urban infrastructure and services.
Die Bedeutung der Logistik für eine leistungsfähige Wirtschaft und zufriedene Kunden ist spätestens seit den Krisen der vergangenen Jahre breiten Bevölkerungskreisen bewusst geworden. Die besondere Rolle des Güterverkehrs wird indessen oft nur nebensächlich beleuchtet, obwohl Güterverkehr das "Blut im Wirtschaftskreislauf" bildet. Das Verständnis von Güterverkehr ist heute integrativ geprägt: Dies bedeutet, das Zusammenspiel der Verkehrsträger in den Vordergrund zu stellen. Güterverkehrsunternehmen agieren in einem komplexen Spannungsfeld aus nationalen und internationalen Märkten sowie der Verkehrspolitik. Aus einer schwerpunktmäßig logistisch-betriebswirtschaftlichen Sicht wird der Güterverkehr in dieses Spannungsfeld eingebettet. Die integrative Betrachtungsweise von Güterverkehr erstreckt sich auf verschiedene Verkehrsträger und zeigt sich in verkehrsträgerübergreifenden Lösungen. Beim Management von Güterverkehrsunternehmen liegt ein besonderes Augenmerk auf den Aspekten Nachhaltigkeit, Digitalisierung und Innovation.
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.