Vi bøger
Levering: 1 - 2 hverdage
Filter
Filter
Sorter efterSorter Populære
  • - Min historie om Just-Eat og livet som iværksætter
    af Jesper Buch & Mai Bakmand
    230,95 kr.

    Jesper Buch sad i 2000 i Oslo og havde lyst til en pizza. Han ledte efter et pizzeria på nettet, men forgæves. Det fødte ideen til det, der senere bliver Just-Eat.dk. Utallige timer i en pizzalugtende Toyota Sports Van, et konstant pres og en medfødt iværksætterånd førte ham sammen med sit hold gennem både op- og nedture, og da han 10 år senere solgte sin andel af selskabet, var Just-Eat en international kæmpesucces i milliardklassen. I Kick-ass - fra kælder til milliard fortæller Jesper uden filter om en hæsblæsende ungdom, et opgør med sin alkoholiserede far og historien om Just-Eat. Gennem fortællingen om Just-Eat og dens helt særlige succes-stemning videregiver han sine bedste råd til andre iværksættere. Fra hvordan man knuser konkurrenter og til at måtte overdrage styringen til en ny direktør efter otte år stort set uden en fridag. Om motivation, vilje og venskab. Whatever it takes.

  • - Kogebog
    af Morten Kaltoft & Emil Alsbo
    258,94 kr.

    Osteria 16 er en bog skrevet af Morten Kaltoft. Denne bog, der blev udgivet i 2020 af Strandberg Publishing, er en sand perle i genren. Morten Kaltoft tager læseren med på en kulinarisk rejse gennem de italienske osteriaer. Med sin dygtige fortælling og levende beskrivelser, formår Kaltoft at transportere læseren direkte til det italienske køkken. Osteria 16 er mere end bare en bog; det er en oplevelse, et vindue til Italien og dets rige madkultur. Denne bog er et must for enhver madentusiast eller person, der elsker Italien og dets kultur. Strandberg Publishing er stolte af at præsentere denne bog for verdenen, og vi er sikre på, at du vil nyde denne kulinariske rejse gennem Italien.

  • - Indholdsstrategi for sociale medier
    af Astrid Haug
    232,95 kr.

    "Sig du kan li' mig. Sig det, så jeg tror" ... på dig. På sociale medier er det indholdet, der tæller. Men hvad er egentlig godt indhold, som får folk til at kunne li’ens virksomhed? Og hvad kræver det af virksomheden at være til stede på sociale medier? Sig du kan li’ mig giver konkrete råd til, hvordan man får fat om roden på de sociale medier, redder sin Facebook-side fra at visne og sparker gang i samtalen på Twitter eller andre sociale medier. Det er det indhold, som folk deler og liker, der gør virksomheden synlig. Men likes alene gør det ikke. En indholdsstrategi er svaret på nogle af de udfordringer, mange små og mellemstore danske virksomheder møder, når de anvender sociale medier. Bogens fem kapitler har hovedbudskaberne: · Find jeres formål med at anvende sociale medier · Find ud af, hvor I har noget relevant at tilbyde brugerne · Lav det gode indhold, som brugerne kan tale om · Lav en indholdsplan og sæt konkrete mål op for indsatsen · Få organisationen og medarbejderne med i strategien.

  • - Og få hjernen med til en forandring
    af Kjeld Fredens & Anette Prehn
    72,95 - 247,95 kr.

    Tramp nye stier En coach og en hjerneforsker giver dig i denne bog recepten på, hvordan dit nytårsforsæt i år skal lykkedes: Det handler om at trampe nye stier i din hjerne! Vaner udgør motorveje i hjernen. I stedet for at forsøge at slette de veje, vi vil af med, skal vi gå efter at opdyrke nye forbindelser. Det første er nemlig umuligt, mens det andet er let. Du skal trampe en ny sti og lade de gamle stier gro til stille og roligt, når de ikke er nyttige længere.Du skal også opbygge evnen til at lære af dine succesfulde vaneændringer, af strukturen i dine gode vaner. Og så skal du i øvrigt vælge en metode, hvor du dels tager små skridt (for så bliver hjernen medspiller), dels hjælper dig med at fastholde proportionerne i din forandring.   Hvorfor skal man lære sig selvcoaching?Forfatterne Anette Prehn og Kjeld Fredens har tre gode grunde til at lære selvcoaching: Du er sammen med dig selv hele tiden! Hører du til blandt flertallet – der har en benhård indre kritiker – vil det gøre en stor forskel at coache dig selv konstruktivt. Selv hvis du samarbejder med en coach omkring forandring i dit liv, og f.eks. har en times session hver 14. dag, har du stadig 335 timer alene i samme tidsrum. Her står og falder din succes med din evne til at være din egen bedste motivator og selvregulator. Stadigt flere oplever forventning om selvledelse i deres arbejde: At kunne planlægge, gennemføre og udvikle arbejdet selvstændigt – med virksomhedens mål og værdier for øje. Hvad enten du er en selvledende medarbejder, i en satellitfunktion, selvstændig eller leder et sted, hvor det er ”koldt på toppen”, er bogen her for digForfatterne giver ikke ”hurtige fix” til forandring. De giver i stedet indsigt i hjernens spilleregler, så læseren kan tage højde for dem og tænke dem ind i sine kreative strategier. Man starter med at læse bogen og lave de enkle, kraftfulde øvelser.

  • af Bent Muus & Jørgen G. Nielsen
    252,95 kr.

    En overskuelig og meget omfattende guide til Nordeuropas havfisk. Bogen beskriver og illustrerer mere end 300 forskellige fiskearter, deres byttedyr, fiskemetoder og hvad de anvendes til. Bogen omhandler samtlige de fisk man finder i de danske farvande og viser ved udbredelseskort, hvor de i øvrigt findes i Europa. Bogens mange hundrede tegninger står stadig efter over 40 år siden udgivelsen af 1. udgaven, som det ypperste blandt fisketegninger i verden.

  • af Jakob Skouboe
    72,95 - 247,95 kr.

    ”Danmarks største erhvervsskandale” er sammenbruddet i oliehandelsselskabet OW Bunker blevet kaldt i pressen. Og som sådan er sagen blevet fremstillet i offentligheden. Noget helt andet er, hvordan de ca. 600 ansatte, der havde deres daglige gang i firmaet, oplevede kollapset. Hvornår fandt de ud af, at der var noget galt? Hvordan oplevede de selve konkursen? Og hvordan ser de på efterspillet?Jakob Skouboe har talt med en lang række af de tidligere ansatte i OW Bunker og giver her beretningen om alt det, der foregik inde bag murene i OW Bunker. Det er en insiderfortælling om flittighed og dygtighed såvel som dårlig ledelse og manglende gearing til en børsnotering – og ikke mindst om grådighed!

  • - Hådbog i skovrejsning og skovudvikling
    af Jørgen Nimb Lassen & Jørgen Bo Larsen
    317,95 kr.

    Denne bog sammenfatter mere end 20 års erfaring med nyere tids skovrejsning i Danmark og er uundværlig læsning for alle, der beskæftiger sig med, overvejer eller planlægger skovrejsning. Bogen viser, hvordan man rejser og udvikler nye skove, og giver også indblik i skovens historie, muligheder og flersidige formål. Bogen indeholder desuden et idékatalog, der skal give inspiration til anlæg af nye skove, og en tjekliste med de overvejelser, man bør gøre sig, når man anlægger en skov. Bogen er skrevet af eksperter i skovrejsning og -udvikling, Jørgen Nimb Lassen og Jørgen Bo Larsen. Siden Folketingets beslutningen i 1989 om at fordoble det danske skovareal har de to forfattere fulgt skovrejsningen i Danmark, og deres erfaringer viderebringes i denne ambitiøse, lærerige og rigt illustrerede bog. Bogen kan læses af alle med interesse i skovrejsning, træer, natur, skov og landskab og skal især medvirke til forbedret skovrejsning i Danmark. Se i øvrigt Landskabsværkstedets hjemmeside www.landskab.nu.

  • - Hemmelige adresser på 30 ægte romerske madhuler
    af Helge Kamp
    177,95 kr.

    Denne helt unikke bog er uundværlig for enhver Rom-rejsende, der vil sikre sig en godbid af det ægte romerske køkken og undgå ærgerlige oplevelser med byens mange turistfælder. På let og overskuelig vis beskriver Helge Kamp en række ægte romerske spisesteder, der alle byder på suveræn italiensk madkunst og det miljø, der har gjort romernes madkultur verdensberømt og elsket. Spisestederne - eller madhulerne - som forfatteren ynder at kalde sine favoritter i Rom er omhyggeligt udvalgt efter kvalitet og atmosfære. Bogens spisesteder er også valgt efter beliggenhed, således der aldrig er langt, når der 2 gange dagligt udsendes liflige dufte over byen. Nøjagtige kortskitser viser vej til de enkelte spisesteder, hvorfor det aldrig vil volde problemer at finde frem til dagens madoplevelse - også selvom det er første gang man besøger den evige stad. Der afsluttes med en meget omfattende mad-parleur, der gør det muligt at tyde menukortet på de omtalte spisesteder, hvor italiensk i mange tilfælde er det eneste sprog der tales. Bogen er således nøglen til oplevelse af det ægte uspolerede Rom, der kun ligger lige omkring hjørnet - men alligevel godt gemt fra turisternes fodsti. Helge Kamp har opholdt sig i Rom gennem kortere og længere perioder og har nu slået sig ned i Sutri lidt nord for byen.

  • af Anders Grøndahl
    247,95 kr.

    Anders Grøndahlhar en særlig evne til at finde de små uspolerede steder; dér hvor de lokale selv kommer; hvad enten det er en restaurant; en vingård; et landskab eller et særligt smukt hjørne af en by. Det beviser han på ny i denne velskrevne rejsebog for livsnydere; hvor turen går igennem det skønne Frankrig ad den klassiske rute fra Alsace i nord; over Bourgogne og Rhone-dalen; til Provence og Middelhavs-kysten i syd. Bogen er fuld af nyttige tips om rejseruter; hoteller; restauranter; steder af købe vin; historie og stemninger. Anders Grøndahl har gennemtrawlet denne rute igennem næsten 30 år; ikke mindst som rejseskribent for FDMs blad Motor. Rigt illustreret med forfatterens farvefotos. Desuden praktiske rutekort for bilisten samt en række udvalgte madopskrifter fra turen igennem det herlige Frankrig; som er rejsedestination nummer et for danske bilturister. Med god grund.

  • - Entreprenøren og samfundet
    af Henrik Mølgaard Frandsen
    230,95 kr.

    Bogen beskriver Aarsleff-koncernens udvikling siden 1947. Virksomheden er i dag Danmarks største entreprenørselskab og har stærke internationale forgreninger. Den rigt illustrerede publikation placerer selskabet i en samfunds- og branchemæssig sammenhæng. Undervejs stilles der skarpt på Aarsleffs værdigrundlag og forretningsmodel. Bogen viser, hvordan Aarsleffs udvikling i høj grad er resultatet af en ”pardans” med de store samfundsmæssige forandringer af infrastruktur- og energiområderne. Bogen fortæller desuden, hvor Aarsleff står i dag – som koncern og i de enkelte faglige områder – og peger på nogle af de perspektiver, der tegner sig fremadrettet.

  • af DIANA VREELAND
    177,95 kr.

    Brilliant, funny, charming, imperious, Diana Vreeland?the fashion editor of Harper's Bazaar and editor-in-chief of Vogue?was a woman whose passion and genius for style helped define the world of high fashion for fifty years. Among her eclectic circle of friends were some of the most renowned and famous figures of the twentieth century?artists and princes, movie stars and international legends, including Chanel, the Duke and Duchess of Windsor, Isak Dinesen, Clark Gable, and Swifty Lazar.Moving from English palaces to the nightclubs of 1930s Paris, the wilds of Wyoming to the exclusive venues of New York high society, D.V. takes readers into this iconic woman's dazzling life, evoking the luxury and brio of an era that encompassed Josephine Baker, England's Queen Mary, Buffalo Bill, and Diaghilev.Vibrant with the vivid, irresistible voice that elevated every tête-à-tête and dinner party, D.V. brings this renowned and uninhibited raconteur alive, whether recalling herself as a young girl, her search for the perfect red, her piquant observations about her world, or her abhorrence for nostalgia. Like her legacy, Vreeland's story, told in her own words, is a classic to be celebrated by both loyal admirers and a new generation of culture mavens and style savants.

Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.