Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
Tjek på idræt tager udgangspunkt i de krav, der stilles til afgangsprøven og er struktureret i forhold til prøvens form. Materialet indeholder bl.a. konkrete forslag til, hvordan eleverne kan arbejde med og vise forståelse for de seks prøverelevante indholdsområder - redskabsaktiviteter, boldbasis og boldspil, dans og udtryk, kropsbasis, løb, spring og kast samt fysisk træning.Med Tjek på idræt får man:- et samlende overblik over hvert af de seks prøverelevante indholdsområder-idesider med eksempler på, hvordan eleverne kan arbejde med hvert af indholdsområderne-understøttende teori i elevhøjde-ideer til temaer og inspiration til, hvordan de kan tænkes ind i en idrætspraksis-en guide til elevarbejdet i grupperne frem mod prøven.Materialet består yderligere af en lærervejledning og en i-bog.Læs mere om materialet på www.tjekpåidræt.gyldendal.dkBestil bogen med det samme på 33 75 55 60, eller skriv en mail til information@gyldendal.dk
Lærervejledningen til Tjek på idræt indeholder didaktiske og faglige overvejelser vedrørende brug af Tjek på idræt.Med lærervejledningen får man: fagligt baggrundsstof til hvert af indholdsområderne fagligt baggrundsstof til hvert af værktøjerne overblik over sammenhængen mellem vurderingskiterierne og overskrifterne i afsnittene om prøven eksempler på tematiserede undervisningsforløb eksempler på en årsplan vejledning i arbejdet med temaer eksempler på en tidsplan for prøvearbejdet vejledninge i arbejdet frem mod prøven.
Gyldendals Idrætspsykologi er målrettet professionelle sportsfolk, såvel som motionister og trænere på alle niveauer. Bogen er ligeledes anbefalelsesværdig til undervisning i idræt på B-niveau på stx.Idrætspsykologi handler om at gøre det mentale til en medspiller - om at forbedre sine præstationer med stærkere motivation og koncentration, om at lære at tackle stress og kriser, og om at bruge coaching, teambuilding, målsætninger og visualisering i sin træning.50 cases fra dansk eliteidræt og masser af arbejdsspørgsmål og øvelser fastholder læserens fokus på det praktiske.
DEN PROFESSIONELLE IDRÆTSLÆRERS KORT OG KOMPASIdrætsfaget er timemæssigt det fjerdestørste fag i skolen, og det er et af de få fag, som eleverne møder gennem alle skoleårene. Som idrætslærer har du derfor alle muligheder for at give eleverne værdifulde erfaringer med at bruge og mærke deres kroppe. God idrætsundervisning kommer dog ikke af sig selv. Den kræver, at du som idrætslærer er fagligt nysgerrig og ambitiøs på fagets og elevernes vegne. Og at du kan udvikle og gennemføre en alsidig og differentieret undervisning, hvor alle elever uanset forudsætninger har lyst til at deltage og mulighed for at lære.IDRÆT I SKOLEN – EN GRUNDBOG I IDRÆTSDIDAKTIK bidrager med viden og indblik i grundlæggende spørgsmål og opgaver, som knytter sig til at være idrætslærer i skolen, og kvalificerer idrætslærerens evne til med myndighed og selvstændighed at begrunde valg og udøve professionel dømmekraft. Bogen kobler almen didaktik og pædagogik sammen med idrætsfaget og idrætsdidaktikken og introducerer til idrætspædagogiske dimensioner og praktiske indholdsområder. Med bogen får den professionelle idrætslærer kort og kompas til at navigere rundt i det idrætsfaglige landskab.Bogen er målrettet lærerstuderende og idrætslærere i grundskolen, men også pædagogstuderende, idrætsstuderende på universitetet, undervisere på idrætshøjskoler, private idrætsinstruktører og trænere i foreningsidrætten vil med udbytte kunne læse med.En række idrætsfaglige eksperter fra landets professionshøjskoler og universiteter har bidraget til grundbogen med deres specialiserende indsigter og perspektiver:• Andreas Bolding Christensen• Annemari Svendsen• Annie Hjort Pedersen• Birgitte Hedeskov• Erik Juul• Esben Stilund Volshøj• Helle Winther• Jan Arvidsen• Jesper Sandfeld• Kasper Lasthein Madsen• Kristian Hjort Normann Pedersen• Louise Kamuk Storm• Martin Elmbæk Knudsen• Martin Sækmose Lykkegaard• Ole Lund• Susanne Storm• Tue Fisker• Vagn Adler Sørensen
"This classic resource covers fundamental topics of yoga history and philosophy, as well as each of the 11 major styles of contemporary yoga. There is also practical advice for every stage of the teaching process, including tools for teaching 108 yoga poses (asanas), breathing techniques (pranayama), and meditation."--
Dans fylder i dag mere i idrætsundervisningen end nogensinde før, men hvordan skal man gribe dansen an?DANS 22 samler baggrundsviden om og instruktioner til 22 forskellige danse- og bevægelsesgenrer og gør det let og overskueligt at udføre og lære om dans – både som kropsligt og som kulturelt fænomen.Dans giver ikke kun øget kropsbevidsthed og indsigt i andre kulturers udtryksformer, den er også et frirum, hvor eleverne kan udtrykke sig kreativt og samtidig lære om vigtigheden af samarbejde.DANS 22 gør det let og inspirerende at lære fra sig og at lære om dans. Bogen indeholder 22 forskellige danse- og bevægelsesgenrer; fra folkedans, ballet og vals til hiphop, yoga, salsa og swingdans. Hvert kapitel rummer:en kort introduktioninstruktioner i basistrin, bevægelser og positionersjove træningsøvelserforslag til variationer eller avancerede øvelseropgaver og koreografisk arbejdespørgsmål til refleksion, diskussion og analyseet eksempel på et undervisningsforløbvigtige begreber og navne.Alle kapitler er desuden illustreret med fotos og bokse med tips og tricks, så alle kan være med. Bogen slutter af med en teoridel, der tilbyder forskellige forskningsperspektiver, analyseskemaer til dans og idræt samt lister med supplerende materiale til hvert kapitel.DANS 22 henvender sig til elever og lærere, der arbejder med dans og bevægelse på ungdomsuddannelserne. Den opfylder kravene til de praktiske eksamener i fagene dans og idræt på C- og B-niveau.Praksiskapitlerne er skrevet af: Andrea Charter Lund, Anne Gry Madsen, Dorte Bjerre Jensen, Dorthe Vinsten Madsen, Karen Kristine Wellendorf, Lotte Inger Nielsen, Mie Lotte Ajspur, Mie Lykke Nielsen, Miriam Fajnburg Hovman Elley og Solveig Løvendahl Gustafsson.Forskningsperspektiverne er skrevet af: Helle Winther, Inger V. Damsholt, Lis Engel og Susanne Ravn.
Bogen introducerer til mange forskellige måder at arbejde med bevægelse på i skolen. Til disse måders pædagogiske baggrund, samt til hvilke handlemuligheder lærere har for at inddrage bevægelse i skolen.
Boldspilsundervisning i teori og praksis henvender sig til lærerstuderende og idrætsstuderende og andre, der arbejder med boldspil i hverdagen. Det er bogens hensigt at udvide læserens perspektiv på, hvordan man kan bruge boldspil og boldspilsundervisning. Bogen indeholder konkrete forslag til boldspilsundervisning samt forslag til, hvordan man kan videreudvikle arbejdet med boldspil i relation til forskellige målgrupper: børn, voksne og personer med særlige behov.Bogen er unik ved sin kombination af teoretisk indsigt og praksisnær viden. Alle forfatterne til bogen har mange års erfaring med boldspilsundervisning, praksiserfaring som udøver samt dyb teoretisk indsigt. At anvende teorien i praksissituationer er vanskelig, og ofte oplever man, at underviserens teoriforståelse forbliver uden for sportshallen. Bogen giver en masse eksempler og forklaringer på, hvordan teorien kommer med ind i boldspilsundervisningen, således at læseren kan højne både det teoretiske og boldspilspraktiske niveau og dermed forbedre egen boldspilsundervisning.Boldspilsundervisning i teori og praksis indeholder syv kapitler med titlerne Grundlæggende praksis i boldbasis og boldspil, Udvikling af boldspilsfærdigheder, Boldspil med forskellige målgrupper, Læring integreret i boldspil, Motorisk indlæring og boldspil, Forløb med boldspil og slutteligt Spil. Det sidste kapitel indeholder mange nye boldbasisspil, der nemt kan anvendes i skolen, gymnasiet og i boldspilsundervisning på idrætsskoler, seminarier og universiteter. Kapitlerne Læring integreret i boldspil og Motorisk indlæring og boldspil giver konkrete lektionsplaner og velbeskrevede boldspilsaktiviteter, man nemt selv kan gennemføre med egne skoleelever eller studerende.
Materialet har fokus på at skabe en positiv og motiverende tilgang til idræt ved at tilpasse og justere aktiviteterne efter elevernes færdigheder og niveau.Med Idræt, leg og bevægelse får man: en bred vifte af nye boldspil og lege ideer til, hvordan man kan arbejde med forskellige redskaber i redskabsgymnastik tydelig overblik over aktivitetens indhold, målgruppe og materialer ideer til, hvordan hver aktivitet kan justeres, tilpasses og videreudvikles tips til gennemførelse af aktiviteten ideer til, hvordan man kan motivere elever til at deltage aktivit i idrætstimerne.
Idræt – teori og træning foreligger nu i denne stærkt reviderede 4. udgave. I forhold til den seneste udgave af Idræt – teori og træning er nogle kapitler udgået, mens andre er tilføjet. Desuden er idrætsteorien opdateret med nyeste viden. De nye kapitler handler om kost, idrætsskader og alder og træning.
Kroppen - Plakatsamling indeholder tre plakater med tilknytning til kroppen og er relevant at inddrage i undervisningen i naturfag og i idræt.Følgende plakater medfølger: Kroppens muskler Skelet og led BlodkredsløbAlle plakater måler 70 x 100 cm.Se plakaterne her>>>
Pickleball Essentials for Physical Education is a comprehensive "take-and-teach" pickleball program specifically suited for grades 3-8. It is designed with 25 individual activities that are broken into progressive game stages to advance strategy and student skills to the next level. Each activity page provides a diagram and description of the activity, materials needed, coaching tips, and critical cues. Additional enhancement tools are also available to try to meet the needs of all students and instructors. Combining his experience teaching physical education with his years of pickleball instruction, Mace has prepared this curriculum according to the SHAPE America Grade Level Outcomes to set professionals, like yourself, up for success.
This book is a practical guide to building and maintaining strength through exercise and nutrition. It covers a wide range of topics, including weightlifting, rowing, swimming, and diet. With clear, concise explanations and detailed illustrations, this book is an essential resource for anyone looking to improve their strength and fitness.This work has been selected by scholars as being culturally important, and is part of the knowledge base of civilization as we know it.This work is in the "public domain in the United States of America, and possibly other nations. Within the United States, you may freely copy and distribute this work, as no entity (individual or corporate) has a copyright on the body of the work.Scholars believe, and we concur, that this work is important enough to be preserved, reproduced, and made generally available to the public. We appreciate your support of the preservation process, and thank you for being an important part of keeping this knowledge alive and relevant.
Support practical learners with this colourful, clear and concise student bookBursting with photographs, this student texbook covers the latest BTEC Tech Award in Sport (first teaching in 2022). It has been written and designed for real learners:easy to read - with simple language and small chunks of textsuits visual learners - the spread-based design is packed full of colourful photographshelps learners to apply their knowledge - bags of questions that align to higher level skillscomprehensive - full coverage of all three components
Bogen præsenterer fire afsnit med de hovedområder, eleverne skal arbejde med i idrætsteori: Den moderne idræts historie går tilbage til sportens fremkomst i Danmark og videre til dens udvikling i det 21. århundrede Idræt – for alle eller for dig selv? sætter fokus på unges idrætsvaner, på den enkeltes forhold til idrætten og på idrætten som kulturelt fænomen Sundhed – det gode liv på krykker? fortæller om unges sundhedsadfærd og om, hvad sundhed er Fysiologi, anatomi og træningslære gennemgår den grundlæggende teori om, hvordan kroppen fungerer, når vi er fysisk aktive, hvordan den kan påvirkes gennem træning, og hvordan man kan evaluere sin fysiske form ved hjælp af tests De teoretiske afsnit følges op af arbejdsopgaver, der både uddyber teorien og inspirerer til at stille nye spørgsmål til teorien. Bogen er forsynet med en omfattende litteraturliste, som er både inspirerende og praktisk anvendelig, når eleverne skal arbejde med idræt i AT-undervisningen eller skal skrive studieretningsopgave, større skriftlige opgaver og eksamensprojekt med idræt som ét af fagene.
BEMÆRK: Ny udgave er på vej af B - for bedre idræt. Foventes at udkomme juni 2020.B - for bedre idræt er primært rettet mod undervisningen i idræt på B-niveau, men kan også læses af andre idrætsinteresserede, fx på højskoler og seminarier.B - for bedre idræt belyser idrætsteorien fra både den naturvidenskabelige, den samfundsmæssige, den psykologiske og den historiske vinkel og indeholder kapitler om sundhed, anatomi og bevægelseslære, aerob og anaerob træning, styrketræning, teambuilding, befolkningens idrætsadfærd, idrættens internationale scene og eliteidrættens skyggesider.B - for bedre idræt giver svar på spørgsmål som:- Hvilke muskler og led aktiveres under bevægelserne i forskellige idrætsgrene- Hvilke træningsformer er mest hensigtsmæssige til træning af kondition, udholdenhed og styrke?- Hvad er den politiske baggrund for nutidens sundhedskampagner, og hvordan beskytter fysisk aktivitet mod sygdom? - Hvordan skabes et godt samarbejde på et hold gennem teambuilding?- Hvordan er idrætten organiseret, og hvilken rolle spiller kommercielle interesser i idrætten?- Hvorfor dyrker mennesker idræt og hvad er deres motiver?- Hvilken betydning har idræt i international politik?- Hvilke årsager ligger bag eliteidrættens skyggesider som doping, korruption og slåskampe mellem fodboldfans?
¿¿¿ Do you have students who hate PE?Would you like to make your lessons more inclusive but you don't know how?Through case studies, stories, evidence, and experience you will:Learn more about the challenge that PE presents to students with Special Educational Needs and DisabilitiesBe inspired to change your practice and the culture of PE at your schoolBe equipped with over 100 whole class strategies to make PE inclusive for students with the following conditions and neurotypes:Autism, Attention Deficit Disorder, Colour Blindness, Developmental Coordination Disorder / Dyspraxia, Dyscalculia, Dyslexia, Hypermobility, Pathological Demand Avoidance and Sensory Processing Difficulties.This book is for you - the busy teacher with SEND students.'I wish my teachers had read this when I was at school',Jennifer Pollock, Maths Teacher, Private Maths Tutor and Autistic Adult 'I loved this book! The children's stories are powerful and heartbreaking, and the strategies are superb!'Vicci Wells, Head of Sport, Youth Sport Trust (Formerly Head of Inclusion) 'A fantastic resource, easy to dip into and full of extremely practical strategies'.Sue Weston, Former Children's Occupational Therapy Service Manager 'This is a 5 star book'.Ellise Hollie Hayward, Disabilities Correspondent and SEND Inclusion Advocate 'The author encourages you to rethink your own current working knowledge and pedagogy so you can make PE inclusive for all children'.Dr Julie Pearson - Inclusive Primary PE @Jools_CPAbout the Author¿¿Faith Newton is a paediatric occupational therapist and founder of School OT. She has worked with schools, parents and children since 2013 and has two neurodivergent children. Connect with Faith at www.schoolot.co.uk and on X (Twitter) at @FaithSchoolOT
Optimal performance in sport occurs when athletes can focus their attention on relevant information, processes, and behaviors; while, at the same time, blocking out distracting or irrelevant cues. But how do you focus attention and block out distracting cues?In Optimal Sports Performance, author Bradford Strand lays out a model for helping athletes of all ages understand and learn how to reach optimal performance. Throughout the book, he uses Action Triggers to assist you in better understanding the challenges of your sport and have you complete Preloaded Responses which help eliminate decision paralysis in challenging situations. Identifying Preloaded Responses frees up mental bandwidth and makes your response reflexive and automatic allowing you to focus on other aspects of a game or contest. Optimal Sports Performance will provide you with the tools to practice smarter, think faster, and play better!
The importance of play for healthy development is undeniable. Aspects of play have been linked to the development of social skills, health and fitness, motivation, curiosity, innovation, imagination, and problem solving. Both theory and research suggest that play of various types is critical for healthy development and that playfulness is an important quality across the life span. However, opportunities to play and quality of play facilities in schools, after-school programs, childcare centers, community parks, and museums are not equitable by race, socio-economic status, and ability. And racial profiling, immigrant status, illness, and incarceration interfere with child¿s play. The first section of the book defines play and social justice and describes disparities in play opportunities in childcare, schools, and communities as well as inequities in how play is interpreted. The next section describes pre-school, elementary, high school, and university programs that use play to liberate, teach, and build community as well as after-school, hospital, and community programs that help to level the playing field of opportunity. The final part of the book discusses ways to ameliorate inequities through research and advocacy. Four research methods are described that are useful for conducting studies on the amount of play children experience, attitudes toward play, and the effect of play on other variables. Finally, a child, a parent, and a teacher describe ways they tried to obtain more recess, using various methods of advocacy. The appendix provides resources indispensable for those convinced that play for all is indeed a social justice issue worthy of advocacy.
World of Fitness is designed to be both a motivational book as well as an introductory guide for bodybuilding. This book caters to those who wish to sculpt their body while looking for the motivation to complete such a task. Included are workout plans, descriptions of workouts, and the anatomy of muscles, as well as descriptions of how to target them to ensure the results one is looking to acquire is achieved. Incorporating real-life scenarios, World of Fitness uses examples from everyday living conditions to add context to the disciplines of the humbling lifestyle. This book is broken down by human fundamentals, addressing the mental and emotional aspects of fitness that needs to be acknowledged prior to committing to the lifestyle, followed by the physical part of fitness.
PEOPLE form habits which cause nervous strain. When these habits have fixed themselves for long enough upon their victims, the nerves give way and severe depression or some other form of nervous prostration is the result. If such an illness turns the attention to its cause, and so starts the sufferer toward a radical change from habits which cause nervous strain to habits which bring nervous strength, then the illness can be the beginning of better and permanent health.
Les deux dernières années ont rappelé au milieu scolaire la nécessité de s'adapter à un monde frappé par des crises de plus en plus régulières. Elles ont, par la force des choses, façonné l'émergence d'une nouvelle normalité éducative . À la lumière des enjeux soulevés sur les plans de la santé physique et mentale dans le quotidien de publics scolaires fortement déstabilisés, cette période trouble, source de questions fondamentales sur la vie, la démocratie et l'exercice de la liberté aura catapulté à l'avant-plan les défis de l'appropriation du numérique éducatif et de l'enseignement à distance jusque-là en émergence sans manquer d'interroger au passage la place allouée à l'éducation physique à l'école tout autant que les limites des modèles éducatifs dominants qu'elle promeut. Sans équivalent dans l'espace francophone, Enseigner l'éducation physique en contexte scolaire constitue le fruit d'une collaboration internationale de grande ampleur. Les 25 contributions originales que présente cet ouvrage s'inscrivent sous cinq grandes thématiques toutes aussi d'actualité qu'incontournables peu importe où le lecteur se situe sur le continuum du développement professionnel: 1) Devenir enseignant d'éducation physique; 2) Programmer et établir des conditions favorables à l'apprentissage en éducation physique; 3) Pluralité des publics scolaires et inclusion en éducation physique; 4) Diversité des objets d'intervention en éducation physique et 5) Accompagner la relève enseignante en éducation physique. Parce que les enseignants d'éducation physique sont des acteurs très influents dans le cheminement scolaire des élèves comme dans celui de celles et ceux qui aspirent à une carrière dans l'enseignement de cette discipline, chacune des contributions présentées vise l'enrichissement de leur formation initiale et continue comme de leurs interventions à l'école ou sur le terrain de la formation à l'enseignement. Toutes ambitionnent aussi de soutenir le rôle d'ambassadeur que ces enseignants peuvent jouer auprès d'autres acteurs scolaires clés au profit de cette discipline carrefour trop souvent dévalorisée et dont la pertinence socio-scolaire est périodiquement reconsidérée au gré des idéologies dominantes et des jeux d'influences. Enfin, chacun des chapitres contenus dans cet ouvrage espère ouvrir les perspectives du lecteur et l'inviter à prendre une part active dans le repositionnement de l'éducation physique en démarcation du modèle scolaire de l'ère industrielle arrivé en fin de vie et qui est, lui aussi, à repenser au profit d'une éducation à la hauteur des défis du XXIe siècle.
Physical education is an educational course related to the physique of the human body, taken during primary and secondary education that encourages psychomotor learning in a play or movement exploration setting to promote health. The idea of training is reflected in words, which are given to isolate parts of training. Training means are different physical activities and their articles, techniques and systems, which are utilized for the improvement, support and recuperation of execution limit and execution availability. Physical activities are the physical methods for training. Different methods are utilized not withstanding physical activities or independently according to prerequisite. Each preparation means has its very own particular impact on the presentation limit. This impact might be immediate or aberrant. Physical activities directly affect execution limit. Means like physiotherapy, autogenous training has backhanded impact (Singh, 1991).
Tôi c¿m ¿n ba má ¿ã mang tôi ¿¿n cüc s¿ng này, ¿ó là món quà quý nh¿t trên ¿¿i. Nh¿ ba má nuôi n¿ng và ch¿m sóc, tôi m¿i ¿i xa ¿¿¿c nh¿ ngày hôm nay. C¿m ¿n ch¿ và em ¿ã thay tôi lo l¿ng cho gia ¿ình trong süt nh¿ng n¿m tôi mi¿t mài ¿i h¿c. Tôi ¿¿c bi¿t c¿m ¿n má vì ¿ã luôn là ch¿ d¿a bình yên cho tôi. C¿m ¿n r¿t nhi¿u th¿y cô ¿ã truy¿n c¿m h¿ng và d¿y d¿ tôi. Tr¿i qua nhi¿u khó kh¿n và th¿t b¿i, tôi nh¿n ra m¿t y¿u t¿ c¿c k¿ quan tr¿ng d¿n ¿¿n thành công là ¿¿¿c h¿c v¿i th¿y cô gi¿i. Tôi may m¿n có r¿t nhi¿u th¿y cô tuy¿t v¿i ¿ã h¿¿ng d¿n tôi v¿¿t qua nh¿ng khó kh¿n. Tôi ngh¿, cách t¿t nh¿t ¿¿ tôi c¿m ¿n các th¿y cô tuy¿t v¿i này là chia s¿ nh¿ng bài h¿c trong chuy¿n hành trình t¿ ki¿n trúc s¿ thành bác s¿ t¿i Hoa K¿. Trong quy¿n sách này, thân m¿i b¿n ¿¿c cùng tôi d¿o b¿¿c t¿ th¿ xã B¿c Liêu lên Sài Gòn h¿c ¿¿i h¿c, r¿i qua M¿ ch¿t v¿t nh¿ng b¿¿c ¿¿u, cùng tôi làm nhi¿u ngh¿ khác nhau ¿¿ m¿u sinh, cùng tôi b¿¿c vào gi¿ng ¿¿¿ng ¿¿i h¿c, phòng nghiên c¿u hay b¿nh vi¿n t¿i nh¿ng tr¿¿ng ¿¿i h¿c hàng ¿¿u c¿a Hoa K¿ và Anh Qüc nh¿ ¿¿i h¿c Michigan, Harvard, Columbia, Yale, Cardiff hay ¿¿i h¿c Nam California. Hy v¿ng nh¿ng câu chuy¿n th¿c t¿ t¿ cün sách này s¿ mang ¿¿n cho b¿n ¿¿c nh¿ng thông tin thú v¿ v¿ ¿ào t¿o ngh¿ Ki¿n trúc s¿, ngh¿ Bác s¿, v¿ tr¿¿ng Ki¿n trúc, tr¿¿ng Y, v¿ ch¿¿ng trình n¿i trú chuyên khoa, nghiên c¿u Y khoa cùng góc nhìn khác v¿ ngành s¿c kh¿e t¿i Hoa K¿. C¿m ¿n t¿ ch¿c Y khoa VietMD ¿ã giúp tôi gi¿ng d¿y các bác s¿ và sinh viên t¿i Vi¿t Nam. Nh¿ VietMD, tôi ¿ã có nh¿ng ¿¿ng nghi¿p tuy¿t v¿i giúp tôi hoàn ch¿nh quy¿n sách này, nh¿t là D¿¿c s¿ Tr¿n Th¿ Thùy D¿¿ng, ¿¿i di¿n VietMD t¿i Vi¿t Nam ¿¿ng th¿i c¿ng là tr¿ lý c¿a tôi.Tôi ¿¿c bi¿t c¿m ¿n và tri ân các b¿nh nhân c¿a tôi, nh¿t là nh¿ng ng¿¿i ¿ã m¿t. M¿i b¿nh nhân là m¿t bài h¿c v¿ cüc s¿ng giúp tôi tr¿¿ng thành h¿n. M¿i b¿nh nhân là m¿t ¿¿ng l¿c ¿¿ tôi h¿c thêm ki¿n th¿c m¿i ngày. Nh¿ b¿nh nhân, tôi nh¿n ra mình còn ph¿i c¿
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.