Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
Lege og lære-kort: DyreneÆske med 52 kort med billeder på begge sider.Kortene er temaopdeltInstruktioner til flere måder at bruge kortene påStyrker barnets sproglige udvikling og ordforråd
Vil du gå ud af folkeskolen og gymnasiet med topkarakterer?Du tror måske, det er umuligt, at du ikke er intelligent nok, eller at du ikke orker at kæmpe så hårdt. Men så kan du glæde dig over, at du tager fejl. Alle kan nemlig få gode karakterer – i alle fag. Og hvis du lærer dig studieteknikkerne og tilegner dig den mentalitet, som bogen 12 i alle fag står for, gælder det også dig.12-tals-studenten Raman Mehrzad, der i dag er læge, forfatter, foredragsholder og selvstændig erhvervsdrivende, viser dig, hvordan du finder motivationen til at lykkes i skolen, og hvordan du opstiller mål og delmål. Desuden lærer du at planlægge og prioritere, at komme lærere og kammerater i møde, læse til eksamen og håndtere krisesituationer. Sidst, men ikke mindst får du at vide, hvordan du forbedrer din indlæringsevne gennem motion, kost og effektive husketeknikker.12 i alle fag henvender sig til elever i folkeskolens ældste klasser og til gymnasieelever – samt alle andre, der ønsker at få bedre studieresultater.
Bag historisk og kulturelt variable og skiftende fremtrædelsesformer består afgørende eksistentielle grundvilkår og grundtræk. Den filosofiske, teologiske, religiøse og kunstneriske tradition kan kaste lys over og bevidstgøre om disse grundvilkår og disse grundtræks tilsynekomster under nye historisk-kulturelle vilkår. Hvad der består er, hvad der i historiens og kulturens udvikling viser sig at være bestand i. Noget forandres for at forgå i tidens strøm, andet forandres for at bevares. Bestand såvel som bevægelse.Bestand og bevægelse er en bog om religionsundervisning og religionspædagogik for folkeskolefaget kristendomskundskab. I bogens Afsnit A fremlægges indledningsvist de grundlagsovervejelser, der udgør forståelsesrammen omkring faget og dets historie. Afsnit B behandler mere konkret undervisningens indholdsside. Hvert af kristendomskundskabsfagets fire kompetenceområder behandles, Livsfilosofi og etik, Bibelske fortællinger, Kristendom, Ikke-kristne religioner og andre livsopfattelser. Afsnit C behandler fagets metodiske aspekter.Som religionspædagogisk grundbog er værket rettet til lærerstuderende i undervisningsfaget ”Kristendomskundskab/religion” samt til folkeskolens lærere i den daglige forberedelse til undervisningen i faget og i forbindelse med efteruddannelse.Forfatterne til bogen er alle undervisere med tilknytning til Læreruddannelsen i Aalborg.
Projektbaret læring er en undervisningsmetode, som med fuld fart, stor appel og pædagogisk begejstring er på vej ind i det danske uddannelsessystem. På flere og flere af landets grundskoler stilles spørgsmål som: Bør vi implementere PBL? Hvordan kommer vi i gang med PBL? Hvordan designer man undervisning, som inddrager PBL og innovation? Hvad kan eleverne særligt lære ved at PBL integreres i undervisningen, og hvordan kan man undersøge, om det sker? Bogen giver dig og din skole et teoretisk og praktisk grundlag, der klæder jer på til at kunne besvare spørgsmålene. Yderligere beskrives samtidig et didaktisk ståsted som, på tværs af grundskolens mange faggrupper, kan fungere som et fælles sprog. De mange, sammenhængende modeller giver en værktøjskasse som, på trods af faglige forskelligheder, kan medvirke til at frigøre lærerteamets kreativitet, viden og diversitet. Bogen er til alle, der interesserer sig for børn, læring og kreativitet, f.eks. Lærere, der søger efter nye metoder til at arbejde med PBL, innovation og kreativitetLærerstuderende, der ønsker didaktisk indsigt i tankerne bag PBL, innovation og kreativitet. Skoleledere, som ønsker inspiration og didaktisk grundlag for implementering af PBL, innovation og kreativitet. En af grundskolens fornemste opgaver er ”… [at] udvikle arbejdsmetoder og skabe rammer for oplevelse, fordybelse og virkelyst, så eleverne udvikler erkendelse og fantasi og får tillid til egne muligheder og baggrund for at tage stilling og handle.” (Folkeskolens Formålsparagraf 1 stk. 2, 2019).Når du har læst bogen, kan du besvare spørgsmål som: Hvad er undervisning, der har fokus på PBL, innovation og kreativitet? Hvorfor er det vigtigt at implementere undervising med fokus på PBL, innovation og kreativitet? Hvordan planlægger og gennemfører jeg undervisning med fokus på PBL, innovation og kreativitet?Bogen bruger projektbaseret læring som ramme for beskrivelsen af en teoretisk, didaktisk og praktisk forbindelse mellem kreativitet, innovation og læring. Målet er, at du ved at læse og bruge bogen bliver bedre rustet til at designe og evaluere meningsfuld undervisning, der styrker elevernes faglige engagement og giver dem mulighed for at interagere med omverden, tage risici, udforske usikkerhed, undersøge egne ideer, øve og udvikle kreativitet og innovationskompetencer.Søren Peter Dalby Andersen, født 1980. Er uddannet folkeskolelærer og siden talentvejleder, PD i naturfagsdidaktik og Master innovation og ledelse på Aarhus Universitet og CBS.Har i de seneste 20 år arbejdet som folkeskolelærer, været del af en skoleledelse, kommunal konsulent, projektleder i Astra og didaktisk ekspert i OECD-projektet Future of Education and Skills 2030. Er i dag ansat hos Science Talenter og er medstifter af firmaet KlimaZirkus, som sigter mod at skabe fremtidige generationer med faglig viden, innovationskompetencer og motivation til at arbejde med bæredygtighed og klimaudfordringen.Søren Peter har modtaget:Den danske Verdensmålpris på folkemødet 2019Undervisnings- og kulturministeriets SpringfrøprisAnmeldelser: "Det er en yderst interessant og inspirerende udgivelse, som giver læseren lyst til straks at give sig i kast med PBL sammen med sine kolleger" (Lektøranmeldelse, DBC)"Bogen anbefales kraftigt til læreruddannelsens samling samt til lærerbiblioteker og ledelseshylder på grundskoler, der ønsker at arbejde med projektbaseret læring og innovation i en åben skole." (Lektøranmeldelse, DBC)
Hvordan ser det rum ud, der dannes, når præsten træder ind ad døren til en familie, der skal have døbt deres barn? 8 præster reflekterer over dåbssamtalen og tager os med til den. Dåben klæder dig – både af og på. Otte forskellige præster tager os med til dåbssamtale. Med hver deres greb, men med det samme benspænd, nemlig at de ikke må støtte sig til formuleringer fra det teologiske arvegods, når de skal formidle dåben, men skal bruge egne ord og erfaringer. Dermed giver bogen otte forskellige bud på, hvordan der i 2018 kan tales relevant om, hvad dåb og kristendom er ind i de livssammenhænge, som nybagte forældre står i. Dåbssamtalen kender ingen udfaldet af på forhånd; som med enhver fortrolig samtale kommer det an på, hvor vi fører hinanden hen undervejs, hvad og hvor meget parterne hver især er villige til at give af sig selv. Forfatterne her lader os kigge med ind i samtalerummet med bud på, hvad der kan opstå, når folk og kirke mødes og rækker ud mod hinanden. Pressen skriver: Bogen kan bruges som et stort tag-selv-bord med tanker om og billeder på dåb. Man kan spejle sig i de forskellige forfatteres syn på dåben og måder at gå til samtalen på, og deres tanker kan bruges som klangbund for dåbssamtaler og som inspiration til dåbstaler. - Præsteforeningens Blad
Eins, Zwei, Drei er en elevaktiverende håndbog om mundtlig eksamen i tysk, som indeholder et bredt udvalg af varierede mundtlige og skriftlige opgaver. Der fokuseres på mundtlige kommunikationsstrategier, ordforrådstilegnelse og træning af mundtlig tekstpræsentation med afsæt i analysemodeller og Redemittel, som eleverne kan støtte sig til.I Eins, Zwei, Drei får eleverne også konkrete råd til, hvordan de kan læse op til eksamen, og hvordan de på eksamensdagen bedst muligt udnytter forberedelsestiden. Bogen indeholder desuden vejledende eksamensspørgsmål.Eins, Zwei, Drei henvender sig til elever og undervisere på C-, B- og A-niveau på alle de gymnasiale uddannelser.
Denne bog handler om nogle af de områder, som indgår i mange fags Fælles Mål. Den bringer forslag til, hvad flere fags lærere kan være fælles om at undervise i, både for at gøre det der er fælles, genkendeligt for eleverne fra fag til fag, og for at læreres samarbejde om det fælles kan frigøre tid til det specifikt faglige.To dele handler om at undervise i undersøgelse og kommunikation:Der er forslag til, hvad man kan lægge vægt på i fælles undervisning i at arbejde undersøgende med emner og problemstillinger, at bruge kilder, ræsonnere, udvikle strategier, perspektivere og argumentere sagligt og fagligt. Desuden en del om kommunikation: Undervisning i at bruge og fremstille tekster om og med faget, faglig formidling til forskellige målgrupper og situationer.To dele handler om sprog og læsning:En del giver forslag til, hvordan alle fags lærere som en integreret del af den faglige undervisning kan støtte eleverne i deres sproglige udvikling. En anden del sætter fokus på hvad vejledning i at læse og skrive for at lære kan omfatte.Hver del afsluttes med en skematisk opsamling af kapitlets forslag til fælles undervisning i området.Et afsluttende afsnit giver forslag til hvordan man kan finde inspiration i taksonomier når man skal beskrive niveauer i det fælles i det faglige.Det fælles i det faglige henvender sig til vejledere, lærere og studerende, der sigter mod at styrke både elevernes udvikling af generelle færdigheder og udnytte de muligheder, som koordineret undervisning giver, til at styrke det faglige.
***New 2020 Edition - The latest strategies to pass your exam.******Free Online Email Tutoring Subscription***This booklet does not contain any practice questions and content. This booklet is solely devoted to test taking strategies that can be applied to the PRAXIS Elementary Education Mathematics exam. If you have done a lot of practice questions and content, this booklet will provide very useful techniques to passing the PRAXIS Elementary Education Mathematics exam. If you are taking the exam for the first time, this booklet will be a huge asset to helping you study and pass your exam the first time. If you are really struggling to pass, this booklet can greatly support you to pass the PRAXIS Elementary Education Mathematics exam. The booklet is devoted to teaching you how to take the PRAXIS Elementary Education Mathematics exam along with providing effective strategies. The booklet covers the following: Study Strategies Test Taking Strategies Reducing Anxiety Strategies Guessing Strategies Strategies To Decide Between Two Answers Systematic Approach To Answering QuestionsThe purpose of the booklet is to provide test taking strategies to use for the PRAXIS Elementary Education Mathematics exam. The booklet contains over 70 strategies to achieve a passing score on the PRAXIS Elementary Education Mathematics exam. All strategies included apply for the PRAXIS Elementary Education Mathematics exam. Plus, as a bonus, you get a free online email tutoring subscription to support you in your journey to passing your exam.
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.