Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
Ny lærebog i statistik. Bogen er solidt fagligt funderet og pædagogisk med mange, gennemgående eksempler fra markedsføringsverdenen. De relevante formler præsenteres, men fokus er på praktisk anvendelse af statistik. Formålet med bogen er, at den studerende kan anvende forskellige markedsanalysemetoder og statistiske færdigheder til vurdering af data. I bogen gennemgås bl.a. beskrivende statistik, konfidensintervaller, hypotesetest, pivottabeller og goodness-of-fit-test. Bogen dækker pensum til grundlæggende statistik 1 og 2 på markedsføringsøkonomuddannelsen.
Økonomisk metode er en ny, praksisnær lærebog til de merkantile fag indenfor grundlæggende metodelære, herunder såvel kvalitativ som kvantitativ metode med eksempler fra den finansielle branche. Bogen er opdelt i fire dele: introduktion til økonomisk metode, problemformulering, projektledelse og -planlægning samt gruppearbejde kvalitativ metode kvantitativ metode projektskrivning Den studerende bliver bl.a. i stand til at præsentere data, analyser og vurderinger på baggrund af en veldefineret metodik samt til at indsamle og analysere data, fx forskellige former for virksomhedsanalyser, markedsanalyser m.v. Lærebogen er rettet mod de finansielle uddannelser og er tilpasset undervisningen i økonomisk metode på finansøkonomuddannelsen. Til bogen knytter sig en hjemmeside. Sidens videomateriale giver blandt andet løsninger på diverse Excel-relaterede problemer og ideer til, hvordan man kan anvende Word, Excel mv. i sin projektskrivning og databehandling. Gå til sitet her.
Anvendt statistik for de finansielle uddannelser er en praksisorienteret lærebog med eksempler på brugen af statistik og statistiske begreber inden for den finansielle sektor. I denne 2. udgave er bogen opdateret, let omstrukturet og udbygget med yderligere matematiske forklaringer.Formålet med bogen er at give læseren et godt kendskab til de metoder, hvormed et datamateriale kan bearbejdes, således at der kan udledes statistisk begrundede konklusioner. Bogen har derfor fokus rettet mod de modeller og værktøjer, hvormed forskellige statistiske tests kan udføres. Hovedvægten er lagt på anvendelsen og fortolkningen af hypotesetests og andre teknikker. Lærebogen er rettet mod statistikundervisningen på finansøkonom, finansbachelor, financial controller, akademiuddannelsen i finansiel rådgivning og HD, men også de økonomiske og samfundsvidenskabelige uddannelser, hvor faget statistik indgår.Til bogen hører en hjemmeside, hvor du bl.a. kan finde bogens figurer til download, opgaver og videoer.
Den unikke klub er fortællingen om fodboldspillets loyale soldat, der blev på sin post og skød fra sig, også når det brændte allermest på. Fortællingen om forliste skæbner og viljestærke karakterer, der formåede at vende modgang til medgang og bære hjertet uden på trøjen i en fortsat mere kynisk verden.Bogens elleve kapitler og karakterer vidner om interne magtkampe, heroiske heltegerninger, personlig vendetta og episke scoringer, der var med til at forme stolte klubber, nationer og folkefærd. Og så stiller den spørgsmålet: Hvordan har feterede fodboldstjerner gennem tiden som Pichichi, Fritz Walter, Sandro Mazzola, Carles Puyol og Francesco Totti formået at bevare jordforbindelsen til de lokale værdier i en verden i skred?Det forsøger Kenneth Hansen at svare på igennem portrætter af 11 One Club Players. Vi bevæger os op gennem fodboldhistorien fra Pichichi til Francesco Totti, fra fodbold som et frirum mellem lange, opslidende arbejdsdage på kajen til en sportsgren som milliardindustri med fokus på karriereplanlægning, personlig optimering og med magthungrende bagmænd i kulisserne.
Alle taler om oplevelsesøkonomi. Men hvad er meningen med oplevelser, og hvad betyder oplevelsers design i digitale medier? Inden for webdesign, multimedier, digital forvaltning, museer, turisme og andre områder understøtter digitale teknologier stadig flere oplevelser. Dermed er det også blevet relevant at træde et skridt tilbage og spørge: Hvad er oplevelsers mere almene karakter, og hvad gør oplevelser meningsfulde for os i dag? Dette er første bog på dansk, som handler om at skabe meningsfulde rum for brugere af digitale oplevelsesprodukter. Udgangspunktet er, at en stor del af verden efterhånden er indlejret i teknologi, og at vores oplevelser af verden også er det. Samtidskunsten leverer opskrifterne til, hvordan oplevelsessamfundets mange nye entreprenører og procesledere kan skabe sammenhæng i deres arbejde med digitalt design. Bogen er en opdagelsesrejse, der går gennem hjernens verden, giver indblik i, hvordan mening bliver til, og bevæger sig hen til steder, hvor menneskers perception, kategorisering og hukommelse spiller sammen med ny teknologi.
Denne lærebog er rettet mod økonomiske uddannelser op til bachelorniveau og giver en omfattende indføring i alle markedsanalysens aspekter. Kapitlerne har en vekselvirkning mellem de teoretiske, statistiske modeller i markedsanalysen – og beskrivende praktisk orienterede afsnit, der trin for trin beskriver, hvorledes en god markedsanalyse opbygges. Bogen lægger stor vægt på, at den studerende opnår en forståelse af, hvilke former for analyse et givet talmateriale kan bære. Opbygningen er i hovedtræk som følger:* Den kvantitative markedsanalyse, herunder bl.a. målgruppe, analysedesign, spørgeskema, stikprøver, interviewproces* Statistiske test i markedsanalysen* Den kvantitaative markedsanalyse* Typer af markedsanalyser, herunder fx kommunikationstest, imageanalyser og kundetilfredshedsundersøgelser* Rapportering og økonomi
Målet er grundessensen i fodboldspillet. Hvad enten det scores efter en flot og finurlig solotur, eller bolden kun lige kan kravle over stregen efter en afretning. Det er mål, der ændrer kampe og får dig op af sædet.Det er mål, der på én og samme tid kan vække harme, foragt, lykke og begejstring, og det er mål, der kan ændre humøret for en dag, en uge eller et år. Ja, sågar et helt liv, når enkelte mål bliver en del af vores fælles historie.I en lavtscorende sport som fodbold er målet noget mytisk og grundlaget for de store historier, og i denne bog folder vi netop otte store historier om helt særlige scoringer ud.Læs blandt andet om det ikoniske mål, der afgjorde Superligaen i 1996, scoringen der sikrede en tysk pokaltitel, og hvordan et mål i Falkirk markerede et comeback til livet.Medvirkende: Nicklas Bendtner, Thomas Delaney, Allan Ravn, Michael Schjønberg, Niels-Christian Holmstrøm, Mogens Krogh, Jan Kristiansen og Morten Wieghorst.
I år er det femtende udgave af Lige under overfladen-serien. Igen med et udpluk af hvad danske forfattere har på hjerte indenfor science fiction-genren.Hvad gør genmanipulering grænseoverskridende?Hvad sker der når alle er ’isolerede’?Hvad gør ’det sidste menne-ske’ når det ser at jorden er udslettet?Hvad gør man når det firma der betaler en kolonisering på Mars går konkurs?Er der en god løsning på bodeling ved skilsmisse?Kan man bekæmpe udenjordisk virus?Det er blot nogle af de ting du kan få svar på i denne antologi.Historierne skal helst sætte tanker i gang hos læseren, og vise hvor bredt genren dækker. Sådan har det altid været i denne serie og således fortsætter det også i år.
Science Fiction Cirklen præsenterer for 14. gang en originalantologi med danske science fiction-noveller. Antologien rummer en række kortere og længere historier, som både nybegyndere indenfor genren og garvede science fiction-veteraner vil kunne finde underholdning og stof til eftertanke i.Der stilles som sædvanligt væsentlige spørgsmål: Hvad gør vi når klimaet bliver for dårligt i Danmark? Hvad skal vi spise, hvis køer og grise uddør? Hvis vi ændrer noget i et parallelt univers, sker der så også noget i vores eget? Hvad kan en god computerhacker finde ud af? Hvad får man i belønning efter et hårdt arbejdsliv? Er der en god løsning på bodeling?For en ordens skyld vedlægger vi også en manual til din tidsmaskine!Lige under overfladen er ikke blot en spændende og afvekslende læseoplevelse. Serien er en celebrering af den levende danske science fiction-undergrund og den aktuelle guldalder for genren.
Denne lærebog henvender sig primært til økonomiske, finansielle og samfundsvidenskabelige uddannelser f.eks. på erhvervsakademierne og handelshøjskolerne Lærebogen introducerer grundlæggende statistik og sandsynlighedsregning, hvorefter fokus er rettet mod de forskellige statistiske værktøjer og modeller. Bogen anviser, hvordan man skelner mellem de forskellige statistiske test, og de statistiske værktøjer præsenteres på en anvendelsesorienteret måde med eksempler hentet i den finansielle sektor, fra markedsanalyser eller data inden for salg, markedsføring og produktion. Til bogen hører en hjemmeside, hvor du bl.a. kan finde bogens figurer til download, opgaver og videoer.
Applied Statistics – for Finance and Economics is a practical textbook that explores the use of statistics and statistical concepts in the financial sector. Unlike traditional statistics books, the calculations are performed on computers, usually in Excel and occasionally with add-ons.The book provides an excellent insight into data processing methods and how to draw statistically justified conclusions from them. The focus is on the models and tools used in a range of different statistical tests, with particular attention paid to the practical use and interpretation of hypothesis testing and other techniques. Applied Statistics – for Finance and Economics is ideal for a range of financial study programmes, but also for economics and social science programmes with a statistics component.
Kolding under besættelsestiden 5 drenge er gode venner som er blevet til unge mænd, der tilslutter sig modstandsbevægelsen, der er desværre en muldvarp i blandt dem, som må likvideres, som opgaverne stiger stiger drengene også i graderne, men det bliver for meget og de må udsættes til andre steder i Danmark da det hele skærper til i Kolding.
Market Research and Statistics er bind 2 i serien International Marketing and Sales.En væsentlig forudsætning for valg af de rigtige markedsføringsstrategier og udarbejdelse af de gode marketingplaner er, at man har viden og information. Meget information samles ind ved hjælp af eksterne datakilder, men ofte må man foretage egne undersøgelser – markedsanalyser.Med dette andet bind i serien International Marketing and Sales sætter vi fokus på markedsanalyseprocessen, og vi gennemgår de væsentlige elementer i indsamling af information – både primære og sekundære data, kvalitative og kvantitative data, udarbejdelse af spørgeskemaer og svarskalaer, databehandling samt en udførlig gennemgang af statistiske metoder og værktøjer.Bogen er på engelsk og er målrettet internationale og danske KVU-studerende. Den henvender sig specielt til markedsføringsøkonomer på de to første semestre, men kan nemt bruges på andre uddannelser.
Denne lærebog er rettet mod økonomiske uddannelser op til bachelorniveau og giver en omfattende indføring i alle markedsanalysens aspekter. Kapitlerne har en vekselvirkning mellem de teoretiske, statistiske modeller i markedsanalysen – og beskrivende praktisk orienterede afsnit, der trin for trin beskriver, hvorledes en god markedsanalyse opbygges. Bogen lægger stor vægt på, at den studerende opnår en forståelse af, hvilke former for analyse et givet talmateriale kan bære. Opbygningen er i hovedtræk som følger: * Den kvantitative markedsanalyse, herunder bl.a. målgruppe, analysedesign, spørgeskema, stikprøver, interviewproces * Statistiske test i markedsanalysen * Den kvantitaative markedsanalyse * Typer af markedsanalyser, herunder fx kommunikationstest, imageanalyser og kundetilfredshedsundersøgelser * Rapportering og økonomi Som hjælpeværktøj, især til kapitlerne 9 -12, er der på nedenstående link adgang til statistikværktøjet KeHaTools samt tilhørende manual, der beskriver installation og brug af værktøjet. Linket til dette er: http://www.kennethhansen.net/kehatools.html
Det digitale nærvær handler om Computer-medieret kommunikation (CMC - via intranet, internet, "allesteds-nærværende computing" mm. ), der er grundlaget for det informations- og videnssamfund, der for alvor begynder at tage form i disse år, som har forandret den måde, vi udsender og søger information, kommunikerer med hinanden både privat og i organisationer, samarbejder, underviser og tilegner os viden. Denne bog går tæt på tre udvalgte områder inden for den computer-medierede kommunikation:Videndeling i formelle og uformelle organisationer Netbaseret samarbejde og læring Design af produkter til computermedieret kommunikation. Bogen består af tretten artikler skrevet specielt til denne udgivelse af danske og udenlandske forskere. De giver et billede af en række helt aktuelle problemfelter og forskningsområder inden for CMC. Bogen henvender sig især til studerende som arbejder med it, medier og kommunikation, men den er relevant for alle, som interesserer sig for nye medier.
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.