Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
Brandingstrategi. Funktion, følelse og kulturel innovation er en indføring i brandingstrategi, som introducerer klassisk marketing, branding og reklameteori – og sætter begreberne ind i en ramme af nyere teoretiske strømninger. Bogen fremstiller brandingpraksis gennem et kulturstrategisk perspektiv og viser, hvordan branding kan blive en praksis der vover kulturel disruption og aktivisme.Bogens temaer spænder fra brandingstrategi baseret på produktfordele og pris til brandingstrategier baseret på følelser, ritualer, identitet, status, værdiforhandling, ′purpose’ og aktivisme. Løbende gennem disse temaer stiller bogen skarpt på, hvordan kultur og marketing hænger sammen, og hvordan brandet kan placere sig centralt i menneskers liv og projekter: hvordan brands kan tilbyde sig selv som redskaber til kulturel innovation.Kunne der tænkes en vej til bedre branding, der ikke blot er mere benzin på et bål af masseforbrug?Bogen tilbyder en sammenhængende indføring til brandingstrategi med praktiske analytiske tilgange og forslag til, hvordan branding kan gentænkes i en tid med udfordringer i forhold til bæredygtighed og stærke kulturelle spændinger.Bogen henvender sig til studerende, praktikere og alle andre, der er interesserede i sammenhængen mellem de strategiske og praktiske elementer af branding.
Tiden efter årtusindskiftet bød på en ny forståelse af, hvad det vil sige at være barn. Under overskriften TWEENS og KGOY (Kids Grow Old Younger) blev der født en idé om en tilstand, hvor børn mellem 7 og 12 år lægger afstand til barndommen, og hvor de i stigende grad poserer som teenagere. Især marketingindustrien har haft travlt med at sælge et billede af tweens som superkompetente forbrugere af medier og mærkevarer - som et lukrativt globalt forbrugersegment. Tweens forsøger at give et nuanceret billede af, hvad det vil sige at være tween i Danmark. Med udgangspunkt i to nyere forskningsprojekter, ser Lars Pynt Andersen på danske tweens virkelighed med medier og forbrug. Han inddrager også internationale undersøgelser for at give et signalement af, hvad dette nye -globaliserede- barndomsbegreb indebærer.
Tiden efter årtusindskiftet bød på en ny forståelse af, hvad det vil sige at være barn. Under overskriften TWEENS og KGOY (Kids Grow Old Younger) blev der født en idé om en tilstand, hvor børn mellem 7 og 12 år lægger afstand til barndommen, og hvor de i stigende grad poserer som teenagere.Især marketingindustrien har haft travlt med at sælge et billede af tweens som superkompetente forbrugere af medier og mærkevarer – som et lukrativt globalt forbrugersegment.Denne bog forsøger at give et nuanceret billede af, hvad det vil sige at være tween i Danmark.Med udgangspunkt i to nyere forskningsprojekter ser bogen på danske tweens virkelighed med medier og forbrug. Bogen inddrager også internationale undersøgelser for at give et signalement af, hvad dette nye „globaliserede“ barndomsbegreb indebærer.
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.