Udvidet returret til d. 31. januar 2025

Brandingstrategi - Lars Pynt Andersen - Bog

- Funktion, følelse og kulturel innovation

Bag om Brandingstrategi

Brandingstrategi. Funktion, følelse og kulturel innovation er en indføring i brandingstrategi, som introducerer klassisk marketing, branding og reklameteori – og sætter begreberne ind i en ramme af nyere teoretiske strømninger. Bogen fremstiller brandingpraksis gennem et kulturstrategisk perspektiv og viser, hvordan branding kan blive en praksis der vover kulturel disruption og aktivisme. Bogens temaer spænder fra brandingstrategi baseret på produktfordele og pris til brandingstrategier baseret på følelser, ritualer, identitet, status, værdiforhandling, ′purpose’ og aktivisme. Løbende gennem disse temaer stiller bogen skarpt på, hvordan kultur og marketing hænger sammen, og hvordan brandet kan placere sig centralt i menneskers liv og projekter: hvordan brands kan tilbyde sig selv som redskaber til kulturel innovation. Kunne der tænkes en vej til bedre branding, der ikke blot er mere benzin på et bål af masseforbrug? Bogen tilbyder en sammenhængende indføring til brandingstrategi med praktiske analytiske tilgange og forslag til, hvordan branding kan gentænkes i en tid med udfordringer i forhold til bæredygtighed og stærke kulturelle spændinger. Bogen henvender sig til studerende, praktikere og alle andre, der er interesserede i sammenhængen mellem de strategiske og praktiske elementer af branding.

Vis mere
  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788759341612
  • Indbinding:
  • Hæftet
  • Sideantal:
  • 219
  • Udgivet:
  • 8. april 2024
  • Udgave:
  • 1
  • Størrelse:
  • 173x241x15 mm.
  • Vægt:
  • 480 g.
  • 1-3 hverdage.
  • 30. november 2024
På lager
Forlænget returret til d. 31. januar 2025

Normalpris

  • BLACK WEEK

Medlemspris

Prøv i 30 dage for 45 kr.
Herefter fra 79 kr./md. Ingen binding.

Beskrivelse af Brandingstrategi

Brandingstrategi. Funktion, følelse og kulturel innovation er en indføring i brandingstrategi, som introducerer klassisk marketing, branding og reklameteori – og sætter begreberne ind i en ramme af nyere teoretiske strømninger. Bogen fremstiller brandingpraksis gennem et kulturstrategisk perspektiv og viser, hvordan branding kan blive en praksis der vover kulturel disruption og aktivisme.
Bogens temaer spænder fra brandingstrategi baseret på produktfordele og pris til brandingstrategier baseret på følelser, ritualer, identitet, status, værdiforhandling, ′purpose’ og aktivisme. Løbende gennem disse temaer stiller bogen skarpt på, hvordan kultur og marketing hænger sammen, og hvordan brandet kan placere sig centralt i menneskers liv og projekter: hvordan brands kan tilbyde sig selv som redskaber til kulturel innovation.
Kunne der tænkes en vej til bedre branding, der ikke blot er mere benzin på et bål af masseforbrug?
Bogen tilbyder en sammenhængende indføring til brandingstrategi med praktiske analytiske tilgange og forslag til, hvordan branding kan gentænkes i en tid med udfordringer i forhold til bæredygtighed og stærke kulturelle spændinger.
Bogen henvender sig til studerende, praktikere og alle andre, der er interesserede i sammenhængen mellem de strategiske og praktiske elementer af branding.

Brugerbedømmelser af Brandingstrategi



Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.