Udvidet returret til d. 31. januar 2025

Journalistik i praksis - Gitte Gravengaard - E-bog

Bag om Journalistik i praksis

Denne bog handler om journalisters faktiske skabelse og udvælgelse af nyhedsideer. Gitte Gravengaard beskriver, hvordan de traditionelle nyhedskriterier er utilstrækkelige til at beskrive og forklare, hvordan journalister til- og fravælger ideer i det daglige redaktionelle arbejde. I stedet afdækker hun i detaljer syv afgørende faktorer, der påvirker journalisters vurderinger og valg. Med baggrund i feltarbejde og en stribe interviews giver bogen indblik i journalisters selvforståelse og den udbredte tavse viden, der er styrende for journalisters prioriteringer. Journalistik i praksis henvender sig til journalistik-, medie- og kommunikationsstuderende, journalister og forskere inden for medie- og kommunikationsområdet.

Vis mere
  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788759325506
  • Beskyttelse:
  • DRM
  • Udgivet:
  • 20. august 2010
  • Straks på e-mail.

Normalpris

  • BLACK NOVEMBER

Medlemspris

Prøv i 30 dage for 45 kr.
Herefter fra 79 kr./md. Ingen binding.

Beskrivelse af Journalistik i praksis

Denne bog handler om journalisters faktiske skabelse og udvælgelse af nyhedsideer.

Gitte Gravengaard beskriver, hvordan de traditionelle nyhedskriterier er utilstrækkelige til at beskrive og forklare, hvordan journalister til- og fravælger ideer i det daglige redaktionelle arbejde.

I stedet afdækker hun i detaljer syv afgørende faktorer, der påvirker journalisters vurderinger og valg.

Med baggrund i feltarbejde og en stribe interviews giver bogen indblik i journalisters selvforståelse og den udbredte tavse viden, der er styrende for journalisters prioriteringer.

Journalistik i praksis henvender sig til journalistik-, medie- og kommunikationsstuderende, journalister og forskere inden for medie- og kommunikationsområdet.

Brugerbedømmelser af Journalistik i praksis



Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.