Udvidet returret til d. 31. januar 2025

Kommunikation - jokeren i organisationsudvikling - Poul Nørgård Dahl - E-bog

Bag om Kommunikation - jokeren i organisationsudvikling

Serie om interpersonel kommunikation i organisationer nr. 5 Kommunikation - jokeren i organisationsudvikling fokuserer på ansigt-til-ansigt kommunikationen mellem ledere og medarbejdere i forbindelse med strukturelle og kulturelle ændringer i organisationer. Medarbejderinvolvering og selvstyrende grupper indebærer nye kommunikationsformer, som kan være forbundet med nye muligheder, men også problemer. Gamle konflikt- og forsvarsmønstre kan opløses, men nye kan også opstå. Kommunikation - jokeren i organisationsudvikling afdækker, hvilke kommunikationsformer der skaber, fastholder eller opløser forskellige interaktions- og forsvarsmønstre, og den diskuterer, hvordan organisatoriske og psykologiske forhold påvirker dette. Kommunikation - jokeren i organisationsudvikling henvender sig til studerende og undervisere på universiteter og på andre højere læreanstalter, som arbejder med kommunikation i organisationer. Den kan også læses af ledere, personalechefer, udviklingsledere og konsulenter, som arbejder med medarbejderudvikling og kommunikationstræning såvel inden for den private som offentlige sektor.

Vis mere
  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788773078334
  • Udgivet:
  • 7. maj 2010
  • Straks på e-mail.

Normalpris

  • BLACK NOVEMBER

Medlemspris

Prøv i 30 dage for 45 kr.
Herefter fra 79 kr./md. Ingen binding.

Beskrivelse af Kommunikation - jokeren i organisationsudvikling

Serie om interpersonel kommunikation i organisationer nr. 5
Kommunikation - jokeren i organisationsudvikling fokuserer på ansigt-til-ansigt kommunikationen mellem ledere og medarbejdere i forbindelse med strukturelle og kulturelle ændringer i organisationer. Medarbejderinvolvering og selvstyrende grupper indebærer nye kommunikationsformer, som kan være forbundet med nye muligheder, men også problemer. Gamle konflikt- og forsvarsmønstre kan opløses, men nye kan også opstå.
Kommunikation - jokeren i organisationsudvikling afdækker, hvilke kommunikationsformer der skaber, fastholder eller opløser forskellige interaktions- og forsvarsmønstre, og den diskuterer, hvordan organisatoriske og psykologiske forhold påvirker dette.
Kommunikation - jokeren i organisationsudvikling henvender sig til studerende og undervisere på universiteter og på andre højere læreanstalter, som arbejder med kommunikation i organisationer. Den kan også læses af ledere, personalechefer, udviklingsledere og konsulenter, som arbejder med medarbejderudvikling og kommunikationstræning såvel inden for den private som offentlige sektor.

Brugerbedømmelser af Kommunikation - jokeren i organisationsudvikling



Find lignende bøger
Bogen Kommunikation - jokeren i organisationsudvikling findes i følgende kategorier:

Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.