Bag om Kompendium i Konkurrence- og Markedsføringsret
Kompendium i Konkurrence- og Markedsføringsret, 2. udg. giver en detaljeret, men overskuelig gennemgang af centrale dele af konkurrenceretten og markedsføringsretten med udgangspunkt i pensum ved Københavns Universitet og Aalborg Universitet, men kan også anvendes uafhængigt af lærebogsgrundlaget.
Foruden relevant retspraksis og administrativ praksis behandler kompendiet bl.a. følgende emner vedr. konkurrenceretten:
Det relevante markedForbuddet mod konkurrencebegrænsende aftalerMisbrug af dominerende stillingFusionsreglerneKonkurrenceforvridende offentlig støtteRetshåndhævelsen af konkurrencereglerneOg vedr. markedsføringsretten:
God markedsførings- og erhvervsskikReklamereglernePrismarkedsføringRetsstridig markedsfortrængning, herunder reglerne om forretningskendetegn, produktefterligninger og forretningshemmelighederSanktioner i markedsføringsrettenKompendiet er egnet som supplerende læsning og i forbindelse med eksamensforberedelsen. Siden 2012-udgaven er det blevet opdateret i overensstemmelse med de gældende regler, herunder bl.a. den reviderede markedsafgrænsningsmeddelelse, den nye regel om call-in af fusioner, de nye bødeberegningsprincipper i konkurrenceretten samt forordningen om udenlandske subsidier (Foreign Subsidies Regulation).
Vis mere