Bag om Læring med levende billeder
Vores erfaringer og videnstilegnelse skabes i dag i stadig højere grad gennem levende billeder på forskellige teknologiske platforme, og brugen af fx film, tv og computerspil i undervisningen imødekommer børn og unges kultur, erfaringer og kompetencer.
Det kræver imidlertid baggrundsviden, tolkningskompetence og mediepædagogisk indsigt at anvende levende billeder i undervisningen, og der savnes i denne sammenhæng viden om, hvordan brugen af levende billeder integreres som en del af det didaktiske håndværk.
Læring med levende billeder præsenterer en række forskellige tilgange og teorier til arbejdet med levende billeder i undervisningen: fra fænomenologi og pragmatik til receptionsteori, formalisme og æstetisk læringsteori.
Forfatterne integrerer teorier omkring medier, pædagogik og didaktik med et bredt spektrum af metoder udviklet i det praktiske arbejde med medier.
Bogen er skrevet til brug i undervisningen inden for fagområder som mediepædagogik og medieanalyse samt beslægtede fag på mellemlange og lange videregående uddannelser.
Vis mere