Udvidet returret til d. 31. januar 2025

Læringsorienterede kursusdesign - Hanne Leth Andersen - E-bog

Bag om Læringsorienterede kursusdesign

Læringsorienterede kursusdesign er en håndbog i kursusplanlægning og i udformning af studieordninger for undervisere, studieledere og uddannelsesledere ved universitetsuddannelserne. Håndbogen giver tips og gode råd til formulering af læringsmål og til valg af relevante undervisnings- og eksamensformer, på en måde så der skabes konstruktiv sammenhæng mellem Kvalifikationsrammens slutmål, de enkelte uddannelsers kompetenceprofiler, konkrete uddannelseselementers læringsmål, undervisningsformer og eksamensformer. I bogen kan undervisere, studieledere og uddannelsesledere finde konkrete forslag til: Hvordan man formulerer klare læringsmål Hvilke eksamensformer som er relevante i forhold til forskellige læringsmål Hvordan man udvikler og varierer sin brug af eksamensformer Hvilke undervisningsformer der understøtter læringsmålene og aktiverer de studerende Hvordan man bruger feedback og peer feedback til at understøtte læring Hvad der kendetegner en god studieordning og en god kursusbeskrivelse. Bogen har masser af eksempler, forslag og tjeklister, der er lette at implementere og integrere i konkrete uddannelser, fx i diskussioner og beslutninger om kompetencebeskrivelser, læringsmål, undervisningsformer og eksamensformer, der er uddannelsesrelevante og læringsorienterede.

Vis mere
  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788759323793
  • Beskyttelse:
  • DRM
  • Udgivet:
  • 11. maj 2015
  • Straks på e-mail.

Normalpris

  • BLACK NOVEMBER

Medlemspris

Prøv i 30 dage for 45 kr.
Herefter fra 79 kr./md. Ingen binding.

Beskrivelse af Læringsorienterede kursusdesign

Læringsorienterede kursusdesign er en håndbog i kursusplanlægning og i udformning af studieordninger for undervisere, studieledere og uddannelsesledere ved universitetsuddannelserne.
Håndbogen giver tips og gode råd til formulering af læringsmål og til valg af relevante undervisnings- og eksamensformer, på en måde så der skabes konstruktiv sammenhæng mellem Kvalifikationsrammens slutmål, de enkelte uddannelsers kompetenceprofiler, konkrete uddannelseselementers læringsmål, undervisningsformer og eksamensformer.
I bogen kan undervisere, studieledere og uddannelsesledere finde konkrete forslag til:
Hvordan man formulerer klare læringsmål
Hvilke eksamensformer som er relevante i forhold til forskellige læringsmål
Hvordan man udvikler og varierer sin brug af eksamensformer
Hvilke undervisningsformer der understøtter læringsmålene og aktiverer de studerende
Hvordan man bruger feedback og peer feedback til at understøtte læring
Hvad der kendetegner en god studieordning og en god kursusbeskrivelse.
Bogen har masser af eksempler, forslag og tjeklister, der er lette at implementere og integrere i konkrete uddannelser, fx i diskussioner og beslutninger om kompetencebeskrivelser, læringsmål, undervisningsformer og eksamensformer, der er uddannelsesrelevante og læringsorienterede.

Brugerbedømmelser af Læringsorienterede kursusdesign



Find lignende bøger
Bogen Læringsorienterede kursusdesign findes i følgende kategorier:

Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.