Udvidet returret til d. 31. januar 2025

Madkundskabsdidaktik - Helle Brønnum Carlsen - Bog

- Mellem fag og didaktik

Bag om Madkundskabsdidaktik

Den mad, vi køber, har betydning for produktionen af fødevarer og dermed både klodens bæredygtighed og de mennesker og dyr, der skal producere fødevarerne. Den mad, vi spiser og serverer for andre, har stor betydning for vores egen og andres sundhed og trivsel. Og endelig er der den glæde og samhørighed, som både madlavning og måltider kan skabe under de rette forhold, som også kræver reflekterede overvejelser. Derfor skal vi lige tage en helikoptertur op i metatænkningen og se lidt nærmere på dannelse og didaktik og deres almene karakter, inden vi planlægger undervisningen i madkundskab. Madkundskabsdidaktik gør netop det ved at føre læseren ind i de mange faktorer, som undervisere i madkundskab må overveje for at planlægge en god og meningsfuld undervisning. Didaktiske spørgsmål om i hvad, hvordan og hvorfor vi skal undervise, bliver her understøttet af beskrivelser af forskellige fagsyn, menneskesyn og læringssyn. Bogen leverer også en række værktøjer, som kan inspirere til at planlægge varieret undervisning i faget. Madkundskabsdidaktik henvender sig primært til studerende ved læreruddannelsen.

Vis mere
  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788741266237
  • Indbinding:
  • Ukendt
  • Sideantal:
  • 144
  • Udgivet:
  • 1. august 2017
  • Udgave:
  • 1
  • Størrelse:
  • 158x232x11 mm.
  • Vægt:
  • 229 g.
  • 1-3 hverdage.
  • 19. november 2024
På lager

Normalpris

  • BLACK NOVEMBER

Medlemspris

Prøv i 30 dage for 45 kr.
Herefter fra 79 kr./md. Ingen binding.

Beskrivelse af Madkundskabsdidaktik

Den mad, vi køber, har betydning for produktionen af fødevarer og dermed både klodens bæredygtighed og de mennesker og dyr, der skal producere fødevarerne. Den mad, vi spiser og serverer for andre, har stor betydning for vores egen og andres sundhed og trivsel. Og endelig er der den glæde og samhørighed, som både madlavning og måltider kan skabe under de rette forhold, som også kræver reflekterede overvejelser. Derfor skal vi lige tage en helikoptertur op i metatænkningen og se lidt nærmere på dannelse og didaktik og deres almene karakter, inden vi planlægger undervisningen i madkundskab.
Madkundskabsdidaktik gør netop det ved at føre læseren ind i de mange faktorer, som undervisere i madkundskab må overveje for at planlægge en god og meningsfuld undervisning. Didaktiske spørgsmål om i hvad, hvordan og hvorfor vi skal undervise, bliver her understøttet af beskrivelser af forskellige fagsyn, menneskesyn og læringssyn. Bogen leverer også en række værktøjer, som kan inspirere til at planlægge varieret undervisning i faget.
Madkundskabsdidaktik henvender sig primært til studerende ved læreruddannelsen.

Brugerbedømmelser af Madkundskabsdidaktik



Find lignende bøger
Bogen Madkundskabsdidaktik findes i følgende kategorier:

Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.