Bag om Markedsanalyse
Denne lærebog omhandler informationsindsamling og markedsanalyse i en finansiel kontekst.  Forudsætningen for at kunne tage rigtige og effektive beslutninger i en turbulent verden med intens og ubønhørlig konkurrence er derfor, at den fornødne viden er til stede – og at man som beslutningstager er i stand til at vurdere kvaliteten af data og anvende de rette statistiske værktøjer til at viderebehandle de indsamlede data. Det gælder ikke mindst de finansielle virksomheder i dag.
Intentionen med bogen er at give personer med arbejde i den finansielle sektor et indblik i og et konkret værktøj når de bruger markedsanalyser. Bogen gennemgår:
·Informationsindsamling                    Â
·Segmentering – tageting og positionering             Â
·Segmentering pÃ¥ privatkundemarkedet                 Â
·Segmentering pÃ¥ erhvervskundemarkedet          Â
·MÃ¥lgrupper – bindeleddet fra analyse til marketing                       Â
·Analysedesign og kontaktform
·Skalaer
·Kvalitative analyser
·Fokusgrupper
·Rapportering, økonomi og feedback  Lærebogen er rettet mod fx finansøkonom, finansbachelor og akademiuddannelsen i finansiel rådgivning.
Vis mere