Udvidet returret til d. 31. januar 2025

Mediekultur, mediesamfund - Jostein Gripsrud - Bog

Bag om Mediekultur, mediesamfund

Medier fylder meget i hverdagslivet og er med til at definere os som individer og som samfundsborgere. De indgår i økonomiske, politiske og kulturelle processer og omfatter et væld af forskellige genrer – fra reklamer, sport, nyheder og politisk debat til radiodokumentar, sitcoms, soap operas, komedier, webcams, romaner, digte, action film m.m.  Mediekultur, mediesamfund er en grundbog i medievidenskab, der forener et humanistisk, samfundsvidenskabeligt og historisk perspektiv. Med udgangspunkt i den enkeltes relation til massemedierne præsenteres feltets centrale områder: identitet, påvirkning, sociale forskelle, semiotik, hermeneutik, retorik, narratologi, offentlighed og demokrati, produktion m.m. Grundlæggende teoretiske perspektiver præsenteres sammen med konkrete analyser og eksempler. Medievidenskaben afspejler det komplekse område, der definerer faget, og mange af bogens kapitler vil derfor også være af interesse for folk, der studerer beslægtede emner. JOSTEIN GRIPSRUD er professor i medievidenskab og institutleder på Institut for Informations- og Medievidenskab, Universitetet i Bergen. Han er forfatter til en lang række norske og internationale bøger og artikler og har igennem en årrække været en markant stemme i den skandinaviske medie- og samfundsdebat. Førsteudgaven af bogen modtog i 2001 Meltserprisen for fremragende formidling. Bogen er siden blevet en klassiker på sit område og er oversat til både svensk og engelsk.

Vis mere
  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788741253107
  • Indbinding:
  • Hæftet
  • Sideantal:
  • 388
  • Udgivet:
  • 1. februar 2010
  • Udgave:
  • 2
  • Størrelse:
  • 154x230x25 mm.
  • Vægt:
  • 561 g.
  • 1-3 hverdage.
  • 25. november 2024
På lager

Normalpris

  • BLACK NOVEMBER

Medlemspris

Prøv i 30 dage for 45 kr.
Herefter fra 79 kr./md. Ingen binding.

Beskrivelse af Mediekultur, mediesamfund

Medier fylder meget i hverdagslivet og er med til at definere os som individer og som samfundsborgere. De indgår i økonomiske, politiske og kulturelle processer og omfatter et væld af forskellige genrer – fra reklamer, sport, nyheder og politisk debat til radiodokumentar, sitcoms, soap operas, komedier, webcams, romaner, digte, action film m.m. 
Mediekultur, mediesamfund er en grundbog i medievidenskab, der forener et humanistisk, samfundsvidenskabeligt og historisk perspektiv. Med udgangspunkt i den enkeltes relation til massemedierne præsenteres feltets centrale områder: identitet, påvirkning, sociale forskelle, semiotik, hermeneutik, retorik, narratologi, offentlighed og demokrati, produktion m.m. Grundlæggende teoretiske perspektiver præsenteres sammen med konkrete analyser og eksempler. Medievidenskaben afspejler det komplekse område, der definerer faget, og mange af bogens kapitler vil derfor også være af interesse for folk, der studerer beslægtede emner.
JOSTEIN GRIPSRUD er professor i medievidenskab og institutleder på Institut for Informations- og Medievidenskab, Universitetet i Bergen. Han er forfatter til en lang række norske og internationale bøger og artikler og har igennem en årrække været en markant stemme i den skandinaviske medie- og samfundsdebat. Førsteudgaven af bogen modtog i 2001 Meltserprisen for fremragende formidling. Bogen er siden blevet en klassiker på sit område og er oversat til både svensk og engelsk.

Brugerbedømmelser af Mediekultur, mediesamfund



Find lignende bøger
Bogen Mediekultur, mediesamfund findes i følgende kategorier:

Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.