Udvidet returret til d. 31. januar 2025

Medierne og sproget - Finn Frandsen (red). - E-bog

Bag om Medierne og sproget

Bogen indeholder 8 artikler, der forsøger at skabe ny opmærksomhed om fænomenet "mediesprog". Fra forskellige sysnvinkler analyseres sprogbrugen i aviser, radio, TV, valgplakater og virksomhedsbrochurer under anvendelse af metoder fra "sprogbrugsdicipliner" som pragmatik, tekstlingvistik, diskursanalyse, oversættelsesteori og semiotik.

Vis mere
  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788773078181
  • Udgivet:
  • 7. maj 2010
  • BLACK WEEK
Leveringstid: Straks på e-mail

Beskrivelse af Medierne og sproget

Bogen indeholder 8 artikler, der forsøger at skabe ny opmærksomhed om fænomenet "mediesprog". Fra forskellige sysnvinkler analyseres sprogbrugen i aviser, radio, TV, valgplakater og virksomhedsbrochurer under anvendelse af metoder fra "sprogbrugsdicipliner" som pragmatik, tekstlingvistik, diskursanalyse, oversættelsesteori og semiotik.

Brugerbedømmelser af Medierne og sproget



Find lignende bøger
Bogen Medierne og sproget findes i følgende kategorier:

Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.