Udvidet returret til d. 31. januar 2025

Pædagogikken i evalueringssamfundet - Peter Østergaard Andersen - Bog

Bag om Pædagogikken i evalueringssamfundet

Brugen af evaluering og dokumentation er i markant fremvækst alle vegne og inden for alle tilværelsens områder. Ikke mindst på det pædagogiske område er mange nye evalueringsredskaber og vurderingsformer blevet taget i brug i de senere år. Kritik af denne tendens høres fra mange sider, men alligevel vinder evalueringsinitiativer fortsat frem, og det virker, som om evalueringsfænomenet i stigende grad accepteres og opleves som selvfølgeligt.   Pædagogikken i evalueringssamfundet giver indsigt i, hvordan vurderinger, evalueringer og dokumentation kan forstås i et historisk og aktuelt perspektiv. Bogen beskriver, hvilke forandringer der sker med pædagogikken, når vurderinger bliver formaliseret som evaluering og dokumentation, og når kontrol og støtte til udvikling flyder sammen. Hvad betyder evaluering for pædagogikken, og hvad betyder pædagogik for evalueringerne? For at belyse dette er det nødvendigt at diskutere, hvorfor og hvordan alting i dag handler om livslang læring, og hvordan den lærende også skal lære at evaluere og dokumentere sig selv for at kunne klare sig i konkurrencen.   Pædagogikken i evalueringssamfundet henvender sig til studerende, undervisere og forskere inden for de pædagogiske og samfundsvidenskabelige områder samt andre, der er optaget af pædagogikkens rolle i det moderne samfund.

Vis mere
  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788741255828
  • Indbinding:
  • Indbundet
  • Sideantal:
  • 272
  • Udgivet:
  • 28. oktober 2011
  • Udgave:
  • 1
  • Størrelse:
  • 138x220x17 mm.
  • Vægt:
  • 344 g.
  • 1-2 hverdage.
  • 25. november 2024
På lager

Normalpris

  • BLACK NOVEMBER

Medlemspris

Prøv i 30 dage for 45 kr.
Herefter fra 79 kr./md. Ingen binding.

Beskrivelse af Pædagogikken i evalueringssamfundet

Brugen af evaluering og dokumentation er i markant fremvækst alle vegne og inden for alle tilværelsens områder. Ikke mindst på det pædagogiske område er mange nye evalueringsredskaber og vurderingsformer blevet taget i brug i de senere år. Kritik af denne tendens høres fra mange sider, men alligevel vinder evalueringsinitiativer fortsat frem, og det virker, som om evalueringsfænomenet i stigende grad accepteres og opleves som selvfølgeligt.
 
Pædagogikken i evalueringssamfundet giver indsigt i, hvordan vurderinger, evalueringer og dokumentation kan forstås i et historisk og aktuelt perspektiv. Bogen beskriver, hvilke forandringer der sker med pædagogikken, når vurderinger bliver formaliseret som evaluering og dokumentation, og når kontrol og støtte til udvikling flyder sammen. Hvad betyder evaluering for pædagogikken, og hvad betyder pædagogik for evalueringerne? For at belyse dette er det nødvendigt at diskutere, hvorfor og hvordan alting i dag handler om livslang læring, og hvordan den lærende også skal lære at evaluere og dokumentere sig selv for at kunne klare sig i konkurrencen.
 
Pædagogikken i evalueringssamfundet henvender sig til studerende, undervisere og forskere inden for de pædagogiske og samfundsvidenskabelige områder samt andre, der er optaget af pædagogikkens rolle i det moderne samfund.

Brugerbedømmelser af Pædagogikken i evalueringssamfundet



Find lignende bøger
Bogen Pædagogikken i evalueringssamfundet findes i følgende kategorier:

Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.