Udvidet returret til d. 31. januar 2025

Adfærdsteoretiske perspektiver på virksomheden - James G. March - E-bog

Bag om Adfærdsteoretiske perspektiver på virksomheden

Sektion 1 af Valg, vane og vision. Valg, vane og vision er en oversættelse af ti artikler, som er skrevet og udvalgt af James G. March. Artiklerne handler hovedsageligt om beslutningsprocesser og handlingsvalg. Artiklerne udfordrer almindelige forestillinger om beslutningstagning på især tre måder: De udfordrer den gængse rationalitetsforestilling og søger efter alternative former for beslutningsfornuft, de gør identiteter og præferencer til en variabel i stedet for en præmis for beslutningerne, og de tilføjer beslutningstagningen nye redskaber i form af fantasi, vision, tro, identitet, leg og eksperimentering. Valg, vane og vision - perspektiver på aspiration og adfærd henviser til, at tilværelsen kan opfattes som en lang serie af valg, og at mange af disse valg ikke er rationelt bestemt, men styret af vaner tillært i fortiden.

Vis mere
  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788759336724
  • Beskyttelse:
  • DRM
  • Udgivet:
  • 4. april 2005
  • BLACK NOVEMBER
Leveringstid: Straks på e-mail

Beskrivelse af Adfærdsteoretiske perspektiver på virksomheden

Sektion 1 af Valg, vane og vision. Valg, vane og vision er en oversættelse af ti artikler, som er skrevet og udvalgt af James G. March.

Artiklerne handler hovedsageligt om beslutningsprocesser og handlingsvalg.

Artiklerne udfordrer almindelige forestillinger om beslutningstagning på især tre måder: De udfordrer den gængse rationalitetsforestilling og søger efter alternative former for beslutningsfornuft, de gør identiteter og præferencer til en variabel i stedet for en præmis for beslutningerne, og de tilføjer beslutningstagningen nye redskaber i form af fantasi, vision, tro, identitet, leg og eksperimentering.

Valg, vane og vision - perspektiver på aspiration og adfærd henviser til, at tilværelsen kan opfattes som en lang serie af valg, og at mange af disse valg ikke er rationelt bestemt, men styret af vaner tillært i fortiden.

Brugerbedømmelser af Adfærdsteoretiske perspektiver på virksomheden



Find lignende bøger
Bogen Adfærdsteoretiske perspektiver på virksomheden findes i følgende kategorier:

Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.