Udvidet returret til d. 31. januar 2023

Forbrugerisme

Her finder du spændende bøger om Forbrugerisme. Nedenfor er et flot udvalg af over 52 bøger om emnet. Det er også her du finder emner som Forbrugersamfund, samspillet mellem forbrugeren og samfundet/markedet i en kapitalistisk markedsøkonomi.
Vis mere
Filter
Filter
Sorter efterSorter Populære
  • - De små spor der afslører store trends
    af Martin Lindstrom
    232,95 kr.

    Brandingeksperten Martin Lindstrom, den moderne marketings Sherlock Holmes, har et blik for de detaljer, vi andre ikke bemærker. Han zoomer ind i stedet for ud og viser, hvordan man kan arbejde kvalitativt med data frem for kvantitativt. 300 dage om året tilbringer han som gæst i fremmede menneskers hjem verden over, hvor han roder i affaldsspanden, studerer mobilregningen, åbner køleskabet og rutineret graver sig vej gennem rodet i børneværelset. Disse detaljer, de små data, kan nemlig afsløre globale tendenser, de kan fortælle om drømme, vi ikke vidste, vi havde, eller de kan indeholde idéen til et produkt, ingen endnu havde opdaget, vi manglede.

  • - Den ultimative grundbog
    af Louise Byg Kongsholm & Cathrine Gro Frederiksen
    127,95 kr.

    I 2015 udkom bogen “Trendsociologi v. 2.0″ - den ultimative grundbog til trendforskning, hvor du får konkrete redskaber og metoder, så du selv kan spotte, afkode, sortere og reagere på trends. Bogen indeholder: 1/3 teori om trends og spredning af samme 1/3 interviews med trendforskere og fremtidsforskere 1/3 processer, metoder og værktøjer Hvad er formålet med bogen? Formålet er at afmystificere begrebet trendsociologi og at give en konkret og grundig introduktion til selve begrebet trend, fjerne noget af tvetydigheden og aflive myterne. Læseren skal både kunne forstå det store perspektiv på forandringer i samfundet, og også zoome ind på de konkrete trendtyper og deres indhold, betydning og effekt inden for forskellige brancher. Derudover er formålet med bogen at give læseren en række konkrete anvisninger til processer, metoder og værktøjer. Hvad indeholder bogen? Denne bog er en videreformidling af viden om og erfaring fra, hvordan man kan se sammenhænge, linjer og bevægelser i en verden, et samfund og en kultur under forandring. Indholdet er en konstruktiv blanding af historie, teori, metode og praksis, som er udsprunget af næsten 40 års arbejde med praktiske trend- og udviklingsprojekter, livsstilsforskning og -formidling. Bogens metoder og værktøjskasse gør læseren i stand til selv at gennemskue de store og små forandringer. Der er tale om konkrete tankesæt, begreber, metoder og fremgangsmåder, der kan danne baggrund for det praktiske arbejde med forandringer og trends. Hvem kan læse bogen? Indholdet er af bred karakter og kan således læses af alle, der påvirkes af, arbejder med og har interesse i trends og samfundsudvikling. Indholdet befinder sig i et brydningsfelt mellem teori og praksis og er krydret med rigelige mængder erfaring. Målet er at gøre læseren i stand til at takle begrebet trend, teoretisk såvel som praktisk, og svare på de følgende spørgsmål: Hvordan opstår en trend? Hvorfor opstår en trend? Hvad er en trend i det hele taget? Hvad kan en trend bruges til? Og hvordan identificerer og reagerer man på den? De to forfattere, trendforskerne Louise Byg Kongsholm og Cathrine Gro Frederiksen, tager læseren med bag om trendforskerens finpudsede facade og får afmystificeret noget, der normalt forbindes med spådom, teblade og krystalkugler. Bogen indeholder interviews med verdens bedste trendforskere og fremtidsforskere: Alf Rehn Anne Skare Daniel Burrus David Bosshart David Mattin David Shah Elina Hiltunen Henrik Vejlgaard James Bidwell Kirsten van Dam Mads Arlien-Søborg Magnus Lindkvist Maria MacKinney-Valentin Sara Ingemann Holm-Nielsen Ståle Økland + de to forfattere: Cathrine Gro Frederiksen og Louise Byg Kongsholm

  • af Jonathan Safran Foer
    116,95 - 133,95 kr.

    Som så mange andre svingede Jonathan Safran Foer som helt ung mellem at være skiftevis altædende og vegetar. Men da han selv skulle være far og dermed snart ville komme til at tage nogle vigtige beslutninger omkring mad på sit barns vegne blev hele spørgsmålet pludselig mere akut påtrængende. Foer besluttede derfor selv at forsøge at finde svarene. En søgen der blandt andet fik ham til at snige sig ind på industrielle fjerkræfarme dissekere de følelsesladede ingredienser fra barndommens middagsborde samt undersøge nogle af sine mest instinktive sondringer imellem rigtigt og forkert. Med sin sammenfletning af filosofi litteratur videnskab og personlige erindringer samt et større detektivisk arbejde griber Foer fat om de mange historier vi benytter for at retfærdiggøre vores spisevaner. Om at spise dyr er en på en gang oplysende generøs og stærkt animerende bog men skrevet med en forsonende humor: En bog der med garanti vil få enhver der læser den til i al fremtid at betragte deres middagstallerken i et andet lys

  • af Michel Houellebecq
    152,95 - 236,95 kr.

    Om litteratur, religion, tro, ytringsfrihed, konservatisme og kærlighed. I denne bog beskæftiger den franske forfatter Michel Houellebecq sig direkte med de emner, der altid har optaget ham. Her forklarer og perspektiverer han de positioner og holdninger, vi kender ham for, og som både provokerer og stimulerer. Bogen rummer desuden en række personlige samtaler og interviews, som giver et interessant og tankevækkende indblik i Houellebecqs overvejelser om sit eget forfatterskab, om inspirationskilderne og bevæggrundene til at skrive. Det er underholdende og oplysende læsning, og for de fleste vil der nok være et par overraskelser undervejs.

  • - Fra en foruroliget verden
    af Mickey Gjerris
    226,95 kr.

    ❤︎ ❤︎ ❤︎ ❤︎ Svend Brinkmann, Politiken --- ★ ★ ★ ★ Lotte Kirkeby Hansen, Kristeligt Dagblad"Jeg kender ikke Mickey Gjerris personligt, men efter at have læst hans ny bog, ville jeg ønske at jeg gjorde" Svend Brinkmann, Politiken"Det handler om at tage hænderne op af den fælles kagedåse og dele ud af småkagerne i stedet for at proppe munden," skriver Mickey Gjerris i en af denne bogs 52 små tekster om bl.a. liv, meningsfuldhed og etik.I Skildpaddetanker skriver Mickey Gjerris fra en foruroliget verden – om det, der er så banalt, at det burde være let at få øje på, men alligevel hele tiden flimrer bort i hverdagens hamsterhjul.Læs blandt andet om at håbe på, at de voksne nok skal komme og ordne det hele – og indse, at man selv er voksen; om morgenkaffe og skyld; om dyrevelfærd og klima; om amerikansk fodbold og aktiv dødshjælp – og om at finde overskud til at sige ”pyt”.

  • - Hvori det vises at arbejdet, som institution, lægger beslag på hele menneskets tilværelse, og at det således må politisk afvikles
    af Eskil Halberg
    113,95 kr.

    I Roden til alt ondt undersøger Eskil Halberg hvad, det er ved vores arbejdsliv, som ikke hænger sammen. Undervejs tages læseren med rundt om samfundets “arbejdskult”. Roden til alt ondt veksler mellem den helt nære personlige vinkel; mødet med jobcentret og dagpengesystemet og så de politiske og teoretiske overvejelser om arbejdets rolle i vores samfund.“Jeg har to gange på fire år sagt mit job op. Ikke fordi jeg havde fundet et andet, eller fordi jeg var specielt utilfreds med arbejdspladsen, kollegaerne eller ledelsen. Jeg sagde op, fordi jeg havde en fornemmelse af at der er noget i arbejdslivet, der ikke hænger sammen.”Eskil Halberg er uddannet cand.scient.adm. fra Roskilde Universitet og har i de senere år gjort sig bemærket som blogger, debattør og arbejdskritiker. Han har bl.a. deltaget i programmer som Deadline, Radio 24Syvs " Det røde felt" og skrev en af Informations mest læste artikler i 2015. Bogen er den tredje udgivelse på Forlaget Nemos debatserie Tumulti.

  • - Forbrug og kolonier i Danmark
    af Mikkel Venborg Pedersen
    308,95 kr.

    I takt med at europæerne fra omkring år 1600 og de næste århundreder frem begyndte at dominere store dele af kloden gennem handel og kolonisering, fyldtes de europæiske hjem af flere genstande, ting og sager, der blev bragt hjem fra den store verden. Eksotiske varer som silke og bomuld, te, kaffe og chokolade, indigo og rødtræ, mahogni og palisander, ananas og mango, sukker, vanilje og meget mere fandt i løbet af det 18. århundrede vej ind i europæernes – og dermed også danskernes – hverdagsliv. Med kolonier i Tranquebar og Serampore i Indien, handelsstation i det kinesiske Canton, forter på Guldkysten af Afrika og De Vestindiske øer i Caribien samt de gamle bilande mod nord: Island, Færøerne og Grønland tog også Danmark del i den europæiske ekspansion. Det dansk-norske rige var en væsentlig spiller på handelsområdet, og København blev en handelsby med verdensformat. I denne bog undersøger Mikkel Venborg Pedersen, hvad den europæiske ekspansions varer og vaner samt forbrug af luksusvarer betød i det daglige liv hos fem familier – i byen og på landet. Blandt de fem hjem, der af forfatteren sættes under lup, er Brede Hovedbygning nord for København, hvor man omkring år 1800 kunne få serveret ægte skildpaddesuppe importeret fra Vestindien og drikke te i det kinesisk indrettede lysthus. Det omfattende billedmateriale udgør en selvstændig del af fortællingen. Illustrationerne åbner med et billede af verden og slutter med et punchgilde. Luksus er en unik kulturhistorie og samtidig en undersøgelse af, hvor væsentlige træk i vores nutidige, internationaliserede verden egentlig stammer fra. Mikkel Venborg Pedersen er en fremragende formidler af kulturhistorie og giver i sine bøger læseren indblik i livet, som det tog sig ud førhen for høj som lav. Venborg Pedersen er i det daglige museumsinspektør og seniorforsker ved Nationalmuseet, Danmarks Nyere Tid og har tidligere på Museum Tusculanums Forlag udgivet Hertuger. At synes og at være i Augustenborg 1700-1850 og I Søvnens favn. Om søvn og sovevaner på landet 1600-1850.

  • - økonomisk teori og global virkelighed
    af Karen Helveg Petersen
    271,95 kr.

    Økonomer forstår alt – undtagen kapitalismen. Sådan lyder det fra cand.polit. Karen Helveg Petersen. I 'Rentekapitalismen' undersøger hun, hvad der driver det kapitalistiske verdenssystem fremad, de politiske institutioners rolle i processen og om globaliseringen er ved at være nået en grænse i vækstens og profitjagtens navn.Den kapitalistiske økonomi har muliggjort frihed fra tvang og materiel nød, men bliver ved med at trampe naturgrundlaget og autonome sociale strukturer under fode og skabe nye former for fattigdom og elendighed.Helveg Petersen ser på den moderne, globale kapitalisme, og hun giver et indblik i den moderne imperialistiske situation: Råvarer hentes i Det Globale Syd, industriproduktionen er flyttet til Øst- og Sydasien, og de vestlige konsumsamfund bæres oppe af stadig mere hektiske finansmarkeder.Med udgangspunkt i klassisk-marxistiske grundbegreber analyserer Karen Helveg-Petersen de modsætninger og kriser, der driver det kapitalistiske verdenssystem fremad, og de politiske institutioners rolle i processen.Karl Marx' og John Maynard Keynes' teorier kombineres med neoklassisk teori og stilles kritisk op mod hinanden. Og forfatteren dykker ned i, hvordan de økonomiske hovedskoler begriber den virkelighed, de er sat i verden for at forklare og forudsige.Første del gennemgår konkrete udviklingstendenser i verden – ikke kun i Vesten. Anden del behandler grundbegreber i økonomisk teori, vare, værdi, pris, penge og kapital i alle dens mange former. Tredje del stiller skarpt på, hvordan grundrente, prisfastsætning på jord og naturressourcer kan forstås i sammenhæng ud fra arbejdsværditeorien. Fjerde og sidste del diskuterer krisen i 2007-2008 som et finansielt udtryk for underliggende dårligdomme, modsætninger i ’realøkonomien’ samt den nye imperialisme, hvor Vesten dominerer verdens produktion og råstofudvinding og skaber marginalisering og arbejdsløshed.Bogen giver en troværdig forbindelse mellem teori og virkelighed. Målet er – forhåbentlig – at bibringe læseren en bedre forståelse af det kapitalistiske samfund.Karen Helveg Petersen er ph.d. i økonomi fra State University of New York og har haft talrige konsulentopgaver i energi og offentlige finanser i ikke mindst Afrika. Hun har tidligere undervist på RUC samt været programrådgiver for FN’s Udviklingsprogram i Kenya, EU’s udviklingsprogram i Congo-Brazzaville og Den Interamerikanske Udviklingsbank.

  • af Louise Byg Kongsholm
    544,95 kr.

  • af Jacob Skyggebjerg
    186,95 kr.

    Jacob Skyggebjergs pamflet 'Vi ses på Mars når lokummet eksploderer og klimaet går amok' repræsenterer et udvalg af de politiske skrifter, Skyggebjerg har haft bragt i diverse medier siden forfatterdebuten i 2013. Budskabet er klart - her er ingen højre- eller venstresnoning: Gennem ligegyldighed kommer undergang, og ligegyldighedens last er i høj grad hvad vi, danskerne, og menneskene i det hele taget lider under. Vort samfund består på det, at vi kan undlade at forholde os. Vi har i bytte for velstand og magelighed måttet acceptere: Håbløshed. Meningsløshed. Tankeløshed. Verdens undergang. Samlingen er i den grad debatskabende. Skyggebjerg er provokerende og underholdende, men først og sidst - skarp og intelligent.

  • - Klummer om vækst, vildveje og verdensmål
    af Steen Hildebrandt
    227,95 kr.

    En samling klummer fra en af landets skarpeste skribenter og debattører:”Lederskab er at se fremtider, vælge hovedretning, prioritere, kommunikere og danne netværk, det er at have overblik og mod til at se og gøre nyt” - Steen Hildebrandt Konfronteret med overskrifter om flygtninge, religionskonflikter, klimaproblemer, politikervælde og fødevaremangel gribes vi ofte af svimlende magtesløshed, men Steen Hildebrandt formår med sine rolige analyser at indgyde konstruktiv optimisme - få kan som Steen Hildebrandt sætte fingeren på samfundsmæssige problemer, forvandle dem til potentialer og tænke dem konstruktivt ind i fremtiden.

  • af David Harvey
    112,95 kr.

    Bogen er et røntgenbillede af kapitalen. Harvey dissekerer kapitalens indre for at afdække, hvordan den virker. Han viser i velskrevne essays, hvordan kapitalens modsætninger på mange områder fører fra krise til krise. Vi skal dog ikke tro, at kapitalismen bryder sammen af sig selv. Kapitalen kan fortsat finde veje til at overleve en tid men: ”det afgørende er ikke, om kapitalen kan overleve sine modsætninger, men at omkostningerne, ved at den gør det, bliver uacceptable for det store flertal.” Derfor skitserer han også principper for, hvilke ændringer i samfundet der er nødvendige.Harvey siger om sine to mål med bogen: ”Det første er at definere, hvad anti-kapitalisme kan indebære ... Selvom mange påstår, at de har en anti-kapitalistisk position, er det slet ikke klart, hvad de måske eller måske ikke mener med det. Det andet er at give rationelle grunde til at blive anti-kapitalistisk i lyset af den nuværende tingenes tilstand. ”

  • af Thomas Z. Ramsøy
    254,95 kr.

    Hvordan træffer forbrugere valg? Hvordan bliver vi mennesker påvirkede af brands? Hvorfor er det så svært at ændre sine vaner som forbruger? Og hvorfor kan en højere pris nogle gange gøre et produkt mere attraktivt?Købehjernen. En indføring i neuromarketing og forbrugeradfærd viser, at svarene findes i hjernen. Bogen introducerer dig til den nyere videnskab neuromarketing, der ved at kombinere indsigter fra hjerneforskning og psykologi giver et værdifuldt afsæt til at forstå, måle og påvirke forbrugeres adfærd.At arbejde med neuromarketing handler ikke kun om at forstå den viden, forskning er kommet frem til, men også om at kunne måle de processer, som foregår i forbrugeren ved købsbeslutninger. Derfor giver bogen dig også metoder og konkrete redskaber fra hjerneforskningen til at måle forbrugerens ubevidste beslutningsprocesser, og bogen viser også, hvordan du kan bruge denne viden til at udvikle forholdet til dine kunder.Købehjernen er skrevet til alle, som ønsker at blive klogere på hjernens rolle i, hvorfor vi mennesker handler som vi gør, og hvordan det kan bruges til at forstå og påvirke forbrugeradfærd. Bogens kombination af forståelse og handling, teori og praksis henvender sig til både studerende, erhvervsdrivende og andre professionelle inden for en række områder såsom marketing, kommunikation og produktudvikling."Endelig har Thomas skrevet bogen om neuromarketing."Morten Münster"Bogen om kognitive blindgyder og emotionelle minefelter. Køb den – og bliv solgt!"Imran Rashid

  • - En sulten økonom forklarer verden
    af Ha-Joon Chang
    220,95 - 236,95 kr.

    I ‘Spiselig økonomi’ appellerer Chang til læsere, der ikke nødvendigvis interesserer sig for økonomi ved først at tale om mad.Ha-Joon Chang skabte stort røre – også i Danmark – med sin bog ’23 ting man fortier om kapitalismen’, der i Danmark udkom med forord af Mogens Lykketoft.Klim fulgte op på succesen med ´’Økonomi’, hvor Chang på sin karakteristisk grundlæggende facon, diskuterer de mest basale økonomiske spørgsmål med en åben og kritisk indstilling til, hvordan verdens økonomiske systemer er skruet sammen.Chang tager udgangspunkt i verden, og hans tilgang til den er baseret på et globalt overblik og på rigtige tal. Det er imponerende, at han er stand til at gøre stoffet både let forståeligt og ekstremt inddragende.“Vi har fået galt fat på denne her profession. Mange økonomer tror, at det, de beskæftiger sig med, er uforståeligt for almindelige mennesker … Hvis du ikke kan forklare det til andre, har du et problem.”Ha-Joon Chang, VarsityHa-Joon Chang har tre store passioner: økonomi, mad og trivia, og det er denne bog et udslag af. Med maden som prisme, forklarer han i denne bog økonomi på en måde, så alle kan være med.Før man opdager det, er historier om mad blevet til økonomiske diskussioner om international handel, automatisering, klima, velfærd og meget andet.Nogle gange er maden det centrale for diskussionen, og nogle gange er den blot et afsæt, men den er altid en underholdende måde at forstå økonomi på.

  • af Giap Binh Nga
    157,95 kr.

    Essay from the year 2019 in the subject Tourism - Miscellaneous, grade: 1.5, Vietnam National University Hanoi, language: English, abstract: This paper reports on a study of consumer behavior in tourism. It surveyed approximately 550 tourists in the north of Vietnam to assess levels of consumer behavior including perception, attitude and behavior. Independent variables included region and the gender of tourists. Although there are no region and gender differences in consumer behavior, correlations and mediating relationships are found.

  • af Johanna Faust
    142,95 kr.

    Seminar paper from the year 2018 in the subject Environmental Sciences, grade: 2,0, University of Oslo, language: English, abstract: This term paper is dealing with the high meat consumption in Germany and its occurring consequences.Essays and dissertations dealing with meat consumption in Germany have been used as a basic collection of literature. Using neutral literature made it possible to give a broad overview of the topic. Besides one will have a closer look at its development and possible reasons for people to continue eating meat nowadays.The meat inspection law means 'meat' when talking about fresh or prepared parts of warm-blooded animals, which can be used for human consumption. Despite this containment one has to note that marine animals and other not warm-blooded animals are used for the consumption of meat as well. Still, for the following paper Hellichs and Schroeters definition of meat is enough, because it deals mostly with cattle and horses. On this occasion we deal mostly with meat products, which are produced and used in Germany.Since the last bovine spongiform encephalopathy crisis, short BSE-crisis, the industry must deal with a scandalous image on meat. Besides, bird flu, foot-and-mouth disease and different scandals with packaging lead to uncertainty within the German consumers. Their trust has been misused and people started to call for environmental friendly and animal friendly meat production.Today the meat consumption minimally decreases with every year, but the global consumption is still increasing. This causes consequences such as the increase of meat production which causes heavy environmental damages, which are responsible for devastating global impacts. The question, why people still consume that much meat despite they know what impact it has on the environment, arises.

  • af Alan White
    164,95 kr.

    Research Paper (undergraduate) from the year 2018 in the subject Business economics - Investment and Finance, grade: 10, , language: English, abstract: This article presents a new model for valuing a credit default swap (CDS) contract that is affected by multiple credit risks of the buyer, seller and reference entity. We show that default dependency has a significant impact on asset pricing. In fact, correlated default risk is one of the most pervasive threats in financial markets. We also show that a fully collateralized CDS is not equivalent to a risk-free one. In other words, full collateralization cannot eliminate counterparty risk completely in the CDS market.

  • af Amelie Meyer
    229,95 kr.

    Bachelor Thesis from the year 2011 in the subject American Studies - Miscellaneous, grade: 2,3, University of Göttingen (Philosophische Fakultät), language: English, abstract: At the turn of the nineteenth century, the city of New York underwent a tremendous change that is regarded as a complete ¿transformation of American culture¿ (Zurier). An abundance of scholarly works have been devoted to those developments that were of a geographic, economic or social nature. An equally great focus has been on the rise of a new kind of consumer culture which, according to Tottis, rang in an ¿age of Amusement¿ which included the advent of the department store, popular entertainment and advertisement (Zurier). Recent scholars, among them Rebecca Zurier, have concentrated on the role of public display within this consumer culture. People were not only there ¿to buy, but merely to ¿see¿ the things¿ they desired to purchase (Bowlby, ¿Looking¿). The display and constant ¿visuality¿ of the outer look of the city on the one hand and the mutual gazing of city people on the other hand caused the need for a ¿new skill of urban viewing¿ people had yet to learn (Manthorne). Thus, new ways of seeing developed. Within this context of a heavily pictorial and visual consumer culture, scholars have examined the works of the Ashcan School, a group of artists known for their ¿common¿ city depictions. Up to the present, few scholars did not concentrate on the Ashcan artists¿ portrayal of poor living conditions, toil and tenements. Instead, they began to analyze the consumerist scenes of the Ashcan School¿s oeuvre: they contemplated the issues of public display, its effects on New York¿s citizen and they also scraped the surface of the gender issue within consumerism. This bachelor thesis is intended to extent this study in order to provide a coherent picture of how consumerism, gender and new ways of seeing play together in a number of Ashcan works. The portrayals of Everett Shinn and John Sloan have been chosen for their depicted content of entertainment, shopping and urban viewing.

  • af Mert Aktan
    374,95 kr.

    Master's Thesis from the year 2019 in the subject Sociology - Consumption and Advertising, grade: 4, ¿zmir University of Economics, course: Online consumer behavior, language: English, abstract: As a result of the internet comes into our lives fast around the world, the shopping habits of individuals' have started to change. Technological developments bring forth the idea of the continuous change. This paper is focused on online consumer behavior between Gen Ys, Gen Xs and baby boomers. The importance of this study is to analyze and make evident of the reasons behind online shopping between different generations. Since the online shopping activities are increasing nowadays, it is necessary to understand the leading reasons behind individuals' online shopping activities in order to develop better choices for consumers in a competitive market. The paper builds on the relevant literature and it examines the consumer behavior of individuals by questionnaires. Furthermore, the hedonic and utilitarian motivational functions and their sub-dimensions will be measured in order to understand the online consumer behavior. To reach those objectives, non-random/ convenience sampling method is applied in Izmir to 384 sample sizes to identify all aspects of the online shopping and impact on consumer behavior. The data results obtained revealed in the paper to support the research questions.It is determined that there are significant levels of hedonic and utilitarian motivations on online shopping between generations. The differences are particularly observed between Gen Ys and baby boomers within the scope of utilitarian and between Gen Ys and older generations (Gen Xs and baby boomers) within the scope of hedonic motivations.As a result of the evaluations according to questionnaire, the results show that marketers need to focus on marketing campaigns to Gen Xs and baby boomers about utilitarian motivations. Beside this, they should concentrate on more hedonic motivations for Gen Ys and develop new marketing strategies.

  • af Anonym
    157,95 kr.

    Seminar paper from the year 2019 in the subject Sociology - Consumption and Advertising, grade: 1,0, University of Lincoln, language: English, abstract: In recent years, the UK chocolate confectionery market has been characterised by a high level of competition. Nevertheless, Cadbury Dairy Milk has managed to be the market leader, counteracting the overall decline in the segment with a growth of 4% in 2017. This development has been built on high levels of trust among their customers and the perception of them offering good value for money which reflects their long history in the market and extensive advertising efforts (Winter, 2018). It can be said that advertising creates and transfers social trends as well as core beliefs and values which entail the formation of an attitude and can result in a purchase intention (De Mooij, 2004, 312). Understanding how people choose between several similar products and brands as well as how they arrive at their choice, can be seen as an important aspect among marketers. Theories have been developed to describe how people make their decisions and what might influence their decision-making process. Consequently, it has become a key strategy for marketers to change consumers' behaviour and alter their attitudes towards a company, product or service through advertising (Adhikary, 2014).Based on this, the aim of this paper is to critically examine the impact of behavioural concepts on consumers and their decision-making process. Due to practical constraints, this paper cannot provide a comprehensive review of all theoretical concepts and therefore, the following two models have been chosen: operant conditioning and Attitude-Toward-The-Ad model.Each of these models will be explained theoretically and then applied to a recent advertising campaign of Cadbury to analyse the effectiveness and the impact of the campaign on consumers. Subsequently, recommendations will be given on the basis of the findings.

  • af C. Smart
    337,95 kr.

    Bachelor Thesis from the year 2015 in the subject Sociology - Consumption and Advertising, grade: 69, B, Nnamdi Azikiwe University Awka, course: Mass Communication, language: English, abstract: The world right now obviously cannot do without the internet. With the internet almost a part of human life, even the business life as it concerns buying and selling via the Internet, it is therefore necessary to investigate the efficacy of the products bought online without having physical feel of it as it encourages further decision to want to continue buying.

  • af Charlotte Brodtkorb
    157,95 kr.

    Seminar paper from the year 2012 in the subject Sociology - Consumption and Advertising, grade: 1,3, European Business School London / Regent's College, course: MKT6A7 - Consumer Behaviour, language: English, abstract: This report examines consumer behaviour in the context of the purchase of a smoothie produced by market leader Innocent Drinks. Based on a hybrid segmentation approach, the company is targeting a group amenable to the consumption of health foods in terms of preferences and resources. Benefitting from a strong position in the children's as well as in the adults' smoothie sector, Innocent build on their first-mover advantage by maintaining an original brand image characterised by friendliness and approachability through utilisation of marketing mix elements. Pricing strategies and communications mix are tailored to the target segment. Innocent successfully compete on differentiation, focussing on product quality and sustainble business practice. It is, however, suggested that they publicise their CSR initiatives on a broader scale and and target children more directly for their "Kid's Smoothie".

  • - Fordi verden er analog og mennesket er smukt
    af Jesper Balslev, Anders Colding-Jørgensen, Anders Kjærulff & mfl.
    235,95 kr.

    Fordi verden er analog og mennesket er smukt!Analogiseringsstyrelsen blev etableret i 2018 som en satirisk, men også dybt seriøst ment ’modinstitution’ til Digitaliseringsstyrelsen (Finansministeriets apparat til at gøre Danmark digitalt). I denne bog kan du læse deres arbejdsdokumenter, der helt sikkert vil motionere dine smilebånd, men også aktivere de små grå – pointen er, at digitaliseringen ikke er en naturkraft; den er noget, vores politikere har valgt. Og du vælger dem. Ligesom du også selv vælger, hvornår og hvor meget du har behov for at offline dit liv. ”En kompromisløs beskrivelse af digitaliseringens tilstand set fra et borgerperspektiv,” skriver professor Brit Ross Winthereik i sit forord.

  • - Lobbyisterne, konkurrencestaten og EU´s voksende demokratiske underskud
    af Kenneth Haar
    165,95 kr.

    "Erhvervslivets lobbyister i Bruxelles præger ofte det politiske liv i EU-institutionerne. De har stor indflydelse på, hvilke forslag, der overhovedet fremlægges, og hvad udfaldet bliver. Især repræsentanterne for transnationale selskaber har en umådelig evne til at sætte sine fingeraftryk på beslutningerne – ikke bare på enkelte lovforslag, men også på EU's langsigtede strategier og sågar på EU-traktaten.”Kapitalens Europa” er en analyse af EU’s nyere historie, og en fremstilling af hvordan erhvervsinteresser har været med til at gøre EU til en statsdannelse, der gør ’konkurrenceevnen’ til samfundets altovergribende mål. Den udvikling gør det sværere at løfte tidens store udfordringer, såsom den sociale ulighed og klimakrisen, og den har sågar ført til et større demokratisk underskud i EU.Bogen er skrevet af Kenneth Haar fra Corporate Europe Observatory, en lobbyvagthund i Bruxelles, som til dagligt arbejder på at afsløre lobbyisternes strategier. Den giver et sjældent indblik i deres rolle i at forme ikke bare enkelte love, men også EU's måde at arbejde på, strategier og målsætninger."

  • af Grégory Pierrot
    157,95 kr.

    Was haben weiße junge Männer in engen Jeans und in T-Shirts mit ironischen Sprüchen, die Gemüse einwecken, Sauerteigbrot backen und Craft Beer brauen, mit Kolonialismus zu tun? Zugegeben, der Hipster-Lifestyle wird teuer vermarktet, und der Konsum weißer Mainstream-Kultur in cooler Verpackung ist definitiv ein Teil des Problems. Aber darum geht es hier nicht. Grégory Pierrot taucht viel tiefer in die Abgründe von Gentrifizierung, kultureller Aneignung und weißer Vorherrschaft ein, in die Geschichte des Kolonialismus, der Ausbeutung Schwarzer Kultur und ihrer systematischen Verdrängung. Seine profunde Kenntnis afroamerikanischer und karibischer Kultur des 19. und 20. Jahrhunderts verbindet Pierrot mit seinem Wissen über Popkultur und -musik, und bevor sich jetzt jemand nicht gemeint fühlt, weil ja von Amerika die Rede ist: Pierrot macht klar, dass auch das classy Bohème-Europa kein Leuchtturm für den Fortschritt ist.Es ist Zeit, diese toxische Kultur, die wir so gedankenlos absorbieren, dass wir es nicht einmal merken, aufzudröseln, zu überdenken, aufzulösen, aufzuräumen, zu sortieren, zu dezentrieren - eben zu dekolonialisieren.

  • af Louise Byg Kongsholm
    548,95 kr.

    Hvilke trends former sig i forbrugeradfærd og handel?Hvad vil forbrugeren have – nu og i fremtiden?Og hvordan ser salgskanalerne ud – hver for sig og sammen? Ny udgivelse med fokus på forbrugeradfærd, detailhandel og nethandel samt omnichannel. Det bedste fra en bog og det bedste fra et magasin er kombineret i et nyt format – også kaldet et ’bookazine’. Og så er der endda tilføjet interviews med inspirerende cases, herunder interviews med Bilka, Jysk, Søstrene Grene, Shaping New Tomorrow, Kids Coolshop, Magasin, Luksusbaby, Stark, Ecooking, Bog & Ide. I Retail Mega Mag kombineres det bedste fra en bog og det bedste fra et magasin i et nyt format. Der er viden og indsigter om forbrugeradfærd, detailhandel, nethandel og omni channeli den første del, der minder om en bog. Der er inspiration og perspektiv i de mange artikler med hvert deres fokusområde i den anden del, der minder om et magasin. Og så er der enddatrukket et tredje element ind i form af interviews med ti relevante aktører, der er i gang med at omstille sig til den nye virkelighed. Retail Mega Mag er udgivet af det skandinaviske trendinstitut pej gruppen, der tidligere har udgivet tre bestsellerbøger om fremtidens detailhandel, cross channel og total retail, samt har afholdt retailkonferencer i mere end 10 år. pej gruppen står også bag retailkonferencen New Retail Day, der afvikles hvert år i april/maj måned og sætter fokus på forbrugeradfærd, trends, inspirerende aktører mv.Fakta om Retail Mega Mag:Ny viden og inspirationUdgivet i april 2022Indeholder over 200 sider100 sider om forbrugeradfærd17 skarpe artikler10 relevante cases

  • af Michael Pollan
    229,95 kr.

  • af Henry Mance
    214,95 kr.

    Wir verwöhnen unsere Haustiere, und abends grillen wir Rindersteaks. Wir sehen uns Naturdokumentationen an und wissen gleichzeitig, dass die meisten Nutztiere ein elendes Leben führen, bis sie auf unseren Tellern landen. Henry Mance zeigt uns, wie wir diese Widersprüche auflösen und einen respektvolleren Umgang mit allen Arten dieses Planeten etablieren können.

  • af James Lawrence Powell
    107,95 kr.

    Ein Wetterrekord jagt den nächsten: Noch nie in der Geschichte der Menschheit sind Klimaschwankungen so rapide abgelaufen. In welcher Welt werden wir in Zukunft leben? Der renommierte Wissenschaftler James Powell nimmt uns mit auf eine Zeitreise durch den Klimawandel: Die Alpen schneefrei, Australien, Spanien und weite Teile der USA verwüstet und verbrannt, westliche Staaten führen neue Kriege um Ressourcen. Eine packende Dystopie, die leider allzu real ist.

Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.