Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
Skole- og fritidspædagogik er én af i alt tre fagbøger, som retter sig mod de tre specialiseringer i pædagoguddannelsen, hvor de to andre er Barndomspædagogik i dagtilbud og Social- og specialpædagogik. Det er bøger, der bidrager til opbygning af fagligheden i de nye uddannelsesspecialiseringer og til at skabe sammenhæng inden for og imellem disse. Derudover kan bøgerne anvendes i forbindelse med efter- og videreuddannelse af pædagoger, herunder også praktikvejledere i forhold til det fornyede fokus på de pædagogiske institutioners uddannelsesopgave.
Folkeskolereformen fra 2014 har stillet øgede krav til det tværprofessionelle samarbejde mellem lærere og pædagoger og til skoleledelsens evne til at organisere samarbejdet og etablere en åben skole i samspil med det omgivende samfund.Dette øgede samarbejde betyder, at det er vigtigt at diskutere læreres, pædagogers og skolelederes professionsdannelse, da viden om de enkelte professioners faglighed og identitet skaber grundlaget for et optimalt tværprofessionelt samarbejde.I denne antologi undersøger en række forskere professionsdannelse og samarbejde i den nye folkeskole. Bogen tilbyder dermed viden om og værktøjer til folkeskolens parter, så de i højere grad kan forstå hinandens udgangspunkter og således også forbedre skolens praksis.IndholdForordKapitel 1. Indledning: Professionsdannelse i den nye folkeskoleHans Henrik Hjermitslev, Thomas R.S. Albrechtsen og Bo Morthorst RasmussenDEL 1. Historiske og teoretiske perspektiverKapitel 2. Fra kald til konkurrencestat – Pædagogernes og lærernes professionsdannelse i det 20. og 21. århundredeHans Henrik HjermitslevKapitel 3. Professionsdannelse og tværprofessionel teori og forskningBo Morthorst Rasmussen DEL 2. Samarbejde mellem lærere og pædagogerKapitel 4. Pædagogers samarbejde med lærerne – Paradokser mellem skolepraksis og skolereformen fra 2014 Cristina Daniela GulløvKapitel 5. Dramapædagogik som et fælles mål for det tværprofessionelle samarbejde mellem lærere og pædagogerBolette KvistKapitel 6. Både lærere og pædagoger underviser og opdrager!Helle Bjerresgaard og Bo Morthorst RasmussenKapitel 7. Lærer-pædagog-samarbejdet kan bidrage til at løfte dannelsesopgaven i skolenRikke Osbahr EbsenKapitel 8. Et socialkonstruktionistisk blik på pædagoger og læreres forståelser af egen og hinandens faglighedLene Krogstrup JakobsenKapitel 9. Samarbejde om børns deltagelseChristina Holm PoulsenDEL 3. Organisation og ledelseKapitel 10. Mellem skole og forvaltning – hvordan skoleledere skaber mening ud af kommunal professionsdannelseThomas R.S. Albrechtsen og Michael Normann ChristiansenKapitel 11. Ingen ledelse og intet målrettet tværprofessionelt samarbejde uden følgeskab!Helle Bjerresgaard og Bo Morthorst RasmussenKapitel 12. Den uformelle kommunikation har stor betydning for det tværprofessionelle samarbejde i skolenHelle Bjerresgaard og Bo Morthorst RasmussenDEL 4. Skolen i samfundetKapitel 13. Den åbne og den lukkede skoleAlexander von OettingenKapitel 14. 1+1=3 – Om potentialer i samarbejdet mellem folkeskolelærere og musikskolelærereElse Marie OkkelsKapitel 15. Tidlig literacy på tværsLene Illum SkovKapitel 16. Samarbejde på tværs – netværk og fællesskaber i børnehøjdeBetina Lykke Bergmann, Connie Kock og Elin Holm RasmussenBidragydere
Der er stigende fokus på børn, der er urolige, hyperaktive eller på anden måde adfærdsvanskelige. De skaber uro i klasserne og har svært ved at håndtere moderne pædagogiske metoder med ´ansvar for egen læring´, gruppearbejde og projekter. Lærere, pædagoger og forældre står ofte magtesløse, da de ikke har brugbare pædagogiske redskaber til hverken at rumme disse børn inden for skolens normale rammer eller til at hjælpe dem til at løse deres problemer. Samtidigt er udgifterne til specialundervisning vokset, uden at det har haft nogen mærkbar effekt på problemet. På baggrund af mange års forskning og praktiske erfaringer har den amerikanske psykolog Ross W. Greene udviklet en ny og anderledes pædagogisk metode til ikke alene at tackle, men også at hjælpe børn med adfærdsproblemer. Samarbejdsbaseret Problemløsning kalder Greene sin model, og grundantagelsen er, at børnenes adfærdsmæssige udfordringer skyldes, at de ikke mestrer en række kognitive færdigheder og sociale kompetencer. Ved at kortlægge de manglende færdigheder og derefter målrettet lære børnene at mestre dem eller kompensere for dem, ændres disse børns adfærd i løbet af kort tid mærkbart i positiv retning. Ross W. Greene har tidligere skrevet bogen Det eksplosive barn, hvor Samarbejdsbaseret Problemløsning introduceres. Fortabt i skolen, er en videreudvikling af metoden, og alle eksempler og dialoger stammer fra hverdagssituationer i skolen med de udfordrende børn. Bogen giver således både teoretisk viden og praktiske værktøjer at arbejde videre med. Hans metode anvendes med succes i USA på både almindelige skoler, specialskoler, institutioner og i ungdomsfængsler. "Det er befriende, at Ross W. Greene vil have os til at se på, hvilke kognitive færdigheder børnene mangler at lære, i stedet for at katalogisere børn og putte dem i bestemte kasser. Der ligger en verden af respekt i Ross W. Greenes to grundholdninger – at børn gør det rigtige, hvis de kan, og at begge parter skal høres og tages alvorligt i en konflikt. Forfatteren viser os, hvordan vi med en kærlig og empatisk tilgang til de udfordrende børn kan skabe helt anderledes, positive forandringer. Det er en rigtig god bog."- Renée Toft Simonsen, psykolog, børnebogsforfatter og ambassadør for ADHD-foreningen "Fortabt i skolen giver en fremragende indføring i, hvordan vi når frem til aldrig mere at tænke på børn med adfærdsmæssige problemer som vores manipulerende, mobbende og kontrollerende modstandere. Den indeholder konkrete, brugbare værktøjer, og det er en bog, der er svær at slippe. Alle læsere ønskes en rigtig god rejse mod nye erkendelser af de kognitive færdigheder, som disse børn mangler at lære, og som kan være baggrunden for deres sociale, følelsesmæssige og adfærdsmæssige udfordringer."- Karin Lykkegaard, skoleleder på Nordskovens friskole, hvor man arbejder med Samarbejdsbaseret Problemløsning. "Bogen bør være bibel for alle, der arbejder med børn med adfærdsproblemer. Der er bare så mange guldkorn i den. Jeg kan kun anbefale Fortabt i skolen."- Boye Baun, afdelingsleder ved Schuberts Minde Skolehjem, et behandlingshjem for børn og unge med psykosociale og emotionelle vanskeligheder. "Vi kunne i hvert fald som minimum halvere antallet af børn, der ikke kan rummes i skolen” Torben Juel Sørensen, leder af Nyborg Heldagsskole. "En lærerig bog, der kan anbefales på det varmeste til alle lærere.” Anmeldelse af Jette Kantsø på folkeskolen.dk
Lær børn og unge at tænke socialt”Social Tænkning og mig” er et sæt på to bøger – en til eleven og en til læreren – der især er rettet mod børn og unge med autisme, ADHD og andre, tilsvarende udfordringer.I bøgerne arbejdes der ved hjælp af en række helt konkrete opgaver og øvelsesark systematisk med at lære barnet/den unge at tænke socialt – at forstå andres tanker, følelser og reaktionsmønstre, og hvordan andre påvirkes af den måde, barnet/den unge selv agerer på.Bøgerne er skrevet af Michelle Winner, der har udviklet konceptet social tænkning, i samarbejde med Linda Murphy.”Social tænkning og mig – lærerens bog med øvelsesark” er bogen til læreren, der indeholder en lang række konkrete øvelser, hvor typiske situationer fra hverdagen gennemgås for at opbygge elevens evne til at tolke sine egne og andres ikke-verbale kommunikation, finde de passende reaktioner på f.eks. frustrationer og dermed lære at tænke og handle socialt. Bogen indeholder bl.a. 54 øvelsesark, lige til at kopiere.Bogen kan også bruges af forældre, der ønsker at arbejde med at lære deres barn disse ting.Hvad er social tænkning?Langt det meste kommunikation mellem to mennesker består ikke af de konkrete ord, der bliver sagt. Kropssprog, tonefald, kropsholdning, berøring/ikke-berøring, rammerne omkring kommunikationen og så videre sender alt sammen signaler, som de fleste af os har lært at tolke intuitivt – helt uden at tænke over det. Og derfor tager vi ofte for givet, at andre besidder de samme evner til at tænke socialt.Men for andre er denne proces alt andet end naturlig. Mange børn og unge scorer således højt på intelligenstest, selvom de ikke intuitivt kender nuancerne i social kommunikation. Derfor har de ofte svært ved at begå sig, når de er sammen med andre. Amerikanske Michelle Winner har udviklet konceptet Social Tænkning, som er målrettet mennesker, der har vanskeligheder med at tænke og handle socialt. Metoden anvendes i stigende grad verden over til at opbygge sociale kompetencer hos elever, studerende og voksne.Metoden har vist sig at være meget velegnet i forhold til normaltbegavede børn og unge med autisme, Asperger, ADHD og tilsvarende udfordringer, der har vanskeligheder med at tænke og handle socialt. Metoden har desuden vist sig som et velegnet redskab til at fremme inklusionen i skolen.
Lær børn og unge at tænke socialt”Social Tænkning og mig” er et sæt på to bøger – en til eleven og en til læreren – der især er rettet mod børn og unge med autisme, ADHD og andre, tilsvarende udfordringer.I bøgerne arbejdes der ved hjælp af en række helt konkrete opgaver og øvelsesark systematisk med at lære barnet/den unge at tænke socialt – at forstå andres tanker, følelser og reaktionsmønstre, og hvordan andre påvirkes af den måde, barnet/den unge selv agerer på.Bøgerne er skrevet af Michelle Winner, der har udviklet konceptet social tænkning, i samarbejde med Linda Murphy.”Social tænkning og mig – børnenes bog” er elevens arbejdsbog, der indeholder en lang række konkrete øvelser, hvor typiske situationer fra hverdagen gennemgås for at opbygge elevens evne til at tolke sine egne og andres ikke-verbale kommunikation, finde de passende reaktioner på f.eks. frustrationer, så barnet lærer at handle og tænke socialt. Uden disse evner bliver barnet ofte ensomt, udsat for mobning og social eksklusion.Bogen kan også bruges af forældre, der ønsker at arbejde med at lære deres barn disse ting.Hvad er social tænkning?Langt det meste kommunikation mellem to mennesker består ikke af de konkrete ord, der bliver sagt. Kropssprog, tonefald, kropsholdning, berøring/ikke-berøring, rammerne omkring kommunikationen og så videre sender alt sammen signaler, som de fleste af os har lært at tolke intuitivt – helt uden at tænke over det. Og derfor tager vi ofte for givet, at andre besidder de samme evner til at tænke socialt.Men for andre er denne proces alt andet end naturlig. Mange børn og unge scorer således højt på intelligenstest, selvom de ikke intuitivt kender nuancerne i social kommunikation. Derfor har de ofte svært ved at begå sig, når de er sammen med andre.Amerikanske Michelle Winner har udviklet konceptet Social Tænkning, som er målrettet mennesker, der har vanskeligheder med at tænke og handle socialt. Metoden anvendes i stigende grad verden over til at opbygge sociale kompetencer hos elever, studerende og voksne. Metoden har vist sig at være meget velegnet i forhold til normaltbegavede børn og unge med autisme, Asperger, ADHD og tilsvarende udfordringer, der har vanskeligheder med at tænke og handle socialt.Social tænkning har desuden vist sig som et velegnet redskab til at fremme inklusionen i skolen.
"The latest edition of the bestselling Super Extra Deluxe Essential Handbook is here -- and it includes all-new Pokâemon! With 640 color pages and info on more than 1,000 Pokâemon, this is a must-have for Pokâemon fans of all ages. Gotta catch 'em all! This revised and updated edition of the mega-bestselling Essential Handbook and Super Extra Deluxe Essential Handbook has all the stats and facts fans need about the world of Pokâemon. Need-to-know info on more than 1,000 Pokâemon is jam-packed into 640 illustrated, full-color pages"--
BÆREDYGTIGHED er på dagsordenen over det meste af verden. Nutidens kriser viser, at vi har indrettet vores samfund og levevis på måder, som belaster klima og natur, bidrager til artudryddelse og ulighed mellem mennesker. FN’s 17 verdensmål sætter en ny retning for den samfundsmæssige og økonomiske udvikling. Men hvad med den menneskelige udvikling? Hvis vi skal lykkes med de ydre forandringer, har vi behov for en indre omstilling. VÆREDYGTIGHED peger indad og kan beskrives som indersiden af bæredygtighed. Begrebet væredygtighed åbner for nye perspektiver, nye tilgange til menneskers væren i verden og ikke mindst vores bidrag til den nødvendige omstilling til en bæredygtig verden. Væredygtighed er et nyt begreb og er som sådan ikke fasttømret eller fastlåst. I denne bog giver en række indsigtsfulde personer netop deres bud på væredygtighed ud fra deres faglige og personlige ståsted. Og vi kommer vidt omkring – fra meditation og natursyn, til digital dannelse og kvantefysik. Bogen kan læses fra ende til anden, eller du kan gå til den som et puslespil af emner, du selv sammensætter. Håbet er, at du finder netop de emner og perspektiver, som inspirerer dig til at skabe din egen forståelse og brug af begrebet væredygtighed. Bogens tekster er skrevet af: Jacob Aremark, P.C. Asmussen, Anders Holst Bodin, Stine Clasen, Rasmus Ejrnæs, Hans Fink, Jeppe D. Graugaard, Camilla Gregersen, Finn Thorbjørn Hansen, Nina Tofte Hansen, Steen Hildebrandt, Christina Baluna Hostrup, Lars Josephsen, Ole Fogh Kirkeby, Gull-Maja La Cour, Preben Mejer, Steen Møller, Holger Bech Nielsen, Anne Marie Pahuus, Katherine Richardson, Shadman Salih, Freja Schaumburg-Müller Pallesen, Laura Storm
Celebrate another exciting year of Fortnite, with the best modes, players and tactics in the game!
Vejledning er et samspil mellem to mennesker og udgør en etisk handling. Uanset hvilken slags vejledning der er tale om, drejer vejledning sig om at hjælpe og drage omsorg for et andet menneske. En vejleder er ikke vejleder for sin egen skyld, men for den andens skyld.2. udgave af Til den andens bedste er udbygget med to nye kapitler, som ser på hhv. eksistentiel sårbarhed i et vejledningsperspektiv og samrefleksion som en vej til bedre samtaler.Med udgangspunkt i filosofferne Løgstrup, Buber og Levinas behandler bogen temaerne:- Den gode vejledning- Vejledningssamtalens egenart- Menneskearbejde og ekspertarbejde- Lytning og identitet- Engagement og varsomhed- Følelsernes betydning i vejledning- Frihed og identitet- Eksistentiel sårbarhed- Vejledning mellem menneske og system- Samrefleksion.Til den andens bedste henvender sig til studerende og professionelle inden for bl.a. pædagogik, sundhed, pleje, ergo-/fysioterapi, socialrådgivning, uddannelsesvejledning samt til øvrige hjælpeprofessioner, der benytter sig af vejledning, supervision, øvelsespraktik, klinisk praktik og lignende.
"It doesn't matter if you've never drawn before, you can create images better than you ever thought. Every artist starts with the fundamentals, and this book contains simple step-by-step procedures to help you with that. In this 3 in 1 drawing book, you'll try your hand at everything from Minecraft characters like Steve to Roblox and Fortnite weapons! Ultimately, this book will train and motivate you to create your very own drawings as it guides you through the basic techniques. It's simpler than you think!" -- Page [4] of cover.
"Infants have limited capabilities with vision upon birth and respond well to high-contrast images. ... This ... accordion-style board book provides developmentally appropriate visual stimuli for your baby's visual development, while exposing them to life-like imagery that can grow with them and expand their vocabulary. Each animal painting was designed by Tabitha Paige: artist, speech-pathologist, and author of the bestselling series Our Little Adventures"--
Little People, Big Dreams Queen Elizabeth is a captivating book penned by Maria Isabel Sanchez Vegara. Published by QUARTO in 2022, this book falls under an intriguing genre that appeals to a wide range of readers. The author, Maria Isabel Sanchez Vegara, has done a brilliant job in weaving an engaging narrative around Queen Elizabeth, making it a must-read for those interested in historical figures. The book takes you on a journey, exploring the life of Queen Elizabeth, her challenges, achievements, and her impact on the world. This publication from QUARTO is a testament to their commitment to bringing quality literature to the readers. Don't miss out on this exciting read!
Hvis lærere og pædagogers virkelighed bliver filtreret gennem troen på, at de kan gøre meget lidt for at påvirke elever og studerendes præstationer, så er sandsynligheden for at denne tro vil manifestere sig i deres praksis meget stor. Hvad er løsningen på det? Kollektiv mestring - troen på at man gennem kollektiv handling kan påvirke elever og studerendes slutresultater og forbedre deres præstationer. Lærere og pædagoger med høj kollektiv mestring lægger en større indsats i, viser mere vedholdenhed og har større vilje til at afprøve nye læringstilgange og tager sig mere af eleverne og de studerendes behov. Denne bog præsenterer praktiske strategier og redskaber til at øge elevernes og de studerendes præstationer ved blandt andet at dele forklaringer og kilder der understøtter kollektiv mestring, forhold og lederskabspraksisser der får kollektiv mestring til at udvikle sig og profesionelle læringsredskaber og -strukturer.Bogen er oversat og med introduktion af Peter Andersen.
"‘Strategi og frivilligt engagement’ giver bestyrelsen i en mellemstor, mindre eller nystartet forening konkrete redskaber til at arbejde mere målrettet og strategisk for at nå din organisations mål. Du får redskaber til, hvordan du bruger din tid som frivilligt bestyrelsesmedlem mere effektivt og målorientetret.Bogen tager dig gennem tre temaer:Den gode bestyrelseDen rette strategiDen ressourcestærke forening.Bogen sætter fokus på, hvordan I som bestyrelse håndterer, at foreningen vokser, og hvordan I sikrer jer, at den bevæger sig i den rigtige retning. Det vigtigste at stille dig selv er: ”hvorfor?” Hvorfor har vi de aktiviteter, vi har? Hvorfor har vi frivillige? Og hvorfor gør vi egentlig, som vi gør?Bogen er sat op, så det er nemt for dig at plukke det ud, der er relevant for dig og din forening eller organisation. Undervejs får du konkrete øvelser, som du kan anvende i praksis på din egen forening.”
Denne bog til morgendagens pædagoger præsenterer grundlæggende pædagogisk viden og er et bidrag til at styrke kommende pædagogers grundfaglighed.Kravene om tættere kobling mellem teori og praksis i den nye pædagoguddannelse er videreført i bogen, der er tematisk opbygget og veksler mellem teoretiske og forskningsbaserede kapitler og kapitler rettet mod anvendelse i praksis. Denne opbygning vil forhåbentlig lægge kimen til gode diskussioner og refleksioner mellem teori og praksis, mellem uddannelse og profession. Emnerne er:aktionsforskning, anerkendelse, børn og unges perspektiver, børnefællesskaber, forskning i egen praksis, forældresamarbejde, inklusion, innovation og entreprenørskab, kollegial feedback, professionsidentitet, pædagogisk dokumentation, refleksion, relationer, små udsatte børn, transfer, tværprofessionelt samarbejdeBogens 18 forfattere udgør en bred vifte af forskere, undervisere, konsulenter inden for det pædagogiske område og praktikere, som her deler deres erfaringer fra et vellykket udviklingsarbejde. På den måde repræsenterer bogen både det specialpædagogiske samt dagtilbuds- og fritidsområdet.Bogen kan inddrages i undervisningen fra 1. år på pædagoguddannelsen og henvender sig desuden til alle, der arbejder i, eller som kommer til at arbejde i den pædagogiske profession.
Som vejleder kan det være en udfordring at balancere mellem individets og samfundets behov – uden at slippe sin humanistiske grundholdning af syne.SAMSKABENDE VEJLEDNING er et redskab i dette arbejde. Målet er at skabe udvikling og understøtte den vejledtes dannelse som et handlekompetent individ, der kan tage medansvar for eget liv. SAMSKABENDE VEJLEDNING giver brugbar viden og nye gode redskaber til alle, der arbejder med vejledning. Bogen er en håndsrækning til vejledere, der skal navigere i feltet af udefrakommende styring i form af karakterkrav, uddannelsespålæg mv. Den er også til vejledere, som gerne vil afstemme deres egen rolle og selv måske har tendens til at tage for meget styring i vejledninger. Bogen støtter vejlederen i arbejdet med at involvere de vejledte, så de tager aktivt, samskabende del i vejledningen. Til det arbejde introducerer bogen en nye procesmodel – den samskabende vejledningsmodel – og 24 tilhørende vejledningsmetoder. Modellen er udviklet på baggrund af et fællesnordisk udviklingsprojekt og bygger på teori, forskning og projektets resultater. Metoden er afprøvet og evalueret positivt af både vejledere og vejledte. Den samskabende vejledningsmodel er et praksisorienteret redskab, der understøtter en samskabende vejledning, hvor processen er tydelig for alle parter, og hvor der løbende skrives noter, så alle har overblik over, hvad der udvikles og besluttes. Målet er, at man arbejder hen imod at ændre adfærd eller forståelser hos vejledte. Bogen er skrevet til alle, der vejleder: i kommunernes vejledning af unge (KUI), i alle former for gennemførelses- og fastholdelsesvejledning i grundskoler, ungdomsuddannelser samt videregående uddannelser, foruden i jobcentre og hos anden aktør i arbejdet med at få borgere i arbejde. Den kan også bruges i vejledning i forbindelse med kompetenceudvikling.Marianne Tolstrup er lærer og cand.pæd.pæd. med sidefag i psykologi, master i positiv psykologi. Har arbejdet i vejledningsfeltet i mere end 20 år og underviser bl.a. på Diplomuddannelsen i uddannelse, erhvervs- og karrierevejledning på UCL, Erhvervsakademi og Professionshøjskole.
Politiske ambitioner og ledelse er afløst af teknokratisk styring af samfundsøkonomien, og bureaukratiske ledelseslag truer med at kvæle den faglige innovation og udvikling i sundhedssektoren og snart også resten af den offentlige sektor.Ralf Hemmingsen fortæller om sine erfaringer med den velfærdsstat, der nu er truet på sin eksistens - fra sin barndom i Brønshøj over lægestudiet og medicinsk forskning til højtplacerede lederstillinger på Bispebjerg Hospital og Københavns Universitet.
Are there children in your life who want to learn Somali? This is the perfect dictionary! Included are pages filled with bright and colorful pictures and bilingual labels to help teach Somali words to English-speaking children. Parents, teachers, and gift givers will find: 1000+ illustrations of familiar objects Pictures labeled with the English word followed by its Somali equivalent Phonetic spelling the words>This dictionary is a fun way for young English-speaking children to build a basic vocabulary in Somali.>Perfect for children of all ages, these references employ stunning illustrations and photographs to bring to life the meanings of hundreds of essential terms. Filled with beautiful spreads, each pictorially defines many objects, people, concepts, and actions common to the everyday world of. It makes gentle introductions, it is a great way to introduce the language. The book features, A fun and easy way for young language students to expand their vocabulary and broaden their knowledge. More than 1,000 images of familiar objects are labeled in Somali and English, and structured by subject including: Animals, Action words, Colors, Position words, Directions, Numbers, Colo(u)rs... and many more! Ideal for learners of all ages at school or at home, as well as teachers who can use it as a tool in the classrooms.
Discover the best of the year on the most popular online gaming platform in the world!
*From the author of the multi-million bestselling Sapiens comes the next volume in the incredible story of the human race, for younger readers.*Something really strange happened 10,000 years ago, and it changed everything.Why did millions of people agree to obey a few leaders? Where did kings and kingdoms come from? The answer to that is one of the strangest tales you'll ever hear. And it's a true story. Have you ever wondered how we got here? From gathering berries and hunting mammoths, to shopping at supermarkets and letting people tell us what to do?You might hear a lot of people say 'the world isn't fair'. But why isn't it? And how did it become so?In Unstoppable Us: Volume 1, we learned how humans told stories to become rulers of the world - for good and bad. Now, in this next chapter of the incredible true tale of the Unstoppables, find out how we learned to control animals like dogs, chicken and cows . . .And how a handful of humans learned to control everyone else.With full-colour illustrations showing the relentless rise and rise of the human race, this is history like you've never experienced it before.
Your Mother is a LegendHer name is Khadijah (RA).She was the first wife of the Prophet Muhammad (S), the first to believe in his message and the first mother of the greatest nation history has ever seen.As you work towards reaching Jannah, and meeting your mother Khadijah, it will certainly help if you did a little preparation beforehand and got to know about her story. This book has been specially crafted to help you do that.You see, most of the stories yoüve heard about Khadijah have probably been raw translations from classical sources. While they sound captivating in the original Arabic language, there¿s quite a lot that¿s lost when they are translated into English.So rather than sticking with a dry narrative, we decided to get to the core of the stories and tell them in a fluid style that the modern reader is accustomed to today. Here's how we did it:Yoüll find that the rich descriptions immerse you within the scenes.We weaved a flowing narrative that renders a seamless reading experience.We¿ve stuck to historical sources, so the story loses nothing of its original iman elevating inspiration.We've crafted the book with a large text layout making it accessible for young readers as well as adults.So get to know your mother, give this book a read, inspire yourself for that meeting in Jannah in-sha-Allah! This book has been our fastest selling book upon launch and is an ideal read for teens and adults as well as late Primary aged children.
Conjure the magic of Harry Potter using your LEGO bricksDelve into the world of LEGO Harry Potter and be inspired to build your own magical creations with LEGO Harry Potter Ideas Book, packed full of model ideas and expert tips. Inspirational images, model breakdowns and descriptive text make it easy for fans of all ages to jump in and begin building. Recreate a magical object or a minifigure-sized scene from Harry's adventures and be a part of the Wizarding World. Build Harry Potter-inspired items to display in your bedroom or try out one of the fun building challenges - with more than 200 model ideas there's something for every LEGO Harry Potter fan!(c) & (TM) Warner Bros. Entertainment Inc. Publishing Rights (c) JKR. (s23). (c)2023 The LEGO Group.
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.