Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
Der er stigende fokus på børn, der er urolige, hyperaktive eller på anden måde adfærdsvanskelige. De skaber uro i klasserne og har svært ved at håndtere moderne pædagogiske metoder med ´ansvar for egen læring´, gruppearbejde og projekter. Lærere, pædagoger og forældre står ofte magtesløse, da de ikke har brugbare pædagogiske redskaber til hverken at rumme disse børn inden for skolens normale rammer eller til at hjælpe dem til at løse deres problemer. Samtidigt er udgifterne til specialundervisning vokset, uden at det har haft nogen mærkbar effekt på problemet. På baggrund af mange års forskning og praktiske erfaringer har den amerikanske psykolog Ross W. Greene udviklet en ny og anderledes pædagogisk metode til ikke alene at tackle, men også at hjælpe børn med adfærdsproblemer. Samarbejdsbaseret Problemløsning kalder Greene sin model, og grundantagelsen er, at børnenes adfærdsmæssige udfordringer skyldes, at de ikke mestrer en række kognitive færdigheder og sociale kompetencer. Ved at kortlægge de manglende færdigheder og derefter målrettet lære børnene at mestre dem eller kompensere for dem, ændres disse børns adfærd i løbet af kort tid mærkbart i positiv retning. Ross W. Greene har tidligere skrevet bogen Det eksplosive barn, hvor Samarbejdsbaseret Problemløsning introduceres. Fortabt i skolen, er en videreudvikling af metoden, og alle eksempler og dialoger stammer fra hverdagssituationer i skolen med de udfordrende børn. Bogen giver således både teoretisk viden og praktiske værktøjer at arbejde videre med. Hans metode anvendes med succes i USA på både almindelige skoler, specialskoler, institutioner og i ungdomsfængsler. "Det er befriende, at Ross W. Greene vil have os til at se på, hvilke kognitive færdigheder børnene mangler at lære, i stedet for at katalogisere børn og putte dem i bestemte kasser. Der ligger en verden af respekt i Ross W. Greenes to grundholdninger – at børn gør det rigtige, hvis de kan, og at begge parter skal høres og tages alvorligt i en konflikt. Forfatteren viser os, hvordan vi med en kærlig og empatisk tilgang til de udfordrende børn kan skabe helt anderledes, positive forandringer. Det er en rigtig god bog."- Renée Toft Simonsen, psykolog, børnebogsforfatter og ambassadør for ADHD-foreningen "Fortabt i skolen giver en fremragende indføring i, hvordan vi når frem til aldrig mere at tænke på børn med adfærdsmæssige problemer som vores manipulerende, mobbende og kontrollerende modstandere. Den indeholder konkrete, brugbare værktøjer, og det er en bog, der er svær at slippe. Alle læsere ønskes en rigtig god rejse mod nye erkendelser af de kognitive færdigheder, som disse børn mangler at lære, og som kan være baggrunden for deres sociale, følelsesmæssige og adfærdsmæssige udfordringer."- Karin Lykkegaard, skoleleder på Nordskovens friskole, hvor man arbejder med Samarbejdsbaseret Problemløsning. "Bogen bør være bibel for alle, der arbejder med børn med adfærdsproblemer. Der er bare så mange guldkorn i den. Jeg kan kun anbefale Fortabt i skolen."- Boye Baun, afdelingsleder ved Schuberts Minde Skolehjem, et behandlingshjem for børn og unge med psykosociale og emotionelle vanskeligheder. "Vi kunne i hvert fald som minimum halvere antallet af børn, der ikke kan rummes i skolen” Torben Juel Sørensen, leder af Nyborg Heldagsskole. "En lærerig bog, der kan anbefales på det varmeste til alle lærere.” Anmeldelse af Jette Kantsø på folkeskolen.dk
Lær børn og unge at tænke socialt”Social Tænkning og mig” er et sæt på to bøger – en til eleven og en til læreren – der især er rettet mod børn og unge med autisme, ADHD og andre, tilsvarende udfordringer.I bøgerne arbejdes der ved hjælp af en række helt konkrete opgaver og øvelsesark systematisk med at lære barnet/den unge at tænke socialt – at forstå andres tanker, følelser og reaktionsmønstre, og hvordan andre påvirkes af den måde, barnet/den unge selv agerer på.Bøgerne er skrevet af Michelle Winner, der har udviklet konceptet social tænkning, i samarbejde med Linda Murphy.”Social tænkning og mig – lærerens bog med øvelsesark” er bogen til læreren, der indeholder en lang række konkrete øvelser, hvor typiske situationer fra hverdagen gennemgås for at opbygge elevens evne til at tolke sine egne og andres ikke-verbale kommunikation, finde de passende reaktioner på f.eks. frustrationer og dermed lære at tænke og handle socialt. Bogen indeholder bl.a. 54 øvelsesark, lige til at kopiere.Bogen kan også bruges af forældre, der ønsker at arbejde med at lære deres barn disse ting.Hvad er social tænkning?Langt det meste kommunikation mellem to mennesker består ikke af de konkrete ord, der bliver sagt. Kropssprog, tonefald, kropsholdning, berøring/ikke-berøring, rammerne omkring kommunikationen og så videre sender alt sammen signaler, som de fleste af os har lært at tolke intuitivt – helt uden at tænke over det. Og derfor tager vi ofte for givet, at andre besidder de samme evner til at tænke socialt.Men for andre er denne proces alt andet end naturlig. Mange børn og unge scorer således højt på intelligenstest, selvom de ikke intuitivt kender nuancerne i social kommunikation. Derfor har de ofte svært ved at begå sig, når de er sammen med andre. Amerikanske Michelle Winner har udviklet konceptet Social Tænkning, som er målrettet mennesker, der har vanskeligheder med at tænke og handle socialt. Metoden anvendes i stigende grad verden over til at opbygge sociale kompetencer hos elever, studerende og voksne.Metoden har vist sig at være meget velegnet i forhold til normaltbegavede børn og unge med autisme, Asperger, ADHD og tilsvarende udfordringer, der har vanskeligheder med at tænke og handle socialt. Metoden har desuden vist sig som et velegnet redskab til at fremme inklusionen i skolen.
Lær børn og unge at tænke socialt”Social Tænkning og mig” er et sæt på to bøger – en til eleven og en til læreren – der især er rettet mod børn og unge med autisme, ADHD og andre, tilsvarende udfordringer.I bøgerne arbejdes der ved hjælp af en række helt konkrete opgaver og øvelsesark systematisk med at lære barnet/den unge at tænke socialt – at forstå andres tanker, følelser og reaktionsmønstre, og hvordan andre påvirkes af den måde, barnet/den unge selv agerer på.Bøgerne er skrevet af Michelle Winner, der har udviklet konceptet social tænkning, i samarbejde med Linda Murphy.”Social tænkning og mig – børnenes bog” er elevens arbejdsbog, der indeholder en lang række konkrete øvelser, hvor typiske situationer fra hverdagen gennemgås for at opbygge elevens evne til at tolke sine egne og andres ikke-verbale kommunikation, finde de passende reaktioner på f.eks. frustrationer, så barnet lærer at handle og tænke socialt. Uden disse evner bliver barnet ofte ensomt, udsat for mobning og social eksklusion.Bogen kan også bruges af forældre, der ønsker at arbejde med at lære deres barn disse ting.Hvad er social tænkning?Langt det meste kommunikation mellem to mennesker består ikke af de konkrete ord, der bliver sagt. Kropssprog, tonefald, kropsholdning, berøring/ikke-berøring, rammerne omkring kommunikationen og så videre sender alt sammen signaler, som de fleste af os har lært at tolke intuitivt – helt uden at tænke over det. Og derfor tager vi ofte for givet, at andre besidder de samme evner til at tænke socialt.Men for andre er denne proces alt andet end naturlig. Mange børn og unge scorer således højt på intelligenstest, selvom de ikke intuitivt kender nuancerne i social kommunikation. Derfor har de ofte svært ved at begå sig, når de er sammen med andre.Amerikanske Michelle Winner har udviklet konceptet Social Tænkning, som er målrettet mennesker, der har vanskeligheder med at tænke og handle socialt. Metoden anvendes i stigende grad verden over til at opbygge sociale kompetencer hos elever, studerende og voksne. Metoden har vist sig at være meget velegnet i forhold til normaltbegavede børn og unge med autisme, Asperger, ADHD og tilsvarende udfordringer, der har vanskeligheder med at tænke og handle socialt.Social tænkning har desuden vist sig som et velegnet redskab til at fremme inklusionen i skolen.
BÆREDYGTIGHED er på dagsordenen over det meste af verden. Nutidens kriser viser, at vi har indrettet vores samfund og levevis på måder, som belaster klima og natur, bidrager til artudryddelse og ulighed mellem mennesker. FN’s 17 verdensmål sætter en ny retning for den samfundsmæssige og økonomiske udvikling. Men hvad med den menneskelige udvikling? Hvis vi skal lykkes med de ydre forandringer, har vi behov for en indre omstilling. VÆREDYGTIGHED peger indad og kan beskrives som indersiden af bæredygtighed. Begrebet væredygtighed åbner for nye perspektiver, nye tilgange til menneskers væren i verden og ikke mindst vores bidrag til den nødvendige omstilling til en bæredygtig verden. Væredygtighed er et nyt begreb og er som sådan ikke fasttømret eller fastlåst. I denne bog giver en række indsigtsfulde personer netop deres bud på væredygtighed ud fra deres faglige og personlige ståsted. Og vi kommer vidt omkring – fra meditation og natursyn, til digital dannelse og kvantefysik. Bogen kan læses fra ende til anden, eller du kan gå til den som et puslespil af emner, du selv sammensætter. Håbet er, at du finder netop de emner og perspektiver, som inspirerer dig til at skabe din egen forståelse og brug af begrebet væredygtighed. Bogens tekster er skrevet af: Jacob Aremark, P.C. Asmussen, Anders Holst Bodin, Stine Clasen, Rasmus Ejrnæs, Hans Fink, Jeppe D. Graugaard, Camilla Gregersen, Finn Thorbjørn Hansen, Nina Tofte Hansen, Steen Hildebrandt, Christina Baluna Hostrup, Lars Josephsen, Ole Fogh Kirkeby, Gull-Maja La Cour, Preben Mejer, Steen Møller, Holger Bech Nielsen, Anne Marie Pahuus, Katherine Richardson, Shadman Salih, Freja Schaumburg-Müller Pallesen, Laura Storm
"From the founder of Khan Academy, the first book written for general audiences on the AI revolution in education, its implications for parenting, and how we can best harness its power for good"--
Anna er særlig sensitiv. Bushra er flygtet med sin familie fra krig. Carl har en autismediagnose. Lucas har diabetes, Magnus har ADHD og Sofie kæmper med forsinket sproglig udvikling. De går alle sammen i en hel normal børnehave, hvor pædagogerne skal inkludere dem i arbejdet med de andre børn og i institutionens dagligdag.Det kræver en bevidst pædagogisk tilgang og inspiration til pædagogiske aktiviteter. Bogen her giver pædagoger og ledere opskriften på, hvordan man skaber inkluderende læringsmiljøer og aktiviteter i institutionen.Bogen kobler teoretisk viden med praktisk pædagogik og pædagogiske aktiviteter, og den fortæller om de udfordringer, børn kan have. Teoridelens fokus er social trivsel og læring. Hvert kapitel indkredser og nuancerer begrebet inklusion gennem læringsteorier, modeller og refleksionsværktøjer. Modellerne bruges aktivt i bogens praksisdel, hvor læseren gennem de seks cases får et indblik i børn med særlige behov, og hvordan pædagogerne kan tilrettelægge et læringsmiljø og pædagogiske aktiviteter rundt om barnet.Målet med bogen er at skabe sammenhæng og mening i inklusionens mange lag samt at formidle inspiration til fortsat udvikling af inkluderende fællesskaber. Den er skrevet til ledere, pædagoger, studerende på pædagoguddannelsen, pædagogiske konsulenter, ansatte i PPR, forvaltningsledere, specialpædagoger, specialkonsulenter, sagsbehandlere, socialrådgivere og politiske beslutningstagere.Anne Marie Marquardsen er pædagogisk konsulent med PD i organisation og ledelse. Hun er uddannet pædagog og har en bred erfaring inden for dagtilbudsområdet, både som pædagog, institutionsleder og konsulent. Hun gennemfører desuden uvildige tilsyn for kommuner. Hun driver firmaet DEN GODE DAGINSTITUTION, der yder konsulentbistand til daginstitutioner, der ønsker at fokusere på det gode læringsmiljø.
I vores moderne samfund, hvor fokus ofte er på evidensbaseret praksis og målbare resultater, kan det at tale om kærlighed i forbindelse med uddannelse virke uhåndgribeligt eller endda kontroversielt. Ikke desto mindre spiller kærlighed en afgørende rolle i både det pædagogiske og didaktiske arbejde med børn. Derfor vil denne antologi gennem en række kapitler med perspektiver fra moderne filosofi, psykologi og pædagogisk forskning belyse, hvordan fænomenet og begrebet kærlighed optræder i pædagogik og pædagogisk praksis. Denne bog giver dig: • en dybdegående forståelse af forholdet mellem kærlighed og pædagogik, som strækker sig fra filosofiske overvejelser til praktiske anvendelser• indsigt i historiske og moderne pædagogiske teorier, der understreger betydningen af kærlighed i undervisning og omsorg • perspektiver fra førende forskere og eksperter, der udforsker kærlighedens rolle i børns udvikling, trivsel og læring • inspiration til dybere samtaler om og refleksion over kærlighedens betydning i pædagogiske miljøer og samfundet som helhed. Uanset om du er pædagog, lærer eller har anden fagprofessionel baggrund og arbejder med børn, vil denne antologi give inspiration til, hvordan du kan anvende kærlighedens transformative kraft til at berige og forandre din pædagogiske praksis i dagtilbud eller skole.
Fokus skal ikke alene rettes mod børnene og deres individuelle diagnoser. Nogle børn tilhører en kulturel minoritet, er socialt eller følelsesmæssigt udsatte eller har særlige behov, og det stiller krav til undervisningen og dens opbygning. Det handler om at fremme en pædagogisk, sociologisk forståelse, der inviterer til, at skolerne pædagogisk og didaktisk forholder sig til børns forskellige betingelser for at deltage i undervisningen.Hovedansvaret ligger hos de fagpersoner, der arbejder med at give børnene et godt skole- og hverdagsliv. Lærerne kan dog ikke gøre det alene. Det kræver massiv støtte fra både de lokale skoleledelser, fra kommunalpolitikere og fra Christiansborg.Inklusion og eksklusion henvender sig til lærere og lærerstuderende, SFO- og skolepædagoger og øvrige fagpersoner (f.eks. inklusionsvejledere, AKT-vejledere og konsulenter fra PPR). Dertil skoleledere og politiske beslutningstagere.
Fra praktikere til praktikere: Masser af inspiration og velafprøvede redskaber til at arbejde med co-teaching i skolen.Skab gode rammer for udviklingsarbejdet, lav en årsplan, aftal fælles forberedelsestid, afklar makkerparrets kompetencer og ansvarsområder og følg løbende op med strategimøder. Det ernogle af bogens mange gode anbefalinger fra skoler i Aalborg Kommune, som i over to år har arbejdet med co-teaching i den pædagogiske udvikling af 48 folkeskoler.Bogen er skrevet af alle de mange professionelle, som er dybt involveret i processen – lærere, pædagoger, vejledere, konsulenter og ledere samt bogens hovedforfatter, Micki Sonne KaaSunesen. Alle byder ind med erfaringer, overvejelser, konklusioner og perspektiver.CO-TEACHING OG PROFESSIONELT SAMARBEJDE er praksisnær og fuld af viden og greb til at håndtere arbejdet med co-teaching i praksis. Hvert kapitel giver anbefalinger til, hvordan man kan gribe arbejdet an, og konkrete redskaber til at håndtere udfordringer, som kan opstå undervejs.Bogen er til alle på grundskoleområdet: lærere, pædagoger, pædagogiske konsulenter, psykologer og skoleledere.
Folkeskolens ressourceperson – en balance mellem person, rolle og organisation handler om, hvad der kendetegner den særlige rolle og funktion, som en ressourceperson udfylder i folkeskolen. Bogen belyser de forskellige forventninger, der knyttes til rollen, de problemer, den bliver en løsning på, og hvordan ressourcepersonens rolle kan anvendes mest fyldestgørende i en skolehverdag, der både må forholde sig til og skabe sammenhæng mellem undervisningspædagogik, organisatoriske strategier og politiske målsætninger. Ressourcepersoner bliver ofte knyttet til en forståelse af distribueret ledelse, hvor skolens formelle ledelse kan uddelegere beslutningskraft til ressource-personerne. Her bliver ressourcepersoner set som en positiv ressource i håndteringen af den faglige ledelse. Den distribuerede ledelse ser dog ikke ud til at kunne lade sig realisere i praksis, og der er derfor behov for at forholde sig til ressourcepersoner i folkeskolen som en rolle ”i sig selv”, hvor rollen hverken forstås med afsæt i det kollegiale samarbejde eller den formelle ledelse. Bogen præsenterer en model, som kan bruges som udgangspunkt for at diskutere, rammesætte, italesætte, legitimere og definere ressourcepersonen. Ambitionen er at skabe bedre balance mellem den praksis, der udfolder sig i skolernes hverdag, og de intentioner eller idealer, rollen ofte tilskrives. Bogen kan inspirere både skoler og forvaltninger til at se på organisering med ressourcepersoner på en ny måde. Dertil er bogen et relevant bidrag på diplomuddannelsen i ledelse, på læreruddannelsen og pædagoguddannelsen inden for retningen skolepædagoger.
Mit diesem Band der "Reihe Vielfalt normalisieren - Das Pluralistische Inklusionsmodell" wird das inklusiv-pluralistische Konzept erstmalig veröffentlicht. Es besteht aus folgenden Inhalten:1. SÄULE/barrierefreie Teilhabe ermöglichen2. SÄULE/inklusive Kompetenzen vermitteln3. SÄULE/pluralistische Inhalte nutzen.Das Modell strukturiert die umfangreiche Komplexität der Themenfelder Inklusion, Vielfalt, Diversitätssensibilität, Pluralismus, Mulitperspektivität usw. in einen übersichtlichen, kompakten Rahmen. Damit lässt sich leicht kommunizieren, um was es bei Inklusion eigentlich geht und vor allem wie diese praktisch umsetzbar ist, auch ohne weitgehende Expertise zu haben.Im Band 1 liegt der Fokus auf der 3. SÄULE/Inhalte. Darin enthalten sind sieben Checklisten, mit denen Sie einfach und ganzheitlich erfassen können, inwieweit die Bildungsinhalte Ihrer Schule tatsächlich inklusiv und vielfältig sind und was Sie tun können, um Inklusion inhaltlich voranzutreiben.
For many international students, pursuing higher education in the United States is a dream come true. However, navigating the complex regulations of maintaining F1 student visa status, and transitioning to H-1B status can be complex and daunting for many students. As an F1 visa holder, you are required to maintain your student status to remain in the United States legally. Failure to comply with these regulations can result in serious consequences, including the revocation of your visa and even deportation. There have been spikes in the number of Request for Evidences (RFES) issued during the H-1B applications adjudication process. This is due to lack of evidence submitted by the petitioners to prove their compliance in maintaining the F1 (and OPT/CPT) statuses. Often, this also results in H-1B petition denial, forcing the students to wait multiple years for their H-1B visa.This book is designed to guide F1 visa students to understand the requirements for maintaining their student status and provide practical guidance on how to stay compliant with these regulations whether you are enrolled in a University, or undergoing OPT (or CPT), or planning to transition to H-1B visa. Whether you are a first-time international student or have been studying in the United States for some time, this book offers valuable insights into the nuances of F1 visa regulations. The author, Dr Raghu Korrapati, draws upon his extensive experience working with international students and navigating the US visa system. With clear, concise language and actionable advice, this book is an essential resource for any international student seeking to maximize their educational experience in the United States while maintaining legal status, complying with regulations, and achieving their career goals.
Evidence-based approaches to building safe, healthy, and inclusive schools for all children.
An honest confrontation of systemic racism in faculty hiring-and what to do about itWhile colleges and universities have been lauded for increasing student diversity, these same institutions have failed to achieve any comparable diversity among their faculty. In 2017, of the nation's full-time, tenure-track and tenured faculty, only 3 percent each were Black men, Black women, Hispanic men, and Hispanic women. Only 6 percent were Asian/Pacific Islander men, 5 percent were Asian/Pacific Islander women, and 1 percent were American Indian/Alaska Native. Why are the numbers so abysmal? In Doing the Right Thing, Marybeth Gasman takes a hard, insightful look at the issues surrounding the recruitment and hiring of faculty of color. Relying on national data and interviews with provosts, deans, and department chairs from sixty major universities, Gasman documents the institutional forces stymieing faculty diversification, and she makes the case for how such deficiencies can and should be rectified.Even as institutions publicly champion inclusive excellence and the number of doctoral students of color increases, Gasman reveals the entrenched constraints contributing to the faculty status quo. Impediments to progress include the alleged trade-off between quality and diversity, the power of pedigree, the rigidity of academic pipelines, failures of administrative leadership, lack of accountability among administration and faculty, and the opacity and arbitrariness of the recruitment and hiring process. Gasman contends that leaders must acknowledge institutional failures of inclusion, pervasive systemic racism, and biases that restrict people of color from pursuing faculty careers.Recognizing that individuals from all backgrounds are essential to the creation and teaching of knowledge, Doing the Right Thing puts forth a concrete call for colleges and universities to take action and do better.
This book invites us to consider the profound impact that poetry can have in shaping personal and professional development in a higher education setting. Suitable for educators, learners, and practitioners, it offers a transformative learning approach in using poetry for teaching, assessment, research, and reflection. The book includes diverse examples, case studies, and practical exercises, demonstrating poetry's application in personal and professional development in a higher education setting. Each chapter guides readers through these processes, empowering them to integrate poetry into their own teaching and learning practices in a way that is creative, inclusive, and impactful.
This publication addresses the pressing issues of vocational teacher education (VTE), focusing on institutional, organizational and governance aspects. Firstly, it summarizes the results of the four-year Erasmus+ capacity-building project "New Mechanisms of Partnership-based Governance and Standardization of Vocational Teacher Education in Ukraine" (PAGOSTE), funded by the European Education and Culture Executive Agency. The project's focus has been governance in VTE in Ukraine. Secondly, it goes beyond the narrow project context and explores challenges as well as good practices in VTE systems of other countries in and outside of Europe.Therefore, contributions from England, New Zealand, Australia, Italy, Germany, Austria and Switzerland complement the Ukrainian context and provide readers with a more comprehensive understanding of VTE systems.
In diesem Open-Access-Buch wird die Entwicklung einer Definition, eines Modells und eines Erhebungsinstruments Digitaler Teilhabe von Menschen mit geistiger Beeinträchtigung beschrieben. Eine geistige Behinderung wird als Konstrukt verstanden, das durch die ganzheitliche Wechselwirkung zwischen personenbezogenen Faktoren, Gesundheitsproblemen sowie umweltbezogenen Barrieren entsteht. Für die Identifikation der Hilfebedarfe zur Realisierung von Teilhabe ist die ganzheitliche Betrachtung von heterogenen Ursachen, Formen und Ausprägungen unverzichtbar. Der Anspruch auf Teilhabe ist gesetzlich verankert, jedoch führt die digitale Transformation zu neuen gesellschaftlichen Ungleichheiten, die sich als Digital Divide manifestieren. Trotz geringer und heterogener Datenlage zu Ungleichheiten bei Menschen mit (geistiger) Beeinträchtigung sind bereits Hinweise auf eine Digital Disability Divide zu erkennen. Um dieses Forschungsdesiderat aufzuarbeiten, bedarf es eines einheitlichen Begriffsverständnisses Digitaler Teilhabe. Auch müssen Einflussfaktoren eruiert werden, um Ansätze zur Förderung Digitaler Teilhabe zu entwickeln und darauf aufbauend ein Erhebungsinstrument zu entwickeln. Entsprechend verfolgt diese Forschungsarbeit die Entwicklung einer Definition,eines Modells und Erhebungsinstruments Digitaler Teilhabe von Menschen mit geistiger Beeinträchtigung in der Eingliederungshilfe.
See beyond content standards to the broader context of life-changing skills.The standards-based learning and grading movement of the past twenty years has ushered in a critical shift in assessment that demands clarity in both what is being measured and how well students are learning. Seeing the value in this evolution, a wave of schools has invested enormous effort to institutionalize the policy and practices of the movement. In doing so, many focused their initial efforts squarely on grading and fell short of the more important work-classroom assessment. There are important lessons in these missteps and failures.This groundbreaking, "next generation" approach to classroom assessment challenges educators to reflect on the connections between growth, mastery, and student self-efficacy and to prioritize the transferable skills of metacognition and self-regulation in assessments. A powerful call-to-action, this guide includes: A conceptual framework that guides the questions and order of assessment reform An approach to assessment, grading, and reporting that prioritizes student growth over a standard definition of success for everyone Strategies to develop metacognition and catalyze motivation in students Orientation to each chapter with learning intentions with success criteria Vivid case stories and prompts to power deep reflectionUnderscoring the importance of learning environments that work for the full range of learning profiles, this book calls for a revolution in the narrative around assessment and grading, emphasizing the ultimate goal of nurturing students who are metacognitive, expert learners, motivated by the joy of learning.
The book examines the intersections of online learning theories and models in the current research literature for teaching in digital environments in postsecondary education. It describes the connection between eLearning theory and practice to develop a pragmatic and adaptable model for the design, development, and implementation of interactive, personalized, and inclusive online learning experiences. The book discusses a model with three themes ¿ personalization, inclusiveness, engagement (the P-I-E model) ¿ that describe facilitation techniques, instructional design methods and evaluation tools to customize eLearning for higher education students. It offers theoretical underpinnings, implementation tips, a design checklist and evaluation questions for each of the model¿s sections. In addition, the book presents an implementation plan for the elements of the model based on principles of change management and program planning. The volume can be used as either a comprehensive systemto design an entire online course or as a reference guide to improve selected components of an existing program.Key areas of coverage include:Review of eLearning theories.Examination of the characteristics of individual learners, professors, and class communities in online environments.Recommendations for instructional design, assessment, and evaluation for online students.Best practices for learner engagement including scheduling, communication, and user interface design.Program implementation strategies and evaluation questions for all sections of the P-I-E model.Personalized and Inclusive Engagement for the Design, Delivery, and Evaluation of University eLearning is an essential resource for instructional designers, college instructors, and university professors to create, implement, evaluate, and improve personalized and inclusive learning for postsecondary students.
Today's institutions of higher education must continuously adapt to meet the evolving needs and expectations of each new generation of students. A significant and growing presence within academia is the LGBTQIA community. LGBTQIA individuals are now four times more likely to attend higher education institutions away from home. However, a substantial proportion of these students remain unseen, with more than half avoiding exposure of their identity to faculty and staff, and in some cases even to their peers. Perspectives on Transforming Higher Education and the LGBTQIA Student Experience is a comprehensive academic exploration of the intricate world of LGBTQIA students in higher education. This book sheds light on the multifaceted challenges and complexities that LGBTQIA students face, transcending the boundaries of sexual orientation, gender identity, race, ethnicity, ability, and socio-economic class. This book is a seminal work designed to enlighten and inform students, faculty, student affairs practitioners, higher education administrators, and policymakers, and is structured to provide a holistic understanding, this book encompasses critical themes, including LGBTQIA student identity development, the intersectionality of identity, LGBTQIA student experiences within the campus climate, and the impact of laws and policies on their lives. This book also explores a diverse range of topics, spotlighting often under-researched and underrepresented communities and experiences.
This book focuses on how teachers can transmit and practice values through classroom circles that attend to and empower all students¿ voices. A growing number of teachers are using relational pedagogy, drawing on Indigenous circle practice, as a pedagogical tool. Done well, circles can build and sustain dialogue and peaceful relations. Done poorly, circles reflect and reinforce relations of power, which, if disregarded, can be damaging for participants whose voices are silenced or not sufficiently heard. Parker-Shandal¿s consideration of teachers¿ professional learning and training in restorative justice in education focuses on ethnographic, classroom-based research in diverse urban elementary schools. Her data include observations of classrooms, teacher surveys, and interviews with students, teachers, and principals. The book provides a detailed account of the lived experience of students and teachers as they engage with and experience the transformative power of constructive dialogueabout conflicts embedded in curriculum subject matter through restorative justice pedagogies.
This book addresses the tensions of existing theories and practices of inclusive education from an international perspective. Adopting Disability Critical Race Theory in Education (DisCrit) and Critical Disability Studies (CDS), the authors expose how race neutral knowledge characterizes inclusive education and exhorts readers to consider how intersectional perspectives provide more complex and nuanced understandings about ways in which racism and ableism simultaneously circulate as intersecting oppressions in schools and societies and across geographical borders. The authors begin by engaging in a critical analysis of the genesis of inclusive education before exploring how existing policies and practices of inclusive education in the global North evade the collusive nature of oppressions faced by minoritized students with disabilities and are uncritically transferred into the global South. Ultimately, the book encourages readers to reconceptualize inclusive education and move towards developing and sustaining transformative notions of global justice.
Bedre inklusion, skoleudvikling og samarbejde på tværs.Co-teaching er en tilgang til at arbejde med inklusion i skolen, hvor de professionelle arbejder tæt sammen om alle undervisningens led. Co-teaching er samtidig en vej til skolens samlede udvikling – med afsæt i de professionelles egen læring og samarbejde.CO-TEACHING OG SKOLEUDVIKLING giver praktiske råd og konkret vejledning i, hvordan man integrerer co-teaching i skolens liv. Hvor starter man? Hvordan indtænker og vedligeholder man co-teaching som en integreret måde at arbejde med skolens udvikling på?Bogen giver eksempler fra forskningen og praksis på, hvordan lærere, ledere m.fl. kan bruge co-teaching til alles fordel. Det handler om at udvikle og skabe inkluderende undervisning, faglige kompetencer, dialogisk læring og en demokratisk samarbejdskultur.Bogen henvender sig til alle, der arbejder med pædagogisk udvikling og praksis i grundskolen: ledere, lærere, pædagoger, pædagogiske konsulenter og psykologer. Den er også til undervisere og studerende på læreruddannelsen og videregående uddannelser.
The collection features the cutting-edge work of 14 doctoral graduates from the University of the West of England (UWE), exploring the issue of education policy and its impact on professional identities, including changing professional and policy contexts confronting doctoral candidates and their peers.
Transform the way your school engages with autistic children with this simple, yet powerful system!Throughout this curriculum, the authors highlight evidence-based strategies that correspond to each area of the Comprehensive Autism Planning System (CAPS).This innovative approach helps teachers and educational teams plan and implement a student's education across the school, including the individualized education program (IEP), and each curriculum relevant to the student. It takes your team through: The process of planning the goals/objectives to be targeted in each daily activityThe modifications and accommodations that are needed to support the student in each activityThe sensory supports needed to help the student stay focusedThe communication and social supports that create an environment for successful learningIn addition, the authors explain the types of data to collect for each area and note what reinforcers have been shown to be successful.While this system was developed for use with individuals on the autism spectrum, it can easily become an essential tool for any student, regardless of their special needs.This third edition has been updated to address current trends in special education instruction and research; with emphasis is placed on: InclusionSuccessful practices that support learning for autistic studentsEvidence-based practices and case studies that apply the CAPS to post-secondary educationThrough the CAPS, autistic individuals have access to meaningful instruction that will allow them to reach their full potential, through realistic and practical means.
Der Umgang mit einem vielfältigen Heterogenitätsspektrum stellt im Mathematikunterricht verschiedener Schulformen eine zentrale Anforderung dar. Im vorliegenden Sammelband, der anlässlich des 60. Geburtstages von Petra Scherer entstanden ist, wird diese Thematik fachdidaktisch aus unterschiedlichen Perspektiven bearbeitet, indem Konzepte und Beispiele aus verschiedenen Projekten mit Fokus auf Grund- und Förderschule zur Realisierung von inklusivem Lehren und Lernen betrachtet werden. Einige Beiträge beleuchten die Entwicklung und Erforschung von Lernumgebungen, in denen die individuellen Voraussetzungen und Lernwege der Lernenden Berücksichtigung finden. Dabei können auch digitale Medien das gemeinsame Lernen unterstützen. Ein inklusionssensibler Mathematikunterricht setzt ein adäquates Diagnostizieren und Fördern durch die Lehrkräfte voraus, welche einer entsprechenden Professionalisierung bedürfen. Diese Aspekte werden in weiteren Beiträgen ebenso in der Verknüpfung von wissenschaftlicher und unterrichtspraktischer Perspektive auf die Entwicklung und Erforschung von Mathematikunterricht entfaltet.
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.