Vi bøger
Levering: 1 - 2 hverdage

Projektbaseret læring

Her finder du spændende bøger om Projektbaseret læring. Nedenfor er et flot udvalg af over 8 bøger om emnet.
Vis mere
Filter
Filter
Sorter efterSorter Populære
  • - Problembaseret læring og projektarbejde ved de videregående uddannelser
    af Nikolaj Stegeager, Thomas Ryberg, Diana Stentoft, mfl.
    277,95 kr.

    Problembaseret læring og projektarbejde (PBL) anvendes på en lang række videregående uddannelser. Evnen til at arbejde problem- og projektbaseret er imidlertid ikke noget, der kommer af sig selv. Det er en kompetence, der skal tilegnes og opøves. Bogen giver et solidt afsæt for at få det bedste ud af arbejdsformen. Forfatterne præsenterer en række modeller, idéer og forslag til, hvordan man på succesfuld vis kan tage ansvar for egen læring gennem de udfordringer og muligheder, der følger med PBL. Bogen sætter bl.a. fokus på: problemfelt og problemformulering projektstyring og projektledelse samarbejde i projektgrupper og med vejledere kommunikation og konflikthåndtering brug af it evaluering PBL problembaseret læring og projektarbejde ved de videregående uddannelser er skrevet af forskere fra Aalborg Universitet, som har forsket og undervist i PBL inden for hhv. humanistiske, ingeniør-, natur- og samfundsvidenskabelige uddannelser. Bogen er således tænkt anvendt på tværs af fagene.

  • af Tina Hansen, Anders dahl & Trine Dich
    277,95 kr.

    Styrk projektarbejdet er en generel indføring i processen omkring problemorienteret projektarbejde samt de produkter, der udvikles undervejs i forløbet.Hvordan kommer man fra den indledende idéfase til problemformuleringen og videre i projektet? Hvordan igangsætter og fremmer man skriveprocessen? Hvordan styrkes samarbejdet, og hvordan håndteres konflikter? Og hvad med litteratursøgning, formidling, fremlæggelse og kildekritik? det er der alt sammen forslag og løsningsmodeller til i bogen. Bogens mål er at anskueliggøre forskelle og sammenhænge mellem processer og produkter så arbejdet med at planlægge, udvikle og gennemføre projektarbejdet styrkes.Bogens blanding af gode råd, generelle retningslinjer og mere formelle krav gør den uhyre velegnet som redskabsbog. Den kan fungere både som inspiration og som værktøj for studerende, der enten skal i gang med eller som er stødt på problemer i forbindelse med projektarbejdet.Denne nye udgave af Styrk projektarbejdet, hvor der er foretaget en grundig revidering og tilføjet nye kapitler i forhold til første udgave, bygger på de fire forfatteres mange års erfaring med undervisning i problemorienteret projektarbejde på videregående uddannelser. Bogen henvender sig bredt til studerende på mellemlange og lange videregående uddannelser. De eksempler, der anvendes i bogen, er primært hentet fra det naturvidenskabelige fagområde, men de processer og redskaber, der gennemgås, er umiddelbart anvendelige inden for andre fagområder.

  • af Nikolaj Stegeager, Thomas Ryberg, Diana Stentoft, mfl.
    267,95 - 317,95 kr.

    Problem-based learning and project work (PBL) can be found in a wide variety of higher education programmes and courses. Yet the ability to structure and execute problem- and project-oriented academic work is not innate - it is a skill that must be learned and practiced.An Introduction to Problem-Based Learning in Higher Education offers readers a solid foundation for maximising the potential of project work. The authors present a number of models, ideas and suggestions for how students can use the challenges and possibilities inherent in PBL to take responsibility for their own learning.Themes include:Problems and problem formulationsProject planning and managementCollaboration among project groups and supervisorsCommunication and conflict managementIT useEvaluationAn Introduction to Problem-Based Learning in Higher Education is written by researchers from Aalborg University who have taught and researched PBL in humanities, engineering, natural and social sciences courses. This interdisciplinary book can be used in any educational context within higher education.

  • - med greb fra design
    af Susanne Eiler
    222,95 kr.

    ‘Sæt i gang’ fortæller om fascinationen af en gammel stationsbygning, og om hvordan den fik nyt liv som co-working hub med brug af værktøjer fra design. Alt ser legende let og indlysende rigtigt ud, når først et sted summer af liv og vitalitet, men alt det der ligger forud, fra idéen bliver født til den er foldet ud, handler om proces; tiltag der opbygger engagement, og test der afslører, hvilke tiltag der virker, og hvilke der skal droppes. Det er en let læselig inspirationsbog, som viser forvandlingen af Sorø Station trin for trin, suppleret med designværktøjer, som let kan bruges i andre udviklingsprojekter.

  • af Jenae Cohn
    647,95 kr.

    Online learning can be so dull--or not!Enter Jenae Cohn and Michael Greer, experienced authors andteachers, who decided it was time to take on the challenge of making online learning more interesting and compellingfor students. So, they met in a Zoom call, contacted Rosenfeld Media, and wrote this book, Design for Learning: UserExperience in Online Teaching and Learning (many Zoom calls later). The book is structured to teach online learning in such a way that anyone can follow its practices and create a dynamic educational presentation. Chapters cover everything fromlearning about your learners and setting learning goals to building connections with learners and giving them feedback. In addition, the authors dive into the nitty-gritty details of creating online courses, including takeaways at the endof each chapter and easy-to-follow examples throughout."I particularly appreciate how thoughtful Jenae and Michael are about considering the experience from the learner's point of view and theemphasis they put on learner agency."--Julie Dirksen, Author, Design for How People LearnTogether, Jenae Cohn and Michael Greer have years of experience designing and producing online courses for students. They wanted the tone of their book to be friendly, supportive, engaging, empathetic, and thoughtful. With that in mind, they chose examples that reflected what an ordinary user might encounter on a day-to-day basis, highlighting everything from complex skills (accessibility) to the most minute details, such as: Writing compelling content and instructional textDesigning interesting text and visualsPlanning and producing videosRecording sound and voice-oversCreating and facilitating live website presentationsDesigning surveys for class feedbackRating whether your presentation was successfulWho This Book Is ForTeachers, learning development professionals, and anyone tasked with designing an online course or a one-off workshopContent creators, instructional designers, user experience designers, and others who care about the experience of online learningWhether you're a novice or experienced online instructional designer, this book will show you how to apply industry best practices, and provide how-to examples, powerful templates, and activities to craft compelling instructional content--whether text, audio, or video.Best of all--your course will never be called dull again.

  • - En ungdomsskoles faglige grundlag
    af Jesper Larsen & Ishøj Ungdomsskole
    67,95 kr.

    Denne bog giver vores bud på, hvad ungdomsskolefaglighed er for en størrelse. Bogen giver et indblik i, hvordan vi har opbygget et fælles sprog, der gør det muligt at beskrive den faglighed, der binder vores virksomhed sammen på tværs af opgaver på ungeområdet. Gennem otte nøgleområder i ungdomsskolens opgaveportefølje, tages der afsæt i praksisfaglige aktionslæringsforløb, for på den måde at undersøge et praktisk bidrag og et teoretisk fundament for vores faglighed. Ishøj Ungdom løser gennem ungdomsskolen en lang række opgaver på det kommunale ungeområde - ofte i samarbejde med alle de andre aktører på skole, kultur og det øvrige ungeområde. I bogen kan man følge vores vej til den fælles faglighed og det sprog, som i dag binder os sammen. Man kan også læse vores bud på en ungdomsskolefaglighed, bestående af Sjov, Nysgerrighed og Dannelse. Måske kan alt dette inspirere til tilsvarende processer i andre dele af landet.

  • af Maggie Lee McHugh
    346,95 kr.

    Beyond problem-solving and performance tasks - level up to project-based learning!Do you want your students to be more engaged in their mathematics lessons while also amplifying cultural relevancy and equity? If so, proceed to the next level of instruction with project-based learning (PBL)! This book provides the whole PBL game plan designed by an experienced, award-winning teacher and researcher. Whether you want to start with small steps or you are ready for full implementation in your classroom, project-based learning experiences can lead to forever memories and deeper learning for your students. Answering the why, what, and how of embarking on the journey toward PBL, readers will find Need-to-Know questions to open each chapter Student and educator vignettes to identify stumbling blocks and successes PBL Plus Tips that identify those small steps teachers can make to gradually shift toward PBL Your Turn prompts to actively connect ideas to your practiceThis approachable guide includes everything you need to move from tasks to memorable project-based experiences that leverage student voice and choice and build a welcoming classroom culture!

  • - om højskolens opgave og praksis
    af Rasmus Kolby Rahbek
    237,95 - 287,95 kr.

    Denne bog er en undersøgelse af højskolepædagogik i et dannelsesperspektiv. Den er et forsøg på at forstå, hvad en højskole er, ved at se på højskolernes opgave og praksis i et aktuelt perspektiv. Bogen viser, hvordan højskolen som et pædagogisk sted danner rammen om et fælles pædagogisk liv, der bliver afgørende for, hvorledes højskolernes dannelsesopgave forstås, og hvordan denne udfoldes i en pædagogisk praksis. 'Stedets pædagogik understreger, at højskolepædagogik på den ene side er en betegnelse for en pædagogik, som udspiller sig på et bestemt sted, og på den anden side at dette sted har en afgørende betydning for det, der sker. Højskolepædagogikken kan med andre ord ikke forstås, uden en forståelse af det særlige sted, den udfolder sig. Bogen består af tre hoveddele, der fra hver sit perspektiv undersøger højskolepædagogikken. Den første undersøger højskolernes dannelsesforestillinger og hvordan disse bliver afgørende for den pædagogiske praksis. Anden del tager afsæt i elevernes højskoleoplevelser og hvordan disse knytter sig til den pædagogiske atmosfære. Den sidste del fokuserer på lærernes beskrivelse af lærergerningen, og ikke mindst hvordan den pædagogiske praksis opleves og forstås hos det der kaldes ’den uprofessionelle lærer’.

Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.