Vi bøger
Levering: 1 - 2 hverdage
Forlænget returret til d. 31. januar 2025

Konkurrence i erhvervslivet

Her finder du spændende bøger om Konkurrence i erhvervslivet. Nedenfor er et flot udvalg af over 263 bøger om emnet.
Vis mere
Filter
Filter
Sorter efterSorter Populære
  • Spar 17%
    - Gør dine konkurrenter overflødige
    af Renée Mauborgne & W. Chan Kim
    288,95 kr.

    I Blue ocean-skift undersøger Kim og Mauborgne en lang række virksomheder og organisationers arbejde med blue ocean-strategi. De ser på virksomhedernes succeser og fejltagelser og viser, hvordan man oparbejder nye markeder, skaber vækst og gør medarbejderne i stand til at handle.Virksomheders ledere og chefer får hjælp til at skabe succes i brancher, der er præget af høj konkurrence. De skal skille sig ud fra mængden og fra markedets ofte identiske produktog serviceudbud. Virksomhederne skal være unikke på et marked, der kun belønner et prisfald eller en stigning i kvalitet, og virksomhedernes fokus skal flyttes væk fra konkurrenterne.Gennem indsigt i den menneskelige psykologi udvikler forfatterne en model til at skifte fra et rødt konkurrencefyldt ocean til et blåt ocean uden konkurrenter. For det første skal man sætte det rigtige hold. Herefter skal man ved hjælp af bogens værktøjer dentificere virksomhedens nuværende marked og dens vækstpotentiale. Dernæst gentænke markedets afgrænsning og til sidst gennemføre et blue ocean-skift.

  • - Omstillingens nødvendige frisættelse af det markedsgjorte menneske
    af Nadja U. Prætorius
    268,95 kr.

    'En verden til forskel' er et bidrag til det nødvendige opgør med den herskende samfundsøkonomiske tankegang, der legitimerer rovdrift på Jorden og mennesker. Bogen viser, at dogmet om konkurrencens nødvendighed på alle niveauer i samfundet og mellem nationer er bedragerisk og berøver os kontakten med vores unikke evne og naturlige tilskyndelse til at samarbejde i fællesskaber. Gennem præcise analyser og illustrerende cases redegøres der overbevisende for, hvordan dette i stigende grad truer vores eksistensbetingelser, liv og sundhed. Bogen bidrager til et afgørende nybrud i vores forståelse og værdsættelse af, hvad det vil sige at være menneske, og hvordan vi som aktive borgere kan skabe globalt bæredygtige levevilkår. Men det forudsætter, at vi hver især og i fællesskab vælger at realisere de menneskelige værdier og holdninger, der er forudsætningen for at gennemføre projektet 'En verden til forskel' er en indtrængende opfordring til nytænkning og handling. Bogen er baseret på nutidig samfundsvidenskabelig og psykologisk forskning samt kliniske observationer. Gennem eksempler fra dagligdagens hændelser, fra ældgammel menneskelig visdom, filosofiske og spirituelle lignelser samt erfaringer fra livet i et oprindeligt polynesisk øsamfund giver bogen inspiration til fornyet refleksion, nytænkning og transformerende handling. "Psykologiens grand old lady har sat sig til skrivebordet for at løse verdens kriser og det er der kommet en fantastisk bog ud af. Fra det psykologiske til det globale niveau tages læseren nænsomt i hånden, og årsager og sammenhænge bliver tydeligere og tydeligere for hver en side der vendes. Når den sidste side er læst står fremtidens etiske valg krystal klare." Rasmus WilligPh.d, lektor i sociologi, RUC, forfatter til 'Afvæbnet kritik'

  • Spar 10%
    - Hvordan kønsstereotyper former kvinders og mænds karrierer
    af Sara Louise Muhr
    314,50 kr.

    På baggrund af sin historiske indsats for kvinders rettigheder har Danmark ry som foregangsland, når det kommer til ligestilling. Nye internationale undersøgelser viser dog, at Danmark er faldet drastisk ned af ligestillingsranglisten. Denne bog analyserer, hvorfor det er gået sådan og kommer med forslag til, hvad vi kan gøre for at ændre tendensen. Baseret på 150 dybdegående interviews med mellem- og topledere viser bogen, hvordan kønsstereotyper bremser kvinders vej til ledelsesgangen og samtidigt gør det svært for mænd at vælge karrieren fra.

  • - for små virksomheder
    af Hanne Wick & Dorthe Klyvø
    238,95 kr.

    Hvordan laver man en markedsføringsplan?Hvad kan jeg bruge de sociale medier til?Hvor finder jeg inspiration til at skrive gode nyhedsbreve?Hvordan kan jeg bruge PR i min markedsføring?Disse og mange andre helt grundlæggende spørgsmål finder man svar på i Markedsføringshåndbogen – for små virksomheder. Det er målet med bogen at hjælpe indehavere af mindre virksomheder til at bruge både tid og penge bedst muligt i forhold til markedsføringen.Markedsføringshåndbogen giver de helt basale, hands-on og grundlæggende redskaber, der klæder læseren på til selv at løse opgaverne, men også til at blive en dygtig indkøber, når der skal købes hjælp til de opgaver, man ikke selv har lyst, tid eller kompetencer til at løse.Med Markedsføringshåndbogen – for små virksomheder får man både en praktisk gør-det-selv-bog, et let forståeligt opslagsværk og en kilde til inspiration.

  • af Kory Kogon
    156,95 kr.

    No project management training? No problem!In today’s workplace, employees are routinely expected to coordinate and manage projects. Yet, chances are, you aren’t formally trained in managing projects—you’re an unofficial project manager.FranklinCovey experts Kory Kogon and Suzette Blakemore understand the importance of leadership in project completion and explain that people are crucial in the formula for success.This updated and revised edition of Project Management for the Unofficial Project Manager offers practical, real-world insights for effective project management and guides you through the essentials of the value, people, and project management process: Scope Plan Engage Track and Adapt Close If you’re struggling to ensure multiple projects are finished with high value and on time, this book is for you. If you manage projects without the benefit of a team, this book is also for you. Change the way you think about project management—"project manager" may not be your official title, but with the right strategies, you can excel in this project economy.

  • - Practitioners' Guide for Boards to Drive Continous Reinvention
    af Mikael Trolle, Jim Hagemann Snabe & Jesper Lok
    218,95 kr.

    Change happens so fast today that a company must be able to react long before it is obvious that it is necessary. This booklet is about how boards add value in times of radical change. If you optimize your business based on old rules, you run the risk of not only performing poorly in the current season but of becoming irrelevant in the coming season. This is the dilemma all companies face: Should they risk reinventing themselves or risk not to? Is it sufficient tooptimize the existing business or is it time to reinvent it? Not only are century old platforms being disrupted simultaneously, the World is facing increasing geopolitical turbulence and an expanded stakeholder environment increasingly expect companies to solve pain points across their value chains. These are conditions that boards and executive teams face as they chart their strategic journeys. This booklet is a practitioners’ guide on how you navigate in such times and how boards can drive continuous reinvention. This is a leadership moment

  • Spar 14%
    - Kultur, erhverv og fremtidens partnerskaber
    af Christian Have
    85,50 kr.

    Der er aktuelt et exceptionelt momentum for at indfri det kreative Danmarks potentiale. Et potentiale, som kommer til udtryk i vores særlige danske DNA og det menneskesyn, de værdier og den kulturarv, som dette DNA indeholder. Det kommer til udtryk i vores uddannelsessystem, vores blik for talentudvikling og evnen til at imødekomme digitaliseringen på en innovativ måde – såvel som i den imponerende position, som den kreative sektor allerede har opnået i det danske erhvervsliv. Denne bog har til formål at inspirere alle relevante aktører, der har lyst til og mod på at bidrage til denne spændende og banebrydende proces. En vigtig mission med bogen er at få det brede spektrum af aktører til at forlade deres komfortzone. Til at tænke nye tanker og generere nye ideer. Til at indse potentialet i at samarbejde med aktører og institutioner, man hidtil har været skeptisk overfor. Det er netop i krydsbefrugtningen af det kreative og kommercielle, at potentialet er allerstørst. Naturligvis for de involverede parter, men så sandelig også for samfundet som helhed. Flere end 25 topfolk fra kulturlivet, erhvervslivet, turismesektoren og fondsverdenen kommer til orde i denne bog. Christian Have indtager rollen som ordstyrer og samtalepartner, ligesom han indrammer hele bogen med sine egne observationer, konklusioner og konkrete anbefalinger. Bogens medvirkende: • Lars Aaen Thøgersen, Peter Larsen Kaffe • Kenneth Agerholm, Artbizz • Mette Bock, kirke- og kulturminister • Stine Bosse, erhvervskvinde • Stephen Bruyant-Langer, The Personal Business Plan • Ulrik Bülow, erhvervsmand • Signe Christiani, Mercedes-Benz Danmark • Ane Cortzen, arkitekt og bl.a. tidl. kulturchef for Kähler • Uffe Elbæk, MF (Å) • Mikael Fock, Kulturværftet og Toldkammeret • Morten Friis-Olsen, Audi Danmark • Bertel Haarder, MF (V) og bl.a. tidl. kirke- og kulturminister • Gerda Hempel, Artbizz • Tom Hermansen, Ny Carlsbergfondet • Jacob Holm, Fritz Hansen • Marianne Jelved, MF (B) og bl.a. tidl. kulturminister • Lennart Lajboschitz, erhvervsmand • Brian Mikkelsen, Dansk Erhverv og bl.a. tidl. kulturminister • Søren Møller, Fredericia Teater • Karim Nielsen, Brøchner Hotels • Poul Johannes Pedersen, Thise Mejeri • Anna Porse Nielsen, Seismonaut • Lars Ramme Nielsen, Dansk Erhverv • Caroline Søeborg Ahlefeldt, Heartland Festival • Claus Strue Frederiksen, filosof • Rasmus Tscherning, Creative Business Cup • Emil Wilk, Prxjects by Mercedes-Benz • Mads Øvlisen, erhvervsmand

  • - How to lead in a world that looks nothing like the past
    af Tina Moe
    288,95 kr.

    Vi står overfor et nødvendigt skift i ledelsestilgang - denne bog viser vejen til fremtidens ledelse. Et must-read for alle ledere...Vi er trådt ind i en digital og teknologisk transformerende tidsalder, der vil forandre måden vi arbejder, driver virksomheder og samfundet på. Bogen giver indsigt i, hvorfor ledere skal ændre ledelsestilgang, hvad de nye krav er og ikke mindst, hvordan ledere kommer derhen ved hjælp af 7 principper, der frigiver det menneskelige potentiale og opbygger en stabiliserende kerne i virksomheden. Bogen er forankret i forskning samt forfatterens mere end 20 års ledelseserfaring i store, mellemstore og mindre virksomheder. De 7 principper for fremtidens ledelse: 1. Skab et formål med mening 2. Led hele hjernen 3. Reducer frygt 4. Omdefiner succes 5. Forøg energien 6. Led til høj hastighed 7. Byg mod til at tage lederskab Om forfatteren:Tina Moe er en erfaren topleder indenfor farmabranchen, IT og den rådgivende ingeniørbranche. Lederstillinger i Novo Nordisk, NNE og ALECTIA har givet international erfaring med ledelse af medarbejdere i både USA, Japan, UK og Australien. Hun har haft ansvar for op til 750 medarbejdere og omsætning på over en milliard og har adskillige bestyrelsesposter. Tina Moe har i flere år holdt foredrag om fremtidens lederskab og coacher topledere i den nye ledelsestilgang.Omtale: Jyllandsposten august, Børsen Executive Online 15. sept. Artikler med omtale af bogen kommer i Ledernyt ultimo september, Lederweb primo oktober, HR-nyt ultimo oktoberBagside tekst:ARE YOU LEADING WITH CONTROL AND KPIs? — Your foot is on the brake THINK YOU CAN LEAN ON YOUR EXPERIENCE? — Think again DO YOU KNOW YOUR DIRECTION? — Be ready to change itThis book is a wake-up call to change your leadership for the new era. It explains why you need to change, and what will be required. Most importantly, the book is a guide on how to transform your business leadership to be successful in the future.We have entered an era of massive digital and technological transformation. It will significantly change the way we work, run businesses and the way society works. Understanding how to lead the human capacity and the technological potential in this context will be the new competitive edges. You get a clear priority and seven steps for leading an organization and yourself in fast-changing, uncertain times. They will release the capacity, creativity and courage needed to bring the organization successfully forward at high speed. This is a handbook based on research and the author’s 20+ years of extensive business management experience from international companies Novo Nordisk, NNE and ALECTIA, from startups and board of directors’ positions.

  • - og andre fænomener
    af Steen Houmark
    148,95 - 353,95 kr.

    Kommunal velfærd er ekspanderet enormt de sidste 50 år. Kommunerne har i høj grad drevet udviklingen af bl.a. daginstitutioner, plejehjem, skoler, socialindsats m.v. Vores velfærdsservice er steget markant, men samtidig er det blevet svært, at finde runde i den kommunale verden. Spørgsmålene er, hvad er det der gør det så svært at finde rundt og hvorfor er kommuner fyldt med paradokser, der synes at modarbejde de gode løsninger? Et utal af medarbejdere, ledere, leverandører og politikere har prøvet at miste orienteringen i kommunale sammenhæng uden helt at vide hvorfor. De befinder sig nemlig dagligt i situationer, hvor de skal navigere mellem komplekse kommunale bundlinjer. Og lige som de synes, at forstå meningen med det hele, så opstår der vilde uvejr ud af det blå og det gængse kompas for at navigere i organisationer opfører sig tosset. Fænomenet kan anskues som et mysterium, en bermudatrekant, hvor alt suges væk og du må kæmpe for at holde balancen, men er der bare tale om sammenfiltrede vilkår, der modarbejder hinanden? Bogens tre hovedafsnit retter sig mod ledere, leverandører og politikere der ønsker at forstå den kommunale virkelighed. Steen Houmark ser nærmere på en række fænomener, som påvirker vejrforholdene i "Den Kommunale Bermudatrekant". Han afdækker i en debatterende uvidenskabelig form tre centrale områder af den kommunale økologi. Selve kommunen og de komplekse fænomener der præger den. Det velfærdsmarked som kommunen er en del af og endelig de udfordringer vi har rent innovativt ift. den kommunale struktur, adfærd og fremtid.

  • - og dens kritikere
    af Ove Kaj Pedersen & Søren Kaj Andersen (ansv. red.)
    386,95 kr.

    Idéen om konkurrencestaten har præget den offentlige debat i flere år. Diskussionerne om folkeskolen, de videregående uddannelser, arbejdsmarkedsreformer, organisering og ledelse af den offentlige sektor har alle været præget af spørgsmålet om hvilken type velfærdsstat, vi ønsker os, og hvordan vi kan ruste Danmark til udfordringer globalt og europæisk, nationalt og internationalt.Begrebet konkurrencestat har delt vandene mellem de, som er fortalere for opretholdelse af efterkrigstidens velfærdstat og de, som mener, at denne kan og skal reformeres, især i lyset af de erfaringer, vi har fra velfærdsstatens gloriøse periode fra 1950’erne til 1970’erne og de forandringer, der fra begyndelsen af 1990’erne begyndte at præge hele verden. Konkurrencestaten og dens kritikere giver læseren et udtømmende indblik i den videnskabelige og politiske diskussion af ’konkurrencestaten’. Søren Kaj Andersen har samlet en enestående række af kritiske bidrag fra prominente politikere, meningsdannere og forskere. Afslutningsvis rummer bogen et grundigt svar og en diskussion af begrebets status fra Ove K. Pedersen, hvis analyse af udviklingen i dansk politik ligger til grund for debatten. Således fungerer bogen både som en indføring i og en videreudvikling af diskussionen om konkurrencestaten.Omtale"Der er ikke nogen facitliste hverken til samtidsanalysen eller til ”det gode samfund”. Og netop derfor er bogen om Konkurrencestaten og dens kritikere meget spændende og udfordrende at fordybe sig i. Alle bidrag er skrevet med betydelig indsigt og engagement. Bogen kræver tid, tanker og refleksion. Til gengæld får man en bedre forståelse af udviklingen – eller i hvert fald en erkendelse af, at politik, samfund og menneskesyn er under udvikling og særdeles komplekse størrelser, som vi ikke begriber fuldt ud – og slet ikke i samtiden."6/6 stjerner- anmeldt af Jesper Hjort, Nyhedsmagasinet Danske Kommuner nr. 03/2018”Anders Bondo Christensen er den mest uforsonlige kritiker af konkurrencestatens ”opportunistiske person”, som – ifølge efterordet – er Ove Kaj Pedersens forsøg på at begrebsliggøre det nye menneskesyn, der bredte sig fra 1980’erne.”4/6 stjerner- anmeldelse ved Mikael Busch, Jyllands-Posten, 7. januar 2018IndholdSøren Kaj Andersen: IndledningDEN ANALYTISKE FORANKRING1 Sverre Raffnsøe: Fra forskning som facit og forudsigelse til forskning som udforskning og udfordring. En analyse af Konkurrencestatens og Markedsstatens forsider som vej til en forståelse af Ove K. Pedersens værk2 Kerstin Jacobsson: Konkurrencestat og neoliberalisering. En sociologs perspektiv på Ove K. Pedersens analyserVALG AF KONKURRENCESTAT3 Martin Møller Boje Rasmussen: Hvilken type konkurrencestat vælger du? Og hvilken vælger Danmark?4 Dan Jørgensen og Johannes Lundsfryd: Velfærd er nødvendig for konkurrencestaten5 Marianne Jelved: Konkurrencestat eller ej – samarbejde og fællesskaber skal der til6 Lizette Risgaard: I Danmark vinder vi sammen7 Uffe Elbæk: Balancesamfundet – et mere håbefuldt alternativ8 Per Bregengaard og Margit Kjeldgaard: Ud med konkurrencestaten – ind med samarbejde. Den blå konkurrencestat skal ikke erstattes med en demokratisk sindet, rød-grøn konkurrencestat, men af skridt mod socialismenDANNELSESIDEAL OG UDDANNELSE9 Lars Qvortrup: ”Konkurrencestaten” og folkeskolen10 Anders Bondo Christensen: Konkurrencestatens reaktionære skolesyn11 Stefan Hermann: Konkurrencestatens pædagogiske spørgsmål – og dens mange svarSTYRINGEN AF DEN OFFENTLIGE SEKTOR12 Kurt Klaudi Klausen: Hvad betyder konkurrencestaten for ledere og medarbejdere i den offentlige sektor?13 Eva Secher Mathiassen: Konkurrencestaten. Det går stærkt – men går det godt14 Bente Sorgenfrey: Danmark har brug for en forvaltningsreform NU!ARBEJDSMARKEDET OG KONKURRENCESTATEN15 Christian Lyhne Ibsen: Konkurrencestaten og den danske aftalemodel16 Karsten Dybvad: Den danske arbejdsmarkedsmodel i en globaliseret verden17 Per Christensen: Vi må insistere på demokratisk debatBORGEREN, HVERDAGEN OG DEMOKRATIET18 Lars Torpe: Medborgeridentiteten er presset19 Mikkel Thorup: De uvalgtes styre – konkurrencestaten og det begrænsede demokrati20 Maja Hojer Bruun, Mikkel Rytter og Stine Krøijer: Selvstændighedssamfundet – antropologiske perspektiver på velfærdsstatens kontinuitet og forandringHISTORIEN OG KONKURRENCESTATEN21 Jeppe Nevers og Per Boje: Stat og marked – et historisk perspektiv22 Thomas Højrup: Politisk kultur, livsformer og statsformer under forandringEfterord. Ove K. Pedersen: Fra kritik til selvkritik – og tilbage igen

  • Spar 17%
    - Afsløringen af aftalt spil i danske virksomheder
    af Hubert Buch-Hansen
    248,95 kr.

    Din datter fylder snart 18 år, og du vil give hende et kørekort i fødselsdagsgave. Der er tre køreskoler i jeres by, og du undersøger priserne. Overraskende nok koster køreskolernes pakker præcis det samme! Hvis du har været ude for noget lignende, har du måske været udsat for aftalt spil. Eller med et andet ord: Karteller.I Danmark har vi en lang tradition for samarbejde virksomheder imellem. Men i visse tilfælde bliver samarbejdet lige tæt nok. Især når det foregår mellem virksomheder, som ifølge loven burde konkurrere. Hubert Buch-Hansens Karteller – Afsløringen af aftalt spil i dansk erhvervsliv fortæller historien om karteller i dansk erhvervsliv. Buch-Hansen har undersøgt, hvordan karteller fungerer i praksis, og hvilke konsekvenser de har. Læs desuden, hvordan karteller bliver afsløret og straffet.

  • af Jack Welch & Suzy Wetlaufer
    98,95 - 278,95 kr.

  • Spar 10%
    - 9 radikale udfordringer erhvervslivet skal overleve
    af Jan Damsgaard
    314,50 kr.

    Hvordan sætter MobilePay, Airbnb, Amazon, Google og GoMore dagsordenen i den digitale økonomi?Hvorfor kan det forandre hele samfundet, at biler bliver selvkørende? Hvordan kan det lade sig gøre at sidde foran sin computer og grave digital valuta som bitcoins frem, og hvordan kan teknologien bag bitcoins sikre vores data langt bedre end hidtil? Hvordan vil det ændre vores hverdag, at vi får digitale tjenere som Amazon Echo og Google Home?Denne bog giver på en spændende og underholdende måde et indblik i digitaliseringen og dens gennemgribende betydning for vores liv. Denne opdaterede udgave opsummerer blandt andet de hovedtendenser i samfundsudviklingen, som digitaliseringen er afgørende for, lige som bogen med konkrete eksempler giver indblik i blandt andet cirkulær økonomi, Big Data, crowdsourcing, Internet of Things og blockchain-teknologien. Den digitale revolution er mindst lige så gennemgribende som den industrielle, og forandringerne viser sig med stigende synlighed. Traditionelle stensikre forretninger som banker og forsikringsselskaber er truede, og smartphonen har opslugt stribevis af lukrative brancher, gennemtygget dem og spyttet dem ud igen som gratis apps. Bogen forklarer på en let og forståelig måde teorierne og forskningen bag den digitale økonomi, og hvad den rummer af muligheder og udfordringer for erhvervslivet – og hvorfor det er på høje tid at tage begge dele alvorligt. Den digitale omstilling er udvalgt som en af de 10 bøger om innovation, forretningsudvikling eller ledelse i en moderne organisation, som du bør læse i 2018. Klummen er udgivet på Computerworld Online d. 24. januar 2018, og bøgerne er udvalgt af Jonathan Løw.9 konkrete udfordringer for erhvervslivet, som bogen giver svar på:• Hvordan undgår virksomheden at dø i digitaliseringen?• Hvordan vælger virksomheden den rigtige digitale løsning?• Hvordan kan virksomheden tjene penge, når digitale produkter er gratis?• Hvordan tiltrækker virksomheden brugere til sin platform og sørger for, at de bliver hængende?• Hvordan ændrer virksomheden sin kommunikation, så den passer til sociale medier?• Hvordan kan virksomheden udnytte deleøkonomien, blandt andet crowdfunding og crowdsourcing?• Hvordan ændrer virksomheden ledelseskultur, så den baserer sig på Big Data?• Hvordan kan virksomheden bruge Internet of Things (IoT) til at skabe værdi for kunderne?• Hvordan gør virksomheden sig klar til cloud computing?IndholdForord til 2. udgaveIntroduktion: Maskinerne kommerDigitaliseringens naturloveEn æra af kreativ destruktionDigitale forretningsmodellerDet digitale ægteskabNetværksøkonomi og principper for valg af digitale tjenesterEn, to – mangeDesign af profitable digitale platformeKampen om brugerneStrategier for digitale platformes udviklingKampen om sandhedenSociale medier i et erhvervsperspektivHvorfor eje, når man kan dele?Cirkulær økonomi og crowdsourcing200 mia. maskiner kan ikke tage fejlVærdiskabelse via Internet of ThingsMavefornemmelsen bliver udkonkurreretBig Data og fakta-baseret ledelseFarvel til it-afdelingenCloudcomputing som afsæt for digitaliseringEfterskrift: Høst fordelene, og tag højde for ulemperneAnonyme adfærdsprofiler sikrer privatlivets fredStikord

  • af Roberto Danilo Tomalá Ruiz
    522,95 kr.

    El estudio denominado Calidad del Registro de la Historia Clínica prenatal, en una unidad de salud en Daule, 2022 tuvo como objetivo General Evaluar la calidad del Registro de la información de la Historia Clínica prenatal en la consulta externa de un centro de salud. Fue una investigación cuantitativa y de diseño no experimental, la población la conformaron 1140 historias clínicas, la muestra, obtenida por la fórmula de muestreo no probabilístico en un numero de 172 historias clínicas la técnica empleada fue la observación directa, y el análisis documental, se utilizó la lista de Cotejo elaborada por Beatriz Riondet, modificada la misma que tuvo la validación de juicio de expertos. Los resultados en cuanto a la calidad de la historia por servicios siendo para medicina general mala 52.63%, en la dimensión completa el servicio totalmente completa de las es obstetricia con un 71,42 %, en indicadores de la dimensión completa el registro de signos vitales, score mama, asesorías preventivas es obstetricia con un 71,42 %, en su dimensión legible el servicio con alto porcentaje en adecuada de las historias clínicas auditadas es obstetricia con un 57.14 %.

  • af Divya Sudish
    764,95 kr.

    We, as humans, just can¿t stop discovering, creating, and working on new stuff. We're all so occupied psychologically; work has always been one of the most significant of human experiences. Regardless of what work we do, we often see varied levels of job satisfaction at all organizational levels. This is a complex problem because it is difficult to isolate and look for attributes that may affect the quality of work life. The profitability of the organization is connected to the satisfaction of the workforce. A company that doesn¿t improve and measure employee satisfaction would face declining productivity and a limited ability to retain replacements with other employees. Employee satisfaction and quality of work life directly affect customer service. So, the study explores the complex interplay between technology and the quality of work life, focusing on how technology adoption and use influence employees' well-being, job satisfaction, work-life balance, and overall work experiences.

  • af Mohammad Amiri
    512,95 kr.

    La présente étude a été réalisée pour identifier et expliquer le stress professionnel, les types de stress professionnel, le niveau de stress, les causes du stress, la gestion du stress et les stratégies de gestion du stress. Le problème du stress professionnel est très répandu dans toutes les entreprises, tous les métiers et toutes les professions. Aujourd'hui, de nombreuses entreprises sont inutilement stressantes et ont des effets néfastes sur l'état physique et mental des employés. Dans de nombreuses entreprises, les niveaux de stress sont plus élevés. Ces tensions font partie intégrante du travail et sont en grande partie inévitables. Les entreprises du secteur des technologies de l'information (TI) sont un bon exemple de cette situation. Les employés de ces organisations font partie des professions les plus stressantes, marquées par la nécessité de répondre aux exigences et au temps des autres, avec très peu de contrôle sur les événements. Aujourd'hui, le stress professionnel est devenu un problème mondial ou une question relative aux ressources humaines.

  • af Mohammad Amiri
    512,95 kr.

    Die vorliegende Studie wurde durchgeführt, um beruflichen Stress, Arten von beruflichem Stress, Stressniveau, Stressursachen, Stressmanagement und Strategien des Stressmanagements zu ermitteln und zu erklären. Das Problem des beruflichen Stresses ist in jedem Unternehmen, in jedem Beruf und in jeder Berufsgruppe sehr verbreitet. In vielen Unternehmen herrscht heute unnötiger Stress, der sich nachteilig auf die körperliche und geistige Verfassung der Mitarbeiter auswirkt. In vielen Unternehmen gibt es ein höheres Maß an Stress. Diese Belastungen sind ein integraler und weitgehend unvermeidbarer Bestandteil der Arbeit. Organisationen der Informationstechnologie (IT) sind ein gutes Beispiel für diese Situation. Beschäftigte in IT-Organisationen gehören zu den am stärksten belasteten Berufsgruppen, die durch die Notwendigkeit gekennzeichnet sind, auf die Anforderungen anderer und die Zeit zu reagieren, wobei sie nur sehr wenig Kontrolle über die Ereignisse haben. Heutzutage ist berufsbedingter Stress zu einem weltweiten Problem oder Thema im Bereich der Humanressourcen geworden.

  • af Fatima Zohra Drissi
    800,95 kr.

    Cet ouvrage présente 7 Guides d¿audit social suivants :1. Guide d¿Audit du Contrat de Travail à Temps Partiel ;2. Guide d¿Audit de l¿Absentéisme ;3. Guide d¿Audit de de la Formation ;4. Guide d¿Audit des Congés Payés ;5. Guide d¿Audit du Turnover ;6. Guide d¿Audit du Bilan Social ;7. Guide d¿Audit des Conditions d¿Hygiène et de Sécurité.Par points de contrôle, la procédure de contrôle fournie le type d¿informations et de documents à collecter ainsi que les analyses et évaluations à exécuter afin d¿aboutir à une opinion de l¿auditeur social. A travers cette procédure de contrôle, l¿auditeur social est sensibilisé sur l¿ensemble des techniques d¿audit social.Le programme d¿audit sera élaboré sur la base des Guides d¿audit présentés dans cet ouvrage et ce en liaison avec le thème abordé.Cet ouvrage est utile pour l¿auditeur social, ainsi que pour l¿étudiant universitaire qui s¿intéresse à ce domaine.

  • af Cídar F. Pinaya Céspedes
    513,95 kr.

    El presente trabajo analiza y expone las deficiencias existentes en el Plan Territorial de Desarrollo Integral para Vivir Bien del Departamento de Cochabamba 2021-2022, de las áreas de salud y medio ambiente. Es así, que se presenta una descripción, luego recomendaciones para finalmente, establecer mecanismos participativos de inclusión al Plan Territorial de Desarrollo Integral para Vivir Bien del Departamento de Cochabamba 2021- 2025, presentando pautas para la atención y solución del problema, considerando al desarrollo endógeno sustentable, capaz de transformar la sociedad en base a la reconquista de tradiciones y saberes culturales propios; toda vez, que no existe mención y menos una planificación territorial, de uso del suelo y menos de desarrollo, que permita garantizar el cumplimiento de lo tan hermoso que se menciona: Desarrollo integral en armonía con la Madre Tierra para eliminar la pobreza.

  • af K. R. Sowmq
    242,95 kr.

    Nabor personala - äto process wyqwleniq istochnikow rabochej sily dlq udowletworeniq trebowanij shtatnogo raspisaniq i primeneniq äffektiwnyh mer dlq priwlecheniq ätoj rabochej sily w dostatochnom kolichestwe, chtoby oblegchit' äffektiwnyj otbor äffektiwnogo personala. Komplektowanie shtata - äto odna iz osnownyh funkcij uprawleniq. Vse menedzhery wypolnqüt funkciü komplektowaniq shtata, podbiraq rukowoditelq, i dazhe brigadiry i superwajzery wypolnqüt funkciü komplektowaniq shtata, kogda podbiraüt rqdowyh rabotnikow. Odnako menedzher po personalu i ego otdel kadrow w osnownom zanimaütsq kadrowoj funkciej. Kazhdaq organizaciq dolzhna zabotit'sq o nabore personala w nachal'nyj period i w dal'nejshem, kogda trebuetsq dopolnitel'naq rabochaq sila w swqzi s rasshireniem i razwitiem biznesa. "Prawil'nyj chelowek dlq prawil'noj raboty" - äto osnownoj princip podbora personala. Operatiwnaq rabochaq sila ne menee wazhna i neobhodima dlq uporqdochennoj raboty predpriqtiq. Kazhdaq kommercheskaq organizaciq/podrazdelenie nuzhdaetsq w rabochej sile dlq besperebojnogo i äffektiwnogo osuschestwleniq razlichnyh widow deqtel'nosti, i dlq ätogo neobhodimo nabirat' i otbirat' podhodqschih kandidatow.

  • af Kent McMillan
    367,95 - 1.030,95 kr.

  • af Marco Perner
    228,95 kr.

    Even if your own products or services are as good as they may be, in most cases they do not sell themselves. To do this, it needs salespeople who can attract prospects and lead through the sales process to the purchase decision.In this book, we go through 25 important stages that guarantee lucrative sales and distribution in both the business-to-consumer (B2C) and business-to-business (B2B) sectors. Together, we look at the fundamental attitudes and useful skills of top salespeople and how to acquire them yourself to lead even difficult sales conversations and indecisive prospects with ease to the closure of the deal.Are you ready for your own personal sales success?¿ 25 important phases in distribution and sales¿ Each phase with graphic illustration of the structure¿ Includes templates for notes and your own tactics¿ Total book length 216 pages

  • af Ahmet Efe
    688,95 kr.

    Amidst an increasingly complex world marked by humanitarian crises and conflicts, the protection and well-being of vulnerable populations remain paramount. The book "Management of Abuse, Exploit, and Sextortion Risks" delves into strategies to mitigate abuse, exploitation, and sextortion risks in humanitarian contexts. This comprehensive work explores the distinctive characteristics of humanitarian settings, defines various forms of harm, examines root causes, delves into legal and ethical frameworks, and emphasizes risk assessment and prevention strategies. The book navigates the interplay of reporting, response mechanisms, and future trends while highlighting the pivotal roles of training, audit bodies, investigation bodies, and collaborative efforts. Addressing challenges and charting future directions, the book serves as a guide to safeguarding vulnerable populations, urging humanity to uphold shared responsibility in the face of adversity.

  • af Hartmut M. Volz
    278,95 kr.

    The amazing success story of the man behind Ströer, t-online.de, Statista... With his perseverance and penchant for risk-taking, Udo Müller has put everything on one horse on more than one occasion. He started off in the world of out-of-home advertising and became the market leader, fi rst in East Germany and then in unified Germany. Then he went global. And shortly afterwards, he went public on the stock market in spectacular fashion. This was followed by the expansion of his product line to include digital publishing, online marketing and direct marketing. During the period of transition from the "old economy" to the "new economy" Ströer has developed into a unique and diverse media empire.

  • af Lisa Koch
    269,95 kr.

    Möchtest du aus der Masse herausstechen und dich mit deinem Angebot abgrenzen? Wünscht du dir skalierbare Leistungen und mehr planbare Aufträge? Wandle deine Dienstleistungen in standardisierte, leicht replizierbare Pakete um und bediene mehr Kunden in kürzerer Zeit. Kreiere mit Hilfe dieses Buches Angebotsinhalte, die gebraucht werden und überzeugen. Schaffe anhand der konkreten Anleitungen einen strukturierten Projektablauf und eine geeignete Preisstruktur. Für dein erfolgreiches Produktangebot ¿ als Dienstleisterin, Freiberufler oder Solopreneurin!

  • af Fweley Diangitukwa
    533,95 kr.

    The decision is the most important moment in interpersonal relations and in the life of an organisation or even a nation, because it determines, for better or worse, how we live together. It is a clash of two or more individual wills that seek to prevent the future by generalising the behaviour of its members. A good decision is the result of a process that brings together two individuals or several members of an organisation who, by pooling their rationality, decide on a common course of action to which they will adhere. In the context of a formal structure, the decision results in an enactment or a law. In this case, it becomes a will that commands other wills. In a situation where it is more or less easy to reach a consensus, a rational decision can be made without much difficulty. However, decision-making becomes complex when the positions of the actors involved are diametrically opposed. Reflecting on decision-making is at the heart of organisational management. For this reason, the leader plays an important role in this process.

  • af Amir Ahmad Dar
    1.043,95 kr.

    Derivatives have become hugely important in finance in the last thirty years and this attention is on the part of business school students and practitioners themselves. Derivatives are traded on many exchanges throughout the world. The main derivatives are option, forward, future, and swap. The learning process is usually difficult in any new subject, this book is written in such a way so that the reader will easily understand the concept of derivatives. The book presents the concepts related to derivatives in a simple and accessible manner. The book begins by providing an introduction to the derivatives in Chapter 1. Chapter 2 deals with the Binomial option pricing model and its terminologies. Chapter 3 deals with the Black Scholes model and how to derive the partial differential equation of the Black Scholes model. Chapter 4 deals with the monte carlo simulation with Matlab codes and Chapter 5 deals with the application of the Black Sholes Model to find the probability default. A unique feature of the book is that the examples are solved using both Binomial Model and the Black Scholes model and also practice problems are also given at the end of the book.

  • af Mohammad Hossein Asadi Zeidabadi
    1.043,95 kr.

    Skilled and efficient manpower is the most precious and precious wealth of any country. Despite having abundant natural resources, many societies are unable to use these divine gifts due to the lack of competent and worthy human resources, and they spend their days in hardship. Despite the lack of natural resources, other nations have reached comfort and prosperity as a result of having experienced and suitable human resources, and they are taking long and steady steps on the path of progress and progress. Most of the experts attribute the changes and transformations of the business world to the increasing access to technology, intense competition in the development of technology, the globalization of markets and business competition, the rapid growth of access to technology, changes in the number of salaries and job skills, environmental responsibility. They know the environment, limited resources, and most importantly, the increase in customer expectations. Therefore, in such an environment, it is not possible to guide and control organizations in a traditional way with past methods.

  • af Lung-Tan Lu
    838,95 kr.

    Humanistic Buddhism is a contemporary movement within Buddhism that emphasizes the potential for individuals to generate positive change in their own lives and society through practicing Buddhist teachings and values. Master Hsing Yun said: "The so-called Humanistic Buddhism is the Mahayana Buddhism of the bodhisattva way... Humanistic Buddhism attaches great importance to the purification of moral thoughts in life and the sublimation of spirituality." Master Hsing Yun's thoughts on Humanistic Buddhism can be approximately summarized into the following points. Firstly, the Sakyamuni Buddha is the enlightened being in the human world, and Buddhism is in the human world; Moreover, Buddhism attaches great significance to human life. Secondly, the conception of Humanistic Buddhism comes from the Sakyamuni Buddha. Thirdly, Humanistic Buddhism is practical Buddhism. This study attempts to explore the relationship between the concept of wealth (the way of financial management) proposed by Master Hsing Yun.

Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.