Vi bøger
Levering: 1 - 2 hverdage

Erhvervslivet og miljøet. Bæredygtig virksomhed

Her finder du spændende bøger om Erhvervslivet og miljøet. Bæredygtig virksomhed. Nedenfor er et flot udvalg af over 2.251 bøger om emnet.
Vis mere
Filter
Filter
Sorter efterSorter Populære
  • - Omstillingens nødvendige frisættelse af det markedsgjorte menneske
    af Nadja U. Prætorius
    197,95 - 243,94 kr.

    'En verden til forskel' er et bidrag til det nødvendige opgør med den herskende samfundsøkonomiske tankegang, der legitimerer rovdrift på Jorden og mennesker. Bogen viser, at dogmet om konkurrencens nødvendighed på alle niveauer i samfundet og mellem nationer er bedragerisk og berøver os kontakten med vores unikke evne og naturlige tilskyndelse til at samarbejde i fællesskaber. Gennem præcise analyser og illustrerende cases redegøres der overbevisende for, hvordan dette i stigende grad truer vores eksistensbetingelser, liv og sundhed. Bogen bidrager til et afgørende nybrud i vores forståelse og værdsættelse af, hvad det vil sige at være menneske, og hvordan vi som aktive borgere kan skabe globalt bæredygtige levevilkår. Men det forudsætter, at vi hver især og i fællesskab vælger at realisere de menneskelige værdier og holdninger, der er forudsætningen for at gennemføre projektet 'En verden til forskel' er en indtrængende opfordring til nytænkning og handling. Bogen er baseret på nutidig samfundsvidenskabelig og psykologisk forskning samt kliniske observationer. Gennem eksempler fra dagligdagens hændelser, fra ældgammel menneskelig visdom, filosofiske og spirituelle lignelser samt erfaringer fra livet i et oprindeligt polynesisk øsamfund giver bogen inspiration til fornyet refleksion, nytænkning og transformerende handling. "Psykologiens grand old lady har sat sig til skrivebordet for at løse verdens kriser og det er der kommet en fantastisk bog ud af. Fra det psykologiske til det globale niveau tages læseren nænsomt i hånden, og årsager og sammenhænge bliver tydeligere og tydeligere for hver en side der vendes. Når den sidste side er læst står fremtidens etiske valg krystal klare." Rasmus WilligPh.d, lektor i sociologi, RUC, forfatter til 'Afvæbnet kritik'

  • - Genopfind din virksomhed og dit lederskab fra en styrkeposition
    af Mikael Trolle & Jim Hagemann Snabe
    247,95 kr.

    2. udgave – med en lang række nye eksempler og to nye kapitler om lederskabet og bestyrelsens rolle. Det er tid til drømme og detaljer. Det er tid til et sæsonskifte i lederskabet. Hvad har en vindersæson i Formel 1, tv-serien Forbrydelsen og Restaurant Noma med virksomhedsledelse at gøre? Ganske meget, viser det sig i Dreams & Details, som giver svar på erhvervslivets mest akutte spørgsmål: “Hvordan genopfinder man sin virksomhed, mens det stadig går godt?” Forfatterne undersøger hvordan nye teknologier samt kravet til bæredygtighed kontinuerligt fordrer nye forretningslogikker og ændrer forudsætningerne for succes. Hvis man vil opnå exceptionelle præstationer og skabe nye muligheder for forretningsvækst og -overlevelse, er det nødvendigt at genopfinde sin virksomhed – og ikke mindst sit lederskab. Forfatterne trækker på deres egne vægtige ledelseserfaringer og henter endvidere inspiration fra sportsverdenen, kunsten og videnskaben når de udfolder Dreams & Details-ledelsesmodellen, der er baseret på drømme, der inspirerer mennesker til at være en del af noget spændende og meningsfyldt, og detaljer, der udvikler nye kompetencer og accelerer ændringen af organisationer. I denne nye udgave finder du: To helt nye kapitler: Et om det lederskab der kræves for at få succes med modellen, og et om den helt centrale rolle bestyrelsen skal spille. Helt nye anbefalinger til arbejdet med Dreams and Details Ledelsesmodellen, med udgangspunkt i alle de virksomheder der har anvendt modellen siden dens tilblivelse i 2018. En ny syntese af fremtidens lederskab i krydsfeltet mellem business, sport og kunstens verden. Opdaterede cases fra både A.P. Møller Mærsk og Siemens baseret på Jim Hagemann Snabes transformationsrejse med begge virksomheder. Dreams & Details er ikke bare en bog. Det er en ledelsesmodel for fremtidens virksomheder. Bogen henvender sig til virksomhedsledere på alle niveauer og deres bestyrelsesmedlemmer.

  • - For bundlinjen og en bedre verden
    af Steffen Max Høgh & Simon Elsborg Nygaard
    118,95 - 297,95 kr.

    Bæredygtig business henvender sig til ledere og andre nøglepersoner i en virksomhed, som ønsker at kombinere arbejdet med FN’s Verdensmål med en økonomisk rentabel forretning. Eller ligefrem øge indtjeningen gennem arbejdet med bæredygtighed. Bogen er praksisnær og anvendelsesorienteret.Den viser, hvad din virksomhed kan vinde ved at arbejde med bæredygtighed, og præsenterer en række konkrete metoder og inspirerende eksempler på, hvordan du gør i praksis. Herunder hvordan du udvikler en bæredygtig strategi. Hvordan du motiverer og engagerer dine medarbejdere. Hvordan du sælger dine bæredygtige produkter. Hvordan du kommunikerer omkring bæredygtighed via konkrete flagskibsprojekter.STEFFEN MAX HØGH og SIMON ELSBORG NYGAARD tager udgangspunkt såvel i relevant forskning som i deres praktiske erfaringer med bæredygtighed i en række sammenhænge.

  • - Fra moralsk pegefinger til etisk kompas
    af Lone Belling
    86,95 - 184,95 kr.

    Vores civilisation har brug for øjeblikkelig omstilling. Det kræver samspil mellem bæredygtig dannelse, samfundsforandringer og et etisk kompas, så vi ikke kommer på katastrofekurs. Med et klart etisk kompas bliver det muligt at navigere i en verden fyldt med forførende muligheder og uoverskuelige problemer, så vi kan sætte ny retning og finde mod til at handle. De næste 10 år bliver afgørende for, hvordan vi som mennesker lærer at sameksistere med kloden. Både små og store valg bliver vigtige. Men hvordan skal vi orientere os som borgere, forbrugere, virksomheder og offentlige myndigheder, så intentioner bliver til bæredygtig levevis? Hvordan omsætte de mange alarmerende fakta til fremadrettede handlinger? Hvordan indgyde håb og handlekraft og ikke forfalde til afmagt eller ligegyldighed? Bogen sætter fokus på bæredygtighed som afgørende faktor og trend for vores liv og sam- fundsudvikling på vej ind i 2020’erne. Nødvendigt og presserende, hvis vi vil bevare vores civilisation og en planet med stor mangfoldighed. En næsten uoverstigelig opgave, men samtidig en kæmpe gave, fordi det kan blive afsæt for at gentænke spørgsmål som: Hvad er det gode liv? Bæredygtighed kan blive et kreativt benspænd til sammen at skabe attraktive livsformer og nye måder at organisere os på i samfundet. Vi ved så meget og gør så lidt. Derfor har vi brug for både at lytte udad til verdens behov og udvikle en hjertets dannelse, så vi kan mærke vores forbundenhed med alt levende på denne klode og skærpe vores evne til at vælge til og fra. Derved forfines og styrkes vores etiske kompas, en indre samvittighedsfuld stemme, som hjælper os til at skabe overensstemmelse mellem værdier og handlinger. Bogen deler attraktive fremtidsbilleder, giver inspirerende eksempler fra levedygtige projekter og fortæller om mennesker, som følger deres etiske kompas. Mød den altruistiske erhvervsmand Djaffar Shaichi, den visionære politiker Mogens Løkketoft, den grønne aktivist og den engagerede kunstner; mennesker, som gør det både cool og meningsgivende at være bæredygtig. Bogen er til de borgere, virksomheder og myndigheder, som vil være med til at vise vejen og har modet til at tage det næste skridt. En visionær og helhedsorienteret bog for dem, der ønsker at handle og skabe – ved at tage ansvar for egne valg og sætte aftryk på planeten og samtidig bidrage til en fælles bevægelse mod bæredygtig udvikling. For dem, der vil følge deres etiske kompas. Om forfatterenLone Belling er skribent, foredragsholder og konsulent med særlig vægt på bæredygtighed, dannelse og innovation. Stifter af konsulentfirmaet Liv og Lederskab. Har tidligere udgivet: Bæredygtig dannelse – skitser til en empatisk verden (2017), Teori U – som ramme for innovativ organisationsudvikling (2012), Fortællinger fra U’et – Teori U omsat i liv, læring og lederskab (red.) (2010).

  • af Tobias Lau
    160,95 kr.

    Vi er den eneste art på Jorden, der efterlader os affald, som ingen andre arter ønsker eller kan bruge til noget. Men nu er der mikro-plast i havene, insektdød og rod i økosystemerne, og det skyldes vores manglende evne til at håndtere det affald, vi selv har skabt i vores hastige udvikling. Det kan ikke fortsætte.Vi må bruge vores fantasi til at betragte affaldsudfordringen med opfinderbriller. Affald er et demokratisk råmateriale, som enhver har adgang til. Ligesom fantasien. Med fantasiens hjælp kan vi forædle affaldet på intelligente og kreative måder, så det, der ligner værdiløse spildprodukter, kan genopstå som ny værdi – også i økonomisk forstand.AFFALD OG FANTASI er en guide til at tænke vildt – for fremtidens skyld. Bogen fortæller om danskere fra Lemvig til København NV, som har gjort sig selv til moderne alkymister, og den viser, hvordan du også kan komme til at spille en rolle i et grønt paradigmeskift. Affald og fantasi kan meget vel vise sig at være den både betydeligste og sjoveste vej til at skabe den verden, vi ønsker os.

  • - Guide til succesfuld klimaomstilling
    af Anders Nolting Magelund & Anna Fenger Schefte
    317,95 kr.

    KLIMAKLAR VIRKSOMHED gør det nemt og overskueligt at navigere i kompleksiteten og få greb om de nødvendige skridt på vejen til en succesfuld klimaomstilling. Det er en guide til dig, der som leder, ejer, bestyrelsesmedlem eller medarbejder står i spidsen for at sikre, at virksomheden er bedst muligt rustet til at realisere og gennemføre en klimaomstilling - kilo for kilo og ton for ton.Guiden samler den relevante og nødvendige viden, alle de gode råd og tips og giver dig et samlet overblik over, hvordan du kan integrere klimaet i hele forretningen. Den er samtidig et overskueligt opslagsværk, som du kan hive frem, når du skal finde de rentable og effektive virkemidler, du lige står og mangler, eller når du er på jagt efter de hurtige råd, som kan hjælpe dig med at sikre medarbejdernes engagement i klimaomstillingen.Bogen viser gennem talrige cases og eksempler fra både ind- og udland, at det faktisk er muligt, og at der allerede er mange både små og store virksomheder, som lykkes med og vækster på at tænke klimaet og CO2-reduktioner ind i deres kerneforretning.Tommy Ahlers, tidligere uddannelses- og forskningsminister, har skrevet bogens forord, og ifølge ham er Klimaklar virksomhed et rigtigt godt udgangspunkt og en inspirerende introduktion, der kan hjælpe virksomhedsledere og -ejere med at tage de første og nødvendige skridt pa? vejen hen imod en grønnere virksomhed og fremtid.

  • af Marco Alverà
    147,95 kr.

  • af Timo (Parsons The New School for Design) Rissanen, Massey University) McQuillan & Holly (College of Creative Arts
    325,95 - 386,95 kr.

  • - Når steder og mennesker skaber forandring og udvikling
    af Eskild Hansen & Bjarne E. Jensen
    247,95 kr.

    Et godt lokalt erhvervsklima er afgørende for vækst i et område. Lokal udvikling skal ledes aktivt og kompetent og i tæt samarbejde med dem, der har ressourcerne, både på rådhuset, i de private virksomheder og ude hos borgerne.Med afsæt i fortællinger fra en lang række kommunale topledere om, hvad der sker bag kulisserne og mellem de mennesker, som skaber forandringer, jobs og ny vækst, giver bogen bud på, hvordan vi aktivt kan styrke erhvervsudviklingen i Danmark.Lokal vækst bygger på en helhedstænkning, hvor de bløde og de hårde konkurrencefaktorer går hånd i hånd – hvor udvikling af menneskelige ressourcer, inklusion, livskvalitet og bæredygtighed understøtter teknologi og eksport og skaber vækst.

  • - Når politik, videnskab og erhvervsliv sammen tager ansvar
    af Vincent F. Hendricks & Claus Strue Frederiksen
    164,95 kr.

    FN’s 17 verdensmål udgør den perfekte plan for, hvordan man i fællesskab kan arbejde med klodens alvorlige problemer.Mange virksomhedsledere, politikere og forskere har allerede engageret sig i kampen for klodens overlevelse, men tiltagene virker ofte usammenhængende og tilfældige og af og til temmelig symbolske. Det er som om, det er solooptræden uden retning.Hvis erhvervslivet, politikerne og forskningsverdenen går sammen i et fælles arbejde for at løse klodens livstruende problemer, vil vi kunne efterlade en bedre verden til vores børn og børnebørn.

  • - Verdensmålene som kompas
    af Steen Hildebrandt
    78,94 kr.

    Fås i ny 2. udgave.

  • af Seth Godin
    145,95 kr.

    When it comes to the climate, we don't need more marketing or anxiety. We need established facts and a plan for collective action.The climate is the fundamental issue of our time, yet it seems we can barely agree on what is really going on, let alone what needs to be done. We urgently need facts, not opinions. Insights, not statistics.The Carbon Almanac is a once-in-a-lifetime collaboration between hundreds of writers, researchers, thinkers, and leaders that focuses on what we know, what has come before, and what might happen next. With thousands of data points, articles and charts explaining carbon's impact on everything in our society, from our the economy to extreme weather events, it is the definitive source for facts and the basis for a global movement to fight climate change. This book isn't what the oil companies, marketers, activists, or politicians want you to believe. This is what's really happening, right now. Our planet is in trouble, and no one concerned group, corporation, country, or hemisphere canaddress this on its own. We are in this together. And it's not too late for concerted, collective action for change.

  • - Towards Sustainability?
    af Janet Morrison
    606,95 - 2.182,95 kr.

    This bestselling textbook offers a comprehensive introduction to the global business environment, blending cross-disciplinary topics from sociology, politics and economics with a compelling exploration of how contemporary events relate to worldwide business practice.

  • - How to lead in a world that looks nothing like the past
    af Tina Moe
    287,95 kr.

    Vi står overfor et nødvendigt skift i ledelsestilgang - denne bog viser vejen til fremtidens ledelse. Et must-read for alle ledere...Vi er trådt ind i en digital og teknologisk transformerende tidsalder, der vil forandre måden vi arbejder, driver virksomheder og samfundet på. Bogen giver indsigt i, hvorfor ledere skal ændre ledelsestilgang, hvad de nye krav er og ikke mindst, hvordan ledere kommer derhen ved hjælp af 7 principper, der frigiver det menneskelige potentiale og opbygger en stabiliserende kerne i virksomheden. Bogen er forankret i forskning samt forfatterens mere end 20 års ledelseserfaring i store, mellemstore og mindre virksomheder. De 7 principper for fremtidens ledelse: 1. Skab et formål med mening 2. Led hele hjernen 3. Reducer frygt 4. Omdefiner succes 5. Forøg energien 6. Led til høj hastighed 7. Byg mod til at tage lederskab Om forfatteren:Tina Moe er en erfaren topleder indenfor farmabranchen, IT og den rådgivende ingeniørbranche. Lederstillinger i Novo Nordisk, NNE og ALECTIA har givet international erfaring med ledelse af medarbejdere i både USA, Japan, UK og Australien. Hun har haft ansvar for op til 750 medarbejdere og omsætning på over en milliard og har adskillige bestyrelsesposter. Tina Moe har i flere år holdt foredrag om fremtidens lederskab og coacher topledere i den nye ledelsestilgang.Omtale: Jyllandsposten august, Børsen Executive Online 15. sept. Artikler med omtale af bogen kommer i Ledernyt ultimo september, Lederweb primo oktober, HR-nyt ultimo oktoberBagside tekst:ARE YOU LEADING WITH CONTROL AND KPIs? — Your foot is on the brake THINK YOU CAN LEAN ON YOUR EXPERIENCE? — Think again DO YOU KNOW YOUR DIRECTION? — Be ready to change itThis book is a wake-up call to change your leadership for the new era. It explains why you need to change, and what will be required. Most importantly, the book is a guide on how to transform your business leadership to be successful in the future.We have entered an era of massive digital and technological transformation. It will significantly change the way we work, run businesses and the way society works. Understanding how to lead the human capacity and the technological potential in this context will be the new competitive edges. You get a clear priority and seven steps for leading an organization and yourself in fast-changing, uncertain times. They will release the capacity, creativity and courage needed to bring the organization successfully forward at high speed. This is a handbook based on research and the author’s 20+ years of extensive business management experience from international companies Novo Nordisk, NNE and ALECTIA, from startups and board of directors’ positions.

  • - Offentligt-privat samarbejde
    af Carsten Greve
    207,95 kr.

    Offentlig-private partnerskaber er en effektiv samarbejdsform, der ikke blot skaber værdi for borgere og erhvervsliv, men som også bidrager til at løse nogle af klodens problemer. Det er ikke uden grund, at FN’s verdensmål nummer 17 hedder ”Styrk det globale partnerskab”.I offentlig-private partnerskaber arbejder aktører i den offentlige sektor forpligtende sammen med den private sektor – det kan både være virksomheder, foreninger og ngo’er – om at skabe fælles værdi og resultater. Alle involverede parter deler såvel risici som gevinster. Partnerskabsmodellen er udbredt, og interessen for den vokser. Bogen præsenterer den teori, der eksisterer om emnet, og gør rede for de forskellige typer af partnerskaber, der findes, samt deres fordele og ulemper.Aktuelle cases viser, hvordan partnerskabsprocesser fungerer i praksis. Og bogen giver anvisninger på, hvordan partnerskaber kan struktureres, styres og ledes og baner vejen for løsninger på vanskelige problemer.

  • - How the Environmental Movement Lost Its Way and What We Can Do About It
    af Derrick Jensen, Lierre Keith & Max Wilbert
    175,95 kr.

  • af Alberto Abad
    457,95 kr.

  • af Rouxelle de Villiers
    1.388,95 kr.

    This book enables readers to develop their own creative thinking and their teams' creative problem-solving skills to generate novel, useful and surprising ideas. The vast majority of companies believe that a culture of innovation and renewal impacts performance and ultimately business results. In contrast, many managers feel ill-equipped to promote a culture of creative endeavour for this type of work-environment and lack the know-how to put it into practice. This book covers theory, practice, and impact metrics of both convergent and divergent thinking tools and provide managers with the ideas, tools and guidance to develop a corporate culture conducive to intrapreneurial thinking, idea creation and testing and moving inventions from ideas to viable business concepts, products and profitable innovations. This book includes numerous step-by-step tutorials to help the reader to learn concepts quickly.

  • af Matthew J. (Cardiff University) Quinn
    298,94 - 862,95 kr.

  • af Johanna Kujala, Annika Blomberg & Anna Heikkinen
    358,95 kr.

  • af Carolina Machado
    989,95 kr.

  • af Levent Altinay, Xavier Font & Anna Farmaki
    1.220,95 kr.

  • af Stefan Wendt, Thomas Walker, Tyler Schwartz & mfl.
    1.618,95 kr.

  • af Regina Frei, Temidayo Akenroye & Sherwat Ibrahim
    604,95 kr.

  • af Ingun Grimstad Klepp & Tone Skårdal Tobiasson
    1.320,95 kr.

  • af Jaylan Azer, Jishnu Bhattacharyya, M. S. Balaji, mfl.
    1.121,95 kr.

  • af Timothy J. Mohin
    379,95 kr.

Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.