Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
Der er vanvittigt mange gode historier at fortælle inden for turisme- og oplevelsesbranchen i Danmark.Men hvordan får du hul igennem til medierne? Hvilke historier er værd at satse på?Og hvordan kan du bruge pressearbejde i din turismevirksomhed til at få omtale og opmærksomhed fra medierne?Denne bog er en meget konkret guide til at fortælle dine historier på den rigtige måde, så journalisterne lytter. Det er ikke nogen videnskab - alle kan lære det.Pressearbejde i en verden af turisme og oplevelser henvender sig til alle iværksættere og aktører, der arbejder med at skabe fantastiske oplevelser for danske og udenlandske turister.Undertitlen på bogen er Få succes med omtale i medierne selvom du har travlt med tusind andre ting og kun har et budget på 0,- kr.Det koster nemlig ikke noget af lave pressearbejde udover din tid, energi og ihærdighed.Når det lykkes at opnå gode presseresultater, kan det gøre en kæmpe forskel for dig og din virksomhed.I bogen kommer du til at møde nogle af landets førende eksperter inden for PR i turismebranchen. Du kan også møde en række turismeiværksættere, der har forstået værdien af at prioritere pressearbejde, selvom der som turismeaktør altid er travlt med tusind andre ting.
Bæredygtighed og danske turismevirksomheder Af Peter Kvistgaard, John Hird, Christian Haslam og Sarah Larsen ”Bæredygtighed er jo også bare ganske almindelig sund fornuft” (Ejer af turismevirksomhed, 2021) I løbet af ganske få år er bæredygtighed blevet et helt centralt begreb for danske turismevirksomheder. Mange af dem er godt i gang med at arbejde med bæredygtighed. De tænker nyt, de finder arbejdet interessant, og de investerer. Der er dog også en del turismevirksomheder, der endnu ikke er kommet helt ud af startblokken.Hvad tænker og siger turismevirksomhederne om bæredygtighed? Hvilke holdninger, interesser og bekymringer har de? Disse og mange flere spørgsmål giver 221 turismevirksomheder svar på i en analyse gennemført ved hjælp af en nyudviklet analysemodel, Net Green Score©.Net Green Score©-modellen lader turismevirksomhederne komme til orde. Resultaterne af analysen giver en god forståelse for turismevirksomhedernes bæredygtighedsarbejde og gør det blandt muligt at - få ny indsigt i turismevirksomhedernes holdninger til og arbejde med bæredygtighed. - identificere turismevirksomhedernes væsentligste udfordringer i arbejdet med bæredygtighed i en travl og omskiftelig hverdag. - opstille 12 gode råd. - præsentere en gør-det-selv-øvelse baseret på Net Green Score©-modellen. ”En bæredygtig ferie er, hvor man bliver hjemme, slukker for varmen, kryber i seng med dynen over hovedet og spiser grønkål” (Forbruger, 2021)
Engelsk oversættelse af Nordisk servicesyn.Do you have a clear idea about your serviceDNA and your service gene? Are you communicating in the right way, and are you using collaboration and high social capital to improve your company's service? The term service is used in many ways, but what is good service, really? And is there a special Nordic kind of service? These are just some of the topics this book addresses. A NORDIC SERVICE CONCEPT is written for those of you who work with service, whether you are a student, teacher, employee, manager or business owner. The purpose of the book is to bring the dialogue about good service back to its roots - where we can benefit from our basic Nordic values such as equality, openness, flexibility and, not least, trust. The focal point of the book is, therefore, relationships between people: the relationship with the guest, the relationship with colleagues and the relationship with management and business partners. A NORDIC SERVICE CONCEPT can be read as a whole, but the individual chapters also make sense as separate texts and can be used independently. Each chapter contains the following: • An accessible, practice-based description with analyses and tools that are built on research-based theories. • References to the primary sources are listed at the end of each chapter • Inspiration for your daily work in the form of a series of assignments and cases regarding strategic, tactical and operational levels in companies. A NORDIC SERVICE CONCEPT covers the curriculum's learning objectives in the academic subjects "management that builds social capital" and "service” and can also be used in the Service Economics curriculum. The book covers topics such as communication, body language and empathy, and, as something new, we have added topics such as the culture behind Nordic service, service delivery and moodboards. In addition, the book contains a number of cases and analytical assignments related to specific service situations.
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.