Vi bøger
Levering: 1 - 2 hverdage
Forlænget returret til d. 31. januar 2025

Bæredygtighed og danske turismevirksomheder - John Hird - Bog

- Indsigter. Udfordringer. Gode råd

Bag om Bæredygtighed og danske turismevirksomheder

Bæredygtighed og danske turismevirksomheder Af Peter Kvistgaard, John Hird, Christian Haslam og Sarah Larsen ”Bæredygtighed er jo også bare ganske almindelig sund fornuft” (Ejer af turismevirksomhed, 2021) I løbet af ganske få år er bæredygtighed blevet et helt centralt begreb for danske turismevirksomheder. Mange af dem er godt i gang med at arbejde med bæredygtighed. De tænker nyt, de finder arbejdet interessant, og de investerer. Der er dog også en del turismevirksomheder, der endnu ikke er kommet helt ud af startblokken. Hvad tænker og siger turismevirksomhederne om bæredygtighed? Hvilke holdninger, interesser og bekymringer har de? Disse og mange flere spørgsmål giver 221 turismevirksomheder svar på i en analyse gennemført ved hjælp af en nyudviklet analysemodel, Net Green Score©. Net Green Score©-modellen lader turismevirksomhederne komme til orde. Resultaterne af analysen giver en god forståelse for turismevirksomhedernes bæredygtighedsarbejde og gør det blandt muligt at - få ny indsigt i turismevirksomhedernes holdninger til og arbejde med bæredygtighed. - identificere turismevirksomhedernes væsentligste udfordringer i arbejdet med bæredygtighed i en travl og omskiftelig hverdag. - opstille 12 gode råd. - præsentere en gør-det-selv-øvelse baseret på Net Green Score©-modellen. ”En bæredygtig ferie er, hvor man bliver hjemme, slukker for varmen, kryber i seng med dynen over hovedet og spiser grønkål” (Forbruger, 2021)

Vis mere
  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788797372500
  • Indbinding:
  • Hæftet
  • Sideantal:
  • 96
  • Udgivet:
  • 21. marts 2022
  • Udgave:
  • 1
  • Størrelse:
  • 170x235x10 mm.
  • Vægt:
  • 200 g.
  På lager
Leveringstid: 1-2 hverdage
Forventet levering: 28. december 2024
Forlænget returret til d. 31. januar 2025
  •  

    Kan ikke leveres inden jul.
    Køb nu og print et gavebevis

Beskrivelse af Bæredygtighed og danske turismevirksomheder

Bæredygtighed og danske turismevirksomheder
Af Peter Kvistgaard, John Hird, Christian Haslam og Sarah Larsen
”Bæredygtighed er jo også bare ganske almindelig sund fornuft”
(Ejer af turismevirksomhed, 2021)
I løbet af ganske få år er bæredygtighed blevet et helt centralt begreb for danske turismevirksomheder. Mange af dem er godt i gang med at arbejde med bæredygtighed. De tænker nyt, de finder arbejdet interessant, og de investerer. Der er dog også en del turismevirksomheder, der endnu ikke er kommet helt ud af startblokken.
Hvad tænker og siger turismevirksomhederne om bæredygtighed? Hvilke holdninger, interesser og bekymringer har de? Disse og mange flere spørgsmål giver 221 turismevirksomheder svar på i en analyse gennemført ved hjælp af en nyudviklet analysemodel, Net Green Score©.
Net Green Score©-modellen lader turismevirksomhederne komme til orde. Resultaterne af analysen giver en god forståelse for turismevirksomhedernes bæredygtighedsarbejde og gør det blandt muligt at
- få ny indsigt i turismevirksomhedernes holdninger til og arbejde med bæredygtighed.
- identificere turismevirksomhedernes væsentligste udfordringer i arbejdet med bæredygtighed i en travl og omskiftelig hverdag.
- opstille 12 gode råd.
- præsentere en gør-det-selv-øvelse baseret på Net Green Score©-modellen.
”En bæredygtig ferie er, hvor man bliver hjemme, slukker for varmen, kryber i seng med dynen over hovedet og spiser grønkål”
(Forbruger, 2021)

Brugerbedømmelser af Bæredygtighed og danske turismevirksomheder



Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.