Vi bøger
Levering: 1 - 2 hverdage
Forlænget returret til d. 31. januar 2025

Børns hjerner - Ann-Elisabeth Knudsen - E-bog

- Hjerne, leg og dannelse i dagtilbud - og et opgør med tanken om tvangsmodning af børn!

Bag om Børns hjerner

Forstå hjernens udvikling og den vigtige leg og dannelse for børn Grundpræmissen for denne bog er, at uden viden om barnehjernens udvikling kan vi ikke for alvor tage udgangspunkt i et børneperspektiv. Og uden en reel forståelse af hjernens udvikling er vi i fare for at forsøge at tvangsmodne børns hjerner, når vi anvender læringsformer, som deres hjerner slet ikke er indrettet til eller parate til. I bogens tre første dele gennemgår forfatteren typiske udviklingstræk i børns hjerner, deres sanser, følelser og sprogudvikling i aldrene 0-2 år, 3-4 år og 5-6 år. I fjerde del sættes der fokus på legens betydning for hjernens udvikling, og femte del behandler børn og dannelse i betydningen: Hvordan lærer vi børn at tænke selv, at turde fejle og at blive både tolerante og robuste? Forfatteren beskriver mange praktisk-pædagogiske konsekvenser af den præsenterede viden. Læseren får således hele tiden med basis i forskningen konkrete eksempler fra børns hverdag i dagtilbud. Vi har brug for børn med 'gå-på-mod', børn, som tør fejle, børn, som tror på sig selv og ikke mindst - glade børn. Bogen her handler om, hvordan de pædagogiske voksne kan være med til at skabe netop dét allerede i 0-6-årsalderen! Bogen er skrevet af Ann-Elisabeth Knudsen, som gennem en årrække har arbejdet med og skrevet om neuropsykologi og hjernens funktioner. Hun er desuden en meget vidende, værdsat og anvendt foredragsholder.

Vis mere
  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788771609615
  • Beskyttelse:
  • DRM
  • Udgivet:
  • 5. december 2019
  • Straks på e-mail.

Normalpris

Medlemspris

Prøv i 30 dage for 45 kr.
Herefter fra 79 kr./md. Ingen binding.

Beskrivelse af Børns hjerner

Forstå hjernens udvikling og den vigtige leg og dannelse for børn
Grundpræmissen for denne bog er, at uden viden om barnehjernens udvikling kan vi ikke for alvor tage udgangspunkt i et børneperspektiv.
Og uden en reel forståelse af hjernens udvikling er vi i fare for at forsøge at tvangsmodne børns hjerner, når vi anvender læringsformer, som deres hjerner slet ikke er indrettet til eller parate til.
I bogens tre første dele gennemgår forfatteren typiske udviklingstræk i børns hjerner, deres sanser, følelser og sprogudvikling i aldrene 0-2 år, 3-4 år og 5-6 år. I fjerde del sættes der fokus på legens betydning for hjernens udvikling, og femte del behandler børn og dannelse i betydningen: Hvordan lærer vi børn at tænke selv, at turde fejle og at blive både tolerante og robuste?
Forfatteren beskriver mange praktisk-pædagogiske konsekvenser af den præsenterede viden. Læseren får således hele tiden med basis i forskningen konkrete eksempler fra børns hverdag i dagtilbud.
Vi har brug for børn med 'gå-på-mod', børn, som tør fejle, børn, som tror på sig selv og ikke mindst - glade børn. Bogen her handler om, hvordan de pædagogiske voksne kan være med til at skabe netop dét allerede i 0-6-årsalderen!
Bogen er skrevet af Ann-Elisabeth Knudsen, som gennem en årrække har arbejdet med og skrevet om neuropsykologi og hjernens funktioner. Hun er desuden en meget vidende, værdsat og anvendt foredragsholder.

Brugerbedømmelser af Børns hjerner



Find lignende bøger
Bogen Børns hjerner findes i følgende kategorier:

Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.