Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
- Identitet, ballade og muslimske fællesskaber blandt etniske minoritetsbørn
Normalpris
Medlemspris
Gilliam formår at fremanalysere mønstre og mekanismer gældende i folkeskolen med henblik på den danske skole, som en dannelsesinstitution og overførelsesprojekt af dansk kulturel viden. Institutionen imødekommer og anerkender mest de elever, der har denne viden hjemmefra, på trods af institutionens gode intention. Den snævre definition af den ideelle, danske samfundsborger (som eleven skal disciplineres til), skaber store muligheder for afvigelse.
Jeg læste første gang et uddrag på min bachelor, og blev så betaget af at forstå personlige folkeskoleoplevelser fra et teoretisk perspektiv, at jeg valgte at købe bogen til brug af mit speciale på kandidaten. Værket har dermed både været et springbræt til introspektion og til et meningsfuldt (for mig) afsluttende speciale.
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.© 2024 Tales.dk Esromgade 15, 3. | 2200 København N | Danmark | CVR: DK43351621