Vi bøger
Levering: 1 - 2 hverdage

Deltagelsesdidaktik - Charlotte Rørvig Haaber - Bog

- Undervisning for alle

Bag om Deltagelsesdidaktik

Med denne bog sætter vi fokus på god og inkluderende undervisning. Bogen indeholder en dansk bearbejdning af Universal Design for Learning (UDL) og stiller skarpt på, hvordan lærerne i skolen kan planlægge, gennemføre og evaluere undervisning, hvor alle elever kan være med. Fokus er rettet mod mangfoldige og fleksible læreprocesser, der imødekommer elevernes læringsforudsætninger, og gør det muligt for dem at nå de faglige mål i undervisningen. I bogen finder du blandt andet: En dansk bearbejdning af Universal Design for Learning.Den didaktiske model Deltagelsesdidaktik til planlægning, gennemførelse og evaluering afinkluderende undervisning.Syv konkrete undervisningseksempler med afsæt i Deltagelsesdidaktik.Konkrete værktøjer til at sætte læring, didaktik og Undervisning på dagsordenen i det professionelle samarbejde i skolen. Thomas, som er lærer og vejleder på Nordskolen, introduceres. Hans refleksioner og handlinger løber som en rød tråd igennem bogen og er garanten for, at vores bearbejdning af UDL rent faktisk giver svar, som er anvendelige og meningsfulde i konkret praksis. Bogen henvender sig til alle med interesse for didaktik, undervisning og læring i grundskolen: lærere, pædagoger, vejledere, ledere, pædagogiske konsulenter og psykologer. Desuden er bogen velegnet til undervisere og studerende på læreruddannelsen.

Vis mere
  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788772343570
  • Indbinding:
  • Hæftet
  • Sideantal:
  • 116
  • Udgivet:
  • 2. Oktober 2024
  • Udgave:
  • 1
  • Størrelse:
  • 140x210x0 mm.
  • Vægt:
  • 300 g.
  • 1-5 hverdage efter udgivelsesdato.
  • 2. Oktober 2024
  • 2. Oktober 2024
På lager

Normalpris

Medlemspris

Prøv i 30 dage for 45 kr.
Herefter fra 79 kr./md. Ingen binding.

Beskrivelse af Deltagelsesdidaktik

Med denne bog sætter vi fokus på god og inkluderende undervisning. Bogen indeholder en dansk bearbejdning af Universal Design for Learning (UDL) og stiller skarpt på, hvordan lærerne i skolen kan planlægge, gennemføre og evaluere undervisning, hvor alle elever kan være med. Fokus er rettet mod mangfoldige og fleksible læreprocesser, der imødekommer elevernes læringsforudsætninger, og gør det muligt for dem at nå de faglige mål i undervisningen.

I bogen finder du blandt andet:
En dansk bearbejdning af Universal Design for Learning.Den didaktiske model Deltagelsesdidaktik til planlægning, gennemførelse og evaluering afinkluderende undervisning.Syv konkrete undervisningseksempler med afsæt i Deltagelsesdidaktik.Konkrete værktøjer til at sætte læring, didaktik og Undervisning på dagsordenen i det professionelle samarbejde i skolen. Thomas, som er lærer og vejleder på Nordskolen, introduceres. Hans refleksioner og handlinger løber som en rød tråd igennem bogen og er garanten for, at vores bearbejdning af UDL rent faktisk giver svar, som er anvendelige og meningsfulde i konkret praksis.

Bogen henvender sig til alle med interesse for didaktik, undervisning og læring i grundskolen: lærere, pædagoger, vejledere, ledere, pædagogiske konsulenter og psykologer. Desuden er bogen velegnet til undervisere og studerende på læreruddannelsen.

Brugerbedømmelser af Deltagelsesdidaktik



Find lignende bøger
Bogen Deltagelsesdidaktik findes i følgende kategorier:

Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.