Udvidet returret til d. 31. januar 2025

Diskussioner og argumentation i undervisningen - Gitte Holten Ingerslev - E-bog

Bag om Diskussioner og argumentation i undervisningen

God undervisning på universitetet er orienteret mod de studerendes læring. Læringsaktiviteter i undervisningen og mellem undervisningsgangene spiller derfor en stor rolle i universitetspædagogik. Universitetspædagogik rummer erfaringsbaserede og forskningsrelaterede forslag til, hvordan man tilrettelægger, gennemfører, evaluerer og videreudvikler egen undervisningspraksis inden for de rammer som universitetet og forskningsbaseringen danner om undervisningen - hvad enten det drejer sig om traditionelle forelæsnings- og vejledningsaktiviteter, case- og projektarbejde eller e-læring. Forfatterne giver desuden den enkelte underviser redskaber til at overveje sit læringsteoretiske fundament. Bogens hovedafsnit: - Universitet som ramme - Læring og forskningsbaseret undervisning - Planlægning af kurser og lektioner - Gennemførelse af selve undervisningen - Vejledning - Eksamen og evaluering - Undervisningsudvikling for universitetsundervisere. Vi udleverer ikke undervisereksemplarer af denne bog. Universitetspædagogik findes også i engelsk oversættelse: University Teaching and Learning http://samfundslitteratur.dk/bog/university-teaching-and-learning

Vis mere
  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788759322741
  • Udgivet:
  • 14. maj 2013
  • BLACK NOVEMBER
Leveringstid: Straks på e-mail

Beskrivelse af Diskussioner og argumentation i undervisningen

God undervisning på universitetet er orienteret mod de studerendes læring. Læringsaktiviteter i undervisningen og mellem undervisningsgangene spiller derfor en stor rolle i universitetspædagogik.

Universitetspædagogik rummer erfaringsbaserede og forskningsrelaterede forslag til, hvordan man tilrettelægger, gennemfører, evaluerer og videreudvikler egen undervisningspraksis inden for de rammer som universitetet og forskningsbaseringen danner om undervisningen - hvad enten det drejer sig om traditionelle forelæsnings- og vejledningsaktiviteter, case- og projektarbejde eller e-læring.

Forfatterne giver desuden den enkelte underviser redskaber til at overveje sit læringsteoretiske fundament.

Bogens hovedafsnit:

- Universitet som ramme
- Læring og forskningsbaseret undervisning
- Planlægning af kurser og lektioner
- Gennemførelse af selve undervisningen
- Vejledning
- Eksamen og evaluering
- Undervisningsudvikling for universitetsundervisere.
Vi udleverer ikke undervisereksemplarer af denne bog.
Universitetspædagogik findes også i engelsk oversættelse: University Teaching and Learning http://samfundslitteratur.dk/bog/university-teaching-and-learning

Brugerbedømmelser af Diskussioner og argumentation i undervisningen



Find lignende bøger
Bogen Diskussioner og argumentation i undervisningen findes i følgende kategorier:

Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.