Udvidet returret til d. 31. januar 2025

Kommunikation og samarbejde i professionelle relationer - Vibeke Petersen - E-bog

Bag om Kommunikation og samarbejde i professionelle relationer

Enstudie- og arbejdsbog til brug for grunduddannelser og efteruddannelser i de professioner, der har relationen til andre i centrum. Det er en bog til lærere, pædagoger, sygeplejersker, ergo- og fysioterapeuter og socialrådgivere, men også andre faggrupper, der fx har med personalepleje at gøre, har glæde af bogen.Meget samarbejde mislykkes, fordi relationen mellem parterne af forskellige grunde ikke fungerer. Det sker tit selv om intentioner og moral er høj, og de faglige kvalifikationer er i orden.Med denne bog fokuseres på en professionalisering af kommunikation og samarbejde. Det gøres både i teori og ved at vise, hvordan man kan øve og træne sig til en bedre, mere tilfredsstillende praksis.Bogen er inddelt i to hoveddele. Første del behandler forskellige teoretiske perspektiver på kommunikation og samarbejde med inspiration fra systemiske, socialkonstruktivistiske og narrative teorier.Anden del sætter fokus på relationskompetencer i forbindelse med udvikling af professionelle hjælpesamtaler, hvor forfatterne præsenterer og præciserer en række nyttige begreber, metoder og forholdemåder.

Vis mere
  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788723026866
  • Udgivet:
  • 1. januar 2006
  • Straks på e-mail.

Normalpris

  • BLACK NOVEMBER

Medlemspris

Prøv i 30 dage for 45 kr.
Herefter fra 79 kr./md. Ingen binding.

Beskrivelse af Kommunikation og samarbejde i professionelle relationer

Enstudie- og arbejdsbog til brug for grunduddannelser og efteruddannelser i de professioner, der har relationen til andre i centrum. Det er en bog til lærere, pædagoger, sygeplejersker, ergo- og fysioterapeuter og socialrådgivere, men også andre faggrupper, der fx har med personalepleje at gøre, har glæde af bogen.Meget samarbejde mislykkes, fordi relationen mellem parterne af forskellige grunde ikke fungerer. Det sker tit selv om intentioner og moral er høj, og de faglige kvalifikationer er i orden.Med denne bog fokuseres på en professionalisering af kommunikation og samarbejde. Det gøres både i teori og ved at vise, hvordan man kan øve og træne sig til en bedre, mere tilfredsstillende praksis.Bogen er inddelt i to hoveddele. Første del behandler forskellige teoretiske perspektiver på kommunikation og samarbejde med inspiration fra systemiske, socialkonstruktivistiske og narrative teorier.Anden del sætter fokus på relationskompetencer i forbindelse med udvikling af professionelle hjælpesamtaler, hvor forfatterne præsenterer og præciserer en række nyttige begreber, metoder og forholdemåder.

Brugerbedømmelser af Kommunikation og samarbejde i professionelle relationer



Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.