Bag om Lær sammen
Lær sammen
Hvordan lærer man bedst sammen? Fællesskabet på en højskole fremhæves altid som noget unikt. Ikke kun for elevernes sociale liv, men også for deres læring. Højskolens trygge læringsrum skaber et særligt potentiale for social læring og identitetsuddannelse, skriver Johan Lövgren i sin gentolkning af højskolens pædagogiske praksis, mens fire fortællinger viser eksempler fra højskolen.
Johan Lövgren
Født 1963. Ph.d. fra MF Norwegian School of Theology I Oslo. Johan er lærer på Grenland folkehøgskole i Norge og arbejder med pædagogisk udvikling og forskning i den norske folkehøjskole. Forfatter til The Reflective Community. Learning processes in Norwegian folk high schools (2018). A short introduction to research on the Nordic folk high schools (2017) og Tro I praksis. Respekt fellesskap, læring (2014).
Øvrige bidragydere: Felicity Markdal, Jesper Trier Gissel, Jonatan Spejlborg, Mika Lund
Vis mere