Udvidet returret til d. 31. januar 2024

Læreren som udforskende praktiker - Dorte Kousholt - Bog

- Pædagogisk-psykologiske perspektiver på det lærerfaglige arbejde

Bag om Læreren som udforskende praktiker

Lærere lærer hver dag. Sammen med elever, forældre og skolens øvrige parter udvikler lærere viden gennem involvering i et væld af problemer og muligheder i skolen. Fx gennem at udforske problemer fra forskellige perspektiver og kritisk at udfordre eksisterende problemforståelser. Bogen tilbyder begrebet ”lærerens udforskende faglighed” som en måde at tale om, hvordan lærere kan udvikle deltagelsesmuligheder for børn i skolen i samarbejde med elever, forældre og skolens øvrige parter. Gennem 11 kapitler udfoldes pædagogisk-psykologiske perspektiver på centrale lærerfaglige opgaver og problemstillinger - herunder læreres arbejde med fællesskaber, relationer, motivation, læring, emotioner, evaluering, differentiering, samarbejde og trivsel. Bogens ærinde er at invitere lærere og lærerstuderende til kritisk refleksion, diskussion og udforskning. Læreren som udforskende praktiker er en grundbog for lærerstuderende til faget pædagogisk psykologi, inklusion og specialpædagogik samt til brug på videreuddannelsesforløb med fokus på inklusion og fælleskabende skolepraksis.

Vis mere
  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788702393507
  • Indbinding:
  • Ukendt
  • Sideantal:
  • 348
  • Udgivet:
  • 26. juni 2024
  • Udgave:
  • 1
  • Størrelse:
  • 155x230x20 mm.
  • Vægt:
  • 522 g.
  • 1-3 hverdage.
  • 5. november 2024
På lager

Normalpris

  • BLACK NOVEMBER

Medlemspris

Prøv i 30 dage for 45 kr.
Herefter fra 79 kr./md. Ingen binding.

Beskrivelse af Læreren som udforskende praktiker

Lærere lærer hver dag. Sammen med elever, forældre og skolens øvrige parter udvikler lærere viden gennem involvering i et væld af problemer og muligheder i skolen. Fx gennem at udforske problemer fra forskellige perspektiver og kritisk at udfordre eksisterende problemforståelser. Bogen tilbyder begrebet ”lærerens udforskende faglighed” som en måde at tale om, hvordan lærere kan udvikle deltagelsesmuligheder for børn i skolen i samarbejde med elever, forældre og skolens øvrige parter.
Gennem 11 kapitler udfoldes pædagogisk-psykologiske perspektiver på centrale lærerfaglige opgaver og problemstillinger - herunder læreres arbejde med fællesskaber, relationer, motivation, læring, emotioner, evaluering, differentiering, samarbejde og trivsel. Bogens ærinde er at invitere lærere og lærerstuderende til kritisk refleksion, diskussion og udforskning.
Læreren som udforskende praktiker er en grundbog for lærerstuderende til faget pædagogisk psykologi, inklusion og specialpædagogik samt til brug på videreuddannelsesforløb med fokus på inklusion og fælleskabende skolepraksis.

Brugerbedømmelser af Læreren som udforskende praktiker



Find lignende bøger
Bogen Læreren som udforskende praktiker findes i følgende kategorier:

Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.