Udvidet returret til d. 31. januar 2025

Literacy i læringskontekster - Aslaug Veum - Bog

Bag om Literacy i læringskontekster

‘Literacy i læringskontekster’ er en grundbog, der præsenterer en række artikler fra ny nordisk modersmålsdidaktisk forskning. Literacybegrebet står centralt i samtidens uddannelsestænkning. Hvordan kan man som underviser arbejde for, at elever og studerende udvikler de kompetencer, der er nødvendige for at leve og lære i et komplekst tekstlandskab? Udvikling af literacy har en vigtig social og samfundsmæssig side. Den har også en individuel side, som angår den enkeltes udvikling og oplevelse af at få tilgang til vigtige kommunikationsarenaer, og til selv at kunne ytre sig mundtligt og skriftligt. ‘Literacy i læringskontekster’ belyser literacy fra både et individuelt og et samfundsmæssigt perspektiv. Bogens artikler giver et mangfoldigt billede af, hvad literacy i læringskontekster både er og kan blive for barnet i dagtilbud, for eleven på forskellige klassetrin, for den studerende og for læreren. ‘Literacy i læringskontekster’ er delt i fire dele: skønlitterær literacy, multimodal literacy og et didaktisk perspektiv på udvikling af literacy. ‘Literacy i læringskontekster’ henvender sig til studerende og undervisere ved læreruddannelsen, pædagoguddannelsen og efter- og videreuddannelse inden for tekstpædagogik og skriftsprogsdidaktik.

Vis mere
  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788771294941
  • Indbinding:
  • Hæftet
  • Sideantal:
  • 324
  • Udgivet:
  • 17. august 2015
  • Udgave:
  • 1
  • Størrelse:
  • 174x242x24 mm.
  • Vægt:
  • 569 g.
  • 1-3 hverdage.
  • 25. november 2024
På lager

Normalpris

  • BLACK NOVEMBER

Medlemspris

Prøv i 30 dage for 45 kr.
Herefter fra 79 kr./md. Ingen binding.

Beskrivelse af Literacy i læringskontekster

‘Literacy i læringskontekster’ er en grundbog, der præsenterer en række artikler fra ny nordisk modersmålsdidaktisk forskning.
Literacybegrebet står centralt i samtidens uddannelsestænkning. Hvordan kan man som underviser arbejde for, at elever og studerende udvikler de kompetencer, der er nødvendige for at leve og lære i et komplekst tekstlandskab? Udvikling af literacy har en vigtig social og samfundsmæssig side. Den har også en individuel side, som angår den enkeltes udvikling og oplevelse af at få tilgang til vigtige kommunikationsarenaer, og til selv at kunne ytre sig mundtligt og skriftligt.
‘Literacy i læringskontekster’ belyser literacy fra både et individuelt og et samfundsmæssigt perspektiv. Bogens artikler giver et mangfoldigt billede af, hvad literacy i læringskontekster både er og kan blive for barnet i dagtilbud, for eleven på forskellige klassetrin, for den studerende og for læreren.
‘Literacy i læringskontekster’ er delt i fire dele: skønlitterær literacy, multimodal literacy og et didaktisk perspektiv på udvikling af literacy.
‘Literacy i læringskontekster’ henvender sig til studerende og undervisere ved læreruddannelsen, pædagoguddannelsen og efter- og videreuddannelse inden for tekstpædagogik og skriftsprogsdidaktik.

Brugerbedømmelser af Literacy i læringskontekster



Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.