Vi bøger
Levering: 1 - 2 hverdage
Forlænget returret til d. 31. januar 2025

Medieanalyse, Medieteori og Medietemaer - Palle Schantz Lauridsen - Bog

- bokssæt

Bag om Medieanalyse, Medieteori og Medietemaer

MEDIEanalyse, -teori og -temaer består af tre værker, der præsenterer medieforskningens analysemetoder og teorier, og som sætter fokus på en lang række af de temaer, der ofte diskuteres i forbindelse med forståelsen af mediernes indflydelse. Medieanalyse giver en analytisk og historisk forståelse af centrale enkeltmedier som fx film, dokumentar, radio, tv, blogs og tværmediale tekster. Medieteori kortlægger de aktuelt dominerende teorier, der sætter vores brogede mediekultur på begreb, fx kommunikationsteori, kognitionsteori, mediehistorie, deltagelses- og celebritykultur. Medietemaer undersøger på tværs af analysemetoder og teoretiske tilgange, hvordan man kan forstå aktuelle medietemaer som køn, sport, identitet, dannelse, underholdning, kultur og krig.

Vis mere
  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788759343548
  • Indbinding:
  • Hæftet
  • Sideantal:
  • 1052
  • Udgivet:
  • 28. august 2023
  • Udgave:
  • 2
  • Størrelse:
  • 188x246x67 mm.
  • Vægt:
  • 2157 g.
  • 1-3 hverdage.
  • 28. december 2024
På lager
Forlænget returret til d. 31. januar 2025
  •  

    Kan ikke leveres inden jul.
    Køb nu og print et gavebevis

Normalpris

Medlemspris

Prøv i 30 dage for 45 kr.
Herefter fra 79 kr./md. Ingen binding.

Beskrivelse af Medieanalyse, Medieteori og Medietemaer

MEDIEanalyse, -teori og -temaer består af tre værker, der præsenterer medieforskningens analysemetoder og teorier, og som sætter fokus på en lang række af de temaer, der ofte diskuteres i forbindelse med forståelsen af mediernes indflydelse.
Medieanalyse giver en analytisk og historisk forståelse af centrale enkeltmedier som fx film, dokumentar, radio, tv, blogs og tværmediale tekster.

Medieteori kortlægger de aktuelt dominerende teorier, der sætter vores brogede mediekultur på begreb, fx kommunikationsteori, kognitionsteori, mediehistorie, deltagelses- og celebritykultur.

Medietemaer undersøger på tværs af analysemetoder og teoretiske tilgange, hvordan man kan forstå aktuelle medietemaer som køn, sport, identitet, dannelse, underholdning, kultur og krig.

Brugerbedømmelser af Medieanalyse, Medieteori og Medietemaer



Find lignende bøger
Bogen Medieanalyse, Medieteori og Medietemaer findes i følgende kategorier:

Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.