Bag om Mindfulness for børn og unge
Interessen for at anvende mindfulness til børn og unge er stærkt stigende. Forskningsresultater peger på, at mindfulness kan styrke børn og unges jeg-opfattelse og impulskontrol og dermed deres eksekutive funktioner og evne til at rumme ubehag og stress
Mindfulness for børn og unge giver en bred introduktion til begrebet 'mindfulness', og hvordan mindfulness er blevet indarbejdet i den vestlige verdens interventionsstrategier. Bogens anden halvdel består af konkrete øvelser og lege, der umiddelbart kan integreres i en terapeutisk praksis. De mange praktiske og sjove øvelser kan også anvendes af forældre, lærere eller pædagoger - også i forhold til børn, der ikke har specifikke vanskeligheder.
"Som læser bliver man efter første kapitel nysgerrig på arbejdet med mindfulness i praksis - og resten af bogens mange eksempler herpå medfører en del "a-ha" oplevelser. Man går ikke tomhændet fra denne bog - hverken som professionel eller som forælder."
- Malene Mitchell, Angstavisen nr. 39, december 2012
"... God indføring i emnet for lærere og pædagoger, som her sagtens kan finde nye måder i arbejdet til børns bedste ..."
- Karsten Boll, DBC lektørudtalelse uge 34, 2012.
Vis mere