Udvidet returret til d. 31. januar 2025

Pædagogens grundbog om børnelitteratur - Caroline Sehested - Bog

Bag om Pædagogens grundbog om børnelitteratur

Bogen, der er den første af sin art for pædagoger, giver viden om, hvordan pædagoger kan arbejde reflekteret med deres brug af børnelitteratur, hvordan de kan indrette gode læsemiljøer og hvorledes de kan bruge arbejdet med børnelitteratur til at udvikle barnets personlige, sociale, kulturelle og sproglige kompetencer. Bogen kommer også med forslag til, hvilke genrer samlingen af børnebøger i daginstitutionen bør indeholde. Pædagogens grundbog om børnelitteratur henvender sig ikke alene til pædagogstuderende og undervisere på pædagogseminarerne, men også til uddannede pædagoger, der ønsker at blive klædt bedre på til at udvælge og arbejde med børnebøger i daginstitutioner. Hvert kapitel afsluttes med refleksionsspørgsmål og litteraturliste til yderligere fordybelse. Refleksionsspørgsmålene vil være oplagte at bruge i en undervisningssammenhæng, så de studerende får mulighed for at drøfte holdninger og iagttagelser om formidling af børnelitteratur med hinanden eller som oplæg til et personalemøde i institutionerne, hvor drøftelserne kan give pædagoger mulighed for sammen at udvikle deres institutions litteraturpædagogik.

Vis mere
  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788763811040
  • Indbinding:
  • Hæftet
  • Sideantal:
  • 128
  • Udgivet:
  • 20. august 2009
  • Udgave:
  • 1
  • Størrelse:
  • 168x240x12 mm.
  • Vægt:
  • 298 g.
  • BLACK NOVEMBER
  På lager
Leveringstid: 1-3 hverdage
Forventet levering: 20. november 2024

Beskrivelse af Pædagogens grundbog om børnelitteratur

Bogen, der er den første af sin art for pædagoger, giver viden om, hvordan pædagoger kan arbejde reflekteret med deres brug af børnelitteratur, hvordan de kan indrette gode læsemiljøer og hvorledes de kan bruge arbejdet med børnelitteratur til at udvikle barnets personlige, sociale, kulturelle og sproglige kompetencer. Bogen kommer også med forslag til, hvilke genrer samlingen af børnebøger i daginstitutionen bør indeholde.
Pædagogens grundbog om børnelitteratur henvender sig ikke alene til pædagogstuderende og undervisere på pædagogseminarerne, men også til uddannede pædagoger, der ønsker at blive klædt bedre på til at udvælge og arbejde med børnebøger i daginstitutioner. Hvert kapitel afsluttes med refleksionsspørgsmål og litteraturliste til yderligere fordybelse. Refleksionsspørgsmålene vil være oplagte at bruge i en undervisningssammenhæng, så de studerende får mulighed for at drøfte holdninger og iagttagelser om formidling af børnelitteratur med hinanden eller som oplæg til et personalemøde i institutionerne, hvor drøftelserne kan give pædagoger mulighed for sammen at udvikle deres institutions litteraturpædagogik.

Brugerbedømmelser af Pædagogens grundbog om børnelitteratur



Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.