Udvidet returret til d. 31. januar 2025

Praktikkens didaktik - Jan Bisgaard - Bog

- Praktikvejledning på SOSU og PAU

Bag om Praktikkens didaktik

Praktikkens didaktik er skrevet til alle, der er involveret i praktik på de danske vekseluddannelser, og især til dig der arbejder med praktikvejledning på SOSU og PAU. Bogen viser, hvordan vejledning i praktikken kan foregå på mange forskellige måder og giver en række anbefalinger til, hvordan du som praktikvejleder kan være med til at styrke elevernes læring og engagement i praktikken. Bogen tager afsæt i Jan Bisgaards ph.d.-projekt, der er et nybrud i forståelsen af praktikken, fordi det viser et helhedsbillede af samspillet mellem vejlederne, eleverne og de autentiske arbejdsopgaver samt af elevernes læring via deres praktikforløb. Bogen formidler forskning, og teorien præsenteres med afsæt i Inge Lerbech og Dorthe Thannings mange eksempler, der bygger på deres erfaringer fra den almindelige hverdag på mange praktiksteder og fra arbejdet med efteruddannelse af praktikvejledere. Et centralt element i bogen er modellen af praktikkens didaktik, der bliver gennemgået grundigt. I centrum af modellen står arbejdsopgaven, fordi grundlaget for al læring i praktik er arbejdet med autentiske arbejdsopgaver på en arbejdsplads.

Vis mere
  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788762819245
  • Indbinding:
  • Hæftet
  • Sideantal:
  • 310
  • Udgivet:
  • 2. december 2019
  • Udgave:
  • 1
  • Størrelse:
  • 174x240x16 mm.
  • Vægt:
  • 598 g.
  • 1-3 hverdage.
  • 25. november 2024
På lager

Normalpris

  • BLACK NOVEMBER

Medlemspris

Prøv i 30 dage for 45 kr.
Herefter fra 79 kr./md. Ingen binding.

Beskrivelse af Praktikkens didaktik

Praktikkens didaktik er skrevet til alle, der er involveret i praktik på de danske vekseluddannelser, og især til dig der arbejder med praktikvejledning på SOSU og PAU.
Bogen viser, hvordan vejledning i praktikken kan foregå på mange forskellige måder og giver en række anbefalinger til, hvordan du som praktikvejleder kan være med til at styrke elevernes læring og engagement i praktikken.
Bogen tager afsæt i Jan Bisgaards ph.d.-projekt, der er et nybrud i forståelsen af praktikken, fordi det viser et helhedsbillede af samspillet mellem vejlederne, eleverne og de autentiske arbejdsopgaver samt af elevernes læring via deres praktikforløb.
Bogen formidler forskning, og teorien præsenteres med afsæt i Inge Lerbech og Dorthe Thannings mange eksempler, der bygger på deres erfaringer fra den almindelige hverdag på mange praktiksteder og fra arbejdet med efteruddannelse af praktikvejledere.
Et centralt element i bogen er modellen af praktikkens didaktik, der bliver gennemgået grundigt. I centrum af modellen står arbejdsopgaven, fordi grundlaget for al læring i praktik er arbejdet med autentiske arbejdsopgaver på en arbejdsplads.

Brugerbedømmelser af Praktikkens didaktik



Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.