Udvidet returret til d. 31. januar 2025

Problemløsende kampagner - Dorte Schiøler - Bog

- Når kommunikation flytter viden, holdninger og handlinger

Bag om Problemløsende kampagner

Kampagner, der bidrager til at løse komplekse samfundsproblemer, er vigtigere end nogensinde. Tænk på Sundhedsstyrelsens oplysningsindsats under coronapandemien eller trafikkampagner fra Rådet for Sikker Trafik. Det er eksempler på problemløsende kampagner, som skal flytte viden, holdninger og handlinger hos relevante målgrupper. For første gang bliver kampagnetypen behandlet selvstændigt på dansk i denne bog. PROBLEMLØSENDE KAMPAGNER er en ny grundbog om den særlige kommunikationsdisciplin at planlægge kampagner, der kan løse samfundsmæssige problemer. Det er en krævende kampagnetype, som bygger på teoretiske refleksioner, systematiske analyser og et solidt planlægningsarbejde. Derfor udstyrer bogen læseren med den nødvendige viden til at udvikle og gennemføre problemløsende kampagner. Bogen giver hjælp til seks konkrete faser i planlægningen af problemløsende kampagner: SituationsanalyseMålgruppeanalyseStrategiLøsningUdrulningEvalueringPROBLEMLØSENDE KAMPAGNER henvender sig især til studerende på videregående uddannelser, der skal udvikle, tilrettelægge og håndtere kampagner med et socialt sigte. Den er også relevant for kommunikationsmedarbejdere og -ansvarlige, som fx søger inspiration til at skabe struktur i kampagneplanlægningen og arbejdet med kampagnemål, målgrupper, udformning af budskab, koncept, samarbejde, evaluering og meget mere. Bogen er kort sagt også en håndbog om problemløsende kampagner – fra teori til praktisk planlægning.

Vis mere
  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788759338803
  • Indbinding:
  • Hæftet
  • Sideantal:
  • 302
  • Udgivet:
  • 20. oktober 2022
  • Udgave:
  • 1
  • Størrelse:
  • 172x240x20 mm.
  • Vægt:
  • 655 g.
  • 1-3 hverdage.
  • 25. november 2024
På lager

Normalpris

  • BLACK NOVEMBER

Medlemspris

Prøv i 30 dage for 45 kr.
Herefter fra 79 kr./md. Ingen binding.

Beskrivelse af Problemløsende kampagner

Kampagner, der bidrager til at løse komplekse samfundsproblemer, er vigtigere end nogensinde. Tænk på Sundhedsstyrelsens oplysningsindsats under coronapandemien eller trafikkampagner fra Rådet for Sikker Trafik. Det er eksempler på problemløsende kampagner, som skal flytte viden, holdninger og handlinger hos relevante målgrupper. For første gang bliver kampagnetypen behandlet selvstændigt på dansk i denne bog.
PROBLEMLØSENDE KAMPAGNER er en ny grundbog om den særlige kommunikationsdisciplin at planlægge kampagner, der kan løse samfundsmæssige problemer. Det er en krævende kampagnetype, som bygger på teoretiske refleksioner, systematiske analyser og et solidt planlægningsarbejde. Derfor udstyrer bogen læseren med den nødvendige viden til at udvikle og gennemføre problemløsende kampagner.
Bogen giver hjælp til seks konkrete faser i planlægningen af problemløsende kampagner:
SituationsanalyseMålgruppeanalyseStrategiLøsningUdrulningEvalueringPROBLEMLØSENDE KAMPAGNER henvender sig især til studerende på videregående uddannelser, der skal udvikle, tilrettelægge og håndtere kampagner med et socialt sigte. Den er også relevant for kommunikationsmedarbejdere og -ansvarlige, som fx søger inspiration til at skabe struktur i kampagneplanlægningen og arbejdet med kampagnemål, målgrupper, udformning af budskab, koncept, samarbejde, evaluering og meget mere. Bogen er kort sagt også en håndbog om problemløsende kampagner – fra teori til praktisk planlægning.

Brugerbedømmelser af Problemløsende kampagner



Find lignende bøger
Bogen Problemløsende kampagner findes i følgende kategorier:

Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.