dk-flag   Stort fødselsdagsudsalg   dk-flag
dk-flag dk-flag dk-flag dk-flag dk-flag dk-flag   Vi fejrer fødselsdag med stort udsalg   dk-flag dk-flag dk-flag dk-flag dk-flag dk-flag

Teorier om læring anvendt i erhvervsuddannelsernes didaktik - Vibe Aarkrog - Bog

Bag om Teorier om læring anvendt i erhvervsuddannelsernes didaktik

En bog til undervisere på erhvervsuddannelserne. En af opgaverne som lærer er at planlægge, gennemføre og evaluere undervisning til en meget varieret elevgruppe og under mange forskellige omstændigheder. Det kan gøres på mange måder, og med denne bog får læreren et teoretisk grundlag for at kunne træffe kvalificerede beslutninger. Bogens grundlæggende syn på kobling af teori og praksis er, at teori betragtes som en hjælp til at udføre og videreudvikle praksis. Først i bogen er der en gennemgang af en didaktisk refleksionsmodel, som helt overordnet kan bruges i planlægning af undervisningen. Derefter gennemgås ni forskellige teorier, som relateres til den didaktiske model, og som på hver deres måde er velegnede til at sætte din undervisning i perspektiv. For hver teori gennemgås de vigtigste begreber, og der er eksempler på, hvordan læreren kan anvende netop denne teori til at beskrive, forklare, forstå og udvikle sin praksis.

Vis mere
  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788762818880
  • Indbinding:
  • Hæftet
  • Sideantal:
  • 160
  • Udgivet:
  • 4. Maj 2018
  • Udgave:
  • 1
  • Størrelse:
  • 170x240x10 mm.
  • Vægt:
  • 314 g.
  • dk-flag   FØDSELSDAGSUDSALG   dk-flag
  På lager
Leveringstid: 1-2 hverdage
Forventet levering: 23. April 2024

Beskrivelse af Teorier om læring anvendt i erhvervsuddannelsernes didaktik

En bog til undervisere på erhvervsuddannelserne.

En af opgaverne som lærer er at planlægge, gennemføre og evaluere undervisning til en meget varieret elevgruppe og under mange forskellige omstændigheder. Det kan gøres på mange måder, og med denne bog får læreren et teoretisk grundlag for at kunne træffe kvalificerede beslutninger.

Bogens grundlæggende syn på kobling af teori og praksis er, at teori betragtes som en hjælp til at udføre og videreudvikle praksis.

Først i bogen er der en gennemgang af en didaktisk refleksionsmodel, som helt overordnet kan bruges i planlægning af undervisningen. Derefter gennemgås ni forskellige teorier, som relateres til den didaktiske model, og som på hver deres måde er velegnede til at sætte din undervisning i perspektiv. For hver teori gennemgås de vigtigste begreber, og der er eksempler på, hvordan læreren kan anvende netop denne teori til at beskrive, forklare, forstå og udvikle sin praksis.

Brugerbedømmelser af Teorier om læring anvendt i erhvervsuddannelsernes didaktik



Find lignende bøger
Bogen Teorier om læring anvendt i erhvervsuddannelsernes didaktik findes i følgende kategorier:

Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.