Vi bøger
Levering: 1 - 2 hverdage
Forlænget returret til d. 31. januar 2025

Bedre tekstlæsning på ungdomsuddannelserne - Peter Heller Lützen - E-bog

- Strategier og læseguides

Bag om Bedre tekstlæsning på ungdomsuddannelserne

Læsning er en udfordring for mange elever på ungdomsuddannelserne, og det bekræftes af de mange undervisere, som oplever det hver dag: Eleverne har rigtig svært ved at uddrage substans af de tekster, de bliver præsenteret for. En god faglig udvikling og et sikkert læsefundament er et vigtigt led i unge menneskers oplevelse af at være i trivsel og have selvtillid. Det er derfor en god ide - og det er ikke for sent! - at hjælpe eleverne til bedre tekstlæsning, så de bliver rustet til mødet med komplicerede tekster. Med mere dybde i læsningen styrkes både elevernes faglige læring og deres langsigtede udvikling af gode læsestrategier. Det er missionen med denne bog. Den handler nemlig om, hvordan man didaktisk kan tilrettelægge fagundervisningen, så alle får mere ud af den. Med en lang række eksempler, der repræsenterer en bred vifte af både fag, niveauer og ungdomsuddannelser, præsenterer de tre forfattere gode og systematiske læse- og skrivestrategier, der kan øge elevernes udbytte af den faglige læsning. I bogen inddrages eksempler på læseguides og stilladseret læsning i både naturfagene, kulturfagene og dansk. Bogen henvender sig til undervisere på alle ungdomsuddannelser, også eud og de øvrige gymnasiale retninger. Bogen er en del af serien Unge i udvikling.

Vis mere
  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788772341019
  • Beskyttelse:
  • DRM
  • Udgivet:
  • 23. november 2020
  • Straks på e-mail.

Normalpris

Medlemspris

Prøv i 30 dage for 45 kr.
Herefter fra 79 kr./md. Ingen binding.

Beskrivelse af Bedre tekstlæsning på ungdomsuddannelserne

Læsning er en udfordring for mange elever på ungdomsuddannelserne, og det bekræftes af de mange undervisere, som oplever det hver dag: Eleverne har rigtig svært ved at uddrage substans af de tekster, de bliver præsenteret for.
En god faglig udvikling og et sikkert læsefundament er et vigtigt led i unge menneskers oplevelse af at være i trivsel og have selvtillid. Det er derfor en god ide - og det er ikke for sent! - at hjælpe eleverne til bedre tekstlæsning, så de bliver rustet til mødet med komplicerede tekster. Med mere dybde i læsningen styrkes både elevernes faglige læring og deres langsigtede udvikling af gode læsestrategier.
Det er missionen med denne bog. Den handler nemlig om, hvordan man didaktisk kan tilrettelægge fagundervisningen, så alle får mere ud af den. Med en lang række eksempler, der repræsenterer en bred vifte af både fag, niveauer og ungdomsuddannelser, præsenterer de tre forfattere gode og systematiske læse- og skrivestrategier, der kan øge elevernes udbytte af den faglige læsning.
I bogen inddrages eksempler på læseguides og stilladseret læsning i både naturfagene, kulturfagene og dansk.
Bogen henvender sig til undervisere på alle ungdomsuddannelser, også eud og de øvrige gymnasiale retninger.
Bogen er en del af serien Unge i udvikling.

Brugerbedømmelser af Bedre tekstlæsning på ungdomsuddannelserne



Find lignende bøger
Bogen Bedre tekstlæsning på ungdomsuddannelserne findes i følgende kategorier:

Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.