Vi bøger
Levering: 1 - 2 hverdage

Uddannelsessystemer og uddannelsesstruktur

Her finder du spændende bøger om Uddannelsessystemer og uddannelsesstruktur. Nedenfor er et flot udvalg af over 4.977 bøger om emnet. Det er også her du finder emner som Udvælgelse, optagelse, uddannelsesledelse og uddannelsesadministration osv.
Vis mere
Filter
Filter
Sorter efterSorter Populære
  • af Anette Prehn
    277,95 kr.

    Anette Prehn er kvinden bag brandet HJERNESMART. At være hjernesmart handler i bund og grund om, at forstå hjernens spilleregler, så man kan begå sig bedst muligt ud fra dem. Det er de færreste ledere, der kender og forstår hjernens spilleregler, men de der gør oplever en lethed i deres lederskab og en gennemslagskraft både i omgangen med medarbejdere og andre mennesker.H jernesmart ledelse er moderne ledelse, som er tilpasset det 21. århundrede med alle de forventninger om præstationer, velvære og social interaktion, der er.

  • - og andre mundtlige eksamensformer med skriftligt materiale
    af Peter Stray Jørgensen & Helle Hvass
    52,95 - 107,95 kr.

    Hæftet giver konkrete råd og vejledning for den type eksamener, der er en kombination af mundtligt og skriftligt, fx:synopsiseksamenermundtlig fremstilling af materiale, fx tekster, reklamer, statistiske data, projekter, undervisningsmaterialeforsvar for hele opgaver og specialerHæftet rummer forslag til udformningen af den skriftlige del og det mundtlige oplæg samt til at få en hensigtsmæssig dialog efterfølgende. Der er mange instruktive oversigter og kommenterede eksempler fra forskellige fag. Desuden er der råd om gruppeeksamen.

  • - den ultimative guide til gode karakterer
    af Raman Mehrzad
    167,95 kr.

    12 i alle fag er en fascinerende bog skrevet af Raman Mehrzad. Denne bog, udgivet af Gyldendal i 2019, er en uundværlig ressource for enhver studerende. Genren af bogen er uddannelsesorienteret, og den giver værdifulde indsigter og strategier til at opnå topkarakterer i alle fag. Forfatteren, Raman Mehrzad, har med sin dygtighed og erfaring formået at skabe en bog, der er både informativ og inspirerende. 12 i alle fag er ikke kun en bog, det er en guide til succes i det akademiske liv. Udgivet af den anerkendte danske forlægger Gyldendal, er denne bog et must for enhver studerende, der ønsker at forbedre sine karakterer og samtidig udvikle en dybere forståelse for sine fag.

  • - Samarbejde og faglighed i og omkring den nye folkeskole
    af Bo Morthorst Rasmussen, Hans Henrik Hjermitslev & Thomas Rohde Skovdal Albrechtsen
    352,95 kr.

    Folkeskolereformen fra 2014 har stillet øgede krav til det tværprofessionelle samarbejde mellem lærere og pædagoger og til skoleledelsens evne til at organisere samarbejdet og etablere en åben skole i samspil med det omgivende samfund.Dette øgede samarbejde betyder, at det er vigtigt at diskutere læreres, pædagogers og skolelederes professionsdannelse, da viden om de enkelte professioners faglighed og identitet skaber grundlaget for et optimalt tværprofessionelt samarbejde.I denne antologi undersøger en række forskere professionsdannelse og samarbejde i den nye folkeskole. Bogen tilbyder dermed viden om og værktøjer til folkeskolens parter, så de i højere grad kan forstå hinandens udgangspunkter og således også forbedre skolens praksis.IndholdForordKapitel 1. Indledning: Professionsdannelse i den nye folkeskoleHans Henrik Hjermitslev, Thomas R.S. Albrechtsen og Bo Morthorst RasmussenDEL 1. Historiske og teoretiske perspektiverKapitel 2. Fra kald til konkurrencestat – Pædagogernes og lærernes professionsdannelse i det 20. og 21. århundredeHans Henrik HjermitslevKapitel 3. Professionsdannelse og tværprofessionel teori og forskningBo Morthorst Rasmussen DEL 2. Samarbejde mellem lærere og pædagogerKapitel 4. Pædagogers samarbejde med lærerne – Paradokser mellem skolepraksis og skolereformen fra 2014 Cristina Daniela GulløvKapitel 5. Dramapædagogik som et fælles mål for det tværprofessionelle samarbejde mellem lærere og pædagogerBolette KvistKapitel 6. Både lærere og pædagoger underviser og opdrager!Helle Bjerresgaard og Bo Morthorst RasmussenKapitel 7. Lærer-pædagog-samarbejdet kan bidrage til at løfte dannelsesopgaven i skolenRikke Osbahr EbsenKapitel 8. Et socialkonstruktionistisk blik på pædagoger og læreres forståelser af egen og hinandens faglighedLene Krogstrup JakobsenKapitel 9. Samarbejde om børns deltagelseChristina Holm PoulsenDEL 3. Organisation og ledelseKapitel 10. Mellem skole og forvaltning – hvordan skoleledere skaber mening ud af kommunal professionsdannelseThomas R.S. Albrechtsen og Michael Normann ChristiansenKapitel 11. Ingen ledelse og intet målrettet tværprofessionelt samarbejde uden følgeskab!Helle Bjerresgaard og Bo Morthorst RasmussenKapitel 12. Den uformelle kommunikation har stor betydning for det tværprofessionelle samarbejde i skolenHelle Bjerresgaard og Bo Morthorst RasmussenDEL 4. Skolen i samfundetKapitel 13. Den åbne og den lukkede skoleAlexander von OettingenKapitel 14. 1+1=3 – Om potentialer i samarbejdet mellem folkeskolelærere og musikskolelærereElse Marie OkkelsKapitel 15. Tidlig literacy på tværsLene Illum SkovKapitel 16. Samarbejde på tværs – netværk og fællesskaber i børnehøjdeBetina Lykke Bergmann, Connie Kock og Elin Holm RasmussenBidragydere

  • - Vejen til et højere gennemsnit
    af Peter Hertz & Alexander Sonne Wulff
    224,95 kr.

    Hvordan gør de det - 12-tals eleverne? Denne bog er skrevet af studerende til studerende og kommer med en række skarpe, utraditionelle og frække bud på, hvilket spil der skal spilles i gymnasiet, hvis man vil have gode karakterer. Og det er et spil, alle kan lære.

  • - En praktisk håndbog til undervisere
    af Elisabeth Trampe Madsen
    247,95 kr.

    Denne bog yder en praktisk hjælp til de tusindvis af ledere, medarbejdere og konsulenter, der hver dag underviser voksne – i organisationer, på kursussteder og i virksomheder. Ofte er det dygtige fagfolk, der som en del af deres job har påtaget sig at undervise kolleger. Mange bliver kastet ud i opgaven uden at have fået nogen form for træning i at undervise. Bogen gennemgår systematisk forløbet fra undervisningen planlægges til den gennemføres og evalueres – trin for trin. Den fortæller om hjælpemidler og metoder og hjælper også læseren med at reflektere over sin rolle som underviser. Du får en række praktiske guider, skabeloner og redskaber, der gør det lettere at planlægge aktiverende, målrettet og varieret undervisning – undervisning, som sætter deltagernes læring i fokus.

  • - i praksis
    af Martin Søland Klausen
    303,95 kr.

    Hvad er data i skoleledelse? Hvor kommer kravet om data fra? Og kan data overhovedet bruges til noget, når det gælder elevernes læring og udvikling?Skoleledelse med data - i praksis er den første, danske bog, der med udgangspunkt i skolens opgave og ud fra danske skolelederes praksis giver et bud på dataens hvorfor, hvad og hvordan. I bogen leverer Martin Søland Klausen korte og klare svar på, hvad data er, hvad data kan (og ikke kan!), og han giver en indføring i den nyeste viden om, hvordan data kan bruges i ledelsens arbejde. Forfatteren understreger, at selvom data ikke i sig selv kan give svar på den rette handling i skolen, så kan en nuanceret omgang med data alligevel styrke den professionelle beslutning til gavn for elevernes læring og trivsel. Læseren får ud fra helt konkrete eksempler fra danske skoler indblik i danske skolelederes praksis og erfaringer med at bruge data til denne vigtige opgave.Bogen henvender sig til alle ledere i skolen, skolens vejledere og konsulenter og chefer fra skoleforvaltninger. Bogen kan også bruges på diplomuddannelser for vejledere og ledere.

  • - din vej ind i gymnasiet
    af Mette Louise Graah Rasmussen & Ronja Billum Skovsbøl
    197,95 kr.

    Har eleverne på din skole knækket gymnasiekoden?Mangler din skole inspiration til grundforløbet og elevernes arbejde med studieteknik?Sætter din skole også fokus på løfteevne?KODEKNÆKKEREN - din vej ind i gymnasiet er en ny bog der skal hjælpe eleverne til at knække gymnasiekoden og skolens redskab til at understøtte løfteevnen i gymnasiet.Bogen kan anvendes af eleverne i grundforløbet og løbende som opslagsværk. Den er en indføring i den akademiske verden og er skrevet i et sprog der henvender sig direkte til eleverne.KODEKNÆKKEREN indeholder 8 letforståelige kapitler der omhandler alt fra abstrakte aspekter som taksonomi, metodisk bevidsthed og mindset til mere konkrete elementer som tekstbearbejdning, notetagning og skriftlighed.Kapitlerne præsenterer begrebsforklaringer, anvendelige sprogbilleder og helt konkrete værktøjer til at understøtte nye elevers vej ind i gymnasiet.Bogen er oplagt som en del af elevernes egenbetalingspakke.Om forfatterne: Mette Louise Graah Rasmussen er uddannet cand.mag. og gymnasielærer. Ronja Billum Skovsbøl er uddannet cand.pæd.psych. med en baggrund som lærer.

  • af Lene Bagger & Hanne Villumsen
    195,95 kr.

    Den lille eksamensbogaf Lene Bagger og Hanne Villumsen Den lille eksamensbog henvendersig til alle, der skal til Prøve i Dansk 3 (PD3). Bogen kan bruges i undervisningen på et prøveforberedende hold, eller som selvstudium, hvor den selvstuderende på egen hånd kan løse de forskellige opgaver inden for prøvedisciplinerne: læsning, skrivning og mundtlig fremstilling. Velstruktureret og klart formidlet gennemgår bogen prøvens forskellige delprøver inden for læsestrategier, skriveprocesser og mundtlige fremstillingsteknikker. Hver delprøve starter med en generel introduktion og følges op af konkrete prøveeksempler og opgaver, som man selv kan løse.Der er facit til alle opgaver.Sidst i bogen finder man Værktøjskassen med relevante problemstillinger, som ofte forekommer til prøven. DU3 modul 5 Selvstuderende

  • af Søren Willert
    317,95 kr.

    Proceskonsulentens 10 Bud er en rekonstruktion af Søren Willerts real-life erfaringer, dels som proceskonsulent, dels som træner, supervisor og vejleder for et meget stort antal nybegynderes i faget. Disse erfaringer er omsat til 10 grundprincipper for proceskonsulenthåndværket: En stribe one-liners der i løbet af bogen uddybes, diskuteres, eksemplificeres og oversættes til konkrete handleanvisninger: "Sådan her kan det se ud i praksis!"

  • - I det pædagogiske arbejdsfelt
    af Kirsten Mark
    230,95 kr.

    Det at læse til pædagog er blevet et professionelt anliggende. Den tidligere opfattelse af, "at børn er nogle, man bare passer, og det kan alle (kvinder)" er i dag ændret til, at "en pædagog støtter hele barnets udvikling". Uddannelsen bygger på høj grad af faglighed som et udtryk for en samfundsmæssig ændring. Den studerendes opgaveskrivning er en del af denne udvikling, fordi opgaver netop tager udgangspunkt i den studerendes eget selvstændige arbejde med at nœ uddannelsens læringsmœl. Der er derfor god grund til at investere arbejde i at skrive opgaver, fordi den studerende udformer sig eget selvstændige læringsprojekt i arbejdet med opgaven. Denne bog drejer sig om, hvordan man skriver gode opgaver på den pædagogiske professionsuddannelse. Gode opgaver, som kan bruges til at blive klogere på det pædagogiske professionsarbejde. Bogen foregiver ikke, at der kun er en sandhed om, hvordan gode opgaver udformes. Den er henvendt til studerende, som mœske er løbet tør for gode ideer eller som blot vil sikre sig, de er på rette spor. Bogen henvender sig til studerende på de pædagogiske professionsuddannelser, grunduddannelse og diplomuddannelse.

  • af Jenni Donohoo
    227,95 kr.

    Hvis lærere og pædagogers virkelighed bliver filtreret gennem troen på, at de kan gøre meget lidt for at påvirke elever og studerendes præstationer, så er sandsynligheden for at denne tro vil manifestere sig i deres praksis meget stor. Hvad er løsningen på det? Kollektiv mestring - troen på at man gennem kollektiv handling kan påvirke elever og studerendes slutresultater og forbedre deres præstationer. Lærere og pædagoger med høj kollektiv mestring lægger en større indsats i, viser mere vedholdenhed og har større vilje til at afprøve nye læringstilgange og tager sig mere af eleverne og de studerendes behov. Denne bog præsenterer praktiske strategier og redskaber til at øge elevernes og de studerendes præstationer ved blandt andet at dele forklaringer og kilder der understøtter kollektiv mestring, forhold og lederskabspraksisser der får kollektiv mestring til at udvikle sig og profesionelle læringsredskaber og -strukturer. Bogen er oversat og med introduktion af Peter Andersen.

  • af Andreas Gruschka
    157,95 - 187,95 kr.

    Den tyske pædagogiske forsker Andreas Gruschka kritiserer nådesløst og overbevisende det aktuelle uvejr af reformer, der rammer uddannelsessystemerne, særligt i Europa og USA. Hans udgangspunkt er udviklingen i Tyskland, men indholdet vil være helt genkendeligt for en dansk læser. Gruschka beskriver, hvordan den ene reform hurtigt følger den anden, så den seneste devaluerer den foregående, uden at nogen når at få klarhed over reformernes eventuelle effekt. Hvis der da overhovedet er kommet noget ud af dem andet end mismod blandt lærerne? Bogen indeholder kritiske analyser af ”opskrifter” på god undervisning (fx Hilbert Meyer) og af det allestedsnærværende kompetencebegreb, som nogen fejlagtigt forestiller sig kan erstatte dannelsesbegrebet. Gruschka er særlig kritisk over for en ”didaktisering”, hvor undervisningen udarter sig til fokusering på bestemte undervisnings- og arbejdsmetoder uden sensibilitet for undervisningens konkrete indhold. Konsekvensen af didaktiseringen er, at undervisningens sigte om at øge elevernes forståelse af en sag og derigennem elevernes dannelse til myndighed fortabes. Bogen henvender sig alle, der beskæftiger sig med undervisning og uddannelse, både praktikeren, udvikleren og forskeren.

  • af GMAC (Graduate Management Admission Council)
    364,95 kr.

    Introducing the 'GMAT Official Guide 2023-2024' by the authoritative GMAC (Graduate Management Admission Council). This comprehensive guide is the definitive resource for those looking to conquer the GMAT. Published in 2023 by Wiley John + Sons, this book is a must-have for anyone preparing for business school. The GMAC, known for its expertise in the field, provides a complete overview of the GMAT, offering invaluable tips and strategies to help you succeed. This guide is more than just a study tool, it's a roadmap to success in the challenging world of graduate management admission. It's not just a book, it's your passport to a promising future. Dive into the world of GMAT with this official guide and embark on your journey to business school success. Published by Wiley John + Sons, this book is an essential tool in the arsenal of every ambitious individual.

  • - Hvad blev der af det fælles bedste?
    af Michael J. Sandel
    187,95 - 257,95 kr.

    Vi lever i en tid med vindere og tabere, hvor stagneret social mobilitet og stigende ulighed har fået forestillingen om, at ”man kan, hvad man vil, hvis man arbejder hårdt nok” til at klinge hult. I "Meritokratiets tyranni" viser Michael J. Sandel, hvordan præstationssamfundet genererer overmod hos de allerede velstillede og hård fordømmelse af dem, der er ladt tilbage. Ifølge Sandel må vi gentænke den fælles forståelse af succes og fiasko, som er fulgt med globaliseringen og den stigende ulighed."Meritokratiets tyranni" tilbyder en alternativ måde at tænke succes på. En, som også skeler til held, som inspirerer til ydmyghed og solidaritet, og som anerkender værdien i al slags arbejde.Michael J. Sandel (f. 1953) er filosof ved Harvard University. Han er en af de mest læste og citerede amerikanske tænkere og forfatter til en lang række politiske og idéhistoriske bøger, senest "Justice: What’s the Right Thing to Do?" (2010) og "What Money Can’t Buy: The Moral Limits of Markets" (2012).

  • - uddannelsesledelse som problem eller svar?
    af Dion Rüsselbæk Hansen & Jakob Ditlev Bøje
    217,95 - 244,95 kr.

    Ledelse af uddannelse italesættes, tematiseres og problematiseres som aldrig før. Vi ser en lang række nye, konfliktuerende krav og forventninger, der knytter sig til ledelse i almindelighed og mellemledelse i særdeleshed. For at den øverste uddannelsesledelse kan fungere, er den tilsyneladende afhængig af nye former for mellemledelse i uddannelsesinstitutionerne. Dermed er der snart ikke den proces, den praksis, det subjekt og det sagsforhold, der ikke skal gøres til genstand for konstant ledelsesmæssig bevågenhed. Spørgsmålet er, hvad det betyder for kerneydelsen uddannelse? Hvilken betydning får det, at særligt mellemledelsen i tiltagende grad både skal tage ansvar for og stå til ansvar for kerneydelsen? Hvilke tidstypiske spørgsmål er ledelse svaret på, og hvilke problemer antages ledelsen at kunne løse? Hvad betyder ændrede ledelsesformer for forholdet til de professionelle? Hvilke konsekvenser kan den omsiggribende ledelse få for uddannelsesmæssige forhold såsom demokrati, frihed og kritik? Denne antologi diskuterer disse spørgsmål gennem bidrag fra forskere inden for feltet. Bogen giver ikke entydige svar, men peger på en række afgørende udfordringer, dilemmaer og paradokser, som ledere i uddannelsesinstitutioner – og særligt den stadig voksende gruppe af mellemledere – må forholde sig til. Bogen indeholder følgende bidrag:Stat, professioner og ledelseaf Jakob Ditlev Bøje & Dion Rüsselbæk Hansen Send mere ledelse – er der alternativer til Ledersamfundet?af Finn WiedemannMellem hvad? Hvad er op og ned i hierarkiet?af Lars Frode FrederiksenGalskab eller genialitet? Aktionsforskning som ny mellemledelseaf Jakob Ditlev BøjeLedelse – en intellektuel eller ‘fordummende’ affære?af Dion Rüsselbæk Hansen Effektive mellemledere – når effektivitetskrav møder gymnasietaf Peter Henrik Raae Frihed til at vælge, men ikke frit valg – frihed og liberal styringaf Marianne Abrahamsen og Katrin HjortForventninger til folkeskoleledelse – op til implementeringen af den ny reform og Lov 409 af Malan Zachariassen & Jørgen GleerupMedarbejderdeltagelse – kritik og magtudøvelse i fusionssammenhængaf Niels Mandøe Glæsner Mellem etiske perspektivskift og intervention – om ledelsesmæssig håndteringskompetence og uddannelsesforskningaf Bjørn Ribers

  • - et problem vi skal løse i fællesskab
    af Helle Hvass
    77,95 - 217,95 kr.

    Denne antologi har som mål at give bud på, hvordan vi kan forebygge eksamensangst, og hvordan vi kan hjælpe studerende, som har udviklet et angstpræget forhold til eksamen. Antologien giver svar på spørgsmål som: - Hvad er eksamensangst? - Hvad kendetegner den eksamensangstes tanker og handlemåder? - Hvorfor får studerende eksamensangst? - Hvordan kommer eksamensangst til udtryk? - Hvad kan man gøre for at forebygge og/eller håndtere eksamensangst? - Hvordan kan man tale med studerende om eksamensangst? Antologien giver faglige indsigter i feltet eksamensangst og handleanvisninger, der gør det muligt for målgruppen at komme fra faglig indsigt til handling over for studerende. Målgruppen er undervisere, studievejledere, studenterrådgivere, uddannelsesrådgivere, mentorer, eksaminatorer, opgavevejledere, censorer og andre på mellemlange og lange videregående uddannelser, som skal hjælpe studerende, der har eksamensangst.

  • - i et dialogisk perspektiv
    af Ingvar Lundberg, Jørgen Frost, Olga Dysthe, mfl.
    247,95 kr.

    Evalueringsbegrebet er et vigtigt begreb på mange niveauer og i mange sammenhænge, og her gælder det skolen, lærerne og eleverne. Evaluering er en fælles opgave for skolen, dens elever og lærere, og det er vigtigt at fastholde det dialogiske perspektiv. Ved at sikre dette bliver evaluering ikke bare en afslutning på noget, men noget som motiverer og giver konkrete råd til det videre læringsforløb. Et dialogisk perspektiv på evaluering er derfor afgørende for, at skolen på lang sigt kan opnå de resultater, den ønsker. Forfatterne behandler evalueringsbegrebet både teoretisk og praktisk, og de diskuterer forskellige opfattelser af begrebet samt de konsekvenser for praksis, de forskellige opfattelser kan medføre.Evaluering er et relevant tema for alle, som er interesseret i skolens dagligdag og udvikling. Bogen henvender sig derfor både til studerende på læreruddannelsen, lærere, skoleledere og skolepolitikere.

  • af Leon Furze
    262,95 kr.

    Amid the discourse surrounding the controversial role of generative AI in education, this book goes beyond the hype to explore the opportunities and challenges of the technology in K-tertiary education. It explores the broader landscape of generative AI, offering invaluable insights into its workings and ethical considerations.

  • af Caren Van Slyke
    322,95 kr.

    With realistic practice, proven strategies, and expert guidance, Kaplan's GED Test Prep Plus 2024-2025 (English edition, US exam) gives you everything you need to pass the test - including 60+ online videos to provide expert guidance. Kaplan is the official partner for live online prep for the GED test, and our GED study guide is 100% aligned with the GED test objectives. Kaplan's GED Prep Plus 2024-2025 covers all subjects and is designed for self-study so you can prep at your own pace, on your own schedule.

  • af Manoj Dole
    192,95 kr.

    Tool & Die Maker (Press Tools, Jigs & Fixtures) B is a simple Book for ITI Engineering Course Tool & Die Maker (Press Tools, Jigs & Fixtures) , Second Year, Sem- 3 & 4, Revised NSQ F-5 Syllabus in 2022, It contains objective questions with underlined & bold correct answers MCQ covering all topics including all about operation and programming of CNC turn centre and CNC machining centre to produce components, 2D & 3D machining with CAM software, Manufacture drill jig and fixture is also part of the practical. EDM & wire EDM operation to produce components, Construction of blanking and piercing tool, Basic construction of Hydraulic & Pneumatic circuits and basic functioning of electrical circuit and sensors, overhauling of different machines viz., drill, milling & lathe, Making of „V¿ bending tool and draw tool and lots more.

  • af Manoj Dole
    177,95 kr.

    Tool & Die Maker First Year (Press Tools, Jigs & Fixtures) Dies & Moulds is a simple Book for ITI Engineering Course Tool & Die Maker (Press Tools, Jigs & Fixtures) Dies & Moulds , First Year, Sem- 1 & 2, Revised NSQ F-5 Syllabus in 2022, It contains objective questions with underlined & bold correct answers MCQ covering all topics including all about fitting covering components like filing, sawing, drilling, tapping, chipping, grinding and different fits, turning operations on lathe viz., plain, facing, boring, grooving, step turning, parting, chamfering, knurling and different thread cutting by setting the different parameter, Different milling operations (plain, stepped, angular, dovetail, T-slot, contour, gear) along with surface & cylindrical grinding to an accuracy of ±0.02mm, solid modeling of mould in CAD & Pro E taught setting and execution of welding and lots more.

  • - Vejen til en kollaborativ kultur
    af Peter Andersen
    197,95 - 227,95 kr.

    Psykologisk tryghed og kollektiv mestring - vejen til en kollaborativ kultur er skrevet, da vi i uddannelsessystemet samt på skole- og dagtilbudsområdet udfordres af stadig mere komplekse opgaver - fx i forhold til inklusion, frafald, differentiering og fravær.Løsningerne fordrer et godt kollaborativt samarbejde mellem forskellige aktører og fagligheder. Det skal være et samarbejde, som har opgaven i fokus mere end faggrænser.Der vil kun komme mere samarbejde frem over – og der vil også komme mere ad-hoc-samarbejde i form af teaming. Samarbejdet skal gerne udvikle sig til en egentlig kollaborativ kultur og ikke bare et teknisk og instrumentelt samarbejde, der stopper i mødelokalet. Bogen sætter igennem teori, eksempler og mange konkrete øvelser fokus på, hvordan man skaber en tryg og lydhør organisation med frontpersonalets erfaringer med kerneydelsen i centrum. Frontpersonalet – lærerne, pædagogerne, medhjælperne og lederne – er hverdagens helte. De oplever feedback på nye tiltag på egen krop som de første. Hvis vi ikke respekterer dem og via psykologisk tryghed sørger for, at de ikke er bange for at sige deres ærlige mening, så kommer deres helt afgørende hverdagserfaringer ikke op til beslutningstagerne højere oppe i systemet. Frontpersonalet er grundlaget for at skabe kollektiv mestring, som er en fælles tro på, at vi som kollektiv kan gøre en forskel. Vi tror på og har erfaringer med, at vi som personale sammen kan mestre også de omtalte komplekse opgaver, og dét uanset hvilken baggrund eleverne måtte have. Denne kollektive mestring er vigtigere end, hvor dygtig den enkelte medarbejder måtte være rent fagligt. Psykologisk tryghed er nødvendig for, at medlemmerne i en organisation tør overskride ens naturlige anlæg til selvbeskyttelse. Miljøet skal være så trygt, at man for organisationens og eget bedste tør løbe personlige risici. Psykologisk tryghed er nøglen til at skabe en kollaborativ kultur, så samarbejdet ikke bare bliver ren struktur.Den kollaborative kultur skal desuden understøttes af lydhør ledelse, hvor ledelsen lytter proaktivt og reelt bruger andres input til at skabe resultater med kerneopgaven. Bogen henvender sig i særlig grad til medarbejder- og ledelsesteams på skoler, i dagtilbud og i kommuner, der arbejder med kollektivt samarbejde og refleksion (fx i form af professionel kapital, co-teaching eller professionelle læringsfællesskaber) og øget medindflydelse til frontpersonalet (lærerne og pædagogerne). Bogen kan ikke alene læses - men den kan også bruges i det praktiske teamsamarbejde. Bogen er desuden oplagt til lærernes, pædagogernes og ledernes grund- og efteruddannelse.

  • af Jesper Bruun & Per Lauvås
    337,95 kr.

    Denne bog er især skrevet for lærere og lærerstuderende. Vi ønsker at dele nogle tanker om ren formativ evaluering, som kan gøre arbejdet som lærer mindre tidskrævende samtidig med, at eleverne lærer bedre, mere og med mindst mulig stress.Evaluering og især måden, evalueringen gøres på, er af enorm betydning for elevernes læring. Det er bogens hovedpointe, at formativ og summativ evaluering skal holdes så adskilt som muligt. Mens summativ evaluering bruges til at vurdere, om den ønskede læring er opfyldt, bruges formativ evaluering til at støtte læringen, mens den sker og videre frem.Feedback i form af begrundelsen for en karakter er noget andet end feedback, som eleven både skal tage til sig og anvende videre i læringsprocessen. Sidstnævnte er netop formativ evaluering og kan sikres ved mindre arbejdsindsats fra lærerens side. Dermed burde den rene formative brug af evaluering være attraktiv for både elever og lærere, men her er vi oppe imod en lang tradition for uhensigtsmæssig sammenblanding af formativ og summativ brug af evaluering i uddannelsessystemet.‘Ren formativ evaluering’ i skolen udfordrer denne tradition og giver konkrete bud på forskningsbaserede og veldokumenterede alternativer til den eksisterende evalueringspraksis, som kan øge læringen og mindske arbejdspresset for både lærere og elever i grundskolen og gymnasiet.

  • af Ulla Højmark Jensen & Stefan Ting Graf
    237,95 - 287,95 kr.

  • af Stefan Hermann
    32,95 - 57,95 kr.

    Uddannelsesverdenen er en slagmark. Der udspiller sig en kamp om dannelsen, om formningen af fremtidens borger og de fællesskaber, de skal indgå i. På den ene side findes en position med politisk-administrative fremtidsteknikere. På den anden side en pædagogisk-konservativ længsel efter en tid, der aldrig har været. Kampen er intens, men parternes strid fordummer os frem for at gøre os klogere. Imens forpasser vi, argumenterer Stefan Hermann, muligheden for at diskutere, hvad der ville være bedst for vores uddannelsessystem og for de kommende generationer, der skal dannes i det. OM FORFATTEREN Stefan Hermann er rektor for Professionshøjskolen Metropol. Han har tidligere bl.a. været vicedirektør på kunstmuseet ARKEN og chefkonsulent i Undervisningsministeriet. Han er forfatter til flere bøger bl.a.: Magt & oplysning. Folkeskolen 1950-2006 (2007); Et diagnostisk landkort over kompetenceudvikling og læring (2002); Fodbold set fra månen (red. sm.m. Morten Albæk, 2002); Godnathistorier: Syv originale godnathistorier til det 20. århundrede (red., 1999).

  • af Malene Rossau
    117,95 kr.

    En bog, som giver dig værktøjer til at vinke farvel til eksamensangst og i stedet sige ‘EKSAMEN, her kommer JEG!’.EKSAMEN, her kommer JEG! er bygget op omkring positivitet som enorm drivkraft. Bogen hjælper dig til at få fokus på dine styrker, dit kropssprog, hvordan du øger fokus og koncentration og øger indlæring af pensumstoffet. EKSAMEN, her kommer JEG! indeholder desuden 24 øvelser, som hjælper dig til at kunne tage styringen i din eksamenssituation, og som kan rette et projektørlys mod alle de kraftfulde værktøjer, du selv indeholder. Værktøjer, som kan hjælpe dig til at udnytte dit fulde potentiale, ikke blot i eksamenstiden, men også fremover. EKSAMEN, her kommer JEG! henvender sig til grundskolen, ungdomsuddannelserne, men også til de erfarne, som gerne vil have flere positive værktøjer at trække på i en eksamenssituation.

  • af Anne M. Hansen
    48,95 - 114,95 kr.

    Hvordan bliver jeg bedre til at gå til eksamen?Hvordan kan jeg komme af med min nervøsitet? Hvordan kan jeg lære at håndtere eksamenssituationen, så jeg bliver bedre til at bruge mig selv og min viden fornuftigt og derved opnår de eksamensresultater, jeg synes jeg fortjener. Bliv god til EKSAMEN er en brugsbog, der henvender sig både til den nervøse eksaminand og til den eksaminand, der ønsker at forbedre og udvikle sin eksamensteknik. Bliv god til EKSAMEN gennemgår: Hvad er det, der sker med mig, når jeg bliver nervøs? Eksamensnervøsiteten - hvordan kommer jeg af med den? Fortidens spøgelser - væk med dem! Hvordan får jeg mere tillid til mig selv, min optræden og min viden? Læseferien - hvordan udnytter jeg den bedst muligt? Eksamenssituationen - hvad er det, der sker, helt konkret? Hvordan vender jeg negative forventninger til positive resultater? Bliv god til EKSAMEN giver en række teoretiske bud på, hvad det er der sker med os og vores følelser i eksamenssituationen. Bliv god til EKSAMEN giver en række praktiske "fif" og let tilgængelige øvelser, der skaber overblik over eksamensstoffet, øger indlæringen i repetitionsfasen og lærer dig, hvordan du kan arbejde med din nervøsitet - styre den - og nå de mål, du har sat dig.Anne M. Hansen er cand.mag. i psykologi og dansk og lektor på VUC Midtsjælland.

  • af Pedro Mauricio Sánchez
    643,95 kr.

    This document corresponds to a doctoral thesis developed from the Doctoral Program in Education of the Benito Juárez G. University of Mexico. The objective of the research is to analyze which theoretical, pedagogical and conceptual characteristics of the experiential education model can contribute to the educational quality in cycle II (3rd, 4th and 5th) of elementary school of Agrupación Rural OHACA (Bogotá DC), from the scenario of the pedagogical processes developed in the area of physical education. The methodology is based on a hermeneutic qualitative approach with elements of the socio-critical paradigm. The Action Research in Education method allows a non-experimental design and a descriptive scope. The proposal is based on the theoretical development of six conceptual categories, namely: experiential education, elementary school, rural education, physical education, educational quality and transversal competencies.

  • af Belay Goshu
    606,95 kr.

    Within artificial intelligence, machine learning is a game-changing field that allows computers to recognize patterns and make judgments without explicit programming. It includes a variety of methods and algorithms that let systems operate better over time in response to data or experience. The fundamental idea is to provide robots the ability to learn from examples, adjust to changing conditions, and make increasingly accurate predictions or judgments. Machine learning has applications across a wide range of areas, from recommendation systems and natural language processing to picture recognition and predictive analytics, altering how we engage with technology and tackle challenging issues. This synopsis offers an overview of the wide and dynamic field of machine learning, where the marriage of data and algorithms stimulates creativity and propels the development of artificial intelligence.

Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.