Vi bøger
Levering: 1 - 2 hverdage

Etik og socialt ansvar i virksomheder

Her finder du spændende bøger om Etik og socialt ansvar i virksomheder. Nedenfor er et flot udvalg af over 609 bøger om emnet.
Show more
Filter
Filter
Bogtype
  • (598)
  • (17)
  • (2)
Format
  • (598)
  • (12)
  • (6)
  • (4)
  • (2)
  • (1)
Sprog
  • (15)
  • (563)
  • (31)
Pris
DKK
Bedømmelse
  • (2)
  • (3)
  • (6)
  • (8)
  • (8)
Serie
  • (26)
  • (14)
  • (6)
  • (5)
  • (5)
  • (4)
  • (4)
  • (4)
  • (4)
Vis mere
Tag
  • (2)
  • (2)
  • (2)
  • (1)
  • (1)
  • (1)
  • (1)
  • (1)
  • (1)
Vis mere
Sorter efterSorter Populære
  • - Genopfind din virksomhed og dit lederskab fra en styrkeposition
    af Mikael Trolle & Jim Hagemann Snabe
    239,95 kr.

    2. udgave – med en lang række nye eksempler og to nye kapitler om lederskabet og bestyrelsens rolle. Det er tid til drømme og detaljer. Det er tid til et sæsonskifte i lederskabet. Hvad har en vindersæson i Formel 1, tv-serien Forbrydelsen og Restaurant Noma med virksomhedsledelse at gøre? Ganske meget, viser det sig i Dreams & Details, som giver svar på erhvervslivets mest akutte spørgsmål: “Hvordan genopfinder man sin virksomhed, mens det stadig går godt?” Forfatterne undersøger hvordan nye teknologier samt kravet til bæredygtighed kontinuerligt fordrer nye forretningslogikker og ændrer forudsætningerne for succes. Hvis man vil opnå exceptionelle præstationer og skabe nye muligheder for forretningsvækst og -overlevelse, er det nødvendigt at genopfinde sin virksomhed – og ikke mindst sit lederskab. Forfatterne trækker på deres egne vægtige ledelseserfaringer og henter endvidere inspiration fra sportsverdenen, kunsten og videnskaben når de udfolder Dreams & Details-ledelsesmodellen, der er baseret på drømme, der inspirerer mennesker til at være en del af noget spændende og meningsfyldt, og detaljer, der udvikler nye kompetencer og accelerer ændringen af organisationer. I denne nye udgave finder du: To helt nye kapitler: Et om det lederskab der kræves for at få succes med modellen, og et om den helt centrale rolle bestyrelsen skal spille. Helt nye anbefalinger til arbejdet med Dreams and Details Ledelsesmodellen, med udgangspunkt i alle de virksomheder der har anvendt modellen siden dens tilblivelse i 2018. En ny syntese af fremtidens lederskab i krydsfeltet mellem business, sport og kunstens verden. Opdaterede cases fra både A.P. Møller Mærsk og Siemens baseret på Jim Hagemann Snabes transformationsrejse med begge virksomheder. Dreams & Details er ikke bare en bog. Det er en ledelsesmodel for fremtidens virksomheder. Bogen henvender sig til virksomhedsledere på alle niveauer og deres bestyrelsesmedlemmer.

  • - Da Danske Bank blev centrum i verdens største hvidvasksag
    af Michael Lund, Simon Bendtsen & Eva Jung
    231,95 kr.

    Beskidte milliarder er historien om den skandale, der rystede Danmarks ældste og største bank i dens grundvold, kostede ledelsen jobbet, halverede aktiekursen og plettede Danmarks ry internationalt.Bogen tager læseren med fra sagens spæde begyndelse, da Danske Bank får de første lyssky, men indbringende russiske kunder i filialen i Estland – samtidig med at både banken og myndighederne i Danmark modtager de første advarsler om ulovlighederne.Vi kommer tæt på nogle af de kriminelle og korrupte bagmænd og deres kreative metoder til at hvidvaske milliarder fra forbrydelser gennem de store banker. Og vi følger med på nærmeste hold inde fra kontorerne i Danske Banks hovedsæde, da skandalen eksploderer i medierne og på kort tid bliver kendt kloden over som verdens største hvidvasksag.Beskidte milliarder er skrevet af de tre undersøgende journalister på Berlingske, der tålmodigt og grundigt afdækkede sagen over en periode på to år. Undervejs får vi et indblik i deres journalistiske metoder og overvejelser – blandt andet om, hvordan man med krypteret kommunikation og hemmelige møder beskytter kilder, der risikerer at blive myrdet for at tale med en journalist.

  • - Ledelse med hjertet
    af Steen Hildebrandt & Michael Stubberup
    268,95 kr.

    At verden er i forandring er ikke blot en kliché, men et faktum. Og for at kunne navigere i denne foranderlige verden, har vi som mennesker, ledere, virksomheder og samfund behov for pejlemærker. En ny bog af professor Steen Hildebrandt og Michael Stubberup sætter ord på, hvad der er allervigtigst at forholde sig til i dette paradigmeskifte. Deres budskab i Bæredygtig ledelse – Ledelse med hjertet er: Vi ved ikke, hvordan verden former sig i fremtiden, så derfor bliver vi nødt til at tage udgangspunkt i en bæredygtig adfærd – helt inde fra den enkeltes mavefornemmelse og helt ud i samfundet. Det er det eneste holdbare! Den leder og den ledelse, som holder i fremtiden, er funderet inden i det enkelte menneske – som har sans for den ubrydelige sammenhæng mellem menneske, omverden og naturen. Hildebrandt og Stubberup leverer ikke "bare" en opsang om bæredygtighed, men giver læseren en tour de force i de væsentligste tankesæt, som peger ind i fremtiden, hvor bæredygtighed kan forstås på mange planer. De kommer hele vejen rundt: teorier (Scharmer, Goleman, Senge m.fl.), hjerte, hjerne, krop, tid, forpligtelser, formål med livet … Med den viden får læseren en god baggrund for refleksioner over egen (leder)praksis i verden. Og den viden forpligter, minder forfatterne om. Helt konkret har virksomheder tre slags ansvar: et ansvar for helheden (virksomheden) et ansvar for virksomhedens dele (primært mennesker i virksomheden) og et ansvar for virksomhedens omgivelser (socialt og miljømæssigt ansvar). Og er de sig ikke den sammenhæng bevidst, er deres tid kort. Bæredygtig ledelse beder læseren kigge ind i sig selv og derefter udad – og handle. Det er en krævende, men nødvendig bog!

  • - Til den ambitiøse leder der har kronisk travlt
    af Mirja Bang Hansen
    247,95 kr.

    Ved du hvordan du samarbejder med din lunefulde hjerne? For at præstere har du brug for en stærk og hurtig hjerne. Overophedede hjerner arbejder langsomt, og mange af os kommer til at presse vores hjerner så meget, at vi sænker vores tempo, uden at vi opdager det. Hjernefablen viser dig forskellen på sundt og usundt pres, og den åbner dine øjne for det store potentiale, der gemmer sig i din hjerne. Du får videnskabeligt funderede fakta serveret i et varmt fabelsprog, der aktiverer din huskemotor, så din nye viden lagrer sig automatisk i din langtidshukommelse, mens du læser. Og så introducerer bogen dig til en hemmelighed, der afslører, hvordan du kan skabe mere tid. "Jeg har ikke set hjerneforskning formidlet på denne måde tidligere. Denne form gør forskningen anvendelig i menneskers hverdag, og det er vigtigt.” Rune W. Berg, hjerneforsker Institut for Neurovidenskab, Københavns Universitet ”Det fineste og sværeste, man kan gøre i denne verden, er at tage noget, som er ekstremt komplekst og vigtigt og gøre det enkelt, sjovt og anvendeligt. Det gør Mirja Bang Hansen, og det kan fremtiden godt li’.” Anne Skare Nielsen, fremtidsforsker Universal Futurist

  • af Allan Bang Christiansen
    339,95 kr.

    Denne bog henvender sig både til den studerende, den praktiserende og den ledende person inden for beskæftigelsesområdet. Bogens struktur og indholdsfortegnelse gør den til en velegnet håndbog i jobkonsulentens arbejde. I bogen findes der værktøjer til samarbejdet med borgeren, kandidaten og virksomheden. Derudover findes der overvejelser og input i forhold til beskæftigelsesprojekter og perspektiver på hvordan en jobkonsulents opgaver og titel kan defineres. Bogens indhold Relevante perspektiver: Introduktion til faget, paradigmer i faget, perspek-tiver i faget, psykologiske aspekter og sproget. Arbejdet: Værktøjer og modeller, metoder og strategier, teknikker, CV og jobansøgning, jobsøgningsstrategi, online services og jobsamtalen. Eksempler og cases: Indeholder eksempler på hvordan man med fordel kan anvende indholdet. Derudover også borger og virksomhedsrettede cases.

  • af Einar Aadland
    217,95 - 257,95 kr.

    Hvordan kan man være sikker på at man handler rigtigt i vanskelige situationer i professionelt arbejde? Hvilken hjælp kan man hente i regler og retningslinjer, og hvor meget bør man foretage sit eget skøn, når man kommer i tvivl om, hvordan man bør handle? Denne bog handler om, hvordan den professionelle kan reflektere i udfordrende situationer for at handle rigtigt og godt, så målgruppen – det være sig klienter, patienter, borgere, elever eller andre – får tillid til professionen og den professionelle bevarer selvrespekten. Bogen drøfter særlige forventninger og krav til professionsetikken og viser, hvad det vil sige at identificere, reflektere over og håndtere etiske problemstillinger i professionelt arbejde. Der bliver gjort rede for centrale begreber som åbne og skjulte værdier, normer, etik og moral, og læseren får en indføring i centrale etiske teorier: dydsetik, pligtetik, konsekvensetik, diskursetik og relationsetik. Til sidst præsenteres etiske refleksionsmodeller. Bogen henvender sig til studerende og alle professionelle, der arbejder med mennesker. Bogen giver et solidt teoretisk grundlag for refleksion og er en praktisk håndbog i, hvordan man møder professionsetiske udfordringer. Om forfatteren Einar Aadland er docent emeritus ved VID vitenskapelige høgskole i Oslo, hvor han er tilknyttet masteruddannelsen i 'Value Based Management'. Einar Aadland har udgivet bøger, artikler og forskningsrapporter inden for etik og værdier, organisatorisk kultur, videnskabsteori og vejledning. Hans bog Etik. Dilemma og valg (Dansk Psykologisk Forlag, 2000) er flittigt brugt på sundhedsuddannelserne.

  • - Transform Your Life, Transform Your Business
    af Karen Tobiasen
    121,95 - 247,95 kr.

    Change happens in business and in life. Today’s success is achieved by learning how to thrive and come alive – manifesting our deeper purpose and true potential – through transformation.For that to happen we have to shift our mindsets to build and sustain our own capacity to transform. By replacing fear with love. Waste with value. By enriching our personal and professional lives with deeper meaning and expanded capacity.This book invites you to step out of your comfort zone, tear down your internal blockers, and follow the Ten Steps of Transformation, for a greater impact in your life, organization and society.Join The Heart Revolution ‘We have to, and cannot, reinvent businesses, organizations and leadership, without changing our mindsets. Karen provides the roadmap to do exactly that – as individuals and as whole organizations - through her engaging and thoughtful Ten Steps of Transformation.’Jim Hageman Snabe, Chairman of Siemens and A.P. Møller - Mærsk A/S

  • - et opgør med accelerationsarbejdet
    af Kresten Schultz Jørgensen
    160,95 - 176,95 kr.

    ‘Gør det godt’ af Kresten Schultz Jørgensen introducerer dig til, hvordan man på bedst mulig vis vinker farvel til accelerationsarbejdet og i stedet siger goddag til et sundere og bedre arbejdsmiljø.Arbejdslivet er for mange et hårdt arbejde, da vi hele tiden skal præstere og hvor krav om omstillingsparathed har taget styringen hos både de offentlige og private arbejdspladser. Vi skal konstant forholde os til fusioner og omstruktureringer og generelt kunne håndtere ukendte opgaver og være klædt på til nye udfordringer. Efter industrialderens tro har målinger og processer lige så stille formået at tage større kontrol på arbejdspladsen, og flere oplever i disse tider, at arbejdstempoet for hvert år vokser. I ‘Gør det godt’ fortæller Kresten Schultz Jørgensen hvordan man gør op med accelerationsarbejdet til fordel for et mere værdifuldt arbejde med bedre trivsel. Bogen er målrettet ledere og medarbejdere, der alle ønsker at forlade accelerationsarbejdet, og i stedet foretrække det rigtige arbejde, som bygger på alt lige fra en større arbejdsglæde og tilstedeværelse til et bedre og større fokus. I bogen bliver du mødt af kloge råd og forslag til, hvordan accelerationsvirksomheder kan skabe et godt fundament til at udvikle sig til gode og sunde arbejdspladser. Dette sker blandt andet gennem en række værktøjer med en god portion af humor om arbejdslivet, så læseoplevelsen bliver mere medrivende og spændende at læse. Arbejdsmiljøet i virksomhederne består i korte træk af relationer mellem mennesker og deres håndgribelige handlinger, hvor planer ikke er vigtige, men derimod er dét vi gør, som overskygger alt andet.

  • - Når politik, videnskab og erhvervsliv sammen tager ansvar
    af Vincent F. Hendricks & Claus Strue Frederiksen
    165,95 kr.

    FN’s 17 verdensmål udgør den perfekte plan for, hvordan man i fællesskab kan arbejde med klodens alvorlige problemer.Mange virksomhedsledere, politikere og forskere har allerede engageret sig i kampen for klodens overlevelse, men tiltagene virker ofte usammenhængende og tilfældige og af og til temmelig symbolske. Det er som om, det er solooptræden uden retning.Hvis erhvervslivet, politikerne og forskningsverdenen går sammen i et fælles arbejde for at løse klodens livstruende problemer, vil vi kunne efterlade en bedre verden til vores børn og børnebørn.

  • - How to lead in a world that looks nothing like the past
    af Tina Moe
    274,95 kr.

    Vi står overfor et nødvendigt skift i ledelsestilgang - denne bog viser vejen til fremtidens ledelse. Et must-read for alle ledere... Vi er trådt ind i en digital og teknologisk transformerende tidsalder, der vil forandre måden vi arbejder, driver virksomheder og samfundet på. Bogen giver indsigt i, hvorfor ledere skal ændre ledelsestilgang, hvad de nye krav er og ikke mindst, hvordan ledere kommer derhen ved hjælp af 7 principper, der frigiver det menneskelige potentiale og opbygger en stabiliserende kerne i virksomheden. Bogen er forankret i forskning samt forfatterens mere end 20 års ledelseserfaring i store, mellemstore og mindre virksomheder. De 7 principper for fremtidens ledelse: 1. Skab et formål med mening 2. Led hele hjernen 3. Reducer frygt 4. Omdefiner succes 5. Forøg energien 6. Led til høj hastighed 7. Byg mod til at tage lederskab Om forfatteren:Tina Moe er en erfaren topleder indenfor farmabranchen, IT og den rådgivende ingeniørbranche. Lederstillinger i Novo Nordisk, NNE og ALECTIA har givet international erfaring med ledelse af medarbejdere i både USA, Japan, UK og Australien. Hun har haft ansvar for op til 750 medarbejdere og omsætning på over en milliard og har adskillige bestyrelsesposter. Tina Moe har i flere år holdt foredrag om fremtidens lederskab og coacher topledere i den nye ledelsestilgang. Omtale: Jyllandsposten august, Børsen Executive Online 15. sept. Artikler med omtale af bogen kommer i Ledernyt ultimo september, Lederweb primo oktober, HR-nyt ultimo oktober Bagside tekst:ARE YOU LEADING WITH CONTROL AND KPIs? — Your foot is on the brake THINK YOU CAN LEAN ON YOUR EXPERIENCE? — Think again DO YOU KNOW YOUR DIRECTION? — Be ready to change it This book is a wake-up call to change your leadership for the new era. It explains why you need to change, and what will be required. Most importantly, the book is a guide on how to transform your business leadership to be successful in the future. We have entered an era of massive digital and technological transformation. It will significantly change the way we work, run businesses and the way society works. Understanding how to lead the human capacity and the technological potential in this context will be the new competitive edges. You get a clear priority and seven steps for leading an organization and yourself in fast-changing, uncertain times. They will release the capacity, creativity and courage needed to bring the organization successfully forward at high speed. This is a handbook based on research and the author’s 20+ years of extensive business management experience from international companies Novo Nordisk, NNE and ALECTIA, from startups and board of directors’ positions.

  • af Klaus Kjøller
    196,95 kr.

    Dårligt sprog giver dårligt image. Og dårligt image giver færre kunder, faldende aktiekurser, skrumpende bevillinger og politisk svaghed. Og færre topkvalificerede ansøgere til ledige stillinger. Du er til rotterne uden et godt sprog. For når kunder, borgere og aktiekøbere har øjnene nede i din tekst, mærker de mest intimt på deres egen krop dine værste og bedste sider. I ”Image” afsløres de sprog- og kommunikationsfejl som mange danske virksomheder, organisationer og deres topledere dagligt begår. Og det forklares konkret hvorledes fejlene kan behandles effektivt. Enhver som arbejder med sprog, er sin egen sproglige rådgiver. Benyt bogen til at give dig selv et sprogligt serviceeftersyn. Er du chef, kan du straks styrke din afdelings image ved at sætte fokus på afdelingens sprog og kommunikation. Og er du sprog- og kommunikationsrådgiver får du konkrete råd i bogen til hvordan du rådgiver bedre: Det er godt hvis du giver verdens bedste råd. Det bliver bedre hvis du overbeviser om at det bør gennemføres. Allerbedst er det hvis du sørger for at det bliver til virkelighed. Bogen er en opdateret, revideret udgave af ”Image – effektive råd til virksomheden om sprog og kommunikation” som udkom første gang i 1997. Bogen er skrevet til universitetsstuderende der uddanner sig til sprog- og kommunikationsrådgiver. Og den sætter fokus på rådgiverrollen: Hvordan overvinder du modstanden mod at følge gode råd? Men bogen er skrevet i en ”no bullshit”-stil, så den kan læses af enhver som ønsker at undgå almindelige kommunikationsfejl som mange organisationer dagligt begår. Bogen bygger på eksempler fra forfatterens virksomhedsrådgivning og på hans undervisning og vejledning af kommende rådgivere på Danskstudiet ved Københavns Universitet. Sagt om førsteudgaven, 1997: ”kan bruges i undervisningen på de videregående uddannelser, men med sin klare opbygning og fremstilling i lige så høj grad til selvstudium af ansatte i den offentlige administration og i private virksomheder.” (lektørudtalelse, Bibliotekscentralen) Klaus Kjøller er forfatter og kommentator. Var 1978-2015 lektor i moderne dansk sprog og sprogbrug ved Københavns Universitet. Han har specialiseret sig i politisk kommunikation og sprogbrug. Var i 1980’erne med til at opbygge - og var til 2015 ansvarlig for - en praktisk rettet underafdeling af Danskstudiet, hvor der bl.a. uddannes informationsmedarbejdere, kommunikationsrådgivere, sproglige rådgivere, web-redaktører, pr-medarbejdere og trænere og undervisere i skriftlig og mundtlig formidling. Han var i 5 år leder af det største institut på Det humanistiske Fakultet på Københavns Universitet med over 100 lærere og over 1500 studerende. Han har skrevet ca. 50 bøger, bl.a. om at holde tale, skrive tekster, politikeres sprogbrug i tv, bureaukrat-sprog og om organisationernes og mediernes virkelighedsopfattelse. Mest kendt er bestselleren ”Manipulation. En håndbog” som er solgt i mere end 30.000 eksemplarer.

  • - Derfor er erhvervspædagogik nødvendig i ledelse
    af Annette Franck
    132,95 - 187,95 kr.

    I alle jobs er det en forudsætning, at vi kan og vil lære. Læring er nemlig motoren i al udvikling og forandring; på alle niveauer i en organisation og i alle faser af vores arbejdsliv. Men læring er ofte en overset disciplin i ledelse. Derfor skal vi anvende pædagogikken i personaleledelse og ledelse af forandringer og projekter på arbejdspladser. Nøjagtigt som vi anvender fag som fx psykologien og sociologien i ledelse. Erhvervspædagogik er helt afgørende for både vores trivsel og resultater på arbejdet. Læs bogen, og få viden om, hvorfor læring bliver tiltagende vigtigt i vores arbejdsliv. Forstå, hvordan voksne faktisk lærer. Få konkrete redskaber til at arbejde erhvervspædagogisk. Det er vigtig indsigt for alle på en arbejdsplads.Fra bogens forord: ”Med denne bog får Annette Franck i den grad sat fokus på læring i den brede forstand, som begrebet skal og bør ses i. ’Vi lærer hele arbejdslivet’ udfylder et hul i vores forståelse og anvendelse af læring som en helt grundlæggende og afgørende forudsætning i vores arbejdsliv, trivsel og produktivitet.” Ole Lauridsen, mag.art., lektor emeritus. Forfatter til Fokus på læring 3.0 og Hjernen og Læring.

  • - En iværksætters historie
    af Sophie Trelles-Tvede
    142,95 - 188,95 kr.

    Inspiration til iværksætteren.Da Sophie Trelles-Tvede var atten og studerende, opfandt hun verdens første spiralformede hårelastik, den berømteinvisibobble. Prisen var Sofies opsparing og en masse for-ever-lost-vodka-tonics. I dag er Sofie 28, hun har solgt mere end 100 millioner hårelastikker på verdensplan fordeltpå 85.000 butikker i mere end 70 lande.100 Millioner hårelastikker og en vodka tonic er et humoristisk og inspirerende behind-the-scenes smugkig ind i Sophies vilde iværksætterkontor: hvad gjorde hun, da hendes produkt blev piratkopieret; da et skib med10.000 hårelastikker brændte, da Amazon fjernede hendes produkt lige før jul, eller da en tyfon ødelagde hendes fabrik i Kina, uden at hun fik noget at vide – i flere uger. Hemmeligheden bag invisibobbles-succesen er alle historierne om, hvordan man agerer hurtigt – fortalt med humor og til inspiration for alle håbefulde iværksættere derude.

  • - Når virksomheder (ikke) tager ansvar
    af Martin Marchman Andersen & Claus Strue Frederiksen
    202,95 kr.

    "Intelligent skideballe til erhvervslivets CSR-indsatser ... Læserne udstyres med godt formulerede og solidt forankrede filosofiske pointer, der nemt kan medtages til næste møde i CSR-netværket, hvor ansvarligheden skal drøftes." – Økonomisk UgebrevCorporate Social Responsibility (CSR) er blevet et svært gennemskueligt cirkus, hvor alle virksomheder er inviteret indenfor. Hvor man taler om win-win, om at skabe værdi for både aktionærer og det øvrige samfund. Grøn omstilling og samfundssind, ja tak! – så længe det ikke koster noget, hævder bogens to forfattere.Verden står overfor en række alvorlige udfordringer. Klimaforandringer, tab af biodiversitet, økonomisk ulighed og politisk polarisering. Det private erhvervsliv rummer et enormt potentiale for at løse den slags problemer, men det nuværende bidrag er langt fra tilstrækkeligt. Vi kan og må forvente mere. Erhvervslivet er nødt til at sadle om og tage ægte ansvar – også selvom det koster på bundlinjen.Denne bog byder både på kritik og løsninger. Kritik af den nuværende CSR-praksis, der i høj grad er præget af vinduespynt og kortsigtede profithensyn. Løsninger i form af principper og konkrete guidelines, som virksomheder bør efterleve, hvis de for alvor ønsker at tage ansvar og bidrage til at løse verdens store udfordringer. Ægte ansvarlighed, i forretningsverdenen såvel som i livet, er ikke altid en gratis omgang.

  • - Why good business is better business
    af David Jones
    122,95 kr.

    Written by the CEO of Havas Worldwide, this bookshows you how to use social media to engage with customers and grow your business. This isn't a book about social media and the inexorable rise of Facebook and Twitter. Nor is it a book about CSR or business doing good. Instead it's actually the first book that recognises that far from being two separate subjects, they are intrinsically interlinked. And that the most successful leaders and businesses in the future will be those who are the most socially responsible.

  • - How Science Deniers Threaten Our Future
    af Donald R. Prothero
    142,95 - 271,95 kr.

    A thought-provoking look at science denialism ';for popular science readers who want better to be able to explain and defend science and scientific methods to others' (Library Journal). The battles over evolution, climate change, childhood vaccinations, and the causes of AIDS, alternative medicine, oil shortages, population growth, and the place of science in our countryall are reaching a fevered pitch. Many people and institutions have exerted enormous efforts to misrepresent or flatly deny demonstrable scientific reality to protect their nonscientific ideology, their power, or their bottom line. To shed light on this darkness, Donald R. Prothero explains the scientific process and why society has come to rely on science not only to provide a better life but also to reach verifiable truths no other method can obtain. He describes how major scientific ideas that are accepted by the entire scientific community (evolution, anthropogenic global warming, vaccination, the HIV cause of AIDS, and others) have been attacked with totally unscientific arguments and methods. Prothero argues that science deniers pose a serious threat to society, as their attempts to subvert the truth have resulted in widespread scientific ignorance, increased risk of global catastrophes, and deaths due to the spread of diseases that could have been prevented. ';Prothero's treatise will give the science-minded something to cheer about, a brief summary of the real data that supports so many critical aspects of modern life.' Publishers Weekly

  • af Søren Jakobsen
    108,95 kr.

    Hvad betyder overklassen i dag? Har den nogen reel magt i nutidens Danmark? Søren Jakobsens korte svar er, at overklassens magt i erhvervs- og i kulturlivet er undervurderet. Fuldstændig undervurderet. Overklassemagt er en selvstændig fortsættelse af den anmelderroste Overklasseliv – fra landadel til magtelite og jetset. I denne bog søger Søren Jakobsen om bag overklasselivet og endnu dybere ind i, hvad overklassens magt i virkeligheden består af. Han inddrager både nye og velkendte virksomheder (som f.eks. Lego, Coloplast og Danfoss) og prøver at komme nærmere en forståelse af præcis, hvor magtfuld overklassen er – og hvordan magten bruges i praksis. Han søger dybt ind i fondsverdenen, som er en vigtig nøgle til at forstå de rigeste danske familiers betydelige kulturelle magt. Politik, derimod, afholder overklassen sig som oftest fra direkte indblanding i – med en enkelt greve i Folketinget som undtagelsen, der bekræfter reglen. Også det er der en forklaring på. Politik er nemlig det modsatte af ”tavshedens lov”, som er overklassens vigtigste leveregel. Alle ved, at samfundet er lagdelt, men meget få ønsker at tale om det. Og overklassen selv ønsker sig så lidt opmærksomhed og granskning, som overhovedet muligt. Alligevel er det lykkedes Søren Jakobsen at komme ind bag paraderne og tegne et underholdende og interessant portræt af den danske overklasses reelle magt. Søren Jakobsen (f. 1940) er journalist og forfatter og modtager af bl.a. Cavlingprisen, Poeprisen og Det Danske Kriminalakademis pris. Har senest udgivet Danske dynastier (2007), Lego-arven (2008) og Arvingerne (2015)

  • - Fra selvforsyning til globalisering
    af Jens Christensen
    299,95 - 331,95 kr.

    Forretningshistorien er historien om organisationers og virksomheders indsats for at skabe værdi under skiftende samfundsmæssige sammenhænge. Det strækker sig lige fra de ikke-markedsbaserede før-industrielle samfund via overgangen fra landbrugs- til industrisamfund og gennem industrialiseringens tre historiske faser frem til nutiden i begyndelsen af det 21. århundrede. Det er historien om, hvordan der er drevet forretning til all tider.

  • - Arbejdsmiljøretlige, arbejdsretlige og arbejdsskaderetlige perspektiver
    af Vibe Ulfbeck (ansv. red.) & Andreas Ehlers (ansv. red.)
    257,95 kr.

    Antologien består af fire artikler, der beskæftiger sig med det aktuelle tema om ”Sundhedsfremme på arbejdspladsen” i en arbejdsmiljøretlig, arbejdsretlig og arbejdsskaderetlig kontekst. Artiklerne er udarbejdet af forskere fra CEVIA (Center for Virksomhedsansvar) og WELMA (Center for Retlige Studier i Velfærd og Marked) ved Det Juridiske Fakultet på Københavns Universitet. Antologien har til formål at redegøre for den retlige regulering, der har betydning for virksomhedernes rettigheder og pligter i forhold til medarbejdernes fysiske og psykiske sundhed. Antologien er udarbejdet inden for rammerne af et projekt om ”Virksomhedens ansvar for fysisk og psykisk sundhed på arbejdspladsen”, der i 2012 opnåede økonomisk støtte fra Arbejdsmiljøforskningsfonden. IndholdIntroduktionVirksomhederne og medarbejdernes sundhed – sundhedsfremme i retlig kontekst Thomas Philbert Nielsen Rygeforbud på arbejdspladsen Nicole ChristiansenArbejdsgiveres adgang til at opsige medarbejdere ved arbejdsskader Jens KristiansenSundhedsfremme på arbejdspladsen – overvægt i et arbejdsskaderetligt perspektiv Andreas Ehlers og Vibe Ulfbeck

  • af Jennifer Moss Breen
    452,95 kr.

    Women Courageous: Leading Through the Labyrinth is a collection of true experiences by women from different parts of the world, leading in the political, academic, non-profit public, and private sectors. The stories illustrate their courage and also include a scholarly analysis to reshape our understanding of courage - how it shows up, develops, and facilitates transformation.Through this work, the editors offer a new definition: 'Courage is pushing forward, step by step, while everything is holding you back. Often unnoticed by others, courageous acts come with great emotional challenges, and also with a sense of purpose and determination. Courage is how we transform, not only ourselves but those we support and love and the work to which we have dedicated our lives.'This international group of authors weaves insights, research, and practices gleaned from walking the leadership labyrinth in their military, aerospace, public works, university, and school education, and nonprofit careers. The book offers stories of ambition, self-actualization, co-creation, as well as conflict, loss, betrayal, and healing, that will echo your own experience. The book will surprise you with new wisdom and releases fresh courage in all of us, to rise and meet the monumental challenges of this moment.

  • af David Crowther
    853,95 kr.

    The three pillars of sustainability - Environmental protection, Social sustainability, and Economic sustainability - are well known since the Brunndtland Commission report. However, these pillars are meant to be approached and treated as equal counterparts, yet this rarely happens as individuals, corporations, businesses, and institutions will weight one pillar with more importance than the others.The Equal Pillars of Sustainability works to redress this problem and to look at what action is taken or might be taken to achieve equality. It is investigated whether this equality can be achieved in all circumstances or what alternatives need to be considered. It might be argued that Brundtland was wrong, and these three pillars are not the centrepiece of sustainable development. In this book we consider these views and actions to arrive at a view which will inform debate and guide future action.Developments in Corporate Governance and Responsibility as a series offers the latest research on topical issues by international experts and has practical relevance to business managers. This is the only book series endorsed by the Social Responsibility Research Network.

  • af John A. Davis
    222,95 kr.

    We live in an age of global crises, from spiralling income inequality to the climate emergency. Businesses have been major contributors to the problems we face, but they are also uniquely well-placed to effect positive change. So what can businesses do to shift from being a makers of goods to a force for good? In Radical Business, John Davis argues the changes needed are surprisingly simple. The difficulty lies in the effort to change human behavior and to dismantle decades of investment that reinforces obsolete practices. He offers examples of companies that are already taking action and presents a simple framework to help C-suite leaders and executive teams develop their own blueprint for putting societal value at the heart of their business.;We can no longer ignore that established ways of doing business pose real existential threats to humankind. We cannot change what has occurred, but we can change how we do things from now on.

  • af Ims Knut Johannessen Ims
    563,95 kr.

  • af Mary Martin
    215,95 kr.

    A challenge to conventional wisdom, this eye-opening account explains how businesses can stabilise conflict and improve people's lives while still pursuing the bottom line. Ours is an era of big companies, multinational brands and global business power, but also of seemingly unending conflict. Corporate Peace examines how corporations respond to the life-and-death business of war and peace. What happens when they come up against Mexican drug cartels, or the Ebola epidemic in Liberia? Through the experiences of behemoths such as Fiat, Veolia, BP and Unilever, Mary Martin shows how big business is increasingly critical in building a safer world, in the face of failed states, health pandemics, insurgencies and organised crime. Can companies do more than generate profits in the poorest and most fragile parts of the world? Should they also shoulder responsibilities neglected by government? Martin contends that corporations must move beyond simply 'doing no harm', or upholding human rights. They are becoming part of the solution, contributing expertise and investment to resolve complex issues of violence, authority and law. Corporate Peace offers an alternative account of business, challenging our assumptions about security and how companies function in an unstable world. It is an invitation to anyone interested in how society works: to rethink how multinationals can mobilise their power and influence for the common good.

  • af Justin O'Brien
    352,95 kr.

    The 2008/9 crisis in global commercial debt markets exposed glaring deficiencies in corporate and regulatory operational and strategic risk management systems. This collection provides an overview of how narrow conceptions of responsibility in corporate law, organizational practice and regulatory dynamics facilitated the crisis. The first section revisits the debates about the role of the corporation prompted by the publication of The Modern Corporation and Private Property (1932). The second section explores why the conception of enlightened shareholder interest gained and retained potency despite demonstrable failure. The third section explores how the interaction between the foundational assumptions of corporate law and the (questionable) efficacy of shareholder control framed regulatory responses to the growth of financial capitalism. The fourth section examines ways in which excess can be restrained by the interaction between hard law, softer governance arrangements such as principles and, crucially, norms.

  • af Natalie Calvert
    446,95 kr.

    Call centres and contact centres form an important and rapidly growing part of today's business world. They present a range of management challenges, from strategic decisions about how to develop a customer strategy, business planning, through to detailed considerations of staffing levels and appropriate technology. This new handbook, the first of its kind, provides a unique insight giving expert opinions on how to get the most out of your contact centre operations. Natalie Calvert, a specialist in the field, has brought together a team of 35 experienced practitioners who provide invaluable knowledge, share their experiences and draw on real-life examples to suggest practical solutions on a wide range of topics. This handbook is an indispensible guide and reference for call and contact centre managers, HR specialists and senior executives responsible for marketing, sales or customer services. The handbook is divided into six parts: I The business plan II The people factor III Contact centre technology IV Standards, processes, and outsourcing V Building profitable customer relationships VI The future.

  • af David Carr
    352,95 kr.

    Cultivating Moral Character and Virtue in Professional Practicea is a pioneering collection of essays focused on the place of character and virtue in professional practice. Professional practices usually have codes of conduct designed to ensurea good conduct;a buta whilea such codes may be necessary and useful, they appeara far from sufficient,a since manya recent public scandals in professional life seem to have been attributable to failures of personal moral character. This book argues that there is a pressing need to devote more attention in professional education to the cultivation or development of such moral qualities as integrity, courage, self-control, service and selflessness.Featuring contributions from distinguished leaders in the application of virtue ethics to professional practice,a such asa Sarah Banks, Ann Gallagher, Geoffrey Moore, Justin Oakley and Nancy Sherman, the volume looks beyond traditional professions to explore the ethical dimensions of a broad range of important professional practices. Inspired by a successful international and interdisciplinary conference on the topic, the book examines various ways of promoting moral character and virtue in professional life from the general ethical perspective of contemporary neo-Aristotelian virtue theory.The professional concerns of this work are of global significance and the booka will bea valuablea readinga for alla working ina contemporarya professionala practices.a Ita willa be of particular interest to academics, practitioners and postgraduate students in the fields of education, medicine, nursing, social work, business and commerce and military service.

  • - Issues and Perspectives
    af Peter Lund-Thomsen
    352,95 kr.

    Business and Development Studies: Issues and Perspectives provides a comprehensive collection of cutting-edge theoretical and empirical contributions to the emerging field of business and development studies.Compared to more traditional business-school accounts of business in developing countries which focus on the challenges and opportunities of doing business in developing countries, this anthology explores whether, how, and under what conditions business contributes to the achievement of economic, social, and environmental goals in developing countries. The book consolidates the current status of academic work on business and development, identifies state of the art in relation to this academic field, and establishes a future research agenda for 'business and development studies' as an emerging academic discipline within the social sciences.The book will be of interest to researchers and students, including economists, geographers, sociologists, political scientists, corporate social responsibility specialists, and development scholars who are seeking an in-depth overview of current debates about the role of business as a development agent in the Global South. The book is also of relevance to practitioners that are engaged in work with the private sector seeking to enhance the positive effects and minimize the negative economic, social, and environmental consequences of business activity in the Global South.

  • af John Kleinig
    2.650,95 kr.

    Correctional Ethics gathers the most prominent contributions to this burgeoning field, ranging from the philosophy of punishment through to ethical appraisals of incarceration, the professional responsibilities of prison personnel, and formative work in restorative justice. In addition, it provides an annotated research agenda to help shape the development of a comprehensive correctional ethic. For those working in correctional ethics, this collection provides an essential resource.

  • af Jonathan B. Imber
    380,95 kr.

    The examination of the relationship of economic activity to other important aspects of human life and social behavior has inspired some of the most interesting and provocative social-scientific research in the past one hundred years. This book of original essays by leading thinkers across many disciplines offers new insights into enduring questions about how modern and modernizing market economies are both shaped by and shapers of morality, values, and religion.Part 1, "e;Markets and Morals,"e; offers eight contributors who provide analyses of the various ways in which the market operates in relation to morality. An empirical presentation of moral values and market attitudes is given. Other essays take aim at how markets serve and disserve moral interests: Economic growth has moral consequences; the manipulation of markets exposes a moral underside; the nature of market failure has implications for understanding moral vulnerability; preference change has moral implications. In other chapters, a broad consideration of the positive moral effects of market economies is offered along with historical essays on the role that intellectuals have played in debates about the positive and negative effects of commercial life and on the ways in which the American idea of the pursuit of happiness reveals much about the morality of economic life.In Part 2, "e;Markets and Religion,"e; nine contributors address both the historical and contemporary emergence of religious factors in the growth and transformation of global capitalism. Major religious traditions, including Judaism, Christianity, and Islam are examined for their contributions to answering questions about the nature and function of economic life in light of religious ideas and ideals. Several essays present original approaches to the importance of religious values to modern forms of consumption and to the political economy of reconciliation and forgiveness in nations coming to terms with past conflict. Finally, t

Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.