Udvidet returret til d. 31. januar 2024

Præstationsledelse og -vurdering

Her finder du spændende bøger om Præstationsledelse og -vurdering. Nedenfor er et flot udvalg af over 20 bøger om emnet.
Vis mere
Filter
Filter
Sorter efterSorter Populære
  • - En lille bog om kundeoplevelser.
    af Tomas Lykke
    128,94 kr.

    Hvad skal der til for at holde på mine kunder? – Gode kundeoplevelser! Og hvordan skaber man så dem? Når hverken medarbejdere eller ledelse mister kunden af syne, er grobunden for en kundeorienteret forretning skabt. Det handler denne lille bog om, som er skrevet af Tomas Lykke, partner hos H&B og ekspert inden for kundeorientering. Bogen præsenterer dig for et simplificeret, men relaterbart univers, i form af kaffebaren ALBERTS. Den loyale medarbejder Benny er historiens fortæller, og gennem hans øjne får du inspiration og ideer til, hvordan du og dine kolleger, ledere og medarbejdere i fællesskab kan arbejde med kundeorientering i jeres virksomhed.Bogen henvender sig til alle medarbejdere og ledere i virksomheder, hvor kunden er central for virksomhedens fortsatte vækst. Bogen er letlæst, og kan anvendes til inspiration og provokation, når virksomheden vil videre i arbejdet med forbedring af kundeoplevelsen.

  • - Håndbog i forberedelse og eksekvering af værdiskabende møder
    af Helle Dyrby Høy & Therese Waltersdorff
    313,95 kr.

    90% af deltagerne i MØUS* (mødelederundersøgelse) mener, at de spilder deres tid på at deltage i møder, der ikke giver nok resultater. Et vanvittigt højt tal.Vil du ændre på det faktum, så er denne praktiske håndbog i mødeledelse uundværlig.Guuud, har vi møde i dag…? viser dig, hvordan du forbereder og eksekverer møder, så de går fra at være spild af tid til at være værdiskabende.Du kan ikke undgå at effektivisere dine møder, når du følger anvisningerne i bogen.Du får inspiration, metoder og øvelser – kort sagt input til, hvordan du:*forbereder dig – praktisk og personligt*øger din gennemslagskraft*involverer og aktiverer dine møde-/workshopdeltagere*driver mødet til alles (nej, de flestes) tilfredshed *evaluerer og uddrager læring *ændrer mødekulturenGuuud, har vi møde i dag…? indeholder også en 8-trins metode til at omlægge og forbedre en eksisterende –og måske dysfunktionel – mødekultur.Bogen er en schweizerkniv fuld af modeller, grafikker og tjeklister, som du dels kan lade dig inspirere af, dels anvende i praksis, når du skal forberede dig.*Bogens tal og anbefalinger stammer fra og understøttes af en mødelederundersøgelse (MØUS), som Helle Dyrby Høy og Therese Waltersdorff har foretaget. 409 respondenter bidrog til undersøgelsens resultater, som giver værdifuld indsigt i, hvor skoen trykker rundt om i danske virksomheder og organisationer.FÅES OGSÅ PÅ ENGELSK MED TITLEN OH, CRAP! IS THAT MEETING TODAY...?---Shafik Tawadros | Vice President | Submission and Labelling | NOVO NORDISK A/S:"En yderst relevant og brugbar værktøjskasse - i øjenhøjde, og i et sprog, der er til at forstå". ---Marie Mynster Mardahl | Head of People & Development and Internal Communication | ØRSTED A/S: "Helle og Therese har begået en praktisk, nemt anvendelig bog om mødeledelse, der indeholder en masse gode tips til at optimere vores mødekultur - og ikke mindst sikre bedre værdi i forhold til udbyttet af (de mange) møder.Bogen er fuld af gode pointer og indsigter, og jeg kan rigtig godt lide, at den også baserer sig på data.Især er jeg vild med det praktiske format, spiralryggen og det lækre layout, der sikrer, at det er en bog, der vil blive flittigt benyttet og ikke blot står og samler støv i bogreolen..." ---Martin Haugaard Petersen | Trade Marketingchef | Royal Unibrew "Her under Corona-tiden har jeg haft mulighed for at læse "Guuud, har vi møde i dag...?" - en håndbog i bevist mødeledelse. Bogen er dejligt inspirerende og et fantastisk opslagsværk til forbedringer i hverdagen. Jeg vil fremover dele bogen med mine kolleger, så mon ikke der er flere, der begynder at bruge modellerne. Godt håndværk! "OMTALT I DAGBLADET BØRSEN, JYLLANDS-POSTEN, TV2 NEWS&CO SAMT ERHVERV KØBENHAVN.

  • - Ti ansigter på nutidig ledelse
    af Jørgen Kvist
    248,95 kr.

    FØDT LEDER - TI ANSIGTER PÅ NUTIDIG LEDELSE er en ledelsesbog af Jørgen Kvist. Bogen er til dig, der er leder og har brug for ny inspiration. Dig, der overvejer at blive leder. Dig, der ikke orker at læse flere teoretiske ledelsesbøger. Dig, der har brug for ferielæsning eller en receptionsgave.Ti visionære ledere deler deres unikke bud på, hvad der er god ledelse, og hvad der skaber resultater. De kender teorierne og udlever dem i praksis. Fra hver deres kontekst gør de sig refleksioner over deres handlinger og deler ud af erfaringer. Gennem ti dybdegående samtaler får vi sat ansigter på overvejelser og dilemmaer i lederrollen. På tværs af sektorer og personligheder er de ti ledere enige om, at ledelse er at have menneskers (arbejds)liv i sine hænder. Men hvordan lever man op til det ansvar i praksis?Med ”Født leder” får du en masterclass i lederskab gennem de livlige erfaringer og indsigter fra ledere inden for civilsamfundet, den offentlige sektor, og den private sektor. En unik chance for at lære af de mest engagerede og inspirerende ledere uden de store omkostninger ved en formel uddannelse.”Født leder” bryder med traditionelle ledelsesbøger ved at fokusere på det praktiske og etiske i ledelse. Den er et must-have for enhver, der er fascineret af ledelse og ønsker at dykke ned i autentiske ledelseserfaringer. Det er en kilde til inspiration for enhver, der søger at udvikle sit lederskab.Ledelse er ofte tørt stof. Her er det tilgængeligt med personer, ansigter og erfaringer i et lettilgængeligt format. I en lækker og smuk bog, hvor der er super billeder og en grafik, der er kælet for.Kendte og mindre kendte ledere, der alle har ansvarsfulde positioner i forskellige kontekster, medvirker i bogen. Det gælder bl.a. Lea Korsgaard (Zetland), Torben D. Nyholm (Arla Foods), Charlotte B. Thomassen (DGI), Henriette Laursen (KVINFO) m.fl.

  • - En grundbog og praktisk guide
    af Stephanie Semay Bäckström
    302,95 - 397,95 kr.

    Hvorfor bruge kræfter på ledelsesevaluering? Fordi det betaler sig!Rammer og vilkår for ledelse skifter konstant. Det stiller løbende nye krav til god ledelse i hverdagen, til lederen selv og til ledelsesevalueringen. Denne grundbog om ledelsesevaluering giver konkret og inspirerende hjælp til, hvordan organisationen kan gennemføre en succesfuld evalueringsproces med fokus på strategi og udvikling.LEDELSESEVALUERING er den første bog på dansk, der samler relevant og opdateret forskning og viden om ledelsesevaluering. Samtidig er det en praktisk guide med tips, overvejelser og redskaber til evalueringsprocessen.En ledelsesevaluering med et strategisk blik for udvikling kan skabe resultater på alle bundlinjer og forhindre, at ledere afspores i deres karriere. Ledelsesudvikling kan umiddelbart virke som en dyr investering, men de afledte effekter af dårlig ledelse er langt dyrere.Bogen henvender sig til den travle leder, HR-afdeling, konsulent og direktion, som her bliver klædt godt på til at skabe bedre ledelse ved hjælp af ledelsesevaluering.

  • - Sådan starter, skalerer og udvikler du en salgsorganisation
    af Morten Eschen
    217,95 kr.

    Hver gang der startes en ny virksomhed, startes der også en ny salgsorganisation.Den rette tilgang er forskellen på succes og fiasko, men hvordan vælger man rigtigt, og hvordan undgår man alle faldgruberne? I SALGSLEDEREN tager salgsdirektør Morten Eschen dig med på rejsen, når han opbygger salgsorganisationen i et nyt teleselskab.Det er en praktisk introduktion, der gennemgår alt fra udregning af pris per salg, produktivitet, performance management og ledelse af nye generationer. Det er en lettilgængelig håndbog, der kan benyttes, hvad enten du skal skabe en salgsorganisation fra bunden, skalere en salgsorganisation til at blive større eller drifte og vedligeholde en eksisterende salgsorganisation.Om forfatterenMorten Eschen har 15 års erfaring som salgsleder i C25-virksomheder og startups. I bogen deler han ud af sine erfaringer med at starte, udvikle og drifte salgsorganisationer.

  • af Beth Smith
    217,95 kr.

    Reignite Your Passion, One Day at a TimeHiring effectively is no small feat; it demands patience and precision. All too often, the pressures of daily work life push hiring managers to make hasty decisions, settling for candidates who ultimately prove to be ill-suited for the role. It's a common refrain from clients: 'I KNEW they were the wrong fit!' As a Hiring Manager, the key is to cultivate a Hiring Mindset-one that allows you to slow down, stay true to your mission, and approach the hiring process with unwavering discipline and power. Enter Power Hire, your trusted ally in this quest.Whether you choose to immerse yourself in every chapter or simply flip to the relevant article of the day, Power Hire is meticulously crafted to elevate your hiring perspective to new heights. The message is clear: You possess the capability to hire exceptional talent, and this series holds the key!Within these pages, you'll discover a treasure trove of tips, ideas, and insights that will: Ignite your confidence in your hiring processAlign you with your visionary goalsProvide a steadfast reminder to maintain patience in challenging timesFuel your determination to persevere, never waveringYes, you can achieve this, and we're here to guide you every step of the way!

  • af M. L. Miller
    357,95 kr.

    You'll also learn how to stand out from other candidates and what to avoid that could cause you to fail in the interview process.

  • af M. L. Miller
    357,95 kr.

    With this comprehensive guide, you'll gain the tools and knowledge you need to excel in your next job interview, no matter your level of experience or industry.

  • af M. L. Miller
    357,95 kr.

    This book covers everything from job search tips and techniques to tools that will help optimize your job search.

  • af Kristof Braekeleire
    245,95 kr.

    Mehr denn je stehen Unternehmen unter Druck, sich zu transformieren und gleichzeitig Leistung zu erbringen. Dabei ist es schwierig, Zukunftsvisionen aufzufrischen und neue Fahrtrichtungen zu definieren. Wie ist es möglich, die kollektive menschliche Intelligenz zu nutzen, um Strategien zu entwickeln und alle Beteiligten auf co-kreative und inspirierende Weise zusammenzubringen und zu motivieren?Dieses Buch hilft Ihnen, Ihren Nordstern zu etablieren, Ihre Leute auszurichten und alle dazu zu bringen, in Tagen, nicht Monaten, zu handeln. Entdecken Sie die Kraft von Inspiration, Visualisierung und Co-Creation - mit realen Fällen und Bildern.

  • af David Griesbach
    264,95 kr.

    Organisationen, die ihr Geschäft weiterentwickeln möchten oder müssen, fehlt es oft an Erfahrung, Wissen und praktischen Werkzeugen, um entsprechende Innovationen zu managen. Innovations- und Start-up-Projekte sind zudem häufig langsam, teuer oder nicht erfolgreich genug und es ist schwierig vorherzusagen, ob ein Innovationsvorhaben so auch funktionieren wird. Praktische Tools und Anleitungen machen Manager*innen selbstbewusster im Umgang mit Veränderungen und Innovationen, was sich positiv auf Entscheidungsfindung und Erfolg auswirkt. Mit dem Lean Progress Modell schaffen Sie es, Ihr Start-Up schneller, effizienter und erfolgreicher zu innovieren.

  • - En guide til fællesskab, fokus og tillidsfulde teams
    af Tina Gaarn Christensen
    296,94 kr.

    Tina Gaarn Christensen har skrevet bogen – Hvad nu, hvis din kollega var en guldskovl, for at skubbe til (måske) forældede overbevisninger om, hvordan man skaber høj trivsel og gode præstationer i virksomheder og organisationer. Med afsæt i hjerneforskning og systemteori præsenterer bogen et bud på, hvordan man skaber en ønsket adfærd på fremtidens arbejdsplads. I løbet af bogen kommer du til at møde de to gartnere, Lone og Berit, som arbejder i virksomheden Green Fingers. Lone og Berit har lovet at hjælpe med at præsentere nogle af bogens budskaber. Bogen har to primære formål: #1 At præsentere en opskrift for, hvordan man kan skabe ekstraordinære resultater sammen med andre mennesker. Heraf bogens undertitel - En guide til fællesskab, fokus og tillidsfulde teams. Her menes ikke på kort sigt alene, men på lang sigt sammen med andre. Hvis vi skal skabe ekstraordinære resultater over tid, bør vi fokusere på kvaliteten af vores relationer, og vi bør være helt skarpe på, hvilke aktiviteter vi bruger vores sparsomme tid på. Du præsenteres for værktøjskassen til fællesskab, fokus og tillidsfulde teams i bogens anden del. #2 At gøre op med nogle af de aktiviteter, der bruges mange penge og ressourcer på i danske virksomheder og organisationer, og som ofte ikke har den ønskede virkning. En hel branche er blevet enige om, hvad man bør gøre, når man arbejder med adfærd og relationer, men meget få tager stilling til det konkrete initiativ, og om det overhovedet har en effekt. Så i første del af bogen ser vi med kritiske øjne på reorganiseringer, værdier i virksomheder og organisationer og brugen af personlighedstests.

Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.