Udvidet returret til d. 31. januar 2025

Kommunikation og præsentation i erhvervslivet

Her finder du spændende bøger om Kommunikation og præsentation i erhvervslivet. Nedenfor er et flot udvalg af over 932 bøger om emnet.
Vis mere
Filter
Filter
Sorter efterSorter Populære
  • - En håndbog - NU med indoktrinering, vold og hjernevask
    af Klaus Kjøller
    269,95 kr.

    Manipulation er den reviderede udgave af Klaus Kjøllers bog fra 1991. Den har siden udgivelsen solgt 25.000 eksemplarer i.Bogen handler om, hvordan man manipulerer med andre mennesker for at få sin vilje. Den er derfor blevet kaldt den ækleste bog. Men det er også en bog der kan ændre ens liv.Bogen viser, hvordan man opfatter hinanden, og hvordan man styrker sit image over for ´modstanderen´. Den gennemgår persontyper og en lang række metoder, som man kan bruge til at manipulere i forskellige situationer: Hvordan får man sin vilje over for tryghedsnarkomaner, karrieremagere, fanatikere, skrankepaver. Skal man hidse sig op, snakke modstanderen efter munden, gøre hende utryg, bekræfte hendes opfattelse osv.?Bogen er også en vaccination mod manipulation: Hvordan undgår man at blive manipuleret? Hvad, hvem og hvornår skal man passe på?Denne nye, reviderede udgave er tilpasset det nye årtusindes skærpede krav og ændrede livsvilkår, og det har gjort den om muligt endnu mere nødvendig. Med sine nye kapitler om indoktrinering (systematisk manipulation) og hjernevask er den yderst relevant i en tid, hvor medierne er fulde af f.eks. terrorangst og nye fjendebilleder.

  • af William Ury & Roger Fisher
    232,95 kr.

    FÅ JA NÅR DU FORHANDLER præsenterer en simpel, universelt anvendelig metode til at gennemføre såvel forhandlinger om private, personlige konflikter som forhandlinger i embeds medfør – med godt resultat uden brug af mindre pæne metoder.FÅ JA NÅR DU FORHANDLER fremlægger en gennemprøvet, præcis og veltilrettelagt forhandlingsstrategi. Ved at følge bogens anvisninger bliver du i stand til at nå forhandlingsresultater, der er til fordel for begge parter og dermed et godt grundlag for fremtidige relationer til forhandlingspartneren. Bogens strategi kan anvendes med succes i alle slags forhandlinger, fra familiestridigheder til internationale overenskomster.FÅ JA NÅR DU FORHANDLER fortæller, hvordan du bærer dig ad med at holde personen og problemet adskilt, fokusere på interesser, ikke på standpunkter – og etablere præcise mål ved forhandlingernes start. Hvordan du samarbejder om at finde frem til gensidigt fordelagtige forslag og forhandler med modstandere, der er stærkere, som ikke følger spillereglerne eller bruger beskidte tricks.FÅ JA NÅR DU FORHANDLER hviler på videnskabelige undersøgelser i forbindelse med The Harvard Negotiation Project. Bogen repræsenterer en milepæl i forhandlingsteknikkens udvikling og giver dig et værktøj i hænde, som kan gøre dine forhandlinger mere resultatrige.

  • - Sådan får du en mere positiv og succesfuld hverdag ved at blive bevidst om dit kropssprog
    af Jesper Bergstrøm
    132,95 - 237,95 kr.

    Vidste du, at førstehåndsindtrykket skabes på mindre end syv sekunder? Vidste du, at en let berøring kan skabe varig tillid og gode relationer mellem mennesker? Vidste du, at du kan øge din selvtillid på bare to minutter? Jesper Bergstrøm er ekspert i kropssprog, og i denne bog afslører han, hvordan du med enkle midler kan skabe gode relationer, opnå succes og markant øge din livsglæde ved hjælp af dit kropssprog. Vi taler i høj grad med kroppen. Og kroppens sprog taler både indad og udad. Vidste du for eksempel, at du kan blive glad af at smile? Når du aktiverer smilemusklerne, kan du påvirke dit humør og udløse ægte glæde. Ved at bruge din krop bevidst, kan du derved ændre din indre tilstand. Men du kan også påvirke andres opfattelse af dig ved at være bevidst om dit kropssprog. I bogen giver Jesper Bergstrøm et væld af gode råd, tips og tricks, som kan skabe en positiv forandring i dit privatliv og på jobbet allerede i dag. Du kan bl.a. blive bedre til: - Networking - Salg - Kundemøder - Ledelse - Dating

  • af Frank Bettger
    257,95 kr.

    Hvis du er sælger, eller godt kunne tænke dig at leve af at være sælger, så kan det altså godt betale sig at få fingrene i "En sælgers vej til succes".Denne bog giver dig alle de råd, du har brug for i dit arbejde. Uanset om du sælger huse, annoncer, IT, design, ideer eller noget helt andet, er denne bog til dig. Den vil gi dig anvisninger, eksempler og på inspirerende vis hjælpe til fremgang i dit salgsarbejde og dit forhold til andre mennesker.Uanset om du står overfor at skulle arbejde professionelt med salg, er erfaren sælger eller ønsker at forstå, hvordan du opnår succesrigt salg, vil Bettger’s erfaringer og anbefalinger være guld værd for dig. Når du har læst bogen vil du forstå ”kraften af ​​entusiasme” – ”sådan overvinder du frygt” – ”sådan skaber du troværdighed omkring dit produkt og budskab”, ”nøgleordet for at gøre en skeptisk klient til en entusiastisk køber” - ”den hurtigste måde at vinde tillid”, sådan leverer du et overbevisende salgsbudskab - til ”syv gyldne regler for at lukke et salg "Bogens forfatter deler de sælgende hemmeligheder, der førte til uovertruffen succes og berømmelse som en af ​​de højest betalte sælgere i Amerika!! Han deler instruktive anekdoter og trinvise retningslinjer for, hvordan man udvikler stil, ånd og tilstedeværelse af en vindende sælger.Efter udgivelsen er bogen blevet anerkendt i hele verden som et af de absolut vigtigste værker til at forstå og eksekvere professionelt salg. Her hjemme i Danmark er bogen nu udgivet i 11. oplag. En sælgers bibel til sælgere og forretningsfolk der vil forså kunsten at opnå succesrigt salg.

  • af Ole Vadum Dahl
    317,95 kr.

    "Grundbog i NLP kommunikation og terapi- bind 1"I langt de fleste situationer er kommunikationen vigtig for forståelsen mellem mennesker.Der findes utallige teorier om, hvordan kommunikation fungerer og indenfor NLP er der fokus på situationen, der opstår, når et budskab går igennem til modtageren.I "Grundbog i NLP - kommunikation og terapi" får du en introduktion og guide til, hvordan du kan styre din tilstand og forstå baggrunden for andres menneskers adfærd og den bagvedliggende hensigt.Bogen giver en vejledning i, hvordan du kan lære at styre sin hjerne til bevidst at arbejde med sanseindtryk og derved ændre holdning til dig selv og dine omgivelser.Dette første bind af "Grundbog i NLP kommunikation og terapi" har undertitlen "Personlighedens sprog".Bogen er sammen med Bind 2 i Grundbog i NLP fortsat den vigtigste danske lærebog indenfor sit område og anvendes bredt indenfor personlig udvikling.

  • - Når ord og billeder mødes
    af Hanne V. Moltke, Katrine Raae Søndergaard, Elisabet Skov Nielsen & mfl.
    376,95 kr.

    Grafisk facilitering - Når ord og billeder mødes er den første bog på dansk om kommunikationsværktøjet af samme navn til brug i faciliteringssammenhænge (proceskonsultation, projektledelse, mødeafholdelse, samtalepraksis, undervisning, organisationsudviklingsforløb mv.). Bogen er bygget op omkring spørgsmålene ”Hvad er grafisk facilitering?”, ”Hvorfor skal vi beskæftige os med det?” og ”Hvordan gør vi?”. Den gennemgår det visuelle sprogs udvikling fra fortidens hulemalerier til nutidens Emojis og fremlægger teori og forskning om hjernens opbygning og funktion, læring og hukommelse i koblingen af ord og billeder. Den bygger på systemisk teori og faciliteringspraksis, viser tegneteknik og giver gode råd til brug af visuelle virkemidler og metaforer. Som lærebog og øvelsesbog viser den, hvorfor, hvordan og hvornår foreningen af ord og billeder kan være vigtig. Henvender sig til konsulenter, team- og afdelingsledere og alle, der ser grafisk facilitering som et nyttigt værktøj i deres faciliteringspraksis – øvede som begyndere.

  • af Mie Femø Nielsen
    277,95 kr.

    2. reviderede og udvidede udgaveStrategisk kommunikation er et fagområde i vækst. Private virksomheder, offentlige institutioner og interesseorganisationer har stigende fokus på betydningen af god kommunikation. Flere og flere ansættes derfor til at arbejde med kommunikation, og flere og flere interesserer sig for kommunikation. Denne bog giver en enkel introduktion til det strategiske arbejde med kommunikation. Den henvender sig derfor til den interesserede læser uden de store forkundskaber om strategisk kommunikation, uanset om bogen læses som del af pensum på en uddannelse, som led i kompetenceudvikling på jobbet eller ud fra en privat interesse i at sætte sig ind i et spændende område.Bogen er en brugsbog, der hjælper læseren til at tænke professionelt, systematisk og metodisk, når det drejer sig om strategisk kommunikation. Ved hjælp af analyser og andet forarbejde hjælpes man til selv at kunne tilrettelægge god kommunikation, der fremmer strategiske mål.

  • af Steen Thorborg
    338,94 kr.

    Kommunikation – teori og praksis er en ny lærebog, der giver læseren redskaber til at arbejde professionelt med virksomhedens kommunikationsopgaver.Bogen indeholder bl.a.: kommunikationspsykologi kommunikationsmodeller værktøjer til mundtlig og skriftlig kommunikation kropssprog, præsentations- og mødeteknik valg af medier nyhedstrekanten kommunikation i en digital verdenLærebogen er rettet mod videregående uddannelser i kommunikation og især akademiuddannelsesfaget ’Kommunikation i praksis’.

  • - Præsentationsteknik og PowerPoint i verdensklasse
    af Kenn Ladegaard Hansen
    72,95 - 207,95 kr.

    De fleste præsentationer er en ret kedelig oplevelse. Så snart computeren sluttes til, og PowerPointen startes op, går taleren helt ud til siden for ikke at stå i vejen. Kommunikationen består af højtlæsning fra sliden, og interaktionen mellem publikum og fremlæggeren bliver svag. Sådan ser rigtig mange præsentationer ud, men det kan man med enkle værktøjer lave om på.Kenn L. Hansen bruger konkrete eksempler og cases til at vise, hvordan man kan løfte niveauet på sine præsentationer. Han gennemgår, hvordan man skaber en rød tråd, målretter præsentationen til modtageren, opbygger troværdighed, bekæmper nervøsitet, præsenterer med et overbevisende kropssprog og ikke mindst laver slides i verdensklasse.

  • - Kommunikations- og kampagneplanlægning
    af Preben Sepstrup & Pernille Fruensgaard Øe
    527,95 kr.

    Studerende, undervisere, forskere, praktikere. Bogen er skrevet med udgangspunkt i forfatternes erfaring med strategisk kommunikationsarbejde, med forskning i kommunikation og med undervisning på læreanstalter, efteruddannelseskurser og kundeseminarer. Fastholde og forny. 4. udgave af Tilrettelæggelse af information – Kommunikations- og Kampagneplanlægning fastholder tankegang og tilgang fra 3. udgave. Begrebsapparatet er justeret og tilpasset den strategiske kommunikations ændrede vilkår. Bogens disposition og fremstilling er opdateret og fornyet. Alle eksempler, illustrationer, øvelser og cases er fornyede og ført frem til 2009-10. Tilbage til rødderne. Mange nye begreber og fænomener er kommet til efter 3. udgave fra 2006. Teorien er den samme, men anvendes på nye områder og på nye måder, da modtagernes adfærd er under stadig forandring. Medieudbuddet er stærkt ændret over de seneste fem år. Bogen er tilpasset ændringerne, men fastholder det grundlæggende kommunikationsperspektiv, der er afgørende for at forstå de nye ting, der sker. Kampagneteori. Bogen handler om den teori og de fremgangsmåder, der er fælles for al strategisk kommunikation. Uanset om vi kalder den helhedskommunikation, integreret kommunikation, virksomhedskommunikation, markedskommunikation, reklame, information, intern eller ekstern, kommerciel eller ikke-kommerciel, privat eller offentlig kommunikation.Strategisk kommunikation er anvendt teori. 4. udgave lægger betydelig vægt på den praktiske anvendelse af teorier og principper. De seks cases i kapitel 21, der anvendes gennem hele bogen, er aktuelle og bidrager med anvendelsen af strategisk kommunikation i et bredt udbud af kampagner, der anvender både nye og traditionelle medier og budskaber. Afsendervinkel kræver modtagerfokus. Bogen anskuer strategisk kommunikation fra afsenderens synsvinkel. Det er kun muligt med udgangspunkt i og forståelse af modtageren. Bogen er skrevet til medie- og kommunikationsuddannelser og kurser på universiteter og handelshøjskoler. Den kan også anvendes på journalistuddannelser, biblioteksskoler, seminarier og til efteruddannelse. Bogens struktur gør det muligt at arbejde med bogen i forhold til de forudsætninger og den tid, der er til rådighed.

  • - Når tale er guld
    af Mette Højen
    219,95 - 317,95 kr.

    I klassisk økonomi afhænger dit udbytte af din investering. Investeringen kan du se i kroner og ører og udbyttet ligeså. Erhvervsfolk har stort fokus på vækst, men de overser og udnytter ofte ikke det potentielt stærkeste aktiv, de har til rådighed: deres tid og tale. Med stor præcision og glimt i øjet sætter Mette Højen i denne bog fingeren på erhvervslivets retoriske uvaner og viser, hvordan ledere og virksomheder med få retoriske greb og fokuseret træning kan få meget mere ud af deres taler, møder og præsentationer. Med en stærk forståelse for erhvervslivets særlige spilleregler, en musikalsk baggrund og evnen til at udfordre erhvervsfolk på deres (manglende) taleevner har Mette Højen derfor skabt en ny retorisk disciplin: Erhvervsretorik. Højens mission er at bringe dyderne fra den klassiske retorik og sensibiliteten og disciplinen fra musikkens verden ind i erhvervslivets konferencesale og mødelokaler.

  • af Poul K. Faarup, Birgitte Nygaard Alexandersen, Susanne Meldgaard & mfl.
    385,95 kr.

    Markedskommunikation er en ny, praksisnær lærebog til faget markedskommunikation.Bogen giver en operationel introduktion til planlægning af markedskommunikation i et kommercielt perspektiv med henblik på at gøre de studerende i stand til at arbejde med markedskommunikation i praksis. Den er en opdateret indføring i et fag, der spænder fra strategiudvikling til konkret udførelse.I de første kapitler behandles fundamentet for fagområdet, herunder kommunikationsteori og -modeller samt branding. Dernæst går bogen i dybden med forudsætningerne for markedskommunikation: målsætninger (kapitel 3), målgruppeanalyser og indsigter (kapitel 4), kreativitet (kapitel 5), mediestrategi (kapitel 6) og medievalg (kapitel 7).Bogen behandler derefter eksekveringen af markedskommunikation gennem forskellige kommunikationsformer:• intern kommunikation (kapitel 8)• awareness (kapitel 9)• engagement (kapitel 10)• action (kapitel 11)• loyalitet (kapitel 12).Til sidst ser bogen på, hvordan man måler og evaluerer effekten af indsatsen.Markedskommunikation er udarbejdet som grundbog til faget markedskommunikation på Markedsføringsøkonomuddannelsen. Den henvender sig endvidere til studerende på andre korte videregående uddannelser som for eksempel Serviceøkonomuddannelsen og Multimediedesignuddannelsen. Endelig kan den læses som inspiration af personer, der arbejder med markedskommunikation i det daglige.

  • - Om modet til at handle på det vi mærker
    af Lotte Svalgaard
    270,95 - 277,95 kr.

    Elefanten i rummet handler om det vi mærker og ikke handler på. Vi kender det alle sammen. Vi sidder i en gruppe eller til et møde og diskuterer et emne eller en problematik. Men neden under diskussionen kører en undertekst, som ingen af de tilstedeværende sætter ord på. Dette fænomen er et eksempel på 'elefanten i rummet': Den mærkes af de fleste, den går i vejen og bliver svær at arbejde med, hvis ingen peger på den og siger: 'Dér er den. Lad os kigge på den og se, hvordan vi kan få den til at fylde mindre.'? I Elefanten i rummet viser Lotte Svalgaard gennem eksempler og spørgsmål til refleksion, hvordan elefanten bør behandles, til gavn for både arbejdsglæde, kreativitet og produktivitet.

  • - 40 virkemidler der forvandler hård strategi til bløde budskaber
    af Lene Kobbernagel
    72,95 - 227,95 kr.

    Brug af kropssprog, fortællinger, metaforer og andre bløde virkemidler er en langt mere effektiv kommunikations­strategi end hård argumentation, når ledere vil skabe relatio­ner, vinde tillid og påvirke beslutninger.OP PÅ ØLKASSEN — 40 virkemidler der forvandler hård strategi til bløde budskaber forklarer, hvorfor blød kommunikation ind­virker så kraftigt på vores beslutningssystem. Bogen indeholder en værktøjskasse med redskaber til arbejdet med de bløde kommunikationsdiscipliner og 40 praktiske eksempler på virkemidler, der kan forstærke og forlænge effekten af det, du siger.

  • af Mette Hald
    223,94 kr.

  • - A fun guide to small but significant errors
    af Kay Xander Mellish
    88,94 - 180,95 kr.

  • af Kaare Thomsen
    137,95 - 158,94 kr.

    Nem og grundig indføring i forhandlingsteknik. Bogen beskriver én sammenhængende metode som er bygget op af en række forskellige teknikker. De spænder fra strategisk forberedelse over købslagning til samtaleteknik og konflikthåndtering. Dit udbytte vil være helt kontant: Du får større gevinst hver gang du forhandler. Du bliver i stand til at købe billigere og sælge dyrere. Også når det ikke direkte er penge du forhandler om, men fx indflydelse, tid og fordele af enhver art. Og du vil opleve tilfredsstillelsen ved at forhandle ordentligt og maksimere din gevinst.Bogen er kortfattet og konkret og indeholder præcis hvad du skal bruge i praksis i enhver forhandling.

  • af Ezio Pillon & Nana Emilie Grew
    338,94 kr.

    Digitaliseringen har en gennemgribende betydning for mennesker og den verden, vi lever i, og dermed også for marketing generelt og markedskommunikation specielt.Digital marketing og markedskommunikation kombinerer klassisk markedskommunikation med digital marketing og giver læseren hands-on-opgaver og værktøjer til at arbejde med moderne marketing og markedskommunikation i praksis. I de første tre kapitler beskriver og forklarer bogen generelle teorier og modeller. Derefter fokuseres der på den operationelle del af digital marketing og tværmedial markedskommunikation. Kapitel 15 præsenterer en række emner, forfatterne mener, vil præge den umiddelbare fremtid.Afslutningsvis indeholder bogen og det tilhørende website en række cases, som illustrerer det gennemgåede stof.Bogen er rettet mod videregående uddannelser, fx multimediedesigner og markedsføringsøkonom samt til kommunikationsfag på universiteterne.Om forfatterneEzio Pillon er cand.mag. fra Københavns Universitet. Han er lektor på Cphbusiness i bl.a. digital marketing og ekstern lektor på Københavns Universitet i bl.a. tværmedial kommunikation samt konsulent indenfor visuel identitet. Nana Emilie Grew er uddannet cand.merc.(kom) fra CBS i 2008 og har undervist på Cphbusiness siden 2015 indenfor primært digital marketing, e-handel og markedskommunikation. Inden da arbejdede hun i mediebranchen i 7 år inden for marketing, forretningsudvikling og projektledelse.

  • af Kaare Thomsen
    157,95 - 247,95 kr.

    Denne bog giver dig en værktøjskasse til at overbevise andre i samtaler og forhandlinger, fx på jobbet, i banken, på mødet eller ved køb og salg. Den er desuden relevant hvis du går til jobsamtaler eller arbejder politisk. Også som leder er det vigtigt at kunne overbevise og motivere. Bogen er rettet mod din hverdag og viser hvordan du reelt kan styrke din kommunikation og øge dine resultater. Værktøjerne kombinerer det bedste fra retorikken og psykologien med praktiske erfaringer og konkrete cases. Indhold: forberedelse af samtaler, sådan indleder du, kontekst og framing, argumentation, håndtering af modstand, spørgeteknikker, opsummering, motivation, forslag til hvordan du selv træner. Kaare Thomsen er cand.mag. i sprog, psykologi og retorik og underviser organisationer i forhandlingsteknik og argumentation.

  • - in the service and experience industry
    af Maria Larsen-Zarechnova, Anna Hammershøy & Maria Kirstine Lovén
    385,95 kr.

    Business Communication - in the service industry is a practical textbook about professional communication in service organisations.Each chapter contains special features designed to meet the needs of students and lecturers. These are learning objectives, chapter key takeaways, practice, reflection questions, professionals’ viewpoints, recommended literature lists and original cross-cultural case studies that would allow students put theories, new insights and understanding of multi-faceted communication into practice.The first chapter presents the reader with why it matters to study communication and why communication is too important to leave to chance in service organisations. Thereafter the book elaborates on the building blocks related to communication: the ABC of communication, culture, the skills, communication skills, and profile of the service employee, external communication, integrated communication, and digital communication.The is aimed at student on practical business studies programmes, for example the AP degree in Service, Hospitality and Tourism Management or AP degreee in Commerce Management.

  • - Den effektive rådgivers DNA
    af Anne Katrine Lund & Helle Petersen
    73,95 - 247,95 kr.

    Hvem kender ikke oplevelsen af at stå forundret og frustreret tilbage efter en rådgivning? Dit input var fagligt vigtigt, men hvad var det, der gjorde, at kunden ikke virkede engageret og måske heller aldrig kommer til at følge dine råd?I SLÅ TIL! Den effektive rådgivers DNA får du inspiration, viden og værktøjer til at gøre en forskel som rådgiver, uanset om du rådgiver inden for jura, økonomi, IT, kommunikation, HR eller noget helt sjette. Forfatterne giver skarpe råd til, hvordan du skærper din gennemslagskraft, så du bliver hørt, og din rådgivning virker strategisk, retorisk og psykologisk.I bogen får du ny inspiration fra international forskning, gode råd fra internationale guruer og garvede rådgivere i toppen af de danske organisationer – fra ministerier til globale virksomheder.

  • - Kvalificering af professionelle hverdagsdialoger gennem tredje generations coaching ®
    af Reinhard Stelter
    253,94 kr.

    Hvad kendetegner den bæredygtige og meningsfulde samtale, der giver værdi for samtaleparterne? Ikke alle samtaler og dialogtyper er hjælpsomme og nyttige for den enkelte person. Det er vigtigt at forstå såvel den sociale som den organisatoriske ramme for samtalen for at kunne give den værdi og mening. Dialogen er med til at sikre os mennesker et holdepunkt og en integritet i vores måde at agere i verden på. Stopper vi op og dvæler i dialogen, åbner der sig nye muligheder for en grundlæggende forståelse af os selv og hinanden. Hvis vi virkelig lytter til os selv og den anden i dialogen, bliver den ikke et quick fix, men en bæredygtig, meningsfuld samtale, hvor vi kan finde vores etiske ståsted og egne personlige værdier.Reinhard Stelter forholder sig til de kritiske stemmer, der har rejst sig i forhold til coaching, og som er berettiget, når coaching betragtes som middel til optimering af den enkeltes præstationsræs og som simpelt motivationsinstrument. Han vil give mod til at føre samtaler som del af din (professionelle) hverdag. Tredje generations coaching® bliver grundlag for en søgen efter en bæredygtig, frugtbar og åben dialogform, som kan bruges i mange livskontekster.Som læser bliver du inviteret til at føre dialoger, der beriger både dig selv og din samtalepartner – vel vidende, at dialogholderen, fx coachen, har et særligt ansvar for dialogens fremgang. Bogen henvender sig til dig, der ønsker at styrke dine evner som samskabende dialogpartner – uanset om du er coach, mentor, psykolog, pædagog, lærer, leder,sygeplejerske, anden støtteperson eller ven. "Vi inviteres på den bedste tur gennem et coachinglandskab, jeg nogensinde har set og oplevet."- Vibe Strøier, specialist og supervisor i psykoterapiog arbejds- og organisationspsykologi"Denne lille bog giver i koncentreret og overskuelig form et overblik over hovedtemaet i coaching med dets evige aktualitet: Hvordan taler jeg således, at mine ord befrier – ikke kun fokuspersonen, men også mig selv? Enhver follower af Reinhard Stelter må føle, at den er kærkommen."- Ole Fogh Kirkeby, professor i ledelsesfilosofi på CBS

  • - Hvordan vi opnår mere ved at snakke mindre
    af Bastian Overgaard
    277,95 kr.

    Samtale fremmer ikke altid forståelsen. Alt for mange møder med alt for meget snak har store konsekvenser – både økonomisk, mentalt og menneskeligt. I Støjfri ledelse deler Bastian Overgaard tankevækkende eksempler på danske ledere, der har sparet tid, reduceret stress og skabt bedre samarbejde ved at sætte noget så uvant som stilhed på dagsordenen. Bogen trækker på sprogforskning, hjerneforskning og adfærdsforskning. Og giver dig konkrete anvisninger til at opnå bedre kommunikation, nærværende møder og stærkere relationer, som ikke drukner i talestrømmen.

  • - En grundbog om kulturinstitutioners formidling
    af Casper Hvenegaard Rasmussen
    260,94 kr.

    FORMIDLINGSSTRATEGIER introducerer til kulturformidling forstået som de bestræbelser, de offentligt støttede kulturinstitutioner sætter i værk for, at brugerne kan få viden, oplevelser og muligheder for udfoldelse i relation til kunst og kultur. Med afsæt i kommunikationsteorier skelnes der mellem tre forskellige strategier for kulturformidling. Den første form er den afsenderbaserede. Denne formidlingsstrategi er kendetegnet ved at være en ensrettet kommunikation fra kulturinstitutionerne til brugerne i oplysningens tjeneste. Udgangspunktet er det indhold, som den enkelte institution gerne vil formidle f.eks. bibliotekets samling, museets udstilling eller teatrets repertoire. Den anden form er den modtagerorienterede. Denne formidlingsstrategi er også ensrettet, men her er fokus flyttet fra institutionernes interne forståelser af god kunst og kultur til brugerne. Dette kan udmønte sig i, at kulturinstitutionerne forsøger at tiltrække så mange besøgende som muligt ved at komme brugernes præferencer i møde. Men det kan også handle om, at kulturinstitutionerne forsøger at få en bedre forståelse for, hvorfor brugerne kommer og hvad deres udbytte er.Den tredje form er den dialogorienterede. I denne formidlingsstrategi er kulturinstitutionernes envejskommunikation erstattet med dialog med brugerne. Dette kan ske på mange måder: Kulturhuset kan have kreative værksteder, museet kan udvikle en særudstilling med en særlig brugergruppe, teateret kan invitere brugerne med i den skabende proces og bibliotekerne kan afholde læsekredse, hvor deltagerne får mulighed for at dele deres læseoplevelser. Bogen henvender sig primært til studerende ved universiteter og andre uddannelsesinstitutioner, der beskæftiger sig med den formidling, som praktiseres på de offentligt støttede kulturinstitutioner. Men bogen kan også læses af aktivt udøvende kulturformidlere, dem der administrerer kulturlivet og andre med særlig interesse for emnet.

  • - mediernes rolle i social og kulturel forandring
    af Stig Hjarvard, Kirsten Frandsen, Mikkel Fugl Eskjær, mfl.
    304,95 kr.

    Medialisering har vundet frem som et centralt begreb til forståelse af mediernes samspil med kultur og samfund. På samme måde som ’globalisering’ og ’individualisering’ er vigtige begreber til at forstå moderne samfund, er ’medialisering’ blevet en begrebsmæssig ramme til at forstå, hvordan både massemedier og digitale netværksmedier er blevet en integreret del af kulturelle praksisser og samfundsinstitutioners virke.Medialiseringen er en af det moderne samfunds centrale dynamikker, men hvor fx globaliseringen og individualiseringen længe har været på dagsordenen i humanistisk og samfundsvidenskabelig forskning, er forskning i medialiseringen af kultur og samfund først for alvor ved etablere sig i den internationale forskning i disse år. Denne bog bidrager til at udvikle dette teoretiske og analytiske perspektiv i en dansk sammenhæng.Bogen er opbygget således, at der først gives en grundig indføring i medialiseringsteorien og medialiseringsbegrebets nuancer og forskellige inspirationskilder. Dernæst udfoldes og diskuteres teorien i en række konkrete analyser af forskellige samfundsmæssige og kulturelle områder: idræt, børns leg, forældreskab, religion, politik, konflikter samt frivillighedsorganisationers arbejde.Bogens målgruppe er undervisere og studerende på videregående uddannelser ved medie- og kommunikationsuddannelser.

  • - Guide til smalltalk
    af Birgitte Sally
    167,95 kr.

    Reception forude! Og du er allerede træt ved tanken! Receptioner kræver nemlig, at man er god til at tage kontakt til andre, måske fremmede, mennesker. MEN du bør tage en dyb indånding og kaste dig ud i at tage kontakt. For helt grundlæggende gør smalltalk vores arbejdsliv bedre. Den gode leder, den gode projektleder og den gode kollega, der evner at smalltalke, sørger faktisk for at binde arbejdsdagen og virksomheden bedre sammen. Ligesom den gode smalltalker, man talte med til sidste reception, måske er den man kommer først i tanke om, når man skal finde nye samarbejdspartnere. Smalltalk er et socialt bindemiddel, der gør det muligt også at tale sammen om seriøse og vigtige emner – senere. Mange mennesker er bange for at virke banale, og derfor kan smalltalk virke som til en uoverskuelig opgave. Men i et arbejdsliv, hvor vi skal samarbejde, skabe netværk, sælge og dele viden, er smalltalk en nødvendig kompetence – og en trædesten til alt det vigtige. Tag kontakt – Guide til smalltalk giver dig viden om, hvad smalltalk er, og hvem du er som smalltalker. Du får baggrund og viden - og ikke mindst: en række værktøjer til at blive bedre til at smalltalke. Find ud af, hvilken persontype du er – og tilpas din smalltalk efter det. Og identificér dine ømme tæer i kommunikationen: Er du en FBI-agent (sådan en, som pumper løs med et arsenal af spørgsmål, så andre føler sig i forhør)? Er du en Trumfer (sådan en, som altid er lidt klogere, lidt hurtigere og lidt mere interessant)? Eller måske er du Rådgiveren (sådan en, som har et væld af løsninger på andres problemer)? Eller måske en helt anden af de otte typer, der skal arbejde lidt med deres smalltalk. Birgitte Sallys bog giver enhver hjælp til identificere, hvad man helt personligt får ud af smalltalk på sit arbejde – og hvilken rolle man indtager. Og med den viden kan man bruge værktøjerne i bogen til helt konkret at forbedre sin smalltalk – og dermed blive bedre til at være leder, projektleder eller kollega.Og sikke da en pæn bluse du har på? Hvor mon du har købt den? Se også interview med Birgitte Sally fra Lounge på TV2 Lorry.

  • af Rikke Høgsted Petersen & Rikke Sofie Møller
    247,95 kr.

    Få om nogen overhovedet kan kalde sig udlært i kunstarten kommunikation.Assertiv kommunikation er dybt forankret i et selvværd, der giver ro i sindet i vanskelige situationer og overskud til ikke alene at tåle andres forskellighed, men også at kunne møde andre med nysgerrighed, lærelyst og et tanke- og følelsesmæssigt åbent sind.Bogen er let læst og rigt illustreret med eksempler og nyttige øvelser.

  • - Guide til effektiv kommunikation
    af Malene Bjerre
    43,94 - 167,95 kr.

    Mød din kunde handler om at sætte kunden i centrum i sin kommunikation. Vi ved jo godt, at det er kunderne, det hele handler om, men glemmer bare at kommunikere det til dem.Alt for tit er virksomhederne mest optaget af sig selv: Det nye, spændende tiltag, der lige er gennemført eller den lange, indviklede proces, det har været at nå til et bestemt punkt.Med et hav af eksempler viser Mød din kunde, hvordan kommunikationen bliver meget mere effektiv, hvis kunden tænkes med hele vejen: i budskabet, indholdet, opbygningen og sproget.Og den demonstrerer, hvordan man skaber et mere reelt og nærværende møde mellem afsender og modtager.Det er den tredje bog i serien af små, anvendelsesorienterede bøger om kommunikation.Læs mere om forfatteren, Malene Bjerre: http://gyldendal.dk/malene-bjerre

  • af Cal Newport
    165,95 kr.

    'Brilliant and timely' - Oliver Burkeman, author of Four Thousand WeeksFrom the New York Times bestselling author of Digital Minimalism and one of the world's top productivity experts, a groundbreaking philosophy for creating great work at a sustainable pace. Hustle culture. Burnout. Quiet quitting. Today we're either sacrificing ourselves on the altar of success or we're rejecting the idea of ambition entirely. But it doesn't have to be all or nothing. There is a way to create meaningful work as part of a balanced life, and it's called 'slow productivity'. Coined by Cal Newport, the bestselling author of Deep Work and Digital Minimalism, slow productivity is a revolutionary philosophy based on three simple principles:1. Do fewer things. 2. Work at a natural pace. 3. Obsess over quality. Examining the stories and habits of ancient and modern scientists, philosophers, artists and scholars who worked in this way, Newport reveals just how transformative the slow productivity approach can be to producing a meaningful body of work. From managing your energy according to the season, to identifying which projects to pursue and which to set aside, to building a schedule that yields maximum output with minimum stress, this timely and essential book will revolutionise how you work, helping you to accomplish great things at a more humane pace.

  • af Kirsten Møller Wissing & Steen Olesen
    517,95 kr.

    Afsætningsstrategi er en ny lærebog, der giver en helhedsforståelse for grundlæggende afsætningsmæssige forhold, begreber, modeller og værktøjer.Lærebogen giver læseren overblikket over, hvordan markedsføring, strategisk planlægning, konkurrentanalyse og segmentering kan spille sammen og styrke salget af virksomhedens produkter. Bogens kapitler gennemgår: Grundlæggende afsætningsbegreber Metode Styringsgrundlaget i virksomheden Planlægningsniveauer og markedsføringsfunktionen Virksomhedens interne forhold Produkters livsforløb - porteføljestyring Virksomhedens forretnings- og vækststrategier Virksomhedens eksterne forhold Branche og konkurrentanalyse Juridiske forhold - konkurrenceret Virksomhedens økonomiske situation Virksomhedens samlede forretningsplanDet er bogens formål, at læseren efterfølgende i praksis kan bidrage til, analysere og løse virksomhedens nationale og internationale salgs- og markedsføringsopgaver.Bogen er rettet mod faget Afsætningsstrategi på Akademiuddannelserne

Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.