Markedets billigste bøger
Dag-til-dag levering

Kontorer og arbejdspladser

Her finder du spændende bøger om Kontorer og arbejdspladser. Nedenfor er et flot udvalg af over 38 bøger om emnet.
Show more
Filter
Filter
Bogtype
  • (38)
  • (4)
  • (2)
Format
  • (30)
  • (8)
  • (3)
  • (2)
  • (1)
Sprog
  • (34)
  • (4)
Pris
DKK
Bedømmelse
  • (3)
  • (3)
  • (3)
  • (3)
  • (3)
Serie
  • (2)
Tag
  • (6)
  • (5)
  • (4)
  • (4)
  • (4)
  • (3)
  • (3)
  • (3)
  • (3)
Vis mere
Sorter efterSorter
  • - Hvordan vi glemte at leve et meningsfuldt liv
    af Morten Albæk
    116,95 - 236,95 kr.

    I ÉT LIV, ÉN TID, ÉT MENNESKE stiller filosoffen og lederen Morten Albæk spørgsmålet, hvordan det kan lade sig gøre, at vi som et af verdens rigeste og mest lykkelige folkeslag samtidig kan være så hårdt ramt på vores mentale velbefindende, målt på antallet af mennesker, der lider af stress, angst og depression. Undervejs gør han op med begrebet work-life balance og forestillingen om, at en skarpere adskillelse mellem arbejde og fritid kan løse problemet. Det er en illusion, at livet kan deles op i et arbejdsliv og et privatliv, og det er en sproglig manipulation, som fastholder os i en sump af meningsløshed, der i sidste ende gør os syge. Hvordan vi redder os ud af dette eksistentielle morads, giver Albæk flere bud på, men først og fremmest handler det om at kende forskel på tilfredshed, lykke og mening – og sætte sidstnævnte i centrum for tilværelsen. Det handler i sidste ende ikke om at blive tilfreds eller lykkelig, men om at skabe et meningsfuldt liv.

  • - Hvordan vi fik travlt med at lave ingenting
    af Dennis Nørmark & Anders Fogh Jensen
    231,95 kr.

    Bogens forfattere kommer fra hver sin politiske fløj, men bogen er ikke et møde på midten. Det er et opgør med en gammeldags måde at tænke arbejde på og et bud på, hvad enhver kan gøre som arbejdstager, leder, og hvad vi kan gøre som samfund. For det er på tide at tænke og handle anderledes, hvis ikke vi skal blive til grin overfor både vores fremtid og vores fortid og begå århundredets største dumhed. Men det kræver et opgør med et af vor tids største tabuer: Pseudoarbejdet.

  • - Om at lede sig selv og andre
    af Morten Albæk & Stig Matthiesen
    228,95 kr.

    “Op igennem 1990’erne og 00’erne har vi skabt en kultur, der alene har opfordret mennesket til at definere sig selv ved sine ambitioner, drømme og fantasier. En kultur, der reproducerer folks manglende evne til nøgternt at vurdere egne evner ved at anspore dem til konsekvent at overvurdere dem”. Så kontant er meldingen fra Morten Albæk her i bogen. Albæk gør op med folks indbildte tro på, at deres talent bare skal opdages og langer ud efter den manglende selverkendelse, der nærer X Factor og andre lignende konstruktioner i vores omgivelser. For efter Albæks mening er de fleste af os helt gennemsnitlige, fejlfyldte mennesker, som skal arbejde flittigt og gøre vores bedste hver eneste dag, hvis vi skal opleve succes og bidrage positivt til verden. Morten Albæk er Group Senior Vice President i Vestas, anerkendt som en af de mest innovative marketingdirektører i verden og adjungeret professor i Anvendt Filosofi ved Aalborg Universitet. I bogen deler han sine tanker om vigtigheden af at være et helt menneske i en moderne og omskiftelig verden. Han forklarer, hvorfor man hverken kan være en god leder, en god medarbejder eller et godt menneske, hvis man ikke er ærlig i omgangen med sig selv og med andre. De kontante refleksioner sættes løbende i relief med Albæks fortælling om sin egen opvækst og sine personlige erfaringer fra ungdoms- og voksenlivet.

  • af Pernille Garde Abildgaard
    230,95 - 345,95 kr.

    Medarbejderne i den danske virksomhed IIH Nordic har i over to år kun arbejdet 4 dage om ugen, og resultaterne er banebrydende: Stort set alt stress blandt de 49 medarbejdere er elimineret, om­sætningen er fordoblet, sygefraværet er ikke eksisterende og både i 2017 og 2018 er IIH Nordic ble­vet kåret som Danmarks Bedste Arbejdsplads ligesom virksomheden og dets direktør Henrik Stenmann har vundet en favnfuld priser for både sit arbejdsmiljø og sine produkter. Manden der knuste kalenderen for at gøre sin medarbejdere lykkelige viser gennem data, indsigter og cases fra de seneste to år i IIH Nordic, hvordan du og din virksomhed også kan implementere 4-dages arbejdsugen med succes og øget omsætning til følge. Det handler nemlig ikke om, hvor mange timer, vi arbejder, men om, hvordan vi bruger arbejdstiden. Bogen indeholder også en en række enkle råd og værktøjer, som du kan bruge i dit eget arbejdsliv – og præsentere for din chef. Journalist Pernille Garde Abildgaard har skrevet bogen på baggrund af interviews med bl.a. Henrik Stenmann og hans medarbejdere samt med danske og internationale eksperter. Hun dokumenterer både fordele og ulemper ved en 4-dages arbejdsuge. Pernille Garde Abildgaard er er specialist i personlig og kollektiv effektivitet, således at arbejdstimer udnyttes ideelt, og hjernen præsterer sit optimale. Det giver nemlig ekstra frihed, arbejdsglæde og livskvalitet. Pernille Garde Abildgaard er også succesfuld pr- og kommunikationsrådgiver for en række virksomheder og har mere end 10 års ledelseserfaring fra både private og offentlige organisationer. Hun har tidligere udgivet bogen Fokus giver frihed – gode råd om arbejdsmetoder i en verden fuld af forstyrrelser (Frydenlund, 2018).

  • - Succes som leder i nyt job
    af Lars Bo Hansen
    231,95 kr.

    Opdateret udgave. De første 100 dage er altafgørende for den nye leder, uanset om det er første eller sjette gang, man tiltræder et lederjob. Og samtidig er de fuldstændig umulige at gøre perfekte, da man som nyudnævnt befinder sig i en midlertidig tilstand af inkompetence.Hvordan man kan navigere i dette minefelt, giver Lars Bo Hansen en lang række bud på i denne nye og opdaterede udgave af hans bog, som henvender sig til den nyudnævnte leder på alle niveauer af en organisation.Bogen præsenterer de udfordringer, den nye leder står over for. Den giver specifikke anbefalinger baseret på interview med fremtrædende skandinaviske ledere, blandt andre Mats Jansson, Jacob Axel Nielsen, Harald Børsting, Fritz Schur og Jan Stig Andersen.Nogle af de indledende råd lyder: Sæt holdet, læg strategien, skab tidligere sejre og afstem forventninger. Hvert råd gennemgåes og forklares, og der trækkes på en eller to cases undervejs – og der henvises løbende til andre lederes erfaringer. Desuden finder man gode råd til, hvad man ikke må bruge de første 100 dage på: endeløse to-do lister, skynde sig at beslutte for meget, se stresset og presset ud eller tale om den virksomhed, man kommer fra.Professor Steen Hildebrandt anmeldte bogen for Børsen, da den udkom første gang: "Det er en fin, overskuelig og kompetent bog, der indeholder masser af praktiske råd, som jeg i høj grad vil anbefale den nye leder at tage med sig ind i det nye job."

  • - - Sådan bekæmper vi pseudoarbejde i organisationer
    af Dennis Nørmark
    192,95 kr.

    Vores arbejde drukner i målinger, rapporteringer, møder, kontrol, dokumentationskrav og velmente, men overflødige initiativer, omstruktureringer og projekter. Alt sammen pseudoarbejde, der lægges oveni det rigtige arbejde og ikke efterlader sig noget værdifuldt.I Tilbage til arbejdet tager antropolog Dennis Nørmark tråden op fra bogen Pseudoarbejde, som han i 2018 skrev sammen med filosof Anders Fogh Jensen, og som satte ord på mange danskeres frustrationer over et arbejdsliv tiltagende tømt for mening.Hvor den første bog diagnosticerede problemet, ser Tilbage til arbejdet på, hvad man konkret kan gøre som medarbejder og leder for at spotte og eliminere det overflødige arbejde og bremse det, inden det stjæler mere af vores tid. Bogen viser, at det ikke er nogen naturlov, at vores organisationer bliver mere komplicerede; det kan ændres ved nye måder at lede og organisere sig på. Med simple adfærdsændringer kan vi forhindre pseudoarbejde i at opstå igen, så vi for alvor kan komme tilbage til at lave det, som skaber værdi.

  • af Helle Mylund Jacobsen
    320,95 kr.

    Administration udgør en stadig større del af mange menneskers arbejdsliv. Antologien Administration - Faglighed og praksis i administrativt arbejde peger på mange vigtige aspekter inden for faget administration. Bogen tager fat om centrale emner, såsom administration som et velfærdsgode, hvordan administration også ofte er en forudsætning for at godt arbejde kan udføres og administration som forvaltning af viden. Bogen indledes med et interview med Poul du Gay ?Hyldest til bureaukratiet?.

  • af Anders Seneca & Morten Christensen
    192,95 kr.

    Løser I kerneopgaven på din arbejdsplads?”Kend din kerneopgave” var budskabet i forfatternes bestseller af samme navn fra 2012. Bogen satte en ny dagsorden på mange arbejdspladser og slog kerneopgaven fast som et meningsfuldt begreb. Bogen her tager skridtet videre og omsætter kerneopgaven til praksis. For det er ikke nok at kende kerneopgaven. Kerneopgaven skal løses!Forfatterne giver et effektfuldt bud på, hvordan man på den enkelte arbejdsplads kan arbejde med at løse kerneopgaven. I dag er kerneopgaven ofte enten fraværende eller blot flotte ord. Hvis kerneopgaven skal give værdi, skal den anvendes. Så vi i fællesskab kan udfordre og udvikle hverdagens arbejdsopgaver – hver dag.Vi skal ikke lave det samme, men vi skal lykkes med det samme. Bogen giver inspiration til, hvordan I på din arbejdsplads kan anvende kerneopgaven til fælles refleksion, motivation og innovation.Læs bogen, hvis du vil løse kerneopgaven endnu bedre!

  • - Grænsekrydsende ledelse og samarbejde
    af Annemette Digmann, Karen Ingerslev, Per Bo Nørgaard Andersen & mfl.
    231,95 kr.

    "Hvis vi kunne genopfinde den offentlige sektor, ville vi nok gøre os umage for at gøre samarbejde på tværs af sektorer så ubesværet som muligt." Denne bog giver viden, erfaringer og anvisninger til, hvordan man bedre samarbejder på tværs i det offentlige.En familie, der får et barn med et psykisk handicap, ønsker næppe, at de bliver nødt til at kontakte henholdsvis skole-, psykiatri- og handicapområdet – som i øvrigt har ofte modstridende love og paragraffer – for at få den rette hjælp. De ville nok ønske sig, at de tre sektorer arbejdede sammen og på tværs, til barnets og familiens bedste.Det er ikke let at arbejde på tværs. Der er talrige barrierer som specialisering, modsatrettede incitamentsstrukturer og konfliktende lovgivninger. Bogen inspirerer til samarbejde på tværs i det offentlige fra både teoretiske og praktiske vinkler, så ledere, medarbejdere, forvaltninger, styrelser m.m. med bogen i hånden er klædt bedre på til tværgående samarbejde, også med borgerne.Forfatterne har skrevet bogen, fordi der er et behov for at tænke nyt og anderledes i det offentlige, for sagens og borgernes skyld – og fordi man spilder alt for mange ressourcer på siloopdeling og gentagelse af hinandens arbejde. De er ikke blinde for alle de faldgruber, tværgående samarbejde ofte falder i, men tilbyder konkrete råd og metoder til organisationer, som skal i gang med at arbejde på tværs – og en liste med råd til at undgå alle snubletrådene for tværgående samarbejde.”Det offentlige er i gang, men kan sagtens blive bedre til at arbejde på tværs!” Forfatter-ne har opsamlet erfaringer fra en lang række eksisterende og tidligere samarbejdsprojekter. Projekter, som allerede er søsat i det offentlige. Inden for alle sektorer.

  • - Sådan fastholder du fokus i en flyvsk verden
    af Cal Newport
    251,95 kr.

    ARBEJDER DU DYBT?Det dybe arbejde er evnen til at arbejde fokuseret med kognitivt krævende opgaver. Det dybe arbejde er en af de vigtigste færdigheder i vor tids økonomi. Det dybe arbejde er den superkraft, som kan bane vejen til succes i vores arbejdsliv. Og alligevel er det dybe arbejde under hårdt pres i en verden af konstante afbrydelser. I denne bog forklarer Cal Newport, hvordan vi kan træne evnen til at arbejde dybt. Hans vigtigste pointe er, at moderne teknologi og internettet påvirker vores hjerner og arbejdsliv ved at ødelægge vores evne til at holde fokus. Bogen giver en række gode råd og vigtige indsigter, der vil kunne føre til mere mening og værdi i vores professionelle liv.Cal Newport er professor i computer science ved Georgetown University. Hans særlige interesseområde er nye teknologiers påvirkning af vores arbejdsliv. Han har skrevet flere bøger, blandt andet også om studieteknikker, hvoraf ingen dog endnu er oversat til dansk.Omtale af bogen'Denne bog er vigtig. Den stiller skarpt på moderne ledelse og sunde arbejdskulturer - og kommer med konkrete svar på det, mange egentlig leder efter: Dybde og ro' - Jonathan Løw, serieiværksætter'De mange eksempler, overvejelser og gode råd er meget interessante og brugbare' - Frans Ørsted Andersen, flowforsker'Som en tilstedeværelse på hver side er Newport exceptionel inden for selvhjælpsforfattere' - anmeldelse i New York Times'Cal Newport er en klar stemme i et hav af larm' - Seth Godin, forfatter til What to Do When It’s Your Turn'Dette er en dyb, ikke overfladisk, bog, der kan berige dit liv' - The Globe and Mail

  • - Giv andre noget at vokse af
    af Anders Stahlschmidt - Lumholt & Stahlschmidt S.M.B.A
    184,95 kr.

    Vi har alle brug for feedback, for det giver os energi, selvtillid og motivation at blive anerkendt. Samtidig har vi brug for, at nogen korrigerer os, så vi ikke gentager fejl, dårlige vaner og ubetænksom opførsel. Gør din feedback mere kvalificeret – både på arbejde og derhjemme.Lær at give feedbackFørstehjælp til feedback er en bog med baggrund, øvelser og værktøjer, så du kan blive bedre til at give feedback. Både den daglige og den formaliserede.   Når du giver feedback, skal du være bevidst om:- SprogetBl.a. Går du efter manden eller bolden? Sprogets magi. Karakterforbandelser. Skrift over for samtale. Vi hører det, vi forstår. - FormenBl.a. Hvordan formulerer man spørgsmål? Hvad koster en skideballe? Hvordan hæver du dig over snot- og tåregrænsen? Hvad er der galt med pædagogsandwichen? - Hensigten og resultatetBl.a. Når feedback er som hvidt sukker. Hvor dybt vil du ramme? Ligeværd. "Du er jo et kvaj til feedback". At mene noget med sin feedback. Timing. Bogens budskab er: Giv hinanden noget at vokse af!Læs fagbladet Journalistens anmeldelse .Hør interview med Anderst Stahlschmidt hos JP Radio .Anders Stahlschmidt er journalist og kommunikationsrådgiver. Han er partner i Lumholt & Stahlschmidt Kommunikation og arbejder med storytelling og med at træne og udvikle personlige kompetencer inden for kommunikation. Tidligere tv-vært på DR og TV2 og underholdningschef på Nordisk Film.

  • - Hvordan vi opnår mere ved at snakke mindre
    af Bastian Overgaard
    238,95 kr.

    Samtale fremmer ikke altid forståelsen. Alt for mange møder med alt for meget snak har store konsekvenser - både økonomisk, mentalt og menneskeligt.I Støjfri ledelse deler Bastian Overgaard tankevækkende eksempler på danske ledere, der har sparet tid, reduceret stress og skabt bedre samarbejde ved at sætte noget så uvant som stilhed på dagsordenen.Bogen trækker på sprogforskning, hjerneforskning og adfærdsforskning. Og giver dig konkrete anvisninger til at opnå bedre kommunikation, nærværende møder og stærkere relationer, som ikke drukner i talestrømmen.

  • af Simon Sinek
    251,95 kr.

    Ny bog af den verdenskendte ledelsesguru Simon SinekVed du, hvordan du spiller det spil, du er en del af? I endelige (finite) spil, som fodbold eller skak, er spillerne kendte, reglerne er faste, og endepunktet er klart. Vinderne og taberne kan let identificeres. I uendelige (infinite) spil, som business, politik eller livet selv, skiftes spillerne ud, reglerne kan ændres, og der er ikke defineret endepunkt. Der er ingen vindere eller tabere i et uendeligt spil; der er kun foran og bagud.Mange af de kampe, som organisationer og virksomheder står overfor, er et resultat af, at deres ledere har spillet med et endeligt mindset i et uendeligt spil. Disse organisationer er ofte bagud, når det kommer til innovation, skøn, moral og i sidste ende, performance.De ledere, der tager et uendeligt mindset til sig, opbygger stærkere, mere innovative og inspirerende organisationer. Deres ansatte stoler på hinanden og deres ledere. De har modstandskraften til at trives i en fortsat omskiftelig verden, mens deres konkurrenter falder ved vejen. I sidste ende er det dem, der vil føre resten af os ind i fremtiden.Enhver værdig organisation starter med et hvorfor – formålet, årsagen eller troen, der inspirerer os til at gøre, som vi gør, og inspirerer andre til at følge os. Gode ledere ved, hvordan man opbygger tryghedscirkler, der fremmer tillid og samarbejde i deres organisationer. Men det er ikke nok til at hjælpe os med at sætte kursen gennem det uforudsigelige, ofte kaotiske landskab, som nutidens marked er.Evnen til at opbygge et uendeligt mindset er en forudsætning for enhver leder, der ønsker at forlade deres organisation i bedre form, end da de kom til.

  • - At lede de selvledende medarbejdere
    af Anders Raastrup Kristensen
    192,95 kr.

    Hvornår er det arbejde at sende en mail? De traditionelle rammer om arbejdet er forsvundet. Mange af os sætter selv rammerne for vores arbejde: Vi har ikke en fast arbejdstid. Vi får ikke en veldefineret opgave. Og vi er ikke altid helt sikre på, hvornår de aktiviteter, som vi har i løbet af dagen, falder inden for arbejdets rammer. Vi skal derfor lære at lede os selv i forhold til et arbejde, som langt fra er velafgrænset og veldefineret. I denne bog definerer Anders Raastrup Kristensen dette arbejdsliv med flydende grænser og peger på udfordringerne ved selvledelse. Fx hvor er grænsen mellem familie- og arbejdsliv? Hvordan skal arbejdsopgaven planlægges og bestemmes. Hvordan defineres arbejdsaktiviteten? Fx hvornår er det en arbejdsaktivitet at læse en artikel, og hvornår er det personlig interesse? Hvordan leder man medarbejdere, der leder sig selv?Anders Raastrup Kristensen vil fyre den terapeutiske leder og føleledelse, som de sidste 10 års coaching-tsunami har skabt, og som gør medarbejderne til lederens individuelle udviklingsprojekter. Anders Raastrup slår på, at lederen igen skal have fokus på arbejdet: ”Arbejdet er det, som vi har fælles, når vi arbejder i en virksomhed. Arbejdet er det, som vi gør sammen og den drøm, som vi sammen prøver at realisere. Lederen skal sørge for, at medarbejderne hele tiden er bevidste om målet for arbejdet, og forklare ændringer i målet for dem, så de fortsat kan levere på de rigtige opgaver.” Ledelse af selvledende medarbejdere skal sætte fokus på kernen i arbejdet. Hvordan skaber medarbejderen værdi? Og hvad skaber ikke værdi for virksomheden? Medarbejderne skal ledes til at gøre det rigtige i arbejdet. Denne opgave kan ikke overlades til medarbejderne alene, men skal ledes af ledelsen. En leder skal holde sine medarbejdere fast på målet, og lede medarbejderne så de kan lede sig selv. I bogen kan man også teste, hvilken type medarbejder man er: ”Den selvrealiserende” eller ”Den selvbestemmende” medarbejder. Desuden kan det også give stof til eftertanke at tage testen: Hvilket billede bruger du på balancen i dit familie- og arbejdsliv. Er du en jonglør, linedanser, holder du regnskab, styres du af indre balance? osv. – og hvilke valg og fravalg kommer der ud af det?

  • af Jørgen Koch
    117,95 kr.

    Med Office 2013 lancerer Microsoft en ny version afden kendte Office-pakke, der udover Word indeholderregnearksprogrammet Excel, præsentationsprogrammetPowerPoint og mail-suiten Outlook.Word er Microsofts tekstbehandlingsprogram, somdu kan bruge til at skrive breve, rapporter , brochurer,invitationer, festsange i – ja, alt hvad der indeholder tekst.Dine dokumenter kan derudover også indeholde bl.a.diagrammer, tabeller og billeder og i Office 2013 enddaogså video.I dette hæfte st arter vi med at se på brugergrænsefladen,som har fået et nyt og mere rent udseende i forhold tiltidligere versioner af Word.Du vil både lære Words grundlæggende funktioner atkende, og desuden have mulighed for at gå i dybden medflere af de mere avancerede funktioner.Dette hæfte er skrevet til dig, som sk al i gang med Word2013 og som ikke ønsker at spilde tid på for mangetekniske spidsfindigheder.

  • af Cal Newport
    251,95 kr.

    De digitale minimalister er alle steder. De er rolige, glade mennesker, der kan indgå i nærværende samtaler uden hele tiden at sende stjålne blikke til deres mobiltelefon. De kan fordybe sig i en god bog, et kreativt projekt eller en morgenløbetur. De kan have det sjovt med deres venner og familie uden en konstant og uimodståelig trang til at skulle dokumentere det, der foregår. De holder sig opdateret, men føler sig ikke overvældede. Nu giver Cal Newport os et navn for denne bevægelse: digital minimalisme.Denne bog imødekommer et behov hos alle dem, der bliver drænet af det konstante krav om at være tilgængelig, som føler sig uden for kontrol i forhold til sociale medier, og som har brug for at skabe mere ro og fordybelse samt nærvær i deres privatliv.Bogens del 1 beskriver de kræfter, der gør vores nuværende liv med digitale teknologier ubærligt for mange. Del 2 hjælper læseren med at opbygge en digital minimalistisk livsstil.

  • - om at skabe tid, motivation og arbejdsglæde
    af Trine Kolding
    231,95 kr.

    Det ER muligt som muligt at indfri kravene til effektivitet uden at bede medarbejderne om at løbe stærkere. Der findes en måde, hvor du både kan skabe et større udbytte med den samme indsats og samtidig højne motivation og trivsel blandt dine medarbejdere. Bogen giver dig løsningen trin for trin.Mange har fejlagtigt den opfattelse, at effektivitet handler om tempo. Men man kan sagtens løbe stærkt og udrette en masse uden at være spor effektiv. Effektivitet handler om, hvordan vi i fællesskab indretter arbejdspladsen, fordeler vores opgaver og udnytter vores ressourcer og styrker, så de skaber mest mulig værdi – og mest mulig arbejdsglæde for medarbejderne.Trine Kolding demonstrerer gennem casehistorier fra bl.a. Arbejdernes Landsbank, Retten på Frederiksberg, Aarhus Universitet og Novo Nordisk, hvordan andre har arbejdet med at blive mere effektive sammen. Og de gode råd og redskaber gør bogen let at bruge.Almindeligvis er det den enkelte medarbejders effektivitet, der er i fokus. Men Trine Kolding viser i Effektive sammen, at det er i fællesskabet, at man opnår størst mulig værdi.

  • - De ti vigtigste Harvard Business Review-artikler
    af Harvard Business Review
    198,95 kr.

    Artikler med klassikerstatusHarvard Business Review udkommer ti gange årligt med artikler om blandt andet ledelse, organisation og strategi fra førende forskere og ledelsesguruer – og har gjort det siden 1922. Fra denne enorme vidensbank har vi udvalgt de ti vigtigste artikler om medarbejderledelse.Selv de mest erfarne støder på udfordringer, når de leder andre.Læs om, hvordan du• bevidst skifter mellem forskellige ledelsesstrategier.• motiverer dine medarbejdere ved at tildele dem mere ansvar.• hjælper en ny, usikker leder på benene.• bryder den onde cirkel, når du har set dig sur på en medarbejder og han på dig.• dyrker dine medarbejderes personlige styrker.• går imod dine egne uerkendte fordomme om andre mennesker.

  • - Guide til virtuelle fællesskaber
    af Lars Pedersen
    207,95 - 265,95 kr.

    Samarbejde – hver for sig er bogen, der på en direkte og enkel måde hjælper jer med at fastholde den positive læring fra Corona-nedlukningen.Med viden og inspiration får I en værktøjskasse til at skabe nye og mere effektive rammer for samarbejde på tværs af virksomheds- og hjemmearbejdspladser. I kan sikre sammenhæng og retning i en verden, hvor I både er tilstede og på distancen.Samarbejde – hver for sig er rettet mod alle jer, der som medlemmer af en organisation dagligt har samarbejde eller indgår i projekter, der foregår på tværs af flere fysiske arbejdssteder. Bogen indeholder et særligt afsnit til ledere og ét til HR- og organisationsansvarlige.Lars Pedersen har gennem tre årtier haft ledende stillinger indenfor HR. Han har drevet egen virksomhed siden 2004, siden 2013 i Pitstop Management, hvor han har arbejdet med distanceledelse og virtuelt samarbejde. Gennem foredrag og konsulentvirksomhed hjælper Lars Pedersen private og offentlige organisationer til at sikre effektivitet i det virtuelle samarbejde. Han er uddannet fra Københavns Universitet og har en Master i Ledelse- og Organisationsudvikling fra Aarhus Universitet.

  • - An entertaining guide to business co-operation
    af Kay Xander Mellish
    104,95 kr.

    Doing business in the US is challenging and exciting. The size, wealth, and diversity of the American market is hard to beat. But when it comes to business culture, too many Danes assume that the US is basically just like Denmark - only bigger. This can be the first of many expensive mistakes.--------Amerikansk forretningskultur er ikke altid nem at forstå, and mange danskere begår fejl, når de skal prøve at balancere amerikansk forretningsetikette og dansk forretningsetikette.Denne bog kan hjælpe dig til en bedre forståelse for den kulturforskel mellem USA og Danmark, der kan skabe problemer, når man skal arbejde sammen.

  • af Lars Ljungqvist
    102,95 kr.

    Har du altid savnet et (gratis) note-program, som kan bruges i stort set alle situationer – lige fra forelæsningen til indkøbssedlen? Hvis svaret er ja, så behøver du ikke at lede længere. Fra 2013 er verdens førende note-program fra Windows, OneNote, blevet gratis. OneNote er et program, som indeholder utrolig mange funktioner: Lige fra, selvfølgelig, at kunne tage hurtige noter, over til indsætning af filer, deling af notesbøger med andre, scanning og læsning af pdf-dokumenter og meget mere. Gratis-udgaven kommer med næsten fuld funktionalitet – så hvorfor ikke bare downloade programmet? Dette hæfte henvender sig til både helt nye og let øvede brugere af OneNote. Der startes helt fra bunden, og brugerfladen og de basale funktioner forklares indgående. Derefter bygges der ovenpå, og man kommer hurtigt, selv som nybegynder, ud i de allerfleste krinkelkroge af programmet. Hæftet er opbygget sådan, at man som læser tages igennem en række konkrete opgaver, som lærer en funktionerne i praksis. I denne sammenhæng lægges der særligt vægt på muligheden for at dele sine notesbøger med andre. Windows har i denne nyeste udgave lagt stor vægt på denne mulighed, da både samarbejdet med Outlook og andre Office programmer blevet meget tæt. Kort sagt: OneNote 2013 er et utrolig funktionelt og nu gratis program, og med dette hæfte kommer du endnu hurtigere i gang.

  • - uden skyld, skuffelser og sure miner
    af Line Ullmann
    207,95 kr.

    Siger du ja til at løse en opgave, selvom du hverken har tid eller lyst? Har du alt for travlt på arbejdet, fordi du ikke formår at sige fra over for din chefs urealistiske forventninger? Lader du din kollega afbryde dig, selvom det passer dig dårligt? Så er denne bog til dig.Hvis du alt for ofte siger ukritisk ja til alt og alle på jobbet, ender du med i sidste ende at sige et stort og rungende nej til dig selv. Det er det samme som at sige ja tak til manglende fokus, dårlige resultater, frustrationer, mistrivsel og endda stress. Når du derimod siger nej på den rette måde – til opgaver, kollegaer eller din chef – siger du samtidig ja til det, der er vigtigt for dig i dit arbejds- og privatliv.Bogen fortæller dig, hvordan du kan sige nej, når du har brug for det, og den giver dig konkrete metoder til, hvordan du gør det klart, tydeligt og uden at ødelægge den professionelle relation. Faktisk vil du opleve, at samarbejdet bliver bedre, fordi du får mere overskud til at sige helhjertet ja, og fordi dine kollegaer får mere respekt for dig. Line Ullmann er en efterspurgt underviser og rådgiver med særligt fokus på, hvordan vi får mere overskud på jobbet. Hun driver sin egen virksomhed og afholder kurser, foredrag og workshops landet over i personlig planlægning, effektive arbejdsvaner, konflikthåndtering, kollegasparring og ikke mindst kunsten at sige nej på jobbet.

  • - How we ended up being busy doing nothing
    af Dennis Nørmark & Anders Fogh Jensen
    231,95 kr.

    The authors come from both sides of the political divide, but this book is not a meeting in the middle. It is a showdown with an old-fashioned concept of work, and a blueprint for what we can do about it – as employees, as managers and as a society. It is time to think and act differently. Otherwise, we may find ourselves committing the greatest act of self-sabotage in history. First, we must confront one of the greatest taboos of our era: Pseudowork.

  • - Videndeling i praksis
    af Line Sander
    236,95 kr.

    Succesfuld sidemandsoplæring og vellykket videndeling kræver, at man er god til at lære fra sig. Da der jo desværre ikke følger en brugsvejledning med til kollegaens hjerne, skal man kunne gennemskue, hvordan kollegaen nemmest tilegner sig ny viden og nye kompetencer.Sidemandsoplæring er fyldt med nyttige værktøjer, der gør læseren i stand til at dele sin viden effektivt og sikre en stejl læringskurve hos den nye kollega. Med afsæt i cases og gode eksempler viser Line Sander vejen igennem pædagogikkens teknikker, teorier og tricks – på underholdende og letforståelig vis.Bogen er en hjælp til den, som vil lære at dele sin faglige viden og skabe motivation hos modtageren. Den viser også, hvordan man håndterer modstand mod læring, hvordan man rammer sin kollegas vidensbehov og gør sig forståelig – selv når stoffet er svært.

  • - how to make your business grow by working less
    af Pernille Garde Abildgaard
    230,95 kr.

    Welcome to a world of happy employees and healthy businesses! This book proves that fewer working hours and shorter working days can lead to more productivity and better sustainability for both companies and employees. The IT company IIH Nordic is based in Denmark, where the working week is usually 37 hours. Since 2017 they have operated with a four-day working week – eight hours a day, 30 hours a week. All 50 employees still receive the same salary as they did before, but now with every Friday off. Although the company’s work week is reduced by a full day, it still produces as much as it did with a five-day week and has increased its result by 233 %. IIH Nordic has won several awards for its working environment – including Denmark’s Best Workplace for 2017, 2018 and 2019. IIH serves as a shining example to the rest of the world that you can have an ambitious working life and enjoy great commercial success without necessarily sacrificing your freedom, health or family time. You will find the secret of their success in this book. It contains concrete facts and unique insights from the four-day work week, interviews with employees and experts, plus a number of simple tips and tools that you can apply in your working life, present to your boss or implement in your own business. CEO Henrik Stenmann is the founder, owner and CEO of the company IIH Nordic. This book is based, amongst other things, on interviews with Henrik Stenmann, which clearly demonstrate that he is a true pioneer when it comes to creating the workplace of the future, where there is also room for human happiness. The author, Pernille Garde Abildgaard (b. 1974), is an expert in personal and collective efficiency, where working hours are optimally utilised and the brain attains optimum efficiency. She possesses more than ten years of management experience in both private and public sector companies. She is also a sought-after public speaker.

  • af Per Salling
    45,95 kr.

  • - problemstillinger og tendenser
    af Birger Steen Nielsen, Annette Kamp, Agnete Meldgaard Hansen, mfl.
    318,95 kr.

    Det moderne arbejdsliv er i konstant forandring, og derfor handler en stor del af arbejdslivsforskningen også om denne forandrings dynamikker. I denne antologi er vægten lagt på, hvad disse forandringer betyder for arbejdende mennesker: Hvordan påvirkes arbejdslivets indhold, former og kvalitet? Hvordan skabes, ledes og modvirkes disse forandringer? Bogens temaer handler om forandring af arbejdet set i et historisk perspektiv og arbejdet i forhold til spørgsmål om mening, faglighed, teknologi og krop samt kompetenceudvikling og læring. Samtidig præsenterer den et udblik til aktuelle udviklinger i arbejdslivet baseret på ny forskning. Forfatterne diskuterer temaer som udbredelsen af koncepter i arbejdet, de vanskelige overgange fra uddannelse til arbejdsliv, tendenserne til subjektivering af arbejdet og nye belastningsformer og til en øget prekarisering af arbejdet. Der præsenteres også et konkret reformforsøg om fleksibilisering af arbejdet i form af en 4-dages arbejdsuge og endelig berøres mere generelt spørgsmålet om demokrati og arbejde i dag. Arbejdslivet i kritisk perspektiv – problemstillinger og tendenser henvender sig bredt til mennesker med faglig, professionel eller blot almen interesse for udviklingen i arbejdslivet, men især til forskere, undervisere og studerende ved højere læreanstalter, universiteter, professionshøjskoler m.v.Alle forfatterne er tilknyttet Forskningsgruppen Arbejdsliv ved Institut for Mennesker og Teknologi, Roskilde Universitet.

  • af Tin Jørgensen & Karen Noeberg
    216,95 kr.

    Vi er vores handlinger, og vores handlinger har konsekvenser.ETISK HANDLEKRAFT og HUMAN INDRETNING er en metode, der kan bruges til at navigere efter i en udfordret verden, som kræver ændret adfærd og handlinger.ETISK HANDLEKRAFT giver redskaber til at træffe beslutninger på et oplyst grundlag og bidrager til langsigtede mål og strategier.I bogen bruger vi ETISK HANDLEKRAFT til at blive klogere på begrebet HUMAN INDRETNING, der kan gøre os opmærksomme på sammenhængen mellem krop og rum, og give os en metode til at indrette vores arbejdspladser, så alle bliver gladere og sundere, når de går på arbejde.Bogen henvender sig til virksomhedsledere og medarbejdere, som er optaget af forandringer i et etisk og bæredygtigt perspektiv.Om forfatterneKaren Noeberg ejer virksomheden Noeberg bæredygtig indretning, der arbejder med implementering af grønne løsninger i design og produktion.Karen er cand.mag. i billedkunst og dramaturgi. Hun har 23 års erfaring med at skabe rumløsninger, der fysisk og visuelt understøtter virksomhedens værdigrundlag og medarbejderkultur.Karen arbejder som scenograf med Human indretning for private og offentlige virksomheder i Danmark.Tin Jørgensen ejer Rethink Consulting ApS, som skaber værdi for virksomheder, der ønsker økonomisk, etisk og grøn vækst. Tin er cand.oecon., har en master i filosofi samt 27 års erfaring som strategisk og kommerciel økonom med fokus på etik og værdier i erhvervslivet. Fra 1993-2015 var Tin agent for det finske designbrand Marimekko, en rejse fra røde tal på bundlinjen til en børsnotering. Tin arbejder med forretningsetik og Etisk handlekraft som professionelt bestyrelsesmedlem i Middelfart Sparekasse og næstformand i Connect Denmark

  • - En folkestyret hverdag
    af Helge Hvid, Jeppe Lykke Møller & Jeppe Ajslev
    117,95 kr.

    Selvom vi bruger meget tid, energi og engagement på arbejds­pladsen, har vi kun begrænset indflydelse på opgavens udførelse, organiseringen af arbejdet og på de strategiske beslutninger.Demokratisering af arbejdslivet kan være en løsning på mange problemstillinger, vi møder i arbejdslivet: bureaukratisk kontrol, undertrykkelse af faglighed, meningsløshed, begrænsede læringsmuligheder og stress. Men demokrati er ikke noget, der kommer af sig selv, og det tager tid. Der kan være forhindringer på vejen, og nogle gange udvikler demokrati sig til pseudodemokrati. Bogen peger både på positive og negative erfaringer med demokratisering og viser, hvordan det kan være omdrejningspunkt for et sundere og mere produktivt arbejde. Samtidig kan demokratisering af arbejdet være en kilde til demokratisering af samfundet som helhed.Bogen baserer sig på arbejdslivsforskning, men er udformet som en let tilgængelig debatbog. Hensigten er at skabe debat om emnet.Deltag i debatten på http://demokratisering.dk.

  • af Christian Baadsgaard
    191,95 kr.

    Christian Baadsgaards debutroman, "Diagrammet", sætter det moderne arbejdsmarked under kritisk lup og fremstiller de mange absurditeter, der følger med den uendelige stræben efter at øge produktiviteten. Handlingen foregår i et veldrevet rengøringsfirma, der kører som smurt, indtil de nye ejere beslutter at lade en konsulent afprøve sit nye koncept på det. Det gode arbejdsmiljø og den enkelte medarbejder drukner i en malstrøm af smarte businessudtryk og hovedløst bureaukrati, og før nogen ved at det, er både firma og ansatte på vej mod afgrunden."Diagrammet" er en satirisk samtidsroman om det moderne arbejdsmarked og det sygelige og ensporede fokus på det målbare, som kan ødelægge en arbejdsplads og brække nakken på selv den mest dedikerede medarbejder.Christian Baadsgaard (født 1982) er en dansk journalist. Han debuterede i 2018 med den satiriske samtidsroman "Diagrammet".

Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.