Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
I ÉT LIV, ÉN TID, ÉT MENNESKE stiller filosoffen og lederen Morten Albæk spørgsmålet, hvordan det kan lade sig gøre, at vi som et af verdens rigeste og mest lykkelige folkeslag samtidig kan være så hårdt ramt på vores mentale velbefindende, målt på antallet af mennesker, der lider af stress, angst og depression. Undervejs gør han op med begrebet work-life balance og forestillingen om, at en skarpere adskillelse mellem arbejde og fritid kan løse problemet. Det er en illusion, at livet kan deles op i et arbejdsliv og et privatliv, og det er en sproglig manipulation, som fastholder os i en sump af meningsløshed, der i sidste ende gør os syge. Hvordan vi redder os ud af dette eksistentielle morads, giver Albæk flere bud på, men først og fremmest handler det om at kende forskel på tilfredshed, lykke og mening – og sætte sidstnævnte i centrum for tilværelsen. Det handler i sidste ende ikke om at blive tilfreds eller lykkelig, men om at skabe et meningsfuldt liv.
For 100 år siden var alle overbeviste om, at vi i dag ville arbejde 15 timer om ugen. Det skete ikke. Og det var ikke, fordi effektiviseringerne udeblev. Vi arbejder stadig på livet løs. I denne bog begiver antropologen Dennis Nørmark og filosoffen Anders Fogh Jensen sig ud på en rejse for at finde ud af, hvad vi laver i vores arbejdstid. Det er blevet en rejse ind i det absurde, hvor meningen med arbejdet er forsvundet, og hvor løftet om fritid aldrig blev indløst. I stedet fik vi flere regler, kontroller, møder og ligegyldige PowerPoint-præsentationer.Bogens forfattere kommer fra hver sin politiske fløj, men bogen er ikke et møde på midten. Det er et opgør med en gammeldags måde at tænke arbejde på og et bud på, hvad enhver kan gøre som arbejdstager, leder, og hvad vi kan gøre som samfund. For det er på tide at tænke og handle anderledes, hvis ikke vi skal blive til grin overfor både vores fremtid og vores fortid og begå århundredets største dumhed. Men det kræver et opgør med et af vor tids største tabuer: Pseudoarbejdet.
“Op igennem 1990’erne og 00’erne har vi skabt en kultur, der alene har opfordret mennesket til at definere sig selv ved sine ambitioner, drømme og fantasier. En kultur, der reproducerer folks manglende evne til nøgternt at vurdere egne evner ved at anspore dem til konsekvent at overvurdere dem”. Så kontant er meldingen fra Morten Albæk her i bogen.Albæk gør op med folks indbildte tro på, at deres talent bare skal opdages og langer ud efter den manglende selverkendelse, der nærer X Factor og andre lignende konstruktioner i vores omgivelser. For efter Albæks mening er de fleste af os helt gennemsnitlige, fejlfyldte mennesker, som skal arbejde flittigt og gøre vores bedste hver eneste dag, hvis vi skal opleve succes og bidrage positivt til verden.Morten Albæk er Group Senior Vice President i Vestas, anerkendt som en af de mest innovative marketingdirektører i verden og adjungeret professor i Anvendt Filosofi ved Aalborg Universitet.I bogen deler han sine tanker om vigtigheden af at være et helt menneske i en moderne og omskiftelig verden. Han forklarer, hvorfor man hverken kan være en god leder, en god medarbejder eller et godt menneske, hvis man ikke er ærlig i omgangen med sig selv og med andre. De kontante refleksioner sættes løbende i relief med Albæks fortælling om sin egen opvækst og sine personlige erfaringer fra ungdoms- og voksenlivet.
De første 100 dage er altafgørende for den nye leder, uanset om det er første eller sjette gang, man tiltræder et lederjob. Og samtidig er de fuldstændig umulige at gøre perfekte, da man som nyudnævnt befinder sig i en midlertidig tilstand af inkompetence.Hvordan man kan navigere i dette minefelt, giver Lars Bo Hansen en lang række bud på i denne nye og opdaterede udgave af hans bog, som henvender sig til den nyudnævnte leder på alle niveauer af en organisation.Bogen præsenterer de udfordringer, den nye leder står over for. Den giver specifikke anbefalinger baseret på interview med fremtrædende skandinaviske ledere, blandt andre Mats Jansson, Jacob Axel Nielsen, Harald Børsting, Fritz Schur og Jan Stig Andersen.Nogle af de indledende råd lyder: Sæt holdet, læg strategien, skab tidligere sejre og afstem forventninger. Hvert råd gennemgåes og forklares, og der trækkes på en eller to cases undervejs – og der henvises løbende til andre lederes erfaringer. Desuden finder man gode råd til, hvad man ikke må bruge de første 100 dage på: endeløse to-do lister, skynde sig at beslutte for meget, se stresset og presset ud eller tale om den virksomhed, man kommer fra.Professor Steen Hildebrandt anmeldte bogen for Børsen, da den udkom første gang: "Det er en fin, overskuelig og kompetent bog, der indeholder masser af praktiske råd, som jeg i høj grad vil anbefale den nye leder at tage med sig ind i det nye job."
Vores arbejde drukner i målinger, rapporteringer, møder, kontrol, dokumentationskrav og velmente, men overflødige initiativer, omstruktureringer og projekter. Alt sammen pseudoarbejde, der lægges oveni det rigtige arbejde og ikke efterlader sig noget værdifuldt.I Tilbage til arbejdet tager antropolog Dennis Nørmark tråden op fra bogen Pseudoarbejde, som han i 2018 skrev sammen med filosof Anders Fogh Jensen, og som satte ord på mange danskeres frustrationer over et arbejdsliv tiltagende tømt for mening.Hvor den første bog diagnosticerede problemet, ser Tilbage til arbejdet på, hvad man konkret kan gøre som medarbejder og leder for at spotte og eliminere det overflødige arbejde og bremse det, inden det stjæler mere af vores tid. Bogen viser, at det ikke er nogen naturlov, at vores organisationer bliver mere komplicerede; det kan ændres ved nye måder at lede og organisere sig på. Med simple adfærdsændringer kan vi forhindre pseudoarbejde i at opstå igen, så vi for alvor kan komme tilbage til at lave det, som skaber værdi.
Vi skal ikke lave det samme, men vi skal lykkes med det samme. Bogen giver inspiration til, hvordan I på din arbejdsplads kan anvende kerneopgaven til fælles refleksion, motivation og innovation.
Det ramte avisernes forsider med et brag, da SF’s 30-årige gruppeformand, Jacob Mark, fortalte, at han havde mistet det meste af sit syn som følge af stress. I bogen Fartblind tager Jacob Mark os med bag kulisserne på nogle vilde, kulørte og travle år med valgkampe, MeToo, shitstorme og politiske sejre og nederlag, der undervejs blev ledsaget af voldsom angst og stress. Hudløst ærligt fortæller han om sit livs største krise og kampen for at finde sig selv under sin syv måneder lange sygemelding. Fartblind er en dybt personlig fortælling om grænseløshed, fest og kærlighed og om at finde en ny vej, når kroppen siger fra, og livet kræver en genstart.
ARBEJDER DU DYBT?Det dybe arbejde er evnen til at arbejde fokuseret med kognitivt krævende opgaver. Det dybe arbejde er en af de vigtigste færdigheder i vor tids økonomi. Det dybe arbejde er den superkraft, som kan bane vejen til succes i vores arbejdsliv. Og alligevel er det dybe arbejde under hårdt pres i en verden af konstante afbrydelser. I denne bog forklarer Cal Newport, hvordan vi kan træne evnen til at arbejde dybt. Hans vigtigste pointe er, at moderne teknologi og internettet påvirker vores hjerner og arbejdsliv ved at ødelægge vores evne til at holde fokus. Bogen giver en række gode råd og vigtige indsigter, der vil kunne føre til mere mening og værdi i vores professionelle liv.Cal Newport er professor i computer science ved Georgetown University. Hans særlige interesseområde er nye teknologiers påvirkning af vores arbejdsliv. Han har skrevet flere bøger, blandt andet også om studieteknikker, hvoraf ingen dog endnu er oversat til dansk.Omtale af bogen'Denne bog er vigtig. Den stiller skarpt på moderne ledelse og sunde arbejdskulturer - og kommer med konkrete svar på det, mange egentlig leder efter: Dybde og ro' - Jonathan Løw, serieiværksætter'De mange eksempler, overvejelser og gode råd er meget interessante og brugbare' - Frans Ørsted Andersen, flowforsker'Som en tilstedeværelse på hver side er Newport exceptionel inden for selvhjælpsforfattere' - anmeldelse i New York Times'Cal Newport er en klar stemme i et hav af larm' - Seth Godin, forfatter til What to Do When It’s Your Turn'Dette er en dyb, ikke overfladisk, bog, der kan berige dit liv' - The Globe and Mail
Samtale fremmer ikke altid forståelsen. Alt for mange møder med alt for meget snak har store konsekvenser – både økonomisk, mentalt og menneskeligt. I Støjfri ledelse deler Bastian Overgaard tankevækkende eksempler på danske ledere, der har sparet tid, reduceret stress og skabt bedre samarbejde ved at sætte noget så uvant som stilhed på dagsordenen. Bogen trækker på sprogforskning, hjerneforskning og adfærdsforskning. Og giver dig konkrete anvisninger til at opnå bedre kommunikation, nærværende møder og stærkere relationer, som ikke drukner i talestrømmen.
"Essential lessons in hospitality for every business, from the former co-owner of legendary restaurant Eleven Madison Park"--
Samarbejde på tværs af det offentlige er svært. Bogen giver ledere og medarbejdere i det offentlige viden, baggrund, gode eksempler og metoder til at arbejde på tværs - også sammen med borgerne.
Ny bog af den verdenskendte ledelsesguru Simon SinekVed du, hvordan du spiller det spil, du er en del af? I endelige (finite) spil, som fodbold eller skak, er spillerne kendte, reglerne er faste, og endepunktet er klart. Vinderne og taberne kan let identificeres. I uendelige (infinite) spil, som business, politik eller livet selv, skiftes spillerne ud, reglerne kan ændres, og der er ikke defineret endepunkt. Der er ingen vindere eller tabere i et uendeligt spil; der er kun foran og bagud.Mange af de kampe, som organisationer og virksomheder står overfor, er et resultat af, at deres ledere har spillet med et endeligt mindset i et uendeligt spil. Disse organisationer er ofte bagud, når det kommer til innovation, skøn, moral og i sidste ende, performance.De ledere, der tager et uendeligt mindset til sig, opbygger stærkere, mere innovative og inspirerende organisationer. Deres ansatte stoler på hinanden og deres ledere. De har modstandskraften til at trives i en fortsat omskiftelig verden, mens deres konkurrenter falder ved vejen. I sidste ende er det dem, der vil føre resten af os ind i fremtiden.Enhver værdig organisation starter med et hvorfor – formålet, årsagen eller troen, der inspirerer os til at gøre, som vi gør, og inspirerer andre til at følge os. Gode ledere ved, hvordan man opbygger tryghedscirkler, der fremmer tillid og samarbejde i deres organisationer. Men det er ikke nok til at hjælpe os med at sætte kursen gennem det uforudsigelige, ofte kaotiske landskab, som nutidens marked er.Evnen til at opbygge et uendeligt mindset er en forudsætning for enhver leder, der ønsker at forlade deres organisation i bedre form, end da de kom til.
Vi har alle brug for feedback, for det giver os energi, selvtillid og motivation at blive anerkendt. Samtidig har vi brug for, at nogen korrigerer os, så vi ikke gentager fejl, dårlige vaner og ubetænksom opførsel. Gør din feedback mere kvalificeret – både på arbejde og derhjemme.Lær at give feedbackFørstehjælp til feedback er en bog med baggrund, øvelser og værktøjer, så du kan blive bedre til at give feedback. Både den daglige og den formaliserede. Når du giver feedback, skal du være bevidst om:- SprogetBl.a. Går du efter manden eller bolden? Sprogets magi. Karakterforbandelser. Skrift over for samtale. Vi hører det, vi forstår. - FormenBl.a. Hvordan formulerer man spørgsmål? Hvad koster en skideballe? Hvordan hæver du dig over snot- og tåregrænsen? Hvad er der galt med pædagogsandwichen? - Hensigten og resultatetBl.a. Når feedback er som hvidt sukker. Hvor dybt vil du ramme? Ligeværd. "Du er jo et kvaj til feedback". At mene noget med sin feedback. Timing. Bogens budskab er: Giv hinanden noget at vokse af!Læs fagbladet Journalistens anmeldelse .Hør interview med Anderst Stahlschmidt hos JP Radio .Anders Stahlschmidt er journalist og kommunikationsrådgiver. Han er partner i Lumholt & Stahlschmidt Kommunikation og arbejder med storytelling og med at træne og udvikle personlige kompetencer inden for kommunikation. Tidligere tv-vært på DR og TV2 og underholdningschef på Nordisk Film.
A century ago, everyone was convinced that by now we would be working a 15-hour week. It never happened. Not because of any lack of efficiency savings or streamlining. We still work for dear life.In this book, anthropologist Dennis Nørmark and philosopher Anders Fogh Jensen set out to discover how we spend our working lives. It is a journey into absurdity, where the meaning of work has disappeared and the promise of leisure has never been fulfilled. Instead, we have more rules, useless projects, forgettable HR initiatives, endless meetings and trivial PowerPoint presentations.The authors come from both sides of the political divide, but this book is not a meeting in the middle. It’s a showdown with an old-fashioned concept of work, and a blueprint for what we can do about it – as employees, as managers and as a society.It is time to think and act differently. Otherwise, we may find ourselves committing the greatest act of self-sabotage in history. We risk making a mockery of our past and being seen as a laughing stock in the future. First, we must confront one of the greatest taboos of our era: Pseudowork.
Mange tror, at effektivitet handler om at løbe stærkere. Men man kan sagtens løbe stærkt og udrette en masse uden at være spor effektiv. Effektivitet handler om, hvordan vi i fællesskab indretter arbejdspladsen, fordeler vores opgaver og udnytter vores ressourcer og styrker, så de skaber mest mulig værdi – og samtidig mest mulig arbejdsglæde for medarbejderne.Cases fra forskellige typer organisationer viser, hvordan andre har arbejdet med at blive mere effektive sammen. Gode råd og redskaber gør bogen let at bruge.Der sættes ofte fokus på den enkelte medarbejders effektivitet. Her viser Trine Kolding, hvordan vi i fællesskab opnår størst mulig værdi af den kollektive arbejdsindsats.
Hvornår er det arbejde at sende en mail?De traditionelle rammer om arbejdet er forsvundet. Mange af os sætter selv rammerne for vores arbejde: Vi har ikke en fast arbejdstid. Vi får ikke en veldefineret opgave. Og vi er ikke altid helt sikre på, hvornår de aktiviteter, som vi har i løbet af dagen, falder inden for arbejdets rammer. Vi skal derfor lære at lede os selv i forhold til et arbejde, som langt fra er velafgrænset og veldefineret.I denne bog definerer Anders Raastrup Kristensen dette arbejdsliv med flydende grænser og peger på udfordringerne ved selvledelse. Fx hvor er grænsen mellem familie- og arbejdsliv? Hvordan skal arbejdsopgaven planlægges og bestemmes. Hvordan defineres arbejdsaktiviteten? Fx hvornår er det en arbejdsaktivitet at læse en artikel, og hvornår er det personlig interesse?Hvordan leder man medarbejdere, der leder sig selv?Anders Raastrup Kristensen vil fyre den terapeutiske leder og føleledelse, som de sidste 10 års coaching-tsunami har skabt, og som gør medarbejderne til lederens individuelle udviklingsprojekter. Anders Raastrup slår på, at lederen igen skal have fokus på arbejdet: ”Arbejdet er det, som vi har fælles, når vi arbejder i en virksomhed. Arbejdet er det, som vi gør sammen og den drøm, som vi sammen prøver at realisere. Lederen skal sørge for, at medarbejderne hele tiden er bevidste om målet for arbejdet, og forklare ændringer i målet for dem, så de fortsat kan levere på de rigtige opgaver.”Ledelse af selvledende medarbejdere skal sætte fokus på kernen i arbejdet. Hvordan skaber medarbejderen værdi? Og hvad skaber ikke værdi for virksomheden? Medarbejderne skal ledes til at gøre det rigtige i arbejdet. Denne opgave kan ikke overlades til medarbejderne alene, men skal ledes af ledelsen. En leder skal holde sine medarbejdere fast på målet, og lede medarbejderne så de kan lede sig selv.I bogen kan man også teste, hvilken type medarbejder man er: ”Den selvrealiserende” eller ”Den selvbestemmende” medarbejder. Desuden kan det også give stof til eftertanke at tage testen: Hvilket billede bruger du på balancen i dit familie- og arbejdsliv. Er du en jonglør, linedanser, holder du regnskab, styres du af indre balance? osv. – og hvilke valg og fravalg kommer der ud af det?
Succesfuld sidemandsoplæring og vellykket videndeling kræver, at man er god til at lære fra sig. Da der jo desværre ikke følger en brugsvejledning med til kollegaens hjerne, skal man kunne gennemskue, hvordan kollegaen nemmest tilegner sig ny viden og nye kompetencer.Sidemandsoplæring er fyldt med nyttige værktøjer, der gør læseren i stand til at dele sin viden effektivt og sikre en stejl læringskurve hos den nye kollega. Med afsæt i cases og gode eksempler viser Line Sander vejen igennem pædagogikkens teknikker, teorier og tricks – på underholdende og letforståelig vis.Bogen er en hjælp til den, som vil lære at dele sin faglige viden og skabe motivation hos modtageren. Den viser også, hvordan man håndterer modstand mod læring, hvordan man rammer sin kollegas vidensbehov og gør sig forståelig – selv når stoffet er svært.
In this insightful and comprehensive guide, Addy Osmani shares more than a decade of experience working on the Chrome team at Google, uncovering secrets to engineering effectiveness, efficiency, and team success. Engineers and engineering leaders looking to scale their effectiveness and drive transformative results within their teams and organizations will learn the essential principles, tips, and frameworks for building highly effective engineering teams. Osmani presents best practices and proven strategies that foster engineering excellence in organizations of all sizes. Through practical advice and real-world examples, Leading Effective Engineering Teams empowers you to create a thriving engineering culture where individuals and teams can excel. Unlock the full potential of your engineering team and achieve unparalleled success by harnessing the power of trust, commitment, and accountability. With this book, you'll discover: The essential traits for engineering effectiveness and the pitfalls to avoid How to cultivate trust, commitment, and accountability within your team Strategies to minimize friction, optimize career growth, and deliver maximum value The dynamics of highly successful engineering teams and how to replicate their achievements How to implement a systems thinking approach for everyday problem-solving and decision-making Self-advocacy techniques to enhance your team's visibility and recognition within the organization
Kortere arbejdsuge. Bedre trivsel for medarbejderne. Og bedre bundlinje for virksomhederne. Lyder det forjættende? Det kan lade sig gøre! Pernille Garde Abildgaard har hjulpet flere virksomheder med at indføre 4 dages arbejdsuge, og i denne bog fortæller hun, hvordan det kan lade sig gøre at tilrettelægge arbejdslivet på en ny måde, der både gavner medarbejder og virksomhed. Men der findes ikke en standardløsning, der passer alle, og Abildgaard fortæller med udgangspunkt i forskellige danske virksomheder, hvordan de har formået at skabe en ny arbejdskultur. Fælles for løsningerne er, at det ikke handler om at arbejde mere, men bedre. Og hvordan vi gør netop det, fortæller Abildgaard også. Det handler bl.a. om at udrydde forstyrrelser, komme pseudoarbejde til livs, så det bliver lettere at fokusere på de opgaver, vi godt kan lide.
De digitale minimalister er alle steder. De er rolige, glade mennesker, der kan indgå i nærværende samtaler uden hele tiden at sende stjålne blikke til deres mobiltelefon. De kan fordybe sig i en god bog, et kreativt projekt eller en morgenløbetur. De kan have det sjovt med deres venner og familie uden en konstant og uimodståelig trang til at skulle dokumentere det, der foregår. De holder sig opdateret, men føler sig ikke overvældede. Nu giver Cal Newport os et navn for denne bevægelse: digital minimalisme.Denne bog imødekommer et behov hos alle dem, der bliver drænet af det konstante krav om at være tilgængelig, som føler sig uden for kontrol i forhold til sociale medier, og som har brug for at skabe mere ro og fordybelse samt nærvær i deres privatliv.Bogens del 1 beskriver de kræfter, der gør vores nuværende liv med digitale teknologier ubærligt for mange. Del 2 hjælper læseren med at opbygge en digital minimalistisk livsstil.
Samarbejde – hver for sig er bogen, der på en direkte og enkel måde hjælper jer med at fastholde den positive læring fra Corona-nedlukningen.Med viden og inspiration får I en værktøjskasse til at skabe nye og mere effektive rammer for samarbejde på tværs af virksomheds- og hjemmearbejdspladser. I kan sikre sammenhæng og retning i en verden, hvor I både er tilstede og på distancen.Samarbejde – hver for sig er rettet mod alle jer, der som medlemmer af en organisation dagligt har samarbejde eller indgår i projekter, der foregår på tværs af flere fysiske arbejdssteder. Bogen indeholder et særligt afsnit til ledere og ét til HR- og organisationsansvarlige.Lars Pedersen har gennem tre årtier haft ledende stillinger indenfor HR. Han har drevet egen virksomhed siden 2004, siden 2013 i Pitstop Management, hvor han har arbejdet med distanceledelse og virtuelt samarbejde. Gennem foredrag og konsulentvirksomhed hjælper Lars Pedersen private og offentlige organisationer til at sikre effektivitet i det virtuelle samarbejde. Han er uddannet fra Københavns Universitet og har en Master i Ledelse- og Organisationsudvikling fra Aarhus Universitet.
Arbejdsugen på fem dage er forældet og passer ikke til vores digitale tidsalder; men vi får det bedste fra alle verdener med en firedages arbejdsuge. Vi optimerer vores produktivitet, får en bedre balance mellem arbejdsliv og privatliv, stressen forsvinder, og der bliver bedre muligheder for et mere bæredygtigt samfund.4-dages arbejdsuge er et velunderbygget argument for en arbejdsuge, der kun er på fire dage. Her har Andrew Barnes i samarbejde med sine ansatte udviklet og afprøvet de fleksible arbejdsmetoder, der beskrives i bogen. Han bad sine medarbejdere om at designe en firedages arbejdsuge, der stadig gjorde det muligt at leve op til de eksisterende produktivitetskrav til samme løn, men med en reduktion af arbejdstiden på 20 % – og udfaldet ledte til gladere medarbejdere, der var mindre syge og mere produktive og fokuserede på arbejdet.Andrew Barnes er stifter og CEO i Perpetual Guardian, der er markedsledende inden for finansiel rådgivning og investering. Han er en efterspurgt inspirator og foredragsholder om emnet ’4-dages arbejdsuge’. Bogen er skrevet i samarbejde med erhvervsskribent Stephanie Jones.
En bog, der vil ændre vores forhold til fejl og nederlag – fra den anerkendte og prisvindende forsker i psykologisk tryghed, Amy Edmondson.Forord af Christian Ørsted.Normalt tænker vi på fiasko som det modsatte af succes, og vi står ofte mellem to fiaskokulturer: Den ene kultur vil undgå fejl og deres konsekvenser for enhver pris og kalder på en nulfejlskultur, mens den anden går den modsatte vej og anbefaler, at vi fejler mere og oftere. Hvis det var så simpelt, ville vi helt sikkert være bedre til at lære af fejl og undgå dem, men det er alt andet end simpelt. I begge kulturer overses nemlig en væsentlig detalje: At der er forskel på fejl og dermed også på, hvordan de skal håndteres. Som følge heraf går vi glip af muligheden for at fejle på en god måde.I Den rigtige slags forkert giver Amy Edmondson os et rammeværk for, hvordan vi kan tænke og tale om fejl, og hvordan vi kan fejle på den gode måde. Edmondson skelner mellem tre fiaskoarketyper:Basale – fejl og fejltrin, som kan undgås med omhu og viden.Komplekse – et samspil mellem flere faktorer, som kalder på åbenhed, så deres konsekvenser kan stoppes, inden de vokser sig store.Intelligente – nødvendige fiaskoer og eksperimenter, der gør, at vi kan udvikle os og lære nyt.Edmondson viser os, hvordan vi kan minimere de uproduktive fejl, og hvordan vi kan lave flere af de fejl, der er den rigtige slags forkert, og lære af både succes og nederlag. Bogen lærer os, hvordan vi og vores organisationer kan omfavne vores egen fejlbarlighed, og hvordan en psykologisk tryg kultur kan hjælpe til at tale åbent om fejl og eksperimentere og afprøve nye ting – også selvom vi risikerer at fejle på vejen.Bogen henvender sig til alle os fejlbarlige mennesker, der ønsker at gøre det godt professionelt såvel som privat som forældre, venner og mennesker.
"From sought-after speaker and consultant Matt Tenney, Inspire Greatness outlines a simple, scalable, four-step process that any leader can follow to routinely bring out the best in team members and improve performance for their team or organization"--
What if the best workplace we've experienced is just a fraction of what is possible? Dare we dream of something so far beyond 'business as usual' that it feels like a fantasy? In this book, we aim to venture past the workplaces of the past and into the unknown, to imagine and create something recognisably different. To create truly human work at workplaces that support everyone to be their best. In this book we look at the many ways that leaders around the world are making work more human. What we've found is that there doesn't seem to be a simple recipe for success, and that it is more important to understand the mindsets behind the strategies. The five leadership mindsets for humanising the workplace describe powerful lenses through which we may see our organisations differently. We expand our awareness of human dynamics and find ourselves transforming into a more human leader. These mindsets are:Learning and growth: I have a desire to learn, grow and deepen my self-expression.Everyone is a leader: I strive to empower the leadership of those around me.Belonging: I believe belonging is important for both the individual and the group.Love and care: I believe that everyone is worthy of love and care.Human systems: I understand that human workplaces are not possible without human systems.This is a book for leaders. Both leaders with positional authority and those who create influence from anywhere in the organisation. However and wherever you lead, we invite you to be inspired by the stories the leaders we've interviewed tell about humanising workplaces. Notice your own mindsets and try on some new ones. Together we can make work more human. Praise for the book: "Human Work: Five Leadership Mindsets for Humanising Workplaces illustrates the extraordinary possibilities when you create workplaces centered on care, connection and collaboration: your team members and your business thrive! And that ripples out into the communities in which we work and live. Time to get intentional, leaders, about creating organizations where people matter. This quick read will provide ideas and inspiration for your journey!"-BOB CHAPMAN, CEO of Barry-Wehmiller and co-author of Everybody Matters: The Extraordinary Power of Caring for Your People Like Family "If you are willing to face into the uncertainty of the road ahead with curiosity and lean into the process of building skills and practices to live brave and be a leader others want to follow, this book is a powerful and practical application guide."-DALE HEROLD, CEO of Tidewater Fleet Supply, a Falcon Affiliates company "Human Work is an essential read for anyone who wants to understand the difference between surviving and thriving at work. The power of humanity in the workplace reinforces why belonging, esteem and purpose are so very important."-HAROLD HILLMAN, Ph.D., author of The Impostor Syndrome and Empathy: The Human Side of Leadership "As someone who dreams about what is possible for the future of work, I am thrilled that Human Work: Five Leadership Mindsets for Humanising Workplaces exists. It is a practical, actionable guide that will help leaders and readers of all kinds build workplaces that are more compassionate, empathetic, supportive, and empowering. From the helpful mindsets to the leaders' stories, this book demonstrates the ways in which we all have the power to make our workplaces more human"-KRISTEN HADEED, thought leader, speaker, and author of Permission To Screw Up: How I Learned To Lead By Doing (Almost) Everything Wrong
Reklamationer kan være en stor udfordring, der ofte ender dårligt, fordi virksomheder ikke ved, hvordan de skal gøre kunderne tilfredse igen. Dermed mister man kunder, der samtidig giver virksomhederne dårlig omtale og dermed dræber vækst. Men klager kan udgøre et stort potentiale, for forventningerne til virksomhedernes løsninger på problemet er nemlig normalt så lave, at man som virksomhed let kan indfri dem.I De satans kunder gennemgås både den økonomiske gevinst, som virksomheden kan opnå, samt alle de forhold, som gør det svært. Den giver en komplet og sammenhængende metode til god reklamationshåndterning. Bogen henvender sig til topchefen, ledergruppen og alle de medarbejdere, som udfører et arbejde på området. Den er relevant for B2B, B2C og alle andre sektorer, uanset om ’kunderne’ er kunder, borgere, klienter, medlemmer, patienter eller noget helt sjette.
Niall Downey brings you the go-to guide for error management for your business and every day life."I am thirty miles south of London's Gatwick Airport, the world's busiest single-runway airport, when one of the seven Flight Control computers in my Airbus A320 aircraft fails..."So begins this pioneering book by Niall Downey - a cardio-thoracic surgeon who retrained to become a commercial airline pilot - where he uses his expertise in medicine and aviation to explore the critical issue of managing human error. With further examples from business, politics, sport, technology, education and other fields, Downey makes a powerful case that by following some clear guidelines any organization can greatly reduce the incidence and impact of making serious mistakes.While acknowledging that in our fast-paced world getting things wrong is impossible to avoid completely, Downey offers a strategy based on current best practice that can make a massive difference. He concludes with an aviation-style Safety Management System that can be hugely helpful in preventing avoidable catastrophes from occurring.An acknowledged expert in error management, Niall Downey advises governments, major corporations and the health industry on how to develop a systemic approach to controlling for human imperfection. Arguing that prevention is far preferable to denying responsibility after the fact, he gave an influential TEDx talk outlining how healthcare could use aviation's experience to reduce tragic outcomes and improve patient safety.
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.