Vi bøger
Levering: 1 - 2 hverdage

Erhvervsret

Her finder du spændende bøger om Erhvervsret. Nedenfor er et flot udvalg af over 430 bøger om emnet.
Vis mere
Filter
Filter
Sorter efterSorter Populære
  • af Mette Gade & Inge Kramer
    487,95 kr.

    ERHVERVSRET – Finans, 2. udgave er udarbejdet til undervisning i erhvervsret/erhvervsjura på erhvervsakademiuddannelser og i overensstemmelse med studieordninger og fagplaner. Lærebogen er velegnet til finansøkonom, akademiøkonom, merkonom, HA, HD og andre videregående uddannelser, hvor fagområdet erhvervsret/erhvervsjura indgår i uddannelsesforløbet.Juraens verden kan være vanskelig at forstå, særligt hvis den studerende ikke har den store arbejdsmæssige erfaring med juridiske problemstillinger fra den ”virkelige” verden. Det er derfor vores mål at formidle juraen på en let tilgængelig måde, men samtidig forsøge at fremstille stoffet på et højt fagligt niveau, i overensstemmelse med de faglige mål på videregående uddannelser. Denne nye udgave er opdateret med de seneste lovændringer pr. juni 2020. Stoffet præsenteres på en interessevækkende og pædagogisk måde og suppleres med praksisnære eksempler på juridiske problemstillinger. Gennemgangen illustreres med mange nye domme og afgørelser. I bogen anvendes margennoter, grafiske fremstillinger i form af tegnede figurer og skemaer, og hvert kapitel afsluttes med en tjekliste over de vigtigste hovedregler og principper.Hyppige ændringer i lovgivning gør ofte en jurabog forældet i løbet af kort tid. Dette har vi forsøgt at imødekomme ved at lægge opdateringer på bogens website, når der er væsentlige lovændringer.Undervisningsmaterialet omfatter lærebog samt e-læringsmateriale på bogens website. Gå ind på www.trojka.dk – Vælg ONLINE TROJKA og klik på iTrojka – klik derefter på ikon/billede med bogens forside. Det er muligt at downloade alle lærebogens figurer fra bogens website. For de studerende er der nyttige links, eksempler på formularer samt tjekspørgsmål og opgaver til de enkelte kapitler. For undervisere er der supplerende materialer i form af PowerPoints til alle kapitler, som kan tilpasses efter behov og anvendes direkte i undervisningen.Juni 2020Mette Gade og Inge Kramer

  • - Immaterialret
    af Madsen P
    569,95 kr.

    Markedsret Del 3 foreligger nu i en 6. udgave, som har fokus på nogle af de mest erhvervsrelevante dele af immaterialretten, dvs. de lovbestemte enerettigheder som er knyttet til fremstilling og salg af produkter (i bred forstand) samt – ikke mindst – til brug af særlige forretningskendetegn, hvilket først og fremmest vil sige varemærker.Fremstillingen knytter sig til "Markedsret Del 1" om konkurrencebegrænsningsretten, som udkom i 6. udgave i 2014, og "Markedsret Del 2" om markedsføringsret og konkurrenceværn, som udkom i 6. udgave i 2015.Trilogien skal ses som et hele, og kapitlerne er nummereret fortløbende, således at denne Del 3 starter med kapitel 5. Fremstillingerne i de enkelte dele kan dog også læses og benyttes hver for sig - som praktiske opslagsbøger eller som undervisningsgrundlag på de respektive områder. Indholdsoversigt:Kapitel 5. Lovbestemte enerettigheder. Produkt- og kendetegnsbeskyttelse1. Indledende om immaterialrettens lovbestemte enerettigheder2. Det internationale aspekt3. Ophavsret4. Patentret5. Brugsmodelret6. Topografiret – halvledere (chips)7. Designret8. Varemærkeret9. Retshåndhævelse og sanktioner10. Særligt om virksomhedsnavneretForkortelseslisteLitteraturlisteDomsregisterStikordsregister

  • af Kardo Filip Georgiev
    241,95 kr.

    Kompendium i Konkurrence- og Markedsføringsret er primært baseret på Lærebog i Konkurrence- og Markedsføringsret (1. udgave, 2008) af Caroline Heide-Jørgensen. Kompendiets indhold er selvstændigt systematiseret og kan derfor benyttes af studerende, uafhængigt af lærebogsgrundlaget. Kompendiet indeholder en kortfattet, overskuelig og letlæselig gennemgang af Konkurrence- og Markedsføringsretten. Kompendiet er inddelt i to dele. Den første del behandler konkurrenceretten og redegør bl.a. for reglerne om forbuddet mod konkurrencebegrænsende aftaler, forbuddet mod misbrug af dominerende stilling og fusionsreglerne. Den anden del omhandler markedsføringsretten og gennemgår bl.a. reglerne om god markedsføringsskik, reklamereglerne, regler om prisforhold samt retsstridig markedsfortrængning. Kompendiets formål er at give de studerende et bedre overblik over pensum og sammenhængen mellem de forskellige emner inden for Konkurrence- og Markedsføringsretten. Af den grund vil det være et godt supplement og redskab til forståelsen af et ellers kompliceret retsområde. Kompendiet er først og fremmest rettet mod de juridiske uddannelser. Derudover vil kompendiet også kunne benyttes på handelshøjskoler samt på andre universitetsuddannelser end jurastudiet.

  • af Caroline Heide-Jørgensen
    587,95 - 727,95 kr.

    Bogen er baseret på Mogens Koktvedgaards Lærebog i konkurrenceret. Nu som før er formålet med bogen fortsat at tjene som lærebog ved kursusfagsundervisningen i Konkurrence- og Markedsføringsret ved jurastudiet ved Københavns Universitet. Denne tredje udgave af Lærebog i Konkurrence- og Markedsføringsret er baseret på de tidligere udgaver af bogen. Der er foretaget en del ændringer og opdateringer i forhold til de tidligere udgaver, men bogens struktur og opbygning er bibeholdt. Bogen er søgt ført ajour til 1. juli 2017.IndholdsoversigtForordForord til 2. udgaveForord til 3. udgaveFørste hovedafsnit: RetsgrundlagetKapitel I. Retsområdets afgrænsning, udvikling og terminologiKapitel II. MarkedsføringslovgivningenKapitel III. EU’s konkurrencereglerKapitel IV. Dansk konkurrencelovgivningAndet hovedafsnit: Konkurrence- og Markedsføringsrettens hovedproblemerKapitel V. Adgangen til markedetKapitel VI. Kontakten med markedet: Handelspraksis, kommerciel kommunikation og reklameKapitel VII. PrisforholdKapitel VIII. Retsstridig markedsfortrængningDoms- og afgørelsesregisterStikordsregister

  • af Thomas Edward Scrutton
    312,95 - 417,95 kr.

  • af Mette Gade & Inge Kramer
    507,95 kr.

    Juraens verden kan være vanskelig at forstå, særligt hvis læseren ikke har den store arbejdsmæssige erfaring med juridiske problemstillinger fra den “virkelige” verden. Det er derfor vores mål at formidle juraen på en let tilgængelig måde, men samtidig forsøge at fremstille stoffet på et højt fagligt niveau, i overensstemmelse med de faglige mål på videregående uddannelser. Bogens teoretiske stofgennemgang illustreres med mange nye domme og afgørelser. I bogen anvendes margennoter, grafiske fremstillinger i form af tegnede figurer og skemaer, og hvert kapitel afsluttes med en tjekliste over de vigtigste hovedregler og principper. Stoffet præsenteres på en interessevækkende og pædagogisk måde og suppleres med praksisnære eksempler på juridiske problemstillinger.Supplerende materiale findes på bogens webside www.trojka.dk Undervisningsmaterialet omfatter lærebog samt e-læringsmateriale. Det er muligt at downloade alle lærebogens figurer fra bogens website. For de studerende er der nyttige links, eksempler på formularer samt tjekspørgsmål og opgaver til de enkelte kapitler. For undervisere er der supplerende materialer i form af PowerPoints til alle kapitler, som kan tilpasses efter behov og anvendes direkte i undervisningen.ERHVERVSRET finans, 3. udgave er udarbejdet til undervisning i erhvervsret/erhvervsjura på erhvervsakademiuddannelser og i overensstemmelse med studieordninger og fagplaner. Lærebogen er velegnet til finansøkonom, akademiøkonom, merkonom, HA, HD og andre videregående uddannelser, hvor fagområdet erhvervsret/erhvervsjura indgår i uddannelsesforløbet.Juni 2022Mette GadeInge Kramer

  • - Med kommentarer
    af Susanne Karstoft
    652,95 kr.

    Flere og flere, både forbrugere og erhvervsdrivende, bruger internettet til forskelligartede formål, herunder på tværs af landegrænser, og teknologien, der bruges, forandrer sig til stadighed.Fokus i fremstillingen ligger på e-handelslovens bestemmelser, som implementerer e-handelsdirektivet, om end der også er »afstikkere« til andre regelsæt og retsområder. Der gives en omfattende, opdateret og videnskabelig gennemgang og analyse af e-handelsloven med udgangspunkt i e-handelsdirektivet, lovens forarbejder og praksis fra danske domstole og EU-Domstolen. Fremstillingen følger lovens systematik og er dels problemorienteret, dels knyttet til de konkrete, sproglige udtryk i lovens enkelte bestemmelser. Indholdet af kommentarerne til lovbestemmelserne fremgår af en oversigt underhver enkelt paragraf. Det har kun i begrænset omfang været muligt at tage hensyn til materiale, som er fremkommet efter den 1. oktober 2020.

  • - Markedsret del 1
    af Palle Bo Madsen
    612,95 - 657,95 kr.

    Den foreliggende 9. udgave af »Konkurrenceret – Markedsret Del 1« rummer ligesom tidligere udgaver en indledende præsentation af markedsretten som retsdisciplin efterfulgt af en nærmere gennemgang af konkurrenceretten. Fremstillingen har særlig fokus på dansk konkurrenceret, men inddrager i meget vidt omfang også EU-konkurrenceretten, som de nationale regler spejler sig i, og som virker i et tæt både materielt og håndhævelsesmæssigt samspil med disse. Fremstillingen af konkurrenceretten i denne Del 1 skal ses i sammenhæng med fremstillingerne af henholdsvis markedsføringsretten og immaterialretten, som udgives separat i en Del 2 og en Del 3. De tre dele tegner tilsammen disciplinen Markedsret, som denne her defineres. Fremstillingen kombinerer teori og praksis, og ambitionen er, at den kan finde anvendelse både som undervisningsgrundlag på videregående uddannelser og for praktikere. Væsentlige ændringer i regelgrundlaget samt vigtig ny myndigheds- og domstolspraksis fra såvel EU som Danmark har nødvendiggjort betydelige omskrivninger af flere dele af fremstillingen.

  • af Johannus Egholm Hansen & Christian Lundgren
    1.296,95 kr.

    Køb og salg af virksomheder er den mest omfattende danske fremstilling af virksomhedsoverdragelser. Bogen gennemgår alle bestanddele af overdragelsen – fra de tidlige forhandlinger, over due diligence-undersøgelser, til gennemførelse og den efterfølgende integration af målvirksomheden. Også procesovervejelser, overdragelsesaftalen samt håndtering af risici og erstatningskrav behandles, ligesom de juridiske specialområder med særlig relevans for virksomhedsoverdragelser, for eksempel ansættelsesret, skatteret, konkurrenceret og kapitalmarkedsret, er medtaget.Denne ajourførte 7. udgave reflekterer de nyeste tendenser og fokusområder for virksomhedsoverdragelser, blandt andet vedrørende ledelsesansvar og selskabets skadesløsholdelse af ledelsen – et emne, som har nydt stor bevågenhed. Bogen indeholder nyskrevne kapitler om såvel M&A-tvister som screening og godkendelse af udenlandske investeringer i Danmark. Endvidere er afsnittet om finansiering af virksomhedsoverdragelser væsentligt omarbejdet. Advokaterne Johannus Egholm Hansen og Christian Lundgren, begge tidligere eksterne lektorer ved Københavns Universitet, er hovedforfattere til værket. De har mange års erfaring som rådgivere i forbindelse danske og internationale virksomhedstransaktioner, takeovers, børsnoteringer m.v. Derudover har en række af landets fremmeste specialister bidraget inden for de enkelte delområder.

  • - Bolighandlen
    af Carsten Munk-Hansen
    612,95 kr.

    Fast ejendom II. Bolighandlen belyser den retlige regulering af bolighandlen, det vil sige ejendomsformidlingsloven og forbrugerbeskyttelsesloven.Behandlingen af forbrugerbeskyttelsesloven omfatter en række vanskelige spørgsmål om risikofordelingen mellem ejerskifteforsikringen, sælgeren og køberen. Med henvisning til flere hundrede ankenævnskendelser og domme påvises, hvordan ankenævnspraksis bevæger sig væk fra retspraksis på en række områder. Forfatteren prioriterer således en retsdogmatisk analyse af ejerens retsstilling i de spørgsmål, der typisk giver anledning til tvister.Bogen fungerer både som opslagsbog og lærebog. Denne gennemreviderede og ajourførte 2. udgave rummer nyskrevne kapitler om blandt andet ejendomsformidlerens erstatningsansvar, om den erhvervsdrivende boligsælger og om energimærkning. Carsten Munk-Hansen er professor ved Aalborg Universitet og har tidligere gennem samlet 23 år arbejdet som advokat og partner med navnlig fast ejendom som beskæftigelsesområde. Forfatteren afholder kurser om fast ejendom og har udgivet bl.a. Ejendomsmæglerloven med kommentarer og Ansvarsregulering i overdragelsesaftaler.

  • - Ejerbeføjelsen
    af Carsten Munk-Hansen
    337,95 - 397,95 kr.

  • af Louise Kragh Ottesen
    249,95 kr.

    Erhvervsretten beskæftiger sig med, hvordan man navigerer uden om juridiske problemer eller tvister. Hvad enten du er – eller er på vej til at blive – salgsassistent, SoMe manager eller direktør er det vigtigt at have kendskab til juraen. Det kan nemlig være afgørende for, om du er med til at skabe succes eller fiasko.Erhvervsret til markedsføring og salg har til formål at gøre erhvervsretten håndgribelig og anvendelig i praksis og henvender sig direkte til studerende. Bogen rummer derfor mange illustrative eksempler og cases fra den virkelige verden. Den er desuden forsynet med flowdiagrammer, som guider dig igennem de mest almindelige juridiske udfordringer i det pågældende kapitel. Det er et nyttigt værktøj, der både kan hjælpe med at skabe overblik og repetere væsentlige problemstillinger inden for emnet.Bogen består af fem dele:Del 1 handler om retssamfundet og giver foruden en indføring i erhvervsretten en introduktion til retskilder og retssystemet. Del 2 om virksomhedens interne forhold handler særligt om virksomheder og selskaber. Du introduceres også for reglerne for medarbejdere og ansættelsesretten.Del 3 giver indblik i virksomhedens eksterne forhold, hvor aftale- og erstatningsretten er væsentlige hjørnesten. Dernæst følger kapitler om persondataretten og håndteringen af data samt konkurrenceretten og rammerne for virksomheders aftaler med andre erhvervsdrivende.Del 4 omhandler virksomhedens afsætning og markedsføring og dækker over emnerne handels- og forbrugerkøb, e-handel, markedsføring og kommunikation samt immaterielle rettigheder.Del 5 om virksomhedens internationalisering præsenterer de grundlæggende regler for international handel.LOUISE KRAGH OTTESEN er cand.merc.(jur.) og underviser i erhvervsret, erhvervsøkonomi og globaløkonomi på University College Nordjylland (UCN) i Aalborg. Bogen er udgivet med støtte fra Dreyers Fond. Du kan læse mere om Dreyers Fond her.

  • - i udbudsretlig belysning
    af Carina Risvig Hamer & Rasmus Horskjær Nielsen
    398,95 kr.

    Grønne offentlige indkøb - i udbudsretlig belysisning sætter fokus på udbudsrettens muligheder for at varetage grønne hensyn. Bogen behandler de dele af udbudsretten, der er relevante, når udbud inddrager grønne elementer. Den er skrevet som led i procuregreen – et forskningsprojekt om grønne offentlige indkøb, støttet af Danmarks Frie Forsknings Fond. Forfatterne er Carina Risvig Hamer, ph.d., professor i udbudsret ved Det Juridiske Fakultet på Københavns Universitet og Rasmus Horskjær Nielsen, ph.d., advokat hos Andel Holding A/S.

  • af Marshall Davis Ewell
    472,95 kr.

    This work has been selected by scholars as being culturally important, and is part of the knowledge base of civilization as we know it. This work was reproduced from the original artifact, and remains as true to the original work as possible. Therefore, you will see the original copyright references, library stamps (as most of these works have been housed in our most important libraries around the world), and other notations in the work.This work is in the public domain in the United States of America, and possibly other nations. Within the United States, you may freely copy and distribute this work, as no entity (individual or corporate) has a copyright on the body of the work.As a reproduction of a historical artifact, this work may contain missing or blurred pages, poor pictures, errant marks, etc. Scholars believe, and we concur, that this work is important enough to be preserved, reproduced, and made generally available to the public. We appreciate your support of the preservation process, and thank you for being an important part of keeping this knowledge alive and relevant.

  • af Farahdilah Ghazali
    2.377,95 kr.

    The necessity for the fundamental practice of regulating fair competition in a globalized world cannot be overstated. This promotes innovation, productivity, and serves as a safeguard against monopolies that could stifle progress. Regulating Fair Competition Toward Sustainable Development Goals is an insightful and comprehensive exploration of the vital link between competition law and policy and the United Nations' Sustainable Development Goals (SDGs). At its core, this book delves into the crucial role of fair competition in fostering innovation and driving economic growth. By encouraging corporations to continuously seek novel ideas and invest in research and development, fair competition paves the way for improved productivity and cost-effective production. Moreover, this legal framework stands as a bulwark against monopolies, which can suppress innovation, limit consumer choice, and escalate prices. The editors deftly elucidate the importance of competition law and policy in creating an open and fair marketplace that benefits consumers, businesses, and the environment. Bringing together a distinguished collection of academics and industry experts, this book delves into a broad spectrum of topics, including economy, environment, energy, technology, employment, business, and management. By examining various perspectives, the book offers a nuanced understanding of the implementations and limitations of competition law and policy in the context of sustainable development. This timely and significant volume caters to a diverse audience comprising academics, students, policy makers, and government and private research institutions. Furthermore, industry leaders and corporations will find valuable insights on how fair competition can foster sustainable development, making this book a must-read for those seeking to navigate the intersection of competition law and the SDGs.

  • af Information R. . . Management Association
    5.787,95 kr.

  • af Information R. . . Management Association
    5.812,95 kr.

  • af Information R. . . Management Association
    5.817,95 kr.

  • af Information R. . . Management Association
    5.837,95 kr.

  • af Elias Finley Johnson
    492,95 kr.

  • af Cathleen Hesselbarth
    810,95 kr.

    Die Globalisierung und die damit einhergehende Vernetzung der Märkte führt zu einem steigenden Wettbewerbsdruck für Unternehmen. Mit diesem Globalisierungseffekt geht ein Anstieg des juristischen Regelungsbedarfs einher, so dass die Unternehmen vor der Herausforderung stehen, die rechtlichen Blickwinkel sowohl in ihren strategischen als auch in ihren operativen Entscheidungen mit einzubeziehen. Gerade kleine und mittelständische Unternehmen haben strukturell bedingt meist keine eigene Rechtsabteilung oder juristisches Fachpersonal, auf die sie bei der Bearbeitung solcher Themen zurückgreifen können. Somit stehen Sie vor der Wahl, sich stetig rechtlich beraten zu lassen oder tragen das Risiko von Fehlern und möglichen Bußgeldern, was zu einer Verschlechterung der Wirtschaftlichkeit führen kann. Die Unternehmen übertragen damit den steigenden wirtschaftlichen Druck auch auf den juristischen Sektor, der seine Dienstleistungen immer schneller und kostengünstiger anbieten muss. Gerade der juristische Bereich ist durch die Ressource Mensch geprägt, deren Kapazitäten endlich sind. Dr. Cathleen Hesselbarth zeigt, dass Legal-Tech-Anwendungen eine sinnvolle Ergänzung darstellen können, um den Zwiespalt zwischen begrenzten Ressourcen und immer schneller benötigten Informationen zu verringern und schafft gleichzeitig eine fachübergreifende Verbindung zwischen Wirtschaft und Recht.

  • af Johnny Elias Rivera
    152,95 kr.

    Libro conceptual para el Derecho Mercantil, Comercial en Puerto Rico

  • af David Kaser
    937,95 - 1.112,95 kr.

    This book is a volume in the Penn Press Anniversary Collection. To mark its 125th anniversary in 2015, the University of Pennsylvania Press rereleased more than 1,100 titles from Penn Press's distinguished backlist from 1899-1999 that had fallen out of print. Spanning an entire century, the Anniversary Collection offers peer-reviewed scholarship in a wide range of subject areas.

  • af N. Kochan
    569,95 kr.

    The dangers of involvement in corruption need to be embedded in corporate strategy. Companies' response to these dangers must also be reflected in their practices, particularly if operating outside its own borders. This book guides managers through the complexity of bribery issues with advice on how to implement anti-corruption strategies.

  • af Moritz Hennemann
    657,95 kr.

    The new Data Act is not only the centrepiece of the new EU data regulation, but probably also the most complex piece within the mosaic created by the EU Data Strategy. The regulation establishes b2b and b2c data access rights, stipulates rules for 'fair' data contracts, and tackles b2g data access in exceptional circumstances. The new rules are especially directed at IoT devices, smart contracts, and cloud services. The work offers an introduction to the new rules. Genealogy, structure, and practical consequences of the new Act are laid down - nonetheless with regard to the existing legal framework (e. g. data protection law). The authors' research is dedicated to European and International Information and Data Law.Dr. Gordian Konstantin Ebner, LL.M. | Prof. Dr. Moritz Hennemann, M.Jur. (Oxon.) | Benedikt Karsten | Gregor Lienemann, LL.M. (Reading) | Marie Wienroeder

  • af Nicolas Steinmeister
    524,95 kr.

    Dieses Open-Access-Buch behandelt die globale Mindeststeuer für Großkonzerne, auf die sich im Herbst 2021 137 Staaten verständigt haben, die als Mitglieder im Inclusive Framework (IF) on BEPS von G20/OECD an der Reform des internationalen Steuerrechts arbeiten. Das Buch untersucht, ob die Bundesrepublik Deutschland als an der Einigung beteiligtes Mitglied des IF die neuen Regeln, wie sie aus der Einigung vom 8. Oktober 2021 und den Modellregeln vom 20. Dezember 2021 hervorgegangen sind, implementieren kann. Abgestellt wird hierbei auf eine zum Zeitpunkt der Einreichung dieser Arbeit noch diskutierte rein nationale Umsetzung ohne unionsrechtliche Harmonisierungsvorgaben. Vor diesem Hintergrund werden die Regelungen auf ihre Vereinbarkeit mit den Vorgaben des Grundgesetzes, des EU-Rechts und der nach völkerrechtlichen Rechtssätzen verbindlichen Doppelbesteuerungsabkommen überprüft. Unter Berücksichtigung der bislang zu diesen Fragen erschienen Literaturstimmen setzt sich der Autor mit den konkreten Empfehlungen der Modellregeln auseinander und bringt seine eigenen Überlegungen unter besonderer Berücksichtigung der deutschen Perspektive ein.

  • af Angelos Kornilakis
    957,95 kr.

    The work deals with Digital Commons. These are a case of the new organizational forms developed in the realm of digital economy and fall under the notion of "Network Enterprise", substituting the classical hierarchical forms of firms with horizontal cooperation between independent agents.They are hybrid forms of organization, which reject both markets and hierarchies, as the two mainstream organizational modes of conventional economics. They are based on individual autonomy combined with egalitarian cooperative mechanisms, trying to reap the best of the organizational structure of firms without sacrificing individual autonomy.

  • af Stables Gordon
    232,95 kr.

    Gordon Stables, a prolific Scottish creator and adventurer, takes readers on an awesome adventure in "Wild Adventures spherical the Pole." This gripping narrative transports readers to a long way reaches of the Arctic, immersing them within the perilous and charming international of polar exploration. Stables' work paints a bright photograph of the intense conditions, breathtaking landscapes, and the relentless demanding situations confronted with the aid of explorers in their quest to conquer the frozen frontiers. His writing displays a deep appreciation for the indomitable human spirit and the joys of venturing into uncharted territory. "Wild Adventures spherical the Pole" is a thrilling journey, characterised by way of its descriptive prowess and Stables' profound know-how of the seafaring life. His stories as a naval officer lend authenticity to his maritime narratives, permitting readers to experience the bone-chilling Arctic winds and the experience of exhilaration that incorporates the quest for discovery. Stables' narratives aren't just memories of exploration but also moral classes approximately courage, camaraderie, and the significance of perseverance in the face of adversity. This book serves as a testomony to his storytelling mastery and his capability to transport readers into the heart of the Arctic, wherein the pursuit of information and journey turns into a metaphor for the unquenchable human thirst for exploration and discovery.

  • af Karina Champion
    712,95 kr.

    This book is designed to provide practitioners with an accessible, practical guide to the legal, commercial and technical aspects of factoring and other forms of invoice financing. Offering a comprehensive survey of the various different kinds of facilities available in the market, the mechanics of a factoring agreement (including standard terms, accounting practices and securities) and an explanation of the key legal concepts at play in the arena of invoice financing, this hands-on book will prove an invaluable addition to the arsenal of both the established and the newly-fledged practitioner.ABOUT THE AUTHORKarina Champion is a member of Oriel Chambers in Liverpool and the Chair of its Commercial, Chancery and Insolvency Team. She was called to the Bar of England and Wales in 2005, having obtained a degree in Classics from Exeter College, Oxford in 2003 and a Post-Graduate Diploma in Law from The College of Law in 2004. She has over 18 years' experience of representing factoring companies in relation to all aspects of invoice financing litigation and she is considered an expert in her field.CONTENTSChapter One - FactoringThe Traditional ModelVariations and HybridsCHOCC/CHOCSChapter Two - The Factoring AgreementChapter Three - Charges and FeesChapter Four - Accounting PracticesChapter Five - SecuritiesGuarantees and IndemnitiesDebenturesChapter Six - AssignmentLegal AssignmentEquitable AssignmentRestrictions on AssignmentThe Importance of Notice of AssignmentChapter Seven - Defences of the CustomerSet-OffChapter Eight - LitigationGuarantorsNotice of AssignmentQuantificationDischarge of Customer

Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.