Udvidet returret til d. 31. januar 2024

Lærebog i konkurrence- og markedsføringsret - Caroline Heide-Jørgensen - Bog

Bag om Lærebog i konkurrence- og markedsføringsret

Bogen er baseret på Mogens Koktvedgaards Lærebog i konkurrenceret. Nu som før er formålet med bogen fortsat at tjene som lærebog ved kursusfagsundervisningen i Konkurrence- og Markedsføringsret ved jurastudiet ved Københavns Universitet. Denne tredje udgave af Lærebog i Konkurrence- og Markedsføringsret er baseret på de tidligere udgaver af bogen. Der er foretaget en del ændringer og opdateringer i forhold til de tidligere udgaver, men bogens struktur og opbygning er bibeholdt. Bogen er søgt ført ajour til 1. juli 2017. Indholdsoversigt Forord Forord til 2. udgave Forord til 3. udgave Første hovedafsnit: Retsgrundlaget Kapitel I. Retsområdets afgrænsning, udvikling og terminologi Kapitel II. Markedsføringslovgivningen Kapitel III. EU’s konkurrenceregler Kapitel IV. Dansk konkurrencelovgivning Andet hovedafsnit: Konkurrence- og Markedsføringsrettens hovedproblemer Kapitel V. Adgangen til markedet Kapitel VI. Kontakten med markedet: Handelspraksis, kommerciel kommunikation og reklame Kapitel VII. Prisforhold Kapitel VIII. Retsstridig markedsfortrængning Doms- og afgørelsesregister Stikordsregister

Vis mere
  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788757439977
  • Indbinding:
  • Hæftet
  • Sideantal:
  • 450
  • Udgivet:
  • 12. september 2017
  • Udgave:
  • 3
  • Størrelse:
  • 155x230x33 mm.
  • Vægt:
  • 799 g.
  • 1-3 hverdage.
  • 5. november 2024
På lager

Normalpris

  • BLACK NOVEMBER

Medlemspris

Prøv i 30 dage for 45 kr.
Herefter fra 79 kr./md. Ingen binding.

Beskrivelse af Lærebog i konkurrence- og markedsføringsret

Bogen er baseret på Mogens Koktvedgaards Lærebog i konkurrenceret. Nu som før er formålet med bogen fortsat at tjene som lærebog ved kursusfagsundervisningen i Konkurrence- og Markedsføringsret ved jurastudiet ved Københavns Universitet. Denne tredje udgave af Lærebog i Konkurrence- og Markedsføringsret er baseret på de tidligere udgaver af bogen. Der er foretaget en del ændringer og opdateringer i forhold til de tidligere udgaver, men bogens struktur og opbygning er bibeholdt. Bogen er søgt ført ajour til 1. juli 2017.
Indholdsoversigt
Forord
Forord til 2. udgave
Forord til 3. udgave
Første hovedafsnit: Retsgrundlaget
Kapitel I. Retsområdets afgrænsning, udvikling og terminologi
Kapitel II. Markedsføringslovgivningen
Kapitel III. EU’s konkurrenceregler
Kapitel IV. Dansk konkurrencelovgivning
Andet hovedafsnit: Konkurrence- og Markedsføringsrettens hovedproblemer
Kapitel V. Adgangen til markedet
Kapitel VI. Kontakten med markedet: Handelspraksis, kommerciel kommunikation og reklame
Kapitel VII. Prisforhold
Kapitel VIII. Retsstridig markedsfortrængning
Doms- og afgørelsesregister
Stikordsregister

Brugerbedømmelser af Lærebog i konkurrence- og markedsføringsret



Find lignende bøger

Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.