Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
Tom Kristensen og Le Mans er en fascinerende bog skrevet af Nils Finderup. Bogen, der blev udgivet af Gyldendal i 2023, dykker ned i den spændende verden af motorsport og tager læserne med på en uforglemmelig rejse. Denne bog er en del af genren motorsport og belyser nogle af de mest spændende øjeblikke i Le Mans' historie gennem øjnene af Tom Kristensen, en af sportens mest ikoniske figurer. Nils Finderup har gjort et fremragende stykke arbejde ved at skildre de nervepirrende øjeblikke og den intense atmosfære, der findes i Le Mans. Udgivet af Gyldendal, er denne bog et must for alle motorsportentusiaster.
Alt eller intet er Kevin Magnussens spændende historie om sine syv sæsoner i Formel 1. Det er et ærligt indblik i motorsportens kongeklasse, hvor ambitionerne, forventningerne og pengene er rigtig store - det samme er egoerne og den nådesløse konkurrence mellem både modstandere og holdkammerater.Kevin Magnussen er født til fart og frygtløshed. Han var kun to år gammel, da han sad i en gokart, og så langt tilbage han kan huske, har Formel 1 været en stor drøm. Den blev hurtigt til en klar karriereplan. Det kræver ikke kun talent at komme indenfor i racerkørernes fineste selskab, men også mange millioner af kroner, og den side af motorsporten, den benhårde business, beretter Kevin Magnussen også om i bogen.I Alt eller intet tager Kevin Magnussen dig med helt ind bag rattet i en Formel 1-racer, og han fortæller åbenhjertigt om livet i kulissen bag det brølende spektakel på verdens mest berømte racerbaner; om venskab og fjendskab, om at sætte livet på spil, om podieplaceringer og slemme skuffelser, om at vokse op med en farverig racerkører som far og meget anderledes end de fleste andre børn og om at realisere en drøm, der viste sig at være en helt anden virkelighed.
Da Ringen startede på 2. halvleg efter de gyldne år, var det blevet hverdag igen uden de store F1-stjerners aura. Men det betød ikke at spænding eller dramatik var forsvundet ud af billedet, for andre tog flot over og skabte åndeløs spænding og underholdning. I starten tryllebandt de danske kørere i seværdige kampe mod vore nordiske brødre, men snart efter dukkede udenlandske gæster igen op i felterne og skabte atter international atmosfære.Især til hovedløbene de traditionsrige Copenhagen Cup og Grand Prix stævner stillede igen flere af morgendagens stjerner op, som få år senere figurerede i toppen af sporten. De kom ikke bare fra Europa men også fra Australien, Sydafrika og USA. Navne som Peter Revson, Mike Spence, Frank Williams, Piers Courage og Chris Irwin samt ikke at forglemme Reine Wisell og Ronnie Peterson, der gjorde livet hårdt for vore egne talenter Ole Vejlund, Jan Heggov og Jørgen Ellekær.I modsætning til formelbilerne hvor kun få danske kørere kunne matche de udenlandske stjerner, så voksede standardbilerne i kvalitet og kvantitet over en bred front, så gæsterne her måtte kæmpe hårdt for at komme til tops blandt vore lokale matadorer som Jørgen Nielsen, Tom Belsø, Aage Buch-Larsen og Svend Engstrøm for ikke at forglemme alderspræsidenten Gunnar Henriksen, som fortsat var still going strong. Også i de mindre men lige så spændende klasser blev der udkæmpet dramatiske tvekampe mellem navne som Erik Høyer, Son Borch-Christensen og Peder Pedersen i forreste række, samt ikke at forglemme Arnold Larsen, Palle Ancher og Keld Hansen i de små øser. Foruden naturligvis de frygtløse på to hjul i stramt læder som Chris Fisker, Dan Jeppesen og Jørgen Nielsen.
Et sandt eventyr om den lille grimme grusgrav der voksede op og blev til en beundret racerbane. Den startede dansk motorsport for alvor så epoken siden blev betegnet som motorsportens guldalder i Danmark.En forladt ubenyttet grusgrav blev via nogle fremsynede mennesker til først en lille pæreformet grusbane og snart efter til en international racerbane med asfalt belægning, der med sine hvælvede kurver blev en spændende udfordring for alle.Starten i 1955 med en lille 650 meter lang (kort) væddeløbsbane gik over al forventning og efter premieren blev den asfalteret med international assistance, så de oplagte sving blev endnu mere spændende end sine flade kolleger fra trav og speedwaybanerne. Og to år senere blev den udvidet til 1400 meter og fik nu et internationalt tilsnit.Roskilde Rings guldalder skyldtes for en stor del de internationale navne, der kom til udefra for at skabe spænding for publikum og give de hjemlige kørere en målestok for international kunnen. Disse racerkørere og de holdledere, der stillede op og kastede glans over stævnerne, hjalp til med at sætte Ringen på verdenskortet i klasserne standardbiler, formelbiler og racersport men især Formel 2 og til sidst sågar Formel 1. Op mod 40.000 tilskuere stod skulder ved skulder på skråningerne og fulgte de åndeløst spændende nærkampe nede på banen i en fantastisk atmosfære. Et moderne amfiteater med racerbiler gav storslået underholdning, som ikke var set magen i landet før.Betydningen som dansk banesports vugge og storhedstid kan ikke overdrives. Dette var RACERBANEN! Den producerede flere talenter end der er plads til at nævne her, men efterkommerne i moderne motorsport som Jan Magnussen, Tom Kristensen og senest bysbarnet Kevin Magnussen er i dag kendt af alle her fem årtier efter åbningen af banen. Eventyret sluttede lidt brat i 1968 da påstanden om banens parabolfacon ikke gav den lovede lydløse racerbane, der blev proklameret inden indvielsen. Den udsendte lyd og så blev den lukket.Denne bog beskriver samtlige klasser der satte hjul på Ringen, lige fra de to, tre og firhjulede maskiner. Små som store standardbiler, sportsvogne, racersport og formelbiler - selv gokarts omtales for at gøre billedet komplet.
DTC-serien satte ikke blot sit præg på dansk motorsport.Klassen forandrede også sporten. For evigt. DTC-serien befandt sig konstant ioverhalingsbanen. Der blev sat helt nye standarder for, hvordan racerløb kunneafvikles i Danmark. Og DTC var den første danske løbsserie, der blev vist livepå TV. Den historie fortælles i DTC – Fra start til målflag.Ideen til DTC-serien startede med et møde mellem PeterElgaard og Morten Alstrup. Det er dette makkerpar, som står bag denne bog. De fortæller historien,men de er ikke alene. Mange af de 171 kørere, som har været med i DTC-serien i enten Super 2000-eller V8-tiden, bidrager til historien med deres egne oplevelser og anekdoterfra dansk motorsports superliga.I DTC – Fra start til målflag kan man læse hele historien. Fra daJesper Sylvest i 1999 i sin Peugeot 306 tog den første titel til Kasper H.Jensen i 2019 skrev sig ind i historien som den sidste mester. Bogen sætterfokus på en lang række temaer og tendenser gennem de 20 sæsoner og fortællernogle af de historier, som først nu kommer frem i lyset. 20 år ioverhalingsbanen.
FORMEL 1 - I DANMARK. Formel 1 løb i Danmark lyder utopisk såvel i dag som dengang Roskilde Rings initiativrige og fremsynede ledelse præsenterede ideen internt i ASK-klubben og siden for offentligheden i 1961. Det kan heller ikke betvivles, at dette gigantiske skridt var skelsættende for dansk motorsport, selvom det kun lykkedes to gange at trække kongeklassen til landet! Et kuriosum er, at der i dag udøves store bestræbelser på at få F1 tilbage – over et halvt århundrede efter første gang.Historien om F1 her i landet faldt sammen med starten på guldalderen, der blev skabt med det første Grand International stævne med berømte udenlandske stjerner i racersport biler fra 1958-59, som stort set ingen danskere havde set før. Den fortsatte med de spændende ensædede formelbiler, der dannede basis for det første danske Grand Prix Formel 2 i 1960 og derefter toppen på værket kongeklassen Formel 1 i 1961 og 62. Her dystede både daværende og kommende verdensmestre som Stirling Moss, Jack Brabham, John Surtees, Graham Hill og Jim Clark mod hinanden uden at der blev lagt kørehandsker imellem.Det var fagre nye verden i Danmark med disse fantastiske racerbiler og alt det materiel, der også blev stillet til skue på Ringen. Dermed blev dansk motorsport løftet ud af hængedyndet og lokale racerkørere som Belsø, Nellemann og Thyrring fik i de følgende årtier sat gang i drømmene om international racing. Denne bog på 240 sider med over 800 foto skruer tiden tilbage og fortæller historien om initiativtageren, F1-stjernerne og bilerne samt om de racerløb, man afviklede i disse magiske år. En dybdeborende research hiver alle røverhistorierne frem i lyset og mange ukendte billeder fra tiden muliggør dette. Unægtelig et højdepunkt i dansk motorsport – som ikke bør glemmes.
Formula One 2023 is a thrilling book written by the talented Bruce Jones. Published by the renowned Welbeck Publishing Group on February 16, 2023, this book is a must-read for all Formula One enthusiasts and sports lovers. Delving into the world of high-speed racing, Bruce Jones masterfully captures the excitement, tension, and triumph of this sport. This book belongs to the sports genre and is a testament to Jones's deep understanding and love for Formula One racing. It is an immersive read that will keep you on the edge of your seat, as you navigate through the 2023 Formula One season with the author. Published by Welbeck Publishing Group, this book is a testament to their commitment to publishing quality sports literature. Grab a copy of Formula One 2023 today and get ready for an adrenaline-fueled ride!
TRE SEJE SØNDERJYDER. Biografien om de tre seje sønderjyder handler om tre motorsportstalenter, som blev født indenfor en radius af få kilometer. Ja, man talte ligefrem om et lokalt hastighedsgen. De var næsten jævnaldrende og kørte alle tre gokart og lærte der sporten fra grunden. Derefter fortsatte de i formelbil, hvor de snart kom til at tilhøre den europæiske elite i Formel 3. Herfra rekrutterede Formel 1 sine kommende stjerner - målet for dem alle. De måtte kæmpe hårdt undervejs med uheld og ulykker, der på en dårlig dag kunne være endt fatalt, inden de nåede frem til kongeklassen og prøvede at tumle den ultimative racer F1. De tre havde andre ting tilfælles i deres karriere, såsom at de alle vendte deres aktiviteter mod syd. Her blev de alle tre tysk mester i F3. De fortsatte i nabolandet med efterfølgende stjernestatus og popularitet i topteams og gik til sidst under navnet ”Danish Dynamite”. Fælles for de tre er at de kom til tops i racing på talentet alene - for de kunne aldrig medbringe de hastigt voksende sponsorpenge.Så hvem er de tre seje sønderjyder - som foruden at tale en charmerende dialekt - også havde ”ståluld på køleren”? Hvordan begik de sig i de lavere kategorier og hvilke store omkostninger måtte de betale? Hvem blev den første danske Le Mans vinder? Hvem opnåede at blive den største danske stjerne i den internationale DTM-serie? Hvem var det mest seriøse bud på næste dansker i F1?Bogen indledes med sand kongerøgelse via et personligt forord fra Danmarks mest kendte internationale storkører Tom Kristensen, som mere end nogen anden også kender racerlivets barske hverdag.
Solgt i over 8.000 eksemplarer, rost til skyerne af anmelderne - og nu skal restlageret ud!Le Mans er verdens hårdeste motorsportsløb. Over 24 timer kæmper 50 biler, 150 kørere og tusindvis af mekanikere, ingeniører og teamchefer mod træthed, varme, crashes og tekniske nedbrud for at kunne indskrive sig udødelig hæder som vinder af det største løb af dem alle.En dag midt i juni 2005 blev to nye helte født i den mytiske beretning om denne franske klassiker. Den ene var danskeren Tom Kristensen, der i sit blot niende forsøg slog belgieren Jacky Ickx´ enestående rekord på seks sejre. I 2000 var alle eksperter ellers enige om, at Ickx´ bedrift næppe nogensinde ville blive overgået, men samme år indledte Kristensen et fantastisk makkerskab med Audis nye R8-prototype. Over en seks-årig periode skulle de køre 31 løb og vinde ikke færre end de 17, heraf alle fem gange de stillede op sammen på Le Mans!I denne bog beretter Tom Kristensen med smittende fortælleglæde hele historien om Audis fabelagtige fartmaskine, der sammen med danskeren vandt det første løb i 12 Hours at Sebring, huserede i de amerikanske og europæiske Le Mans-serier samt oplevede den forbandelse at føre ikke færre end otte løb i træk uden sejr, inden duoen sluttede succeshistorien af med en sidste, nervepirrende duel mod overmagten på Le Mans 2005. Den junidag måtte selv Jacky Ickx bøje sig, men var den første til at lykønske den nye champion - eller rettere de nye champions.De 31 løb, Tom Kristensens egen gennemgang af bilens teknik, den for de fleste ukendte fortid i Le Mans-vinderteamet Champion og meget, meget mere kan du læse om i dette stykke danske og internationale sportshistorie. Bogen er spækket med kunstneriske fotos fra en verden, der har med det bedst med at leve med over 300km/t.
DANSKE F1 DRØMME. Denne tredobbelte biografi er historien om den første helhjertede danske satsning mod F1 med racerkørerne Tom Belsø, Jac Nellemann og Thorkild Thyrring. Bogen beskriver hele deres karriere i alle klasserne, men med fokus på deres formelaktiviteter. De mødtes alle tre i den tids talentklasse – Formel Ford – der blev trinbrættet for dem i 1970 på vej mod det forjættede land F1. Her er historierne fra A til Z. De havde trådt deres racersko godt og grundigt i vidt forskellige kategorier i 1960’erne. Tom havde længe kørt i tunge standardbiler, mens Jac lige så længe havde prøvet kræfter i gokart og Thorkild var startet direkte i F3 men med bedagede modeller. Det var ingen optimal måde at nå F1 på. Læs om standardvognskøreren, der i en årrække havde lænet sig op ad sine konkurrenter i svingene og jævnligt udvekslet karosserimaling, og som nu sad i en åben formelbil uden tag over hovedet. Om hvordan det var for gokartkøreren at komme op fra de diminutive jernsenge og nu ligge indkapslet i en tynd skal af skrøbeligt glasfiber. Eller hvordan det var for en F3-kører i forældet materiel at komme fra brede dæk og nu skøjte rundt på smalle gadedæk i Formel Ford. Så hvem var de første danskere i F1 og hvem nåede sine drømmes mål først? Hvem var egentlig de danske forløbere for Jan Magnussen, Nicolas Kiesa og Kevin Magnussen? Dette og meget mere giver de over 330 sider med mere end 900 fotos svaret på.
Anmeldernes dom:”En fuldstændig medrivende bog om verdens måske mest komplette racerkører. Fantastisk velskrevet med en gribende og sjældent set varme.”****** Thomas Wulff, tv-kommentator, 6’eren”Hvilken præcision, hvilket fortæller-gen! Den måske bedste racerbog, jeg nogen sinde har læst.”****** Flemming Haslund, Jyllands-Posten”Spændende og uhyre underholdende. De mange billeder alene er hele bogen værd.” ****** Michael Ewert, Bil Magasinet"Medrivende og humoristisk værk. En selvbiografi, man SKAL læse!”****** Flemming Hansen, F1journal.com”En sindssygt fed bog, der rummer en dybde og bredde, man sjældent ser i sportsbiografier.” Karsten Lemche, FDM/Motor"Så personlig, at det næsten virker, som om man sidder ved siden af Magnussen. Også billedsiden imponerer.” Christian Schacht, Fyens Stiftstidende”Fantastisk bog, der giver dyb indsigt i motorsportsverdenen. Anbefales varmt!”Keld Poulsen, læser på gad.dk”En medrivende, velfortalt fortælling om fyringer, dræbte kollegaer og svigt. Fyldt med anekdoter i en fin balance mellem røverhistorier, succeser og nedture.”Bo Skovfoged, Racemag.dkOm bogen:Jan Magnussens beretning om sit turbulente liv er en fantastisk fortælling om en dreng, der opfyldte sit mål om at blive den bedste i verden, men knækkede på vejen til at blive stjerne i Formel 1. Som 22-årig blev danskeren kaldt verdens største talent inden for motorsport. Tre verdensmesterskaber i gokart og en pulverisering af legenden Ayrton Sennas rekord for flest Formel 3-sejre fik alle til at spå Magnussen en enestående fremtid, men et eller andet gik galt på vejen. Midtvejs i sin anden Formel 1-sæson blev stortalentet fyret og af medierne stemplet som fiasko, hvilket sendte ham ud i en månedlang depression og tanken om helt at vende sporten ryggen. I dag kan Jan Magnussen se tilbage på sin Formel 1-fyring som det bedste, der er sket i hans liv. På bunden af sin karriere genfandt han ved en tilfældig test i USA legebarnet, droppede alle pillerne og har siden udviklet sig til en af motorsportens mest succesrige og alsidige personligheder. Ingen anden kører i verden har opnået at deltage i så mange topserier som Formel 1, IndyCar, DTM, WTCC, NASCAR og selvfølgelig Le Mans, hvor Magnussen i dette årtusinde har givet Corvette en lang række sejre. I denne rigt illustrerede bog skriver Jan Magnussen levende og humoristisk om de mange sejre og nederlag både på og uden for banerne, ligesom han tager læserne med bag kulisserne i en verden, der afgøres på brøkdele af et sekund. Han fortæller ærligt om sorgerne og glæderne i familielivet, ikke mindst om broderens tragiske selvmord og teenage-sønnen Kevin, der efter at have fået lærlingekontrakt med McLaren-teamet står på spring til at indfri de Formel 1-løfter, man naturligt tillægger Danmarks hurtigste efternavn.BAG BOGENJan Magnussens selvbiografi er fortalt til kørerens mangeårige pressechef Jan Kaiser samt journalisten Nils Finderup, der tidligere har skrevet flere bøger om Tom Kristensens karriere.
From established sports journalist Ben Hunt, the very first biography of the up-and-coming British driver Lando Norris, published on the brink of the British Grand Prix.As the youngest ever British Formula 1 driver, Lando Norris is trailblazing his way through the world of motor racing. After signing as a junior driver for McLaren in 2017, he has since asserted himself as the team''s brightest talent and an aspiring world champion.Born to British and Belgian parents and raised in the idylls of south-west England, Lando''s childhood reflects how even the calmest of upbringings can create an adrenaline junkie. As one of a new cohort of young drivers seeking to assert their dominance in the sport, Lando is a uniquely modern sportsman, who celebrates learning and personal development, but who nonetheless has the killer instinct required to take him to the very pinnacle of F1.In Lando Norris, motor sport aficionado and journalist Ben Hunt draws on his extensive driver and paddock access to seek to understand what makes Lando tick and examines how this young British driver has been well and truly raised in the mould of a champion.
Så kom den .......endelig !. Her er bogen der ikke kunne købes i 1989 da jeg havde besluttet mig for at ville prøve roadracing på lukket bane. Hvilken cykel skulle man købe, hvad skulle man gøre ved den, hvor kunne man købe reservedele til at ombygge den, hvilket personligt udstyr krævedes der, hvor kunne man køre på den ??. Jo spørgsmålene var mange og ubesvarede for der var faktisk ikke nogen i min omgangskreds der kunne besvare ovenstående, heller intet Internet, Facebook, mm. Kort sagt, jeg var på herrens mark. Løsningen blev "Learning by doing", hvilket da kan have sin charme, men i en materiel sport, også til tider en undøvendig dyr fornøjelseMed denne bog som er fremragende beskrevet, er ikke bare trackdaykørere men måske også "rigtige" racerkørere godt hjulp på vej med såvel tekniske tips, som almindelige gode praktiske råd om hvordan man kommer godt i gang med trackday kørsel. Man behøver måske ikke nødvendigvis at følge bogens tips slavisk, men måske bare tage sin gadecykel og plukke de ideer bogen er fyldt med, inden man tager af sted til det første arrangement.Bogen kan både bruges som inspiration og appetitvækker der forhåbentlig kan inspirere nye til at tage springet ind i denne fantastiske sport der byder på fart, spænding, udfordring under ordnede sikre forhold, samt muligheden for nye venskaber med ligesindede. René PrangRené Prang f./1969Kørt roadracing 1990-20XX?Dansk Mester Superbike 1995-1996-1998Nordisk Mester Superbike 1993-1997-1999-2000Deltaget Europamesterskab 1994-1995-1996Wildcard World Superbike 2000Talent & Elitekoordinator DMU (Dansk Motorunion) siden 2009
Speedwaystjernens dramatiske vej til toppen, hvor ingen blev skånet. Mindst af alle ham selv.Han pakker kufferten og stiller den midt på gulvet i hotelværelset. Så er den klar, hvis det går galt i dag. Et simpelt uheld kan nemt smadre kød og knogler. Men i dag er anderledes. I dag er Nicki parat til at trække sin største rival med ned. ”Jeg er træt af den lille nar. Det slutter i dag. Uanset, hvad det koster,” siger han til sig selv.KNALLERTKONGEN er historien om Nicki Pedersen. Den danske verdensmester i speedway, som med brutalitet, rå vilje og charme blev en af landets største sportsstjerner. Kom helt tæt på en mand, der ærligt og selvkritisk fortæller om en konfliktfyldt opvækst og en barsk rivalisering mellem brødre på benzintanken i Brenderup. Nicki Pedersen er klar til at ofre alt i jagten på succes. Og den mentalitet har givet ham en ekstraordinært dramatisk karriere og et vildt luksusliv i Monaco og Dubai.Men han har betalt prisen med en række uhyrlige ulykker, der blandt andet har kostet brandsår og mere end 30 brækkede knogler. Der er ingen bremser på en speedwaymotorcykel, og det samme gælder Nicki Pedersen, der lever ET LIV UDEN BREMSER.
360 DANMARK bøgerne tager dig med på en rejse på 2 eller 4 hjul langs Danmarks smukkeste og mest spændende veje.De 3 bind i 360 DANMARK-serien indeholder næsten 30 ruter i hele Danmark – ruter, der er skræddersyet til passionerede motorcyklister, bilister og landevejscykelryttere, men som samtidig også er yderst relevante for familier på dagsudflugt og turister på ferie.Via bøgernes onlineindhold får du adgang til turene mens du er på farten, og ruterne kan nemt downloades til mobilen. Ruterne og seværdighederne byder på årevis af udforskning og oplevelser.Bøgerne er et must-have for enhver person, der elsker at opdage nye steder.360 DANMARK - Bind 2 - Fyn-Sønderjylland-Østjylland indeholder 11 flotte og spændende ruter i følgende områder:#1 MIDT-VESTFYN – VISSENBJERG – AARUP – MORUD#2 ØSTFYN – NYBORG – SVENDBORG#3 SYDFYN – SVANNINGE BAKKER#4 LANGELAND – TÅSINGE#5 AABENRAA – LØJT LAND – SØNDERBORG#6 KOLDING FJORD – CHRISTIANSFELD – HADERSLEV#7 VEJLEFJORD – VEJLE Å – GREJS Å#8 AARHUS – ODDER – SKANDERBORG#9 SØHØJLANDET SYD – EJER BJERGE – VRADS#10 SØHØJLANDET NORD – SILKEBORG – GJERN – GUDENÅ#11 SYDDJURS – MOLS BJERGERuterne har en samlet længde på 1.863 km og der beskrives mere end 170 seværdigheder til hele familien. Ruterne og seværdighederne byder på mange års oplevelser på Fyn og i Sønderjylland og Østjylland.Bogen er rigt illustreret med 253 billeder, hvoraf mange i stort format.-The 360 DANMARK books will take you on a journey along Denmark’s most beautiful and engaging roads. Experience the best Denmark has to offer on two or four wheels.The three volumes of 360 DANMARK offer almost 30 routes throughout Denmark - routes that are ideally suited for passionate motorcyclists, drivers, and road cyclists but are still highly relevant for families on a day trip and tourists on holiday as well.The books' online content gives you access to the trips while you are on the road, and the routes can easily be downloaded to your mobile phone.The routes and points of interest offer years of exploration and experiences.These books are a must-have for everyone who loves discovering new places.360 DANMARK - Vol 2 - Funen - Southern Jutland - Eastern Jutland includes 11 exciting and scenic routes with a total length of 1,863 km. More than 170 points of interest are included in this book.
360 DANMARK bøgerne tager dig med på en rejse på 2 eller 4 hjul langs Danmarks smukkeste og mest spændende veje.De 3 bind i 360 DANMARK-serien indeholder næsten 30 ruter i hele Danmark – ruter, der er skræddersyet til passionerede motorcyklister, bilister og landevejscykelryttere, men som samtidig også er yderst relevante for familier på dagsudflugt og turister på ferie.Via bøgernes onlineindhold får du adgang til turene mens du er på farten, og ruterne kan nemt downloades til mobilen. Ruterne og seværdighederne byder på årevis af udforskning og oplevelser.Bøgerne er et must-have for enhver person, der elsker at opdage nye steder.360 DANMARK - Bind 1 - Sjælland-Møn-Bornholm indeholder 11 flotte og spændende ruter i følgende områder:#1 KONGERNES NORDSJÆLLAND#2 ODSHERRED – VEDDINGE BAKKER – LAMMEFJORDEN#3 NATURPARK ÅMOSEN – DE SJÆLLANDSKE ALPER#4 SKJOLDUNGERNES LAND – ROSKILDE – SKJOLDENÆSHOLM#5 SORØ – TYSTRUP-BAVELSE SØERNE – SLAGELSE#6 STEVNS#7 KARREBÆKSMINDE – SKÆLSKØR – KORSØR#8 NÆSTVED – RØNNEDE#9 VORDINGBORG – PRÆSTØ#10 MØN#11 BORNHOLMRuterne har en samlet længde på 1.465 km og der beskrives mere end 160 seværdigheder til hele familien. Ruterne og seværdighederne byder på mange års oplevelser på Sjælland, Møn og Bornholm.Bogen er rigt illustreret med 215 billeder, hvoraf mange i stort format.-The 360 DANMARK books will take you on a journey along Denmark’s most beautiful and engaging roads. Experience the best Denmark has to offer on two or four wheels.The three volumes of 360 DANMARK offer almost 30 routes throughout Denmark - routes that are ideally suited for passionate motorcyclists, drivers, and road cyclists but are still highly relevant for families on a day trip and tourists on holiday as well.The books' online content gives you access to the trips while you are on the road, and the routes can easily be downloaded to your mobile phone.The routes and points of interest offer years of exploration and experiences.These books are a must-have for everyone who loves discovering new places.360 DANMARK - Vol 1 - Sjælland-Møn-Bornholm includes 11 exciting and scenic routes with a total length of 1,465 km. More than 160 points of interest are included in this book.
The definitive guide to Formula 1 in 2024. A complete examination of all the teams racing this season, every driver) and all the tracks featured in the Grand Prix calendar. Also includes a full review of the 2023 season and a breakdown of the new rules and regulations for 2024.
The interest in Formula 1 is greater than ever. With new races, more car manufacturers, and sold-out grandstands, the pinnacle of motorsport, with speeds of 300 km/h, has established itself as one of the world's most popular sporting events. But Formula 1 is a complex sport. In addition to highly trained super-athletes like Lewis Hamilton and Max Verstappen, it's about advanced technology, intricate regulations, and at times, an almost unbelievable history filled with plenty of racing and intrigue over 75 years. The payoff for spectators and TV viewers increases with their knowledge of the sport. This book is aimed at the millions of new fans who have been fascinated by Formula 1 in recent years. At the same time, experienced Formula 1 enthusiasts will gain new knowledge, and the book will provide children, young people, and adults with plenty of moments of epiphany about the world's fastest (and most expensive!) sport.
The first English-language biography of Formula 1's hottest new talent, Dutchman Max Verstappen.
Enhver med interesse for klassiske køretøjer, biler og motorcykler, kan nikke genkendende til navnet Villy Poulsen. I en årrække har han dækket området, med artikler i dagspresse, bøger, og de senere år avisen Klassisk Bil & MC. Her er det bl.a. blevet til en række portrætter af mennesker, kørere og andre, som har udmærket sig indenfor især MC-området. Portrætartiklerne er resultat af personlige samtaler, interviews, som giver læseren en særlig interessant vinkel til de personer, man har hørt om gennem medierne. En lang række af disse personer – verdensmestre, mekanikere og andet godtfolk, er samlet i denne bog. Bogen er udgivet i anledningen af Villy Poulsens 70-års fødselsdag, en jubilæumsbog, baseret på et halvt hundrede års arbejde i og interesse for motorsporten.Bogen indeholder følgende motorportrætter:Mogens Pedersen • Jørgen Holm • Finn Ingemann • John Havnbo • Bjarne Skov Andersen • Gunnar Sørensen • John Carlsen • Kurt W. Petersen • Vagn Stevnhoved • Kjeld JO Sørensen • Hans Nielsen • Palle Høst Andersen • Poul Jørss • Lars Sørensen • Bent Just Olesen • Carl Andersen • Ulla og Knud Erik Sørensen • Erik Gundersen • Arne Nielsen • Michael Ahlefeldt • Lars Klitgaard • Thorvald Øbro • Ole Jensen • Preben Hjorth • Jens Dalsgaard • Svend Nissen • Henrik Nørgaard • Jan O. Petersen • Chr. Christensen • Evald Henneberg • Knud Nielsen • John Arendtsen • Vagn Jensen • Ole Olsen • Mogens H. Damkier
Tre store danske formelkørere, Jens Christian Legarth, Jørgen Ellekær og Hartvig Conradsen har inspireret Carsten Frimodt til at skrive denne bog, hvor han udover at tegne et flot portræt af dem hver for sig både som mennesker og som kørere, beskriver hele formelsporten på den tid. Vi hører om alle konkurrenterne, bilerne, banerne, klasserne, løbene og resultaterne, så bogen kan også bruges som opslagsværk. Bogen har kort og godt det hele med.
"A comprehensive illustrated guide to Formula 1 racing, from its fascinating origins and inner workings to the top drivers of the 1950s through today"--
Dette er anden del i sagaen om en række bemærkelsesværdige danske standardvognskørere og de konkurrenter og biler, som over flere årtier skabte dansk motorsport. De deltog både med drama og spænding på såvel de danske som udenlandske racerbaner. Hovedvægten i fortællingen er nu rykket frem til 1970/80’erne.Denne bog er baseret på utallige interviews og krydret med skæve anekdoter og personlige fortællinger fra kørerne, konerne, kollegerne, mekanikerne og alle vennerne af sporten. Heltene i denne bogen er:• Jens Winther den inkarnerede BMW-kører og landets første dansker på Le Mans.• Poul H Pedersen polstreren som gik helhjertet ind i sporten uagtet omkostningerne.• John Lundberg huserede i de små Cooper inden han overtog ledelsen af Jyllandsringen.• Flemming Rasmussen den farverige maler som altid underholdt gud og hvermand.• Sven Engstrøm den flamboyante entertainer der ikke havde det i munden alene.• Mette Kruuse den yndefulde og talentfulde pige som ikke var bange for at gå i nærkamp.• Leif Pedersen i landets flotteste standardbil ”Nuseren” som tog mesterskaber på stribe.• Steffen Sylvest den kreative mekaniker bag ”Skrotspeed” samt et stort talent bag et rat.• Anders Kolstrup troldmanden fra Valby med de vilde uortodokse ”hundehuse”.• Preben Kristoffersen redderen fra Odder som også fik succes i udlandets store serier.
Formel 1 er mere populært end nogensinde. Løbskalenderen udvides hvert eneste år, flere tilskuere valfarter til formel 1-banerne og flere sidder bag tv-skærmen og følger hvert et sving, hver en acceleration og hver en overhaling.Men formel 1 er meget mere end det, der vises på tv. Formel 1 er mekanikerne på arbejde i kampen om splitsekunder ved et pitstop, formel 1 er enorme ud-viklingsafdelinger, der arbejder på at finde nøglen til succes, formel 1 er et kommercielt cirkus, der underholder og imponerer.I denne bog tager Danmarks mest erfarne formel 1-journalist og -fotograf Peter Nygaard læserne med ind bag kulisserne, hvor historien om de største kørere, de vildeste dramaer og den konstante udvikling udfoldes. Alt fortalt i fantastiske billeder og ord fra de aktører, der oplevede episoderne med deres egne øjne. Enten fra bilen, fra pitten eller rundt på banen.
From acclaimed journalist Adam Hay-Nicholls, the very first biography of rising star Charles Leclerc, published to mark the start of the 2023 Formula One season. Few of the drivers on the F1 grid have the racing pedigree of Charles Leclerc. Widely regarded as one of the sport's hottest prospects, he was crowned F3 and then F2 champion in back-to-back seasons before he made his F1 debut with Sauber in 2018. Now firmly established as Ferrari's great hope, following in the footsteps of legends Alberto Ascari, Niki Lauda and Michael Schumacher, Leclerc has his eyes set on becoming world champion. Born in Monaco to a family of comparatively modest means, Leclerc remembers playing with toy cars on a friend's balcony as the best drivers in the world whizzed around the Monte Carlo circuit on the streets below. This early experience inspired him to get behind the wheel, encouraged by his father Hervé, and so began his meteoric rise in the sport. Along the way, he lost his father, his godfather and his best friend - all racing drivers - and this gave Leclerc the inner steel to become a winner. Writer Adam Hay-Nicholls, who has spent much of his career in the Formula One paddock, provides the inside track on this rising star, recounting how he has taken the racing world by storm. And as Leclerc's Ferrari is beginning to fire on all cylinders, will he beat his old rival and adversary Max Verstappen to the world title?
Ingen racerkører i verden – nogensinde – har deltaget i så mange forskellige topklasser som Jan Magnussen, hvilket vidner om et medfødt naturtalent og en helt enestående evne til at kunne køre stærkt i hvad som helst på fire hjul – se blot listen herunder, der trods sit præg af kodesprog vil få mundvandet til at løbe hos alle motorsportsfans. En bugnende trofæhylde er endnu et bevis på Jan Magnussens imponerende meritter. Med blandt andet fire verdensmesterskaber, adskillige klassesejre på Le Mans, rekorden for flest sæsonsejre i det engelske F3-mesterskab og talrige DTC-titler er Magnussen den mest vindende danske kører gennem tiderne. Faktisk er han med godt 140 sejre på sit senior-CV den mest vindende racerkører i hele Europa netop nu!På vejen til disse resultater har Magnussen kørt flere end 100 forskellige biler med vidt forskellig teknik og karakteristika. Igennem 18 år har forfatterne bag denne bog indsamlet fotos af alle disse biler fra hele verden og kan med Magnussens egne ord beskrive, hvad der gør forskellen på en slap DTM-slæde og et overfedt, primitivt NASCAR-monster.’MAGnificent’ beskriver også næste generation Magnussen, nemlig sønnen Kevin, der i en alder af blot 20 år allerede er på Formel 1-kontrakt med de mangedobbelte verdensmestre McLaren og i sin første F1-test kørte sensationelt hurtigt.Bogen byder på et væld af fotos, der aldrig er offentliggjort før. Ikke mindst vil et stort afsnit om de store Formel 1- og IndyCar-biler begejstre mange læsere.Forfattere og fotografer er Magnussen-familiens mangeårige pressechef Jan Kaiser samt Tom Kristensens mangeårige pressechef Nils Finderup. Dette par stod også bag Magnussen-biografien ”En fiaskos perfekte liv”, der lå på bestsellerlisten i otte uger og scorede ikke færre end fire gange seks stjerner i blandt andet Jyllandsposten.Anmelderne er lige så begejstrede for det nye værk:“Magnificent er en farvestrålende og fremragende visuel rejse gennem Jan Magnussens utrolige racerkarriere, krydret med en passioneret og indsigtsfuld skildring af de hundredvis af forskellige racerbiler, den sejrsvante dansker har kørt. Et must!”Thomas Wulff, kommentator, TV3“Fantastiske fotos og underholdende anekdoter om Jan Magnussens formidable karriere. En smuk fotodokumentarisk bog, der kan anbefales til alle, der interesserer sig blot det mindste for motorsport.”Bo Christian Koch, chefredaktør, FDM“Genial idé, slet og ret. Bogens billeder er af meget høj kvalitet – teknisk såvel som kunstnerisk.”Flemming Haslund, Jyllandsposten“De velskrevne historier understøtter fint de mange fremragende billeder om verdens måske mest alsidige racerkører. ‘Magnificent’ får mine største anbefalinger.”Ulrik Them Poulsen, Motorsporten.dkJan Magnussens imponerende rekordliste over kørte mesterskaber:Formel 1IndyCarLe Mans-prototyperDTMWTCCNASCARALMSGT1Porsche SupercupV8 SupercarGrand-AmGT2ETCCFormel 3Formel FordDTCFormel Opel/LotusInternational GT OpenCamaro Cup
Formel 1 er mere populær end nogensinde, og især blandt de yngre generationer vinder motorsportens fineste klasse frem. Flere og flere helt unge ser Formel 1, men sporten handler om meget mere end det, man ser på TV, og derfor har Danmarks bedste F1-journalist og -fotograf, Peter Nygaard, lavet en bog til alle de nye seere af sporten.I bogen tager Peter Nygaard alle nye fans med gennem alle sportens facetter. Fra vejen til Formel 1 for en kører, over alle de tekniske aspekter til økonomi, kommercielle interesser og meget, meget mere.Bogen klæder dig perfekt på til endnu en sæson med verdens bedste motorsportsserie - Formel 1.
360 DANMARK bøgerne tager dig med på en rejse på 2 eller 4 hjul langs Danmarks smukkeste og mest spændende veje.De 3 bind i 360 DANMARK-serien indeholder næsten 30 ruter i hele Danmark – ruter, der er skræddersyet til passionerede motorcyklister, bilister og landevejscykelryttere, men som samtidig også er yderst relevante for familier på dagsudflugt og turister på ferie.Via bøgernes onlineindhold får du adgang til turene mens du er på farten, og ruterne kan nemt downloades til mobilen. Ruterne og seværdighederne byder på årevis af udforskning og oplevelser.Bøgerne er et must-have for enhver person, der elsker at opdage nye steder.360 DANMARK - Bind 3 - Vestkysten - Nordjylland indeholder 7 flotte og spændende ruter i følgende områder:#1 VADEHAVET – RINGKØBING FJORD#2 NISSUM FJORD – NISSUM BREDNING – NATIONALPARK THY#3 JAMMERBUGT – VENDSYSSEL#4 LIMFJORDEN VEST – MORS#5 LIMFJORDEN ØST – FUR – MORS#6 DOLLERUP BAKKER – HJARBÆK FJORD – MØLDRUP#7 MARIAGER FJORD – ROLD SKOV – REBILD BAKKERRuterne har en samlet længde på 1.903 km og der beskrives mere end 140 seværdigheder til hele familien. Ruterne og seværdighederne byder på mange års oplevelser ved Vestkysten og i Nordjylland.Bogen er rigt illustreret med 262 billeder, hvoraf mange i stort format.-The 360 DANMARK books will take you on a journey along Denmark’s most beautiful and engaging roads. Experience the best Denmark has to offer on two or four wheels.The three volumes of 360 DANMARK offer almost 30 routes throughout Denmark - routes that are ideally suited for passionate motorcyclists, drivers, and road cyclists but are still highly relevant for families on a day trip and tourists on holiday as well.The books' online content gives you access to the trips while you are on the road, and the routes can easily be downloaded to your mobile phone.The routes and points of interest offer years of exploration and experiences.These books are a must-have for everyone who loves discovering new places.360 DANMARK - Vol 3 - West Coast - Northern Jutland includes 11 exciting and scenic routes with a total length of 1,903 km. More than 140 points of interest are included in this book.
I denne medrivende og billedrige bog fortæller Danmarks største motorsportsstjerne om de mest ikoniske baner i Formel 1, hvor hestekræfter og teknologi ikke altid er nok til at vinde eller komme over målstregen. Det kræver noget særligt af køreren at få bilen gennem samtlige omgange af et løb. Det kan Kevin Magnussen i den grad tale med om. Han kører lige nu sin niende sæson i motorsportens kongeklasse.Bogen er skrevet af Peter Nygaard. Han har dækket Formel 1 siden 1982 og rejser fortsat rundt i verden for at dække samtlige løb i sæsonen. Peter Nygaard folder hæsblæsende historier om banerne ud med sans for dramatiske hændelser, vigtige detaljer, historiske nedslag og afgørende øjeblikke.Mærk suset fra Albert Park, Interlagos, Monza, Nürburgring, Monaco, Spa-Francorchamps, Suzuka, Marina Bay Circuit, Silverstone og Autodrómo Hermanos Rodriguez.
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.